ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE Tóth Attiláné dr 2015/16-os tanév II. félév WSUF Első óra
Szereplők: Vállalat (képesség) Fogyasztó (igény)
Természeti környezetük Természeti tőke burok lehetőség védelem életfeltétel alapanyag
Társadalmi környezet I. Mit jelent a pénztőke, a humántőke, a megtermelt tőke, a társadalmi tőke a vállalat szempontjából, és a fogyasztónak?
Társadalmi környezet II. gazdaság, tudomány, technika, politika erkölcs, vallás,
Vállalat célja: fogyasztói igényt elégít ki nyereség elérése mellett. Olyan termékeket (szolgáltatást) kell előállítani, amelyek a fogyasztó számára ÉRTÉKET képviselnek. Értékteremtő folyamat: a termelés, szolgáltatás, logisztika funkcióhármas egysége.
Vállalat alapkérdései: Kivel?Célcsoport képzés Mit?Piackutatás Hogyan?Értékteremtő folyamat Mennyiért?Árképzés, költség elemzés Mikor?Időérték
Értékteremtő folyamatok és a vállalat küldetése Mit?Hogyan?Kinek? VállalatiÉrtékteremtőFogyasztói Képességekfolyamatokigények
A vállalatnak kapcsolata van/ kell, hogy legyen a következőkkel: Munkavállalók, beszállítók, forgalmazók Szabályok, törvények, előírások Erkölcs-felelősség Szakképzés – ismeretterjesztés Média Tudományok Szervezetek (civil, szakmai, hivatalos)