AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP 6.1.1. KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
AZ OEFI TÁMOP / SZÁMÚ ”EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI SZAKMAI HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA” CÍMŰ KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJE FELADATAI
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
ÖVEGES KONFERENCIA Mosonmagyaróvár június 27.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
A év értékelése és a év újdonságai
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
TÁJÉKOZTATÓ ÉS INDÍTÓ BESZÉLGETÉS A LABORVEZETŐKNEK ÉS MINŐSÉGÜGYI MEGBÍZOTTJAIKNAK SZÓLÓ TANFOLYAM TÉMÁIRÓL, SZERVEZÉSÉRŐL EŐZMÉNYEK Korábbi laborvezetői.
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Mayer József Budapest február 27.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
A program általános célja
HHR.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Felhasználóképzés a kórházban
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Új pályainformációs eszközök - filmek
Felnőttképzés a közművelődésben
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
KRÉTA-ESL Bemutató.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI TÁRSASÁGOK EGYÜTTMŰKÖDÉSI LEHETŐSÉGEI DR. KOÓS TAMÁS

Az Iskola-Egészség Központ funkciói hosszabb távon I. -Az iskolai egészségfejlesztés megvalósítását támogató szakmai anyagok frissítése, szükség esetén új szakmai anyagok kiadása; -Az iskolai egészségfejlesztés megvalósulásának nyomon követése együttműködve a köznevelés országos intézményeivel; -Intézményi modellek szakmai támogatása és értékelése; -Javaslatok megfogalmazása az iskolai egészségfejlesztés rendszerének hatékonyabbá tételére;

Az Iskola-Egészség Központ funkciói hosszabb távon II. -Iskolai egészségismeret-átadás megvalósulásának nyomon követése, együttműködve a köznevelés országos intézményeivel -Iskolaegészségügyi ellátók támogatása az iskolai egészségfejlesztésben történő részvételben -Az iskolai egészségfejlesztésben érdekelt felekkel kapcsolattartás, szakmai párbeszéd fenntartása, a rendszerszintű feladatok támogatása

-Iskolai egészségfejlesztés megvalósulását támogató szakmai anyagok előállítása (l. később) -Iskolai egészségfejlesztés megvalósulását támogató szakmai anyagok megvalósíthatóság szempontjából történő vizsgálata (field-testing) -Szakmai hálózat építése az iskolai egészségfejlesztés területén tevékenykedő érdekhordozók részvételével Az Iskola-Egészség Központ létrehozása során elérendő legfontosabb célok

Tagság: -Az érdeklődő tagok megkaphatják a legfontosabb, őket érintő szakmai dokumentumok tervezetét. -Véleményezési lehetőség, ill. hozzáférés az erre a célra létrehozandó honlap-részhez -Regisztrációhoz kötött, terveink szerint interaktív, azaz visszajelzést, vélemény kifejtését lehetővé teszi. Szakmai szervezetek együttműködési lehetőségei

Helyi szakértők: -Részvétel helyi műhelymunkákon az iskolai egészségfejlesztés témakörében (Szombathely Nyíregyháza) -Részvétel modellbemutatókon az azonosított jó gyakorlatok helyszínén -Előzetes tájékoztatás és bejelentkezés alapján, helyi hálózatban részt vevő érdekhordozókat mozgósítva Szakmai szervezetek együttműködési lehetőségei II.

Helyi szakértők, egyeztetve a szervezet vezetésével: -Felkérés helyi műhelymunkákon történő szakértői felkészülésre és részvételre az iskolai egészségfejlesztés témakörében -Részvétel modellbemutatókon az azonosított jó gyakorlatok helyszínén, részvétel a modellek bemutatásában -Előzetes felkérés alapján, helyi hálózatban részt vevő érdekhordozókat mozgósítva Szakmai szervezetek együttműködési lehetőségei III.

Vezető szakértők: -Felkérés konferenciákon történő részvételre és álláspont kifejtésére az iskolai egészségfejlesztés témakörében -Előzetes szakértői tevékenység az aktuális rendezvény témakörében Szakmai szervezetek együttműködési lehetőségei IV.

-Honlap létrehozása: folyamatban. File-ok közzététele, szakmai vélemény kifejtése; -Helyi rendezvények: műhelymunkák és modellbemutatók -Regionális rendezvények: konferenciák -Országos rendezvények: konferenciák -Közvetlen kapcsolatfelvétel 4 kijelölt tankerülettel és azon belül a köznevelés különböző szintű képviselőivel: tankerület vezető iskolai pedagógus -Kapcsolatfelvétel szakmai szervezetekkel, pl. FJT Az együttműködést elősegítő eszközök

-Az Iskola-Egészség Központ szakmai kapcsolatrendszerének kialakítása és a szakmai anyagok, dokumentumok eljuttatása az érdeklődőkhöz és érintettekhez; -Folyamatos visszajelzés lehetőségének biztosítása: mi működik és mi nem működik -Horizontális kapcsolatok létrehozása a helyi érdekhordozók között – a hálózati tanulás mechanizmusainak aktiválása, a centrum közbekitatása nélküli kapcsolatfelvétel és kapcsolattartás lehetőségének biztosítása A hálózatépítés céljai

Megfelelő információk, ismeretek áramlása A fogalmi rendszer egymást értő használata: az iskolai egészségfejlesztésben ez kulcskérdés lehet (vö. köznevelés és egészség-ügy eltérő fogalomhasználata) Megbízhatóság és kiszámíthatóság Interaktivitás Horizontális, „gyenge” kapcsolatok nagy száma A hálózat fenntartásának legfontosabb tényezői

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!