Ifjúsági természetjárás konferencia 2015. november 6.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

Szombathely turisztikai fejlesztése és a TDM Szombathely,
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
Megoldásra váró problémák a köznevelésben megvalósuló egészségfejlesztésben Bauer Zita NEFI - köznevelési szakértő TÁMOP /1 kiemelt projekt.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Csepregi Teréz Szociálpolitikai szakért ő Október 2.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Helyi védett értékek bemutatása
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Szolnok Városi Kollégium
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A magyar LLG Tanács ülése
Integráció a felsőoktatási könyvtárak szolgáltatásfejlesztésében
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
HHR.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
DARUS.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Az iskolai szervezet és fejlesztése
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Lorem ipsum.
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A KERÉKPÁROS TURIZMUS LEHETŐSÉGEI
Tóalmási Mesevár Óvoda és Konyha
Iskolai szociális segítő
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Előadás másolata:

Ifjúsági természetjárás konferencia november 6.

„Én a turistaságot a honismeret tudományának tekintem. Azt a földet, amelyen élünk, akkor szeretjük igazán, ha szemtől-szemeben ismerjük azt.” Dr. Tavaszy Sándor

Mottó ► „Az iskola dolga…, hogy segítsen megtalálnia azt, amit szeretünk.” Szent Györgyi Albert Szent Györgyi Albert

BMo kormány-keretprogram A) Gazdaság ► Ökoturizmus ► Sport- és aktív turizmus ► Örökség turizmus B) Oktatás-nevelés ► Közoktatás: 5-8. évfolyam C) Civil szféra

1184/2013. (IV. 9.) Korm. határozat a Bejárható Magyarország Keretprogramról ► A Kormány… felhívja az emberi erőforrások miniszterét, hogy… ► …a köznevelési célok megvalósítása érdekében készüljön a Bejárható Magyarország Keretprogram részeként a köznevelés számára olyan nevelési-oktatási program, amely az egészséges életmódra nevelést, a szabadidő aktív, testmozgással járó természetben megvalósuló formáit, hazánk természeti és kulturális örökségének, épített kincseinek megismerését, ökoturisztikai szemléletű bemutatását, közvetetten a hazai turizmus népszerűsítését célozza; ► Felelős: emberi erőforrások minisztere

Kormányprogram Keretprogram Tantárgyak a közoktatásban Tantárgy: Természetjárás + …

Lobby tevékenység és a haszna - Lovas - Vitorlás - Evezős - Kerékpáros - Gyalogos, gyalogtúrázó = Bejárható Magyarország Politikai akarat egy jó ügy mellett

A BMo szükségessége ► A globalizálódó világban szükség van egy biztos háttérre, a haza ismeretére ► A (természetjárás) segít a szocializációban éppúgy, mind önmagunk megismerésében ► A természetbeni aktivitás javítja mentális és fizikális állapotunkat ► Szintetizáló tantárgyként itt „összeáll a világ” …

NAT – kiemelt fejlesztési területek ► Erkölcsi nevelés ► Önismeret, társas kultúra ► Testi, lelki egészség ► Felelősségvállalás másokért, önkéntesség ► Fenntarthatóság, környezet ► Nemzetin öntudat, hazafias nevelés ► A tanulás tanítása ► + 5

NAT – műveltségi területek ► Testnevelés, sport ► Életvitel és gyakorlat ► Földünk – környezetünk ► Ember és természet ► Ember és társadalom ► Művészetek ► + 4

Cél: a Haza aktív, befogadó megismerése ► Motiválás az ország bejárásra, megismerésére ► Ehhez eszköz, szemlélet, kompetencia ► Aktivitás, sport, egészség: az 5 jármód ► Gyakorlatiasság ► + partnerek bevonása

Közvetett, hosszú távú célok ► Környezettudatos magatartás kialakítása ► Az egészséges életmódhoz szükséges ismeretek, szemlélet kimunkálása ► Szemlélet-, attitűdváltás a szabadidős szokásokkal kapcsolatban ► A belső turizmus élénkítése ► Az országismeretben, országjárásban érdekelt civil szervezetek hálózatba kötése, aktivizálása

A BMo kerettanterv ► 10% szabadon választható órakeret ► 5-8- osztály heti egy órában ► Tantárgy, mindennapos testnevelés, egész napos iskola, kereszttanterv… ► Nevelési-oktatási program kidolgozása ► Bejárható Magyarország = 90% természetjárás! ► Kereszttanterv ► Délutáni és szabadidős tevékenység…

Tartalom o. óra 1.Hazánk Magyarország2 2.Ismerkedés a „jármódokkal”16 3. Szabályok, viselkedés a természetben, erdőn, mezőn9 4. Tereptan, térképismeret, tájékozódás, turistajelzések12 5.Hasznos ismeretek - időjárás, gyakorlati praktikák8 6. Egészségügyi alapismeretek, megelőzés, baleset- megelőzés, segítségnyújtás8 7.Játékok a természetben9

Tartalom o. óra 1.Felkészülés a túrára8 2.Túraútvonalak, túraközpontok12 3.Szervezetek, túravezetők, szolgáltatások4 4.Nemzeti értékeink10 5.A túraútvonalak természeti környezete8 6.Nagytájaink komplex (turisztikai) bemutatása16 7.Táborozási alapismeretek2 8.Készítsünk túratervet, túrakiírást, túranaplót!4

Min múlik a BMo jövője? ► A kerettanterv minősége ► A támogató nevelési-oktatási program léte ► Szakmapolitikai támogatás ► Az iskolák nyitottsága ► Társadalmi igény a BMo nyújtotta értékekre ► Szövetségesek bevonása

A pedagógiai rendszer alapja

Hozzájárulás a NAT-hoz

„A csoda nem a természetet érinti, csak a természetismeretünket.„ Szent Ágoston

BMO – természetjárás tantárgy ► tanev_esemenyei/hireink/bejarhato_magyar orszag tanev_esemenyei/hireink/bejarhato_magyar orszag tanev_esemenyei/hireink/bejarhato_magyar orszag ► Magyar Közlöny 51/2012 (XII.21.) EMMI rendelet 6. melléklet ( o.): Bejárható Magyarország kerettanterv 5-8. évfolyam ►

Németh Imre tantárgyfejlesztő mail: