Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Advertisements

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
Hírlevél küldés WEB-SET-tel. Törvényi háttér • évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (reklámtörvény)
Szektorális adatvédelem
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Milyen jogsértésért mennyit kell fizetnünk? – kockázatmátrix az e- kereskedelem és az online marketing területén Dr. Ormós Zoltán Ormós.
Adatvédelmi elvek és gyakorlat – január Készítette: Dr. Detrekői Zsuzsa.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Karcag, november.
A direkt marketing fogalma
PMSZ adatvédelmi workshop Dr. Kulcsár Zoltán. A személyes adatok védelme évi LXIII. tv. Személyes adat [Avtv. 2. § 1. pont] További fogalmak [Avtv.
Adatvédelmi kérdések egy online tartalomszolgáltató mindennapi gyakorlatában Adatvédelem napja 2009.
Dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1.
Fogyasztóvédelem és falusi turizmus
Hatósági és Jogi Főosztály UCP és Közérdekű Keresetek Osztálya
Az Európai Unió és a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok 2010.július 30. Eger Aranyi Péter Nemzetgazdasági Minisztérium Fogyasztóvédelmi Osztály.
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a évi XLVII. törvény alapján dr. Nagy Andrea Magdolna ügyvéd május 30.
E-KERESKEDELEM SZABÁLYOSAN
Wittich Tamás főigazgató Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság október 21. „Fogyasztóvédelem – tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat” A fogyasztóvédelmi.
Értékesítési csatornák
CLV Partners Ügyvédi Iroda
Az UCP irányelv rendelkezéseinek hatása a GVH gyakorlatára (Fttv) október 21. dr. Nagy Márta.
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
KÉSZ ÁTVERÉS AVAGYFOGYASZTÓAPÁCBAN?. ÁRUBEMUTATÓK SAJÁTOSSÁGA Kiállítás Kiállítás Vállalat Vállalat Termék Termék Gyakorlati bemutató Gyakorlati bemutató.
Különös tekintettel a gyógyszerekre
A fogyasztóvédelmi szabályozás rendszere Fogyasztóvédelmi törvény (1997. évi CLV. törvény) 10 fejezetből áll: pl.: -fogyasztók életének, egészségének,
Versenyjog és fogyasztóvédelem
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok
Adatvédelmi fogalmak.
Az online reklám esete a joggal
Menedzselem a vállalkozásom Társasági jog, szakjogok
A reklámozás lehetőségei és korlátai a hazai gyógyszerpiacon Abádiné dr. Erdei Ildikó Csakurdáné dr. Harmathy Zsuzsanna Országos Gyógyszerészeti Intézet.
Fogyasztói igényérvényesítés – közérdekű keresetek
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
A VÁLLALKOZÁSOK SZEREPE A FOGYASZTÓVÉDELEMBEN Dr. Kohuth Viktor
Fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmába ütköző magatartásokkal kapcsolatban Dr. Nagy Márta Budapest, 2010.szeptember
Fogyasztóvédelmi Felügyelősége Tipikus fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében április 3.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Mezőtúr, november.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Kunszentmárton, december.
Internettel kapcsolatos adatvédelmi kérdések Szabó Endre Győző Adatvédelmi Biztos Irodája november 20.
Szöveg Versenyfelügyeleti eljárások – Fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok az üzleten kívül kötött szerződések, illetve a távollévők.
Az új pénzmosási törvény alkalmazásának gyakorlati tapasztalatai a biztosítóknál.
Adatvédelmi alapelvek
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL
Titre de la présentation
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
A reklámtörvény és a hatályos adatkezelési szabályok III. Mfor Marketing Konferencia április 22.
Üzleti Jog I. Versenyjog I. Dr. Pázmándi Kinga Tanszékvezető e.doc. Üzleti Jog Tanszék.
Kereskedelmi gyakorlatok megítélése a hatóságok joggyakorlatában dr. Dobó-Kocsis Veronika Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály 2016.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
112 Dr. Dósa Imre.  Áttekintő  Új adatvédelmi törvény  Alapjogi beágyazás  Ráncfelvarrás  Újdonságok  Javaslatok a felkészüléshez.
A fogyasztóvédelmi felügyelőségek feladat-és hatásköreit megállapító legfontosabb jogszabályok -Fogyasztóvédelemről szóló törvény -Nemzeti Fogyasztóvédelmi.
Középpontban a fogyasztó Készítette:Farkasné Bálint Rózsa.
Dr. Andrássy Gergely Herendi és Purebl Ügyvédi Iroda tel:
Reklámszabályozás A fogyasztói döntések tisztességes és tisztességtelen befolyásolása Előadó: Dr. Kathi Attila Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM JOGA
A PSZÁF tapasztalatai a UCP irányelvvel kapcsolatban
A szövetkezet mint sui generis vállalkozási forma
A szövetkezet mint sui generis vállalkozási forma
Fogyasztói jogok és a fogyasztók magánjogi védelme
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok, fogyasztóvédelmi eljárások
ADATVÉDELEM – JOG évi LXIII. tv. a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról.
A médiaszolgáltatásban közzétett termékmegjelenítés és az arról szóló tájékoztatás törvényi feltételeinek való megfelelés dr. Szikora Tamás jogász Nemzeti.
Az Fttv. alkalmazásának tapasztalatai
A Versenyjogi szabályozás rendszere Dr. Pázmándi Kinga
Új adatvédelmi szabályok – Az EU adatvédelmi rendelete
Előadás másolata:

Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói

Lehetséges jogi buktatók áttekintése

A főbb jogilag érdekes területek: 1)„Tartalmi” kérések 2)„Formai” kérdések 3)(Reklámadó)

Tartalmi kérdések - tisztességtelenség A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló évi XLVII. törvény (Fttv.) -Többszintű jogi védelem: tisztességtelenség, megtévesztés, agresszív kereskedelmi gyakorlat, feketelista Megtévesztéssel kapcsolatos kérdések: árfeltüntetés 1)Ár pontos, valós feltüntetése 2)Kedvezmények pontos, valós feltüntetése 3)„Akár” állítások

Tartalmi kérdések - tisztességtelenség Feketelista 1)Csalogató reklám (5. pont) („a készlet erejéig”) 2)Fogyasztó azonnali döntéshozatalra késztetése (7. pont) („utolsó ajánlatok”, „last minute”) 3)Az áru „ingyenes” jelzővel való ellátása akkor, ha a fogyasztónak az áru igénybevételével kapcsolatosan fizetnie kell (20. pont) 4) Nyeremény megnyerésének felkínálása, amenyniben a nyeremény nem elérhető (31. pont)

Tartalmi kérdések - tisztességtelenség A tisztességtelen tájékoztatással kapcsolatos felelősség: azé, akinek a kereskedelmi gyakorlattal érintett áru érkékesítése közvetlenül érdekében áll (Fttv. 9. §) A tisztességtelen tájékoztatással kapcsolatos eljárás: 1)Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2)Magyar Nemzeti Bank 3)Gazdasági Versenyhivatal !!!!! Feketelista sajátos kezelési módja

Formai kérdések – direkt marketing Cél: a fogyasztó akarata határozza meg a hirdetés eljuttatásának tényét és jellegét Direkt marketing - Reklámtörvény, Elektronikus kereskedelmi törvény - Opt-in vs. opt-out szabályozás - Kifejezett hozzájárulás fogalma és kötelezettsége

Formai kérdések – adatvédelem Adatvédelem - Adatkezelés, adatfeldolgozás, személyes adat fogalma - Opt-in vs. opt-out szabályozás - Adatokhoz való hozzájutás 1)Előzetes hozzájárulás alapján ( ) 2)Nyilvános adatbázisokból (telefon, postai út) - Előzetes hozzájárulással kapcsolatos előírások

Reklámadó Felmerülő kérdések: 1)Adóköteles tevékenységnek minősül-e a kuponozás? -A reklám definíciójából kiindulva igen -Más vállalkozás árujának népszerűsítése esetén a kupon közzétevője reklám közzétevőnek minősül -Saját áru népszerűsítése esetén a kupon saját célú reklám 2)Milyen módon kell az adóalapot képezni? -Amennyiben a kupon más vállalkozás áruját népszerűsíti, akkor a belőle származó árbevétel alapján (a bartert beszámítva) -Amennyiben saját célú reklám, akkor a közzététellel kapcsolatosan felmerült közvetlen költség alapján 3)Mi a helyzet a keresztpromócióval? - Keresztpromóció esetén a saját áru népszerűsítéséből költség-alapon, a más vállalkozás árujából bevétel-alapon kell az adóalapot képezni és a kettő összeget egybeszámolni

Köszönjük a figyelmet!