Piackutatás régen és ma, valamint 10 év múlva Mi és miért változik? 2014. szeptember.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Információs technológiák terjedése és hálózatosodás a gazdálkodók körében: lehetőségek és korlátok Csótó Mihály BME - Információs Társadalom- és Trendkutató.
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
A kibocsátáscsökkentés első számú eszköze az energiahatékonyság
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
Lobbizás az egészségügyben
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
Mobil egészségipar Mi a mobil és miért?
Reklámtorta 2013 DIMSZ Vámos-Hegyi Attila elnök. A kutatás módszertana • DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásunk célja és módszertana az előző évhez.
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Lengyel Balázs, IBS Budapest Vállalkozók, spin-off cégek
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
A külső környezet elemzése
A vállalkozás aktuális kérdései II. félév
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Négy vállalkozási alaptípus
IPARÁGAK VÁLTOZÁSA : HELYI GAZDASÁGFEJLESZTÉS EVOLUCIONISTA SZEMSZÖGBŐL Bajmócy Zoltán egyetemi adjunktus Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar.
Piacelemzés - CRM beruházások alakulása
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
A gazdasági várakozások, mint kaotikus attraktorok a jövő eseményeiben? Vagy egy újabb buborékhatás előidézői?
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
A könyvvizsgálói szakma kihívásai a válság tükrében dr
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Minőség menedzsment 6.előadás
Az élelmiszerkutatás fő irányai: Jövőkép 2020-ig
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Piackutatás helyzete, trendjei kapcsolódása az adatbányászathoz IV. SPSS - Adatelemzési és piackutatási Konferencia október 26. Danubius Health Spa.
Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. Telefon: Telefax: Web:
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Itbusiness konferencia, CONFESSION ON A DANCEFLOOR Cégek az üzleti modellváltásról Gulyás János / Ipsos Zrt. Nobody’s Unpredictable.
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Marketing információs
„I. Alternatív finanszírozási stratégiák” Sopron, október 3.
Üzleti igények avagy Mit kellene megbeszélnem az informatikai vezetőmmel? Bőgel György CEU Business School.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
DM Szenzor 2012 Iparági kutatás Vámos-Hegyi Attila elnök.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
Új rádiók, új lehetőségek Változások éve 2010
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Értékteremtő üzleti megoldások a BI segítségével
DIGITALIZÁCIÓ A NAGYVÁLLALATBAN
A külső környezet elemzése
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
Az Újbuda 60+ Program rendszerének legfontosabb elemei
Üzleti terv bemutatása
Vállalati terv bemutató
Négy vállalkozási alaptípus
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
Játékosított kooperációs tréning a hatékony közös munkáért
Üzleti terv bemutatása
Cégnév Üzleti terv.
ROMA STRATÉGIAVÁLTÁS A MUNKAERŐGAZDÁLKODÁSBAN
A világ sarkából is elérhető könyvtár, a könyvtár sarkából is elérhető világ Winkler Bea.
Kinek törték már fel az autóját?
Előadás másolata:

Piackutatás régen és ma, valamint 10 év múlva Mi és miért változik? szeptember

Milyen trendek alakítják a globális egészségipart? 2

A legfontosabb iparág alakító faktorok PERSZONALIZÁCIÓ: A páciens személyére szabott kezelések 1 2 SPECIALIZÁCIÓ: Multidiszciplináris teamek hozzák a terápiás döntéseket 3 RÉSZTVEVŐ BETEGEK: Nagyobb bevonódottság a terápiás döntésekbe 4 MOBIL EGÉSZSÉG: Monitorozó applikációk 6 TECHNOLÓGIAI FEJLŐDÉS: Felgyorsult technológia fejlődés a diagnosztika és a terápia tekintetében 5 BIG DATA: Elektronikus orvosi adatok / orvosi adatbázisok

4 Mit akarnak tőlünk az ügyfelek valójában?

Az ügyfeleink egyre többet szeretnének Kifinomultság: Terápiás ismeretek és tapasztalat Szabályozási környezet ismerete és alkalmazkodás Helyi ismeretek / globális elérés Hatékonyság: Idő-, költség- és energiahatékonyság Stakeholder menedzsment Márkanövekedés: Insight-ok & innovatív megoldások Magas hozzáadott értékű kutatások Konzultatív megközelítés

6 Mik az innováció irányai a szakmában?

SZIMULÁTOROK/PREDIKTÍV ESZKÖZÖK QUANTIFIED SELF KITERJESZTETT VALÓSÁG META DATA FELHŐ TECHNOLÓGIA RFID/ÉRZÉKELŐK GAMIFICATION APPIFICATION NEUROSCIENCE VALÓS IDEJŰ KUTATÁS

közelebb áll a hagyományos kutatási metódusokhoz az elemzés alapja a válaszadó véleménye, felidézései -MOBIL SURVEY-K -ONLINE SURVEY-K -ONLINE KÖZÖSSÉGEK -WEBCAM INTERJÚK -MOBIL KVALITATÍV / MOBIL ETNOGRÁFIA -MIKRO SURVEY-K Aktív megoldások a válaszadó minimális tudatos közreműködésével vagy anélkül szolgáltatott adatok a válaszadó tényleges viselkedéséről Passzív megoldások -KÖZÖSSÉGI MÉDIA ANALITIKA -SZÖVEGELEMZÉS -BIG DATA ELEMZÉS -EYE TRACKING -ARCELEMZÉS -BIOMETRIKUS ELEMZÉS SZIMULÁTOROK/PREDIKTÍV ESZKÖZÖK QUANTIFIED SELF KITERJESZTETT VALÓSÁG META DATA FELHŐ TECHNOLÓGIA RFID/ÉRZÉKELŐK GAMIFICATION APPIFICATION NEUROSCIENCE VALÓS IDEJŰ KUTATÁS A technológiai innovációk alakítják az új metodológiákat

9 Mi történik valójában a szakmában?

A strukturált kutatás helyett a közösségi kutatás válik jellemzővé 10 Közösségi kutatás Ösztönzi az emberek közötti kommunikációt Szociális és viselkedés alapú Dialógus Belemerülő Dinamikus Közös alkotás Időben pont ott és pont akkor Réteges eredmények Történetmesélés Strukturált kutatás Válaszadókat targetál Demográfiai alapú Monológ Lineáris Előre meghatározott Alkotás Időben hosszú Silószerű eredmények Adatriportolás

Potenciális kutatási témák egészségügyi mobilos adatgyűjtés tekintetében 11 Üzenetküldés Patikai felmérés Etnográfiai metodológiák Longitudinális naplós kutatások Azonnali impulz reakciók mérése Márka ismertség / fogadtatás

Helyhez kötődő mérések 12 HELY Otthoni kutatások – a házban bárhol Helyszín/esemény-fókuszú kutatások „Úton” vagy „Egy nap az életéből” típusú kutatások Médiahasználat Geolokációs adatok gyűjtése

A következő slide-okon a GRIT Report eredményeiből mutatunk be tanulságokat 13 A piackutatási trendekkel kapcsolatos évi adatfelvételen alapuló kutatás A téli kiadás alapjául 2229, 2013-ban elkészített interjú szolgált, 1786 beszállítói és 443 ügyfél oldalról A kutatás idősoraiban a fő tanulság, hogy a 2013-as év sok szempontból áttörést hozott a kutatási szakma számára a korábbi buzzword-ök lassan megvalósult projektekben öltenek testet, de a változás nem áll meg

In useUnder consideration 2013/142012/132013/142012/13 Online közösségek 49%45%33%38% Mobile survey-k 41% 45% Közösségi média analitika 36% 40%42% Szövegelemzés 33%31%35%37% Big data elemzés 31%0%38%0% Webcam-es interjúk 27%25%30%39% Eye tracking 26%23%25%21% Mobil kvalitatív 22%23%39%41% Mobil etnográfia 21%20%38%39% Micro-survey-k 19%0%32%0% Előjelzések 17% 27%30% Gamification 16%15%38%33% Crowdsourcing 14%13%33%30% Virtuális környezet 14%17%28%30% Arcelemzés 13%9%23%20% Neuroscience 11%9%25%22% Biometrikus elemzés 8%7%19%21% Szignifikáns növekedésSzignifikáns csökkenésBáziss 2012/13= 1,375, 2013/14=2,229 Forrás: GreenBook Research Industry Trends Report, Winter A korábbi évek folyamatos növekedése ugyan az elmúlt egy évben nem mutat szignifikáns változást, de jól látszik, hogy a használatban a többséget elérik az új eszközök Az online közösségek járnak legelöl az adaptáció folyamatában

A paradigmaváltást egyértelműsíti, hogy az iparág szereplői egyértelműen az online-ra és a mobil kutatásokra specializált cégekben látják a jövő ügynökségeit 15 Bázis n=2229 Forrás: GreenBook Research Industry Trends Report, Winter 2014 ÜgyfelekBeszállítók Szignifikáns növekedés Szignifikáns csökkenés HASZNÁLJAHASZNÁLNI TERVEZI A jövő kutatóügynökségének specializációjaAz új metodológiák adaptációja Online Mobil survey Big Data elemzés Közösségi média elemzés Online közösségek Fókuszcsoportok Online közösségek Mobil survey Közösségi média analitika Szöveg elemzés Big Data elemzés

A változást elsősorban pénzügyi okok vezérlik, de jelentős szerep jut a technológiák elterjedésének is 16 REAKCIÓK A VÁLTOZÁSOKRAA VÁLTOZÁS OKAI ÜgyfelekBeszállítók Ügyféloldali pénzügyi megszorítások Új metodológiák felfedezése A nem-tradicionális technológiák és technikák terjedése Új technológiák felfedezése Beszállítói oldali pénzügyi megszorítások Még többet kihozni a rendelkezésre álló forrásokból Ügyfél igény az innovációra Új mintavételi módok Tablet és okostelefon használat terjedése Technológiai invesztíció Forrás: GreenBook Research Industry Trends Report, Winter 2014

17 Hogyan változott az alábbi kutatási módszerek alkalmazása az Ön gyakorlatában? Komoly csökkenés CsökkenésKomoly növekedés Növekedés Jól látszik, hogy az adatközlő tudatosan formált és kommunikált véleménye egyre inkább háttérbe szorul a kutatásban, és az alaposabb feltárás érdekében a szofisztikáltabb megközelítések kerülnek előtérbe Stabil 57,9Online közösségek 53,7Kvalitatív 62,4 Közösségi média analitika 59Kvantitatív 69,3 Big Data elemzés / adatbányászat 67,7Etnográfia Bázis n=2229 Forrás: GreenBook Research Industry Trends Report, Winter 2014

18 Mire számíthatunk a jövőben?

A jövő további előremutató változásokat hoz az iparág szereplői szerint is 19 A következő öt év tekintetében mekkora változásokra számít az ön cége által előállított termékek és szolgáltatások tekintetében? Bázis n=2229Nincs szignifikáns különbség a régiók és a célcsoportok tekintetében Forrás: GreenBook Research Industry Trends Report, Winter 2014 Nagyon kicsi Sok Meglehetősen sok Valamekkora Rengeteg

20 Mobil kutatási appli- kációk Közösségi média kutatás Innovatív/új metodológiák Online megoldások Valós válaszok mérése Neuro- marketing Innovatív/új metodológiák Mobil kutatási applikációk Online megoldások Közösségi média kutatás Valós válaszok mérése LEHETŐSÉGEK Ügyfél oldali kutatókÜgynökségi oldali kutatók Nagyjából hasonlóan ítélik meg az ügyfelek és az ügynökségek az előremutató trendeket Forrás: GreenBook Research Industry Trends Report, Winter 2014

Valamint a veszélyeket is ugyanazokban a tényezőkben látják 21 Forrás: GreenBook Research Industry Trends Report, Winter 2014 VESZÉLYEK Ügyfél oldali kutatókÜgynökségi oldali kutatók DIY survey-k Közösségi média bányászat Online technikák helyettesítik az embert Büdzsé- hiány Egyéb válto- zások Büdzsé- hiány Egyéb válto- zások Közösségi média bányászat DIY survey-k Online technikák helyettesítik az embert

Lehetőségek ezek vagy veszélyek az egészségügyi piackutatási iparág számára? 22 Iparági veszélyek vs. lehetőségek A technológia kétélű fegyver: miközben hatékonyabbá, költségtakarékosabbá teszi a munkát, olyan eszközöket ad minden iparági résztvevő számára, amelyek a terület komoditizálódásához, az ügynökségek és ezzel együtt az emberi tapasztalat értékének negligálásához vezethetnek. A kutatóknak arra kell fókuszálniuk, hogy olyan insight-okat szállítsanak, amelyek üzleti növekedést hoznak, így az új technológiákat a saját szolgálatukba állítsák. Forrás: GreenBook Research Industry Trends Report, Winter 2014

Az optimisták számára egyéni és közösségi értékei is vannak az innovációknak, míg a pesszimisták rendkívül bizonytalanok 23 Lehetőség a személyes kiteljesedésre, sikerekre és elismerésre. Az identitás épülésének eszköze. Az értékek nem csak individuálisak, kifejezetten a kutatói közösség javát szolgálják az innovációk  nem csak egyes cégek, személyek profitálhatnak belőle, hanem az egész kutatási szakma. Forrás: GreenBook Research Industry Trends Report, Winter 2014 Optimisták által választott képek / szavak A jövőben több esélyünk lehet, hogy úgy érezzük, hogy … KITŰNNI A TÖMEGBŐL INNOVATÍV KÜLÖNLEGES KÜLÖMBÖZŐ KAPCSOLÓDÁS KÖZÖSSÉGI TÁRSASÁGI EGYÜTTMŰKÖDÉS HARMÓNIA ÖSSZETARTOZÁS IDENTITÁS TELJESÍTMÉNY GYŐZELEM JUTALOM ELISMERÉS SIKERES NYERTES A szöveg mérete utal az említés gyakoriságára Pesszimisták által választott képek / szavak A pesszimistákat ezzel szemben éppen a bizonytalanság jellemzi, amit az iparág gyors változásai diktálnak. Kockázatnak kitettnek és sérülékenynek érzik magukat. Félnek a kudarctól, a szakmai „alulmaradástól”. A kihívások okozta stresszre nem a fight, hanem a flight megoldást választják, kiábrándultak és érdektelenek. A szöveg mérete utal az említés gyakoriságára A jövőben több esélyünk lehet, hogy úgy érezzük, hogy … KOCKÁZAT VESZÉLY SÉRÜLÉKENYSÉG SIKERTELEN LEGYŐZÖTT BUKÁS TERMÉKETLEN ÉRDEKTELEN NEM HATÉKONY BIZTONSÁG ELKÖTELEZŐDÉS TELJESÍTMÉNY

Kik a pesszimisták és mi vezérli őket? 24 RÚGKAPÁLÓK MEGBÉKLYÓZVA GONDOLTESZÉREZMOND A piackutatás jövője nem az innováció és az enyém sem Használ innovatív technikákat (vonakodva) Fél, sérülékeny és nem érdekli „Csak akkor fogok új technikákat használni, ha kényszeríte- nek rá.” GONDOLTESZÉREZMOND Része akar lenni az innovációnak Nem hagyják, hogy használjon innovatív technikákat Irigy az innovációt vezetőkre „Az innováció a jövő, és én épp most maradok le róla.” RÚGKAPÁLÓK

Kik az optimisták és mi vezérli őket? 25 HULLÁMOK HÁTÁN STRATÉGIAI SZEM- SZÖGBŐL GONDOLTESZÉREZMOND A piackutatás jövője az innováció Vezeti és megragadja az innovációt Érdeklődő és motivált az úttörésre „Innováció nélkül a piackutatási insight-ok korlátozott értékűek.” GONDOLTESZÉREZMOND A piackutatás jövőjében fontos elem az innováció Alkalmazza az innovációt a bevált módszerek mellett Magabiztos, megbízható és sikeres a stratégiai beállítódása miatt „Az innováció új esélyeket hoz, kiegészíti a hagyomá- nyos kutatási metódusokat a mélyebb megértés érdekében.”

26 Köszönöm a figyelmet! 26 Szerencsés Dóra Egészségügyi üzletágvezető Ipsos Zrt.