ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE Tóth Attiláné dr 2015/16-os tanév II. félév WSUF Első óra.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Etikai Kódex.
Advertisements

Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
ENVIROMENTAL MANAGEMENT KÖRNYEZETKEZELÉS (KÖRNYEZETIMENEDZSMENT)  Felelős vállalati magatartás  Ökoaudit  Önszabályozás =környezeti szempontú önkéntes.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Hivatásos csapatsportágak értékteremtése - számokban (Magyarországon)
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 9.
A vállalat pénzügyi modellezése: az ÁKFN struktúra
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Tantárgyi ismertető és Termékszerkezet elemzési példák
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Bevezetés a közgazdaságtanba2006/2007. tanév, 1. félév 3. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
Bevezetés a közgazdaságtanba I.2006/2007. tanév, 1. félév 9. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
A kurzus programja Dátum Témakör ELŐVIZSGA szeptember 15.
(1) A marketingkörnyezet
Településmarketing Értékaudit.
Tartalmi keretek (3) PTE TTK Környezettudományi Intézet II.A környezetközpontú vállalatvezetés rendszere, gyakorlata Környezetközpontú vállalatvezetés.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
  Kitartás  Önbizalom  Magabiztosság  Versenyképesség  Sokoldalúság  Gyakorlati érzék  Kreativitás  Alkalmazkodóképesség  Kommunikációs készség.
„Hidat építünk” az energetikai tanácsadók szerepe Magyarországon
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
Vállalkozások. A vállalat: olyan szervezeti egység, amely a piac más szerepl ő it ő l elkülönülten gazdálkodik, ezekhez piaci kapcsolatok f ű zik, megteremti.
Elméleti közgazdaságtan
Az ellátási láncok biztonsága
Tudásszervezetek értékteremtésének anomáliái
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Kérdések a második zh-hoz
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Az EEM helye a menedzsmentben
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Környezetjogi alapelvek
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Készletgazdálkodás és logisztika
Készítette: Májer Dávid
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE
Az üzleti vállalkozások környezete A gazdaság kettős funkciója: Anyagi szükségletek kielégítése Alapot teremt, hogy működjenek a közszolgáltatások (egészségügy,
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE Tóth Attiláné dr. 2015/16 tanév II. félév WSUF Harmadik óra.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
 A politikai berendezkedések: a demokrácia és a diktatúra  A rendszerváltás Magyarországon  Az Alkotmány  A politikai pártok ma Magyarországon.
PUBLIC RELATIONS Wekerle Sándor Üzleti Főiskola 2015/16-os tanév, II. félév Tóth Attiláné dr. első foglalkozás.
GAZDASÁG, GAZDÁLKODÁS ÉS A TERMELÉS, HASZNOSSÁG, SZŰKÖSSÉG, GAZDASÁGI JAVAK GAZDASÁGI ALAPISMERETEK.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A külső környezet elemzése
ÜDVÖZÖLJÜK!.
Vállalati felelősségvállalás
Vállalati terv bemutató
A piac és a piacgazdaság
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Közgazdaságtan II Mit akarunk leírni (kapitalizmust), hogyan (tudományosan). Amit tanultunk (egyensúlyelmélet) erre nem alkalmas (nem decentralizált, nincs.
Vállalati felelősségvállalás
Néhány közgazdaságtani ismeret átismétlése
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Felsőoktatási Szakképzés
Előadás másolata:

ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE Tóth Attiláné dr 2015/16-os tanév II. félév WSUF Első óra

Szereplők: Vállalat (képesség) Fogyasztó (igény)

Természeti környezetük Természeti tőke burok lehetőség védelem életfeltétel alapanyag

Társadalmi környezet I. Mit jelent a pénztőke, a humántőke, a megtermelt tőke, a társadalmi tőke a vállalat szempontjából, és a fogyasztónak?

Társadalmi környezet II. gazdaság, tudomány, technika, politika erkölcs, vallás,

Vállalat célja: fogyasztói igényt elégít ki nyereség elérése mellett. Olyan termékeket (szolgáltatást) kell előállítani, amelyek a fogyasztó számára ÉRTÉKET képviselnek. Értékteremtő folyamat: a termelés, szolgáltatás, logisztika funkcióhármas egysége.

Vállalat alapkérdései: Kivel?Célcsoport képzés Mit?Piackutatás Hogyan?Értékteremtő folyamat Mennyiért?Árképzés, költség elemzés Mikor?Időérték

Értékteremtő folyamatok és a vállalat küldetése Mit?Hogyan?Kinek? VállalatiÉrtékteremtőFogyasztói Képességekfolyamatokigények

A vállalatnak kapcsolata van/ kell, hogy legyen a következőkkel: Munkavállalók, beszállítók, forgalmazók Szabályok, törvények, előírások Erkölcs-felelősség Szakképzés – ismeretterjesztés Média Tudományok Szervezetek (civil, szakmai, hivatalos)