Kiállítani? A XXI. században? MARESZ Nap 2011 Szakkiállítások trendjei Kiállítások a válság után Hogyan használjuk a kiállításokat, mint marketing eszközt?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Likviditás a Budapesti Értéktőzsdén Mennyire felel meg a kibocsátók és befektetők elvárásainak, illetve mitől függ? Jaksity György elnök Budapesti Értéktőzsde.
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Budapest, május 29. Bizalomépítés az alapoktól A public relations szerepe az egészségügyi kommunikációban.
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
A helyi termék szerepe és lehet ő sége Zala megyében Kovács Tünde, projektszakért ő Kerka völgy aranya, a méz - a helyi termékekért Zalamerenye, 2010.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
DPR kommunikáció alapelvei
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Keresőmarketing stratégiák
A személyes részvétel előnyei Legyünk jelen! Piac & Profit Demcsák Mária alapító főszerkesztő.
Értékesítési csatornák
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Értékesítési ajánlat elemei február. A termék koncepciója Tisztázandó a termék vagy szolgáltatás célpiaca.
Marketingkommunikáció
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Kommunikációs politika
Közönségkapcsolatok (PR)
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
A könyvvizsgálói szakma kihívásai a válság tükrében dr
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Sponsorare necesse est
Szervezeti viselkedés Bevezetés
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Minőség menedzsment 6.előadás
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
1 Költségvetés tervezés 6. előadás. 2 Tartalom A tervezési renaissance Az éves operatív terv Mitől függ az éves operatív terv hatékonysága?
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Marketing alapok Kopcsay László.
2008. március 12. KÖZÚTI VAGYONGAZDÁLKODÁS Dr. Gáspár László kutató professzor Út- és Hídügyi Tagozat.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
A szerkezetfejlesztés résztvevői körének létrehozása – márkaépítés és városkommunikáció a vonzó városrészekért XX. Országos Főépítészi Konferencia Miskolc,
A történelmi városszerkezet megújításának súlyponti kérdései – a belvárosok, az örökségelemek potenciáljának növelése az akciótervezés eszközeivel XX.
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
A befektetők nem maguktól jönnek, és nem is az autópálya hozza őket! Egy jó hír, és ami abból következik Márkaépítés 2015 Konferencia Budapest,
Az ITDH új szolgáltatásai Hagyományos elemek Kiállítások Kereskedelemfejlesztési pályázatok Üzletember találkozók itthon és külföldön Relációs.
ROAD SHOW SZERVEZÉSE Kőváriné Vida Ildikó PR vezető, kamarai tanácsos
BEMUTATKOZÁS Magyar Fényreklámgyártók Szövetsége KÖZGYŰLÉS április 7.
Ongjerth Richárd Egy TAK, és más semmi?
Rapid Action Group Ltd Üdvözli Magyarországot az Alihankintán!
Országos nagykereskedelmi menedzser
Üzleti terv bemutatása
Village.
Vállalati terv bemutató
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A magyar és az osztrák szaktanácsadási rendszer összehasonlító vizsgálata a gazdálkodók körében végzett kérdőíves felmérés által VÉR ANDRÁS - CSER.
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Kiállítani? A XXI. században? MARESZ Nap 2011 Szakkiállítások trendjei Kiállítások a válság után Hogyan használjuk a kiállításokat, mint marketing eszközt? mint marketing eszközt?

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 2 Tartalom Szakkiállítások Szakkiállítások Globalizáció, válság vagy micsoda és hatásai Globalizáció, válság vagy micsoda és hatásai Trendek Trendek Што делать? Што делать?

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 3 Szakkiállítások Mitől „szak” a „szak”? Mitől „szak” a „szak”? A kínálat szakosodása a látogatók érdeklődése szerintA kínálat szakosodása a látogatók érdeklődése szerint B-to-B, B-to-C (pl. Regula, FeHoVa, agrár)B-to-B, B-to-C (pl. Regula, FeHoVa, agrár) Kik a szereplők? Kik a szereplők? bűvös háromszögbűvös háromszög

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 4 A bűvös háromszög LÁTOGATÓ KIÁLLÍTÓ SZERVEZŐ

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 5 Szakkiállítás-TRENDEK Mit kell a trendhez néznünk? Mit kell a trendhez néznünk? mindhármatmindhármat Bel- és külföldön Bel- és külföldön Minden mozgásban van, él Minden mozgásban van, él A szakmai szövetségek, partnerek szerepe A szakmai szövetségek, partnerek szerepe – PL példa

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 6 Mi az oka a kételyeknek? Változott az üzleti élet felfogása, felgyorsult és élesebb lett az üzleti harc Változott az üzleti élet felfogása, felgyorsult és élesebb lett az üzleti harc Megváltozott a kiállítások szerepe és értelme, az elvárás Megváltozott a kiállítások szerepe és értelme, az elvárás Meghatározóan üzleti szerepe is van/lehet/kellene lenni Meghatározóan üzleti szerepe is van/lehet/kellene lenni

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 7 A globalizáció és hatásai Gazdasági ésszerűség – koncentráció Mindkét kliensi oldalonMindkét kliensi oldalon Csökken a kliensi/döntéshozói számosság Csökken a döntéshozatal szabadsága Válság – jelentős részben pszichés – mert még nagyobb volna a piacon való maradás igénye

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 8 Nemzetköziség Mitől nemzetközi? – a látogatótól – de ekkor a kommunikációnak, a feltételrendszernek is annak kell lenni Néha kiszámíthatatlan – FOODAPEST - Szerbia

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 9 Mivel mérjük a trendet? A bevételi oldal egyes részeivel Statisztika, transzparenciaStatisztika, transzparencia Ki a legfontosabb kiállító vagy a látogató?kiállító vagy a látogató?

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 10Összehasonlítani? Össze lehet-e hasonlítani? a magyar és a többi ország, főleg a ny-eu-i, világvezető vásárok trendjeit?a magyar és a többi ország, főleg a ny-eu-i, világvezető vásárok trendjeit? A főbb különbség oda muszáj, legalább látogatóként elmenni,oda muszáj, legalább látogatóként elmenni, kik mennek odakik mennek oda kiket engednek, küldenek el az itteniekrekiket engednek, küldenek el az itteniekre A multinacionális kliensek itteni szerepe látogatóként is alig – mert a munkához nem kell és sok idő esik ki, veszélyek.látogatóként is alig – mert a munkához nem kell és sok idő esik ki, veszélyek.

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 11 Mégis, kikre számítsunk? Akire támaszkodhatunk – az SME döntéshozók Akire támaszkodhatunk – az SME döntéshozók Azaz, ott van esély, ahol még van döntéshozói számosság Azaz, ott van esély, ahol még van döntéshozói számosság

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 12 Mit mondjunk nekik? A kiállítások, vásárok ma: Valódi, eredeti 1-to-1 marketing! Marketing eszközökMarketing eszközök Marketing kommunikációs eszközökMarketing kommunikációs eszközök Üzleti eszközökÜzleti eszközök Innováció-marketing eszközökInnováció-marketing eszközök

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 13 Miben üzleti eszköz? Triviális - közvetlen értékesítés (is) Triviális - közvetlen értékesítés (is) Közvetlen üzleti kapcsolatépítés – CRM! Közvetlen üzleti kapcsolatépítés – CRM! Közvetlen visszacsatolásra alkalmas párbeszéd: Közvetlen visszacsatolásra alkalmas párbeszéd: Hogy azt gyárthassam, kínálhassam, amire a vevőnek szüksége van!!!!!! Ez az üzleti folyamatok része, azaz a termék specifikációja Ez az üzleti folyamatok része, azaz a termék specifikációja

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 14 Miért állítsanak ki? Bizniszért !!! Mért üzleti és marketing eredményért Mért üzleti és marketing eredményért Hogyan lehet mérni? Rá kell vezetni a kiállítót, hogy tűzzön ki célt, állítson fel hozzá mérési módszert, mérje és ez alapján értékelheti ki Rá kell vezetni a kiállítót, hogy tűzzön ki célt, állítson fel hozzá mérési módszert, mérje és ez alapján értékelheti ki Rá kell szánniuk az időt, energiát Rá kell szánniuk az időt, energiát Hiba, ha az utolsó pillanatban dönt – esélyt sem ad a sikerre Hiba, ha az utolsó pillanatban dönt – esélyt sem ad a sikerre

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 15 Markomm? ’B2L’? ’B2L’? sem az ATL–be, sem a BTL–besem az ATL–be, sem a BTL–be Pedig 22–25 milliárd forint Pedig 22–25 milliárd forint Médium, de egyben értékesítési – üzleti csatorna is Médium, de egyben értékesítési – üzleti csatorna is A direkt kommunikáció eszköze A direkt kommunikáció eszköze A helyi miliő meghatározó – szemben a globalizálttal A helyi miliő meghatározó – szemben a globalizálttal

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 16 További specialitások Komplex eszköz – térben, időben egyszerre Komplex eszköz – térben, időben egyszerre Mindkét oldal tudatosan és sokat költ a reklám eljuttatására illetve befogadására Mindkét oldal tudatosan és sokat költ a reklám eljuttatására illetve befogadására Maga a kommunikáció AKTUSA Maga a kommunikáció AKTUSA Különleges párbeszédes üzemmód! Különleges párbeszédes üzemmód!

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 17 Kivételes jellemzők ‘Azonnal felélt tartós fogyasztású eszköz’ ‘Azonnal felélt tartós fogyasztású eszköz’ Minden egyes kontaktus más és más kiállítás Minden egyes kontaktus más és más kiállítás Garantált minőség Garantált minőség  Különösen alkalmas és költség– hatékony kkv-nek

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 18 Csúcsfutás  Nem megismételhető, újra nem játszható, vetíthető, nem raktározható: akkor és ott kell a csúcsot futni  Megítélése, tartalma relatív: felkészültség! - a csúcsfutásra készülni kell  Rövid idő alatt mindenki mindenkivel - nem szokványos üzleti szituáció - („folytatás következik…”)

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 19 Látogatói célok KKE

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 20 A kiállítói és látogatói célok diszkrepanciája A kiállítók csak 10%-a akar új terméket bemutatni Kiállítói célok Látogatói célok

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 21 Médiaérték-mérés Vannak mérőszámok! Hiteles, auditált adatok - CENTREX A valós piaci érték mérőszámai: kiállítók száma és geográfiai kiterjedtségekiállítók száma és geográfiai kiterjedtsége a kiállítások méretea kiállítások mérete a látogatók száma, geográfiai kiterjedtségea látogatók száma, geográfiai kiterjedtsége

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 22 Return On Marketing Investment (ROMI) A megtérülés mérése kiemelten fontossá vált: ROI mérését az értékesítési csatorna– jelleg is indokolja. ROI mérését az értékesítési csatorna– jelleg is indokolja. Előre kialakított mérési módszerekkel nyomon lehet követni a találkozások üzleti értékét, hozadékát Előre kialakított mérési módszerekkel nyomon lehet követni a találkozások üzleti értékét, hozadékát Csak előre kitűzött célok (és mérés) esetén lehetséges hatékonyság, eredményesség mérése és a részvétel korrekt záró megítélése – Drága - nem drága! Csak előre kitűzött célok (és mérés) esetén lehetséges hatékonyság, eredményesség mérése és a részvétel korrekt záró megítélése – Drága - nem drága!

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 23 A kiállítói eredményesség mérésének folyamata Világos célok - üzleti, marketing, kiállítási párhuzamosan és összhangban a kiállítási részvétel előkészítésével, megvalósításával, follow–up–pal és kiértékeléssel Honnan indulunk Lehetséges mérési pontok Lehetséges mérési módszerek A mérés eszközeinek kialakítása Kiállítás lebonyolítása, a mérhető mérése Mért adatok összesítése, elemzése Eredményesség megállapítása

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 24Példák

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 25 A szervezői oldal Szervezők összehasonlítása UK, USA, F, I - főként kisebb körben szerveznek UK, USA, F, I - főként kisebb körben szerveznek szakmai kapcsolatrendszerük stabilitása szerintszakmai kapcsolatrendszerük stabilitása szerint D, CZ, PL – kiegyensúlyozottabb piac D, CZ, PL – kiegyensúlyozottabb piac a vezető cégek sok témában vannak jelena vezető cégek sok témában vannak jelen gazdasági hullámvölgyek áthidalása gazdasági hullámvölgyek áthidalása Egyéb különbség: a piac, az ambíciók méretei (a látogatók körében) (a látogatók körében) Kiállításszervezési ambíciók – szakma építése – a szakmai szövetségek szerepének változása

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 26 Német B-to-B kiállítók véleménye 2010

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 27 Alkalmazott marketing mix

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 28 és ezek fontossága (%)

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 29 Német trendek (nm)

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 30 KKE terület-adatok

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 31 KKE látogatói adatok

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 32 Francia marketing trendek

CENTREX Egyesülés 1977-től, non-profit, ma 7 ország, 20 tag, évi közel 400 kiállítás

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 34 Induló tevékenység Kiállításstatisztikai eljárások koordinációja/egységesítése/ Kiállításstatisztikai eljárások koordinációja/egységesítése/ frissítése a térségben Az egységes statisztikai eljárások ellenőrzése, audit Az egységes statisztikai eljárások ellenőrzése, audit A statisztikai áttekinthetőség promóciója A statisztikai áttekinthetőség promóciója

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 35 Promóció A kiállítások, mint marketing / értékesítési eszköz közös promóciója, networking A kiállítások, mint marketing / értékesítési eszköz közös promóciója, networking Kibővített honlap, TUDÁSKÖZPONT Kibővített honlap, TUDÁSKÖZPONT Public domain ésPublic domain és Tagi oldalakTagi oldalak Közös promóciós anyag (látogatók, kiállítók felé) Közös promóciós anyag (látogatók, kiállítók felé)

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 36 Hogyan? Statisztikai kiadvány + nemzetközi kiadványokban Statisztikai kiadvány + nemzetközi kiadványokban Audit koordináció Audit koordináció Tudásközpont Tudásközpont Szervezési know-how Szervezési know-how Kutatások, tanácsadás Kutatások, tanácsadás Fórumok (1-to-1) Fórumok (1-to-1)

CENTREX - a kiállítási tudásközpont 37 Kiállítani? A XXI. században? KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET!