Az elektronikus tanulási környezet a felnőttképzésben.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Számítógépes alapismeretek Kommunikáció Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT)
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Ellenőri továbbképzés Budapest, Ellenőri továbbképzés Budapest, MLSZ JB.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Kutatásalapú tartalmi és módszertani fejlesztések.
Előkészületek az on-line referensz útján történő orvos-biológiai és egészségügyi információszolgáltatásra.
CÉLCÉLCSOPORT  Egészségügyi szakmai tájékoztatás és betegtájékoztatás, az egészséges életvitelhez szükséges információk szolgáltatása, publikálása, áttekint-
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
A év értékelése és a év újdonságai
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
Internet tudományos használata
A szakiskolák aktuális problémái
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
E-learning modellek osztályozása
Berényi Eszter – Damásdi Judit
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
OLVASÓSZOLGÁLATI TEREK
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Az „első lépés” TÁMOP
Projektszellemű tanítási foglalkozások a szakiskola évfolyamán
Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése
Gyűjtőköri szabályzat
Vezetékes átviteli közegek
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A közigazgatással foglalkozó tudományok
A Digitális szakadék csökkentése (GINOP-6. 1
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Háttértárak karbantartása
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A program általános célja
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
MTT MA Mérnöktanár mesterszak
HHR.
A Nemzeti Pályainformációs Portál
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
Kórházi könyvtárak az információs társadalomban
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Gyermekekkel a mediáció szemszögéből
Előadás másolata:

Az elektronikus tanulási környezet a felnőttképzésben

Technológiai fejlesztések Hallgatói igények Pénzügyi források Pedagógiai szükségletek

 5 évente a létező szakmák 5%-a kicserélődik  Az infokommunikációs technológiai ismeretek nélkül űzhető szakmák száma 2 évente 5%-kal csökken  Az alapvető IKT ismeretek nélkül űzhető szakmák jövedelemtermelő képessége a minimálbér körül mozog

A megtanult szakmai ismeretek 10 év alatt elévülnek A munkavállaláshoz kapcsolódó ismeretek mennyisége az Interneten 2 évente 32-szeresére nő Az Internet kapcsolatok száma évente megduplázódik Az elérhető sávszélesség folyamatosan emelkedik

A tudásszerzés tere kitágult: nem csak az iskola A természettudományos és matematikai képzés eredményessége és vonzereje csökken (MONITOR 2002) Kritérium-orientált kompetenciafejlesztés (Nagy, 2000) Korszerű oktatási modellek: –az általános képességek fejlesztése, –a műveleti gondolkodás kialakítása, –a hatékony információfeldolgozás tanítása Az oktatási informatika kínálata: konstruktív információs szerkezet, autentikus tudásátadó környezet, egyéni beállítások  személyre szabott fejlesztést A digitális taneszközök gyakran hatékonyabbak a hagyományosaknál

E-LEARNING „oktatási tartalom átadása, ill. tanulási élmény biztosítása elektronikus technológia segítségével”

:„Az oktatási technológia megelőzte az oktatás elméletet” (Salomon 1997)

Szinkron: valós időben használható technika Aszinkron: helytől és időtől független technika On-line vita fórumok Elektronikus értékelés eszközei On-line vizsgáztatás Hallgatói jelentkezések Stb. Közös alkalmazást elősegítő eszközök Web böngésző eszközök Audio és video alapú információtovábbítás Beszélgető szobák Felmérő eszközök

30 legfontosabb technológia és módszer Kifejlesztett és bevezetésre váró

1 Kiegészített valóság

2 Segítő technológiák Beszédfelismerés Beszédszintetizálás Ananova

3 Web naplók, vagy blogok Személyes publikációk Reflexiók Stb. comments? | x | Please Donate and Upgrade Now| Please Donate and Upgrade Now 3:04PM | | permalinkpermalink Csákó! Nem tudom, hogy pontosan mirõl van szó ebben, de felvilágosíthatnátok:) :) | websitewebsite Check master server comments ( ) Edit Comments Tegnap már volt egy kis elő-party, illetve söröztem egy jót, és volt eg világmegváltó témánk Timcsivel, ezért neki küldöm a következőt: A virtuális valótlanság gép Van egy álmom. Körülvesz - a semmi. Nem az üres tér, mert nincs tér, ami üres legyen. Nem feketeség, mert nincs, ami fekete legyen. Egyszerűen csak a hiány várja, hogy jelenlétté váljon. Parancsok jutnak eszembe: Legyen tér. De hát milyen tér? Választhatok: háromdimenziós, sokdimenziós vagy akár görbült. Választok. Újabb parancs, és a tér megtelik hullámzó, örvénylő folyadékkal - itt nyugodt hömpölygés, ott tajtékzó örvény. Befestem a teret kékre, és fehér áramvonalakat rajzolok a folyadékba, hogy kiemeljem a minták áradását. Kicsi, piros gömböt teszek a folyadékba. Lebeg, támasz nélkül, nem tudva a körülötte lévő káoszról, amíg jelt nem adok. Akkor elsiklik egy áramvonal mentén. Századrésznyire zsugorítva a gömb felszínére bűvölöm magam, hogy madártávlatból figyelhessem az eseményeket. Néhány másodpercenként zöld jelet rakok a folyadékba, hogy megjegyezzem a gömb útját. Mikor egy jelet megérintek, kivirágzik, mint sivatagi kaktusz lassított felvételen, amikor jön az eső, és minden levélen képek, számok, szimbólumok. A gömböt is ki tudom virágoztatni, és mozgásával együtt változnak a képek, számok, szimbólumok. Nem vagyok elégedett a sorjázó szimbólumokkal, átpöccintem tehát a gömböt egy másik áramvonalba, helyzetét próbálgatom, míg megpillantom a keresett szingularitás félreérthetetlen nyomait. Pattintok egyet az ujjammal, mire a gömb saját jövőjébe extrapolálja magát és jelenti, mit talált. Ígéretes... Hirtelen egész felhőnyi vörös gömböt sodor elém a folyadék, halrajként spriccen szét, örvénylően, indákat növeszt, aztán ellapul. Egyre több gömbraj száll be a játékba - aranyszínű, bíbor, barna, ezüstös, rózsaszín... Még kifogyok a színekből! Sokszínű lapok metszik egymást bonyolult geometriai alakzatban. Kimerevítem, kisimítom, sávosan kifestem. Egyetlen mozdulattal száműzöm a gömböket. Jelzőket hívok létre, megvizsgálom ki nem nyílt leveleiket, kihúzok egyet-egyet és átlátszó rácsozathoz érintem, ami úgy bontakozik ki, mint oszló ködből a táj. Igen! Új parancsot adok: „Kimentés. Cím: Újabb kaotikus jelenség a három-test-problémában. Dátum: ma." A tér nemlétező ürességgé roskad. Ekkor, a reggeli kutató-munkát befejezve, elszakadok virtuális valótlanság gépemtől, és ebéd után nézek.

4 ASSZINKRON KONFERENCIA VAGY VITAFÓRUM Az osztályterem néhány funkciója: Konferencia (ez tulajdonképpen egy fórum, ahol üzenni lehet egymásnak) Személyes üzenetek (itt bárkinek tudunk személyes üzenetet küldeni, sőt az egész csoportnak egyetlen mozdulattal lehet körlevelet küldeni) Link sharing (ide érdekes linkeket lehet feltenni) Dokumentumok (ide dokumentumokat lehet feltenni – nem csatolmányként) Ütemezés (ide új feladatokat lehet feltenni, sőt azt is tudja a program, hogy például egy dolgozat előtt 3 nappal automatikus figyelmeztetést küld a diákoknak)

5 Blackboard WebCT Learning Solution Stb. Moodle Kurzust irányító, ill. tanulásirányító rendszerek LCMS

6 Közös munkát elősegítő eszközök PlanView TeamSite Stb.

7 Digitális könyvtárak Szöveg Video Kép Animáció

8 Digitális portfoliók

9 Elektronikus könyvek

10 Játékok és szimulációk

11 Kézi eszközök

12 Oktatói portálok

13 Intelligens tényezők

14 Interaktív hírközlés

15 Internet alapú videokonferenciák

16 Több játékost foglalkoztató on-line játékok

17 On-line alapú vizsgáztatás tesztelés

18 On-line alapú felmérések

19 On-line házi feladat és osztályozás

20 On-line nyelvtanulás

21 Tanulók közötti együttműködés

22 Megosztható tananyagok Learning Object

23 Virtuális tanterem

24 Tablet PC

25 Video dossziék

26 Videok újrafelhasználása Video Streaming

27 Virtuális valóság

28 Hangvezérelt adatbevitel

29 Viselhető számítógépek

30 Vezeték nélküli technológia

USA

HIK EKF

Köszönöm a figyelmet!