MAFIOK, Békéscsaba, 2010. augusztus 25. 3D animáció-készítés tanulásának támogatása e-learning eszközökkel Berecz Antónia – Dr. Pődör Andrea GDF 3D Grafika.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör
Advertisements

Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
A Hallgatói Mentorprogram működése
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Tehetségpont létrehozása
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Munkaterv Miért szükséges, mik az előnyei?
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Amit a TDK-ról tudni kell…
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Kompetensek lettünk? június 27..
BEMUTATKOZÓ. A SZAKKOLLÉGIUMRÓL A KommON 2012-ben alakult a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, elődszervezetei, a Mesterhallgatók Tanszéki.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
Szakkollégiumi Műhelymunka: Helyzetkép a szakkollégiumi tehetséggondozásról Benkó Marcell - Széchenyi István Szakkollégium / Szakkollégiumok Egyeztető.
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Anyagtudományi tehetséggondozó program. A program célja Olyan anyagtudomány-anyagtechnológia oktatás, amelyben a résztvevő hallgatók összefüggéseiben.
PROJEKT-TERV Youth 2 Youth Innovációs Verseny Keretében Megvalósítandó Közösségi Készítette: Harmati Katalin, Lázi Alexandra, Perge Gábor /Sorsfordítók.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
K EREKASZTAL - BESZÉLGETÉS FEBRUÁR 15. Nagy Dóra levéltáros
Oktatói és módszertani megújulás a felsőoktatásban Dr. Balázs László főiskolai docens.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Innovatív LCMS szolgáltatások és újszerű pedagógiai stratégiák Szász Antónia január 30. – I. Oktatás-informatikai konferencia, ELTE PPK.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Az e-portfolió lehetőségei az ILIAS 4.2 verziójában Budai Attila
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
Az ILIAS keretrendszer használatának beépülése az oktatói és a hallgatói munkába a Gábor Dénes Főiskolán Berecz Antónia, Balogh Anikó, Littvay László
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Gazdálkodástudományi Szakmai Kollégium
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Nemzeti Köznevelési Portál
Hallássérültek a könyvtárban
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
A digitális kompetencia fejlesztése
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Programjaink matematikából a ös tanévben
Programjaink fizikából a es tanévben
Előadás másolata:

MAFIOK, Békéscsaba, augusztus 25. 3D animáció-készítés tanulásának támogatása e-learning eszközökkel Berecz Antónia – Dr. Pődör Andrea GDF 3D Grafika és Animáció Diákműhely

Diákműhelyek a GDF-en  GDF Tehetségpont keretében –Tudományos Diákműhely –Digitális Festészet –3D Grafika és Animáció –Robotika –Webprogramozó –Konstrukciós Diákműhely  Önkiteljesedés, alkotókészség kibontakoztatása  szakkollégiumok, diákműhelyek, öntevékeny hallgatói csoportok

Indulás 1/2.  3D műhely hallgatói kezdeményezésre indult 2010 februárjában  Fő cél: –szakismeretek szerzése 3D-ben –gyakorlatban animáció- készítés –tagok szervezzék meg életüket

Indulás 2/2.  Tagság feltétele: –GDF-es vagy partner középiskolás diák, tanár –aktív részvétel  Gyakorlat 3D-s és egyéb sw-ekben: –többség nem foglalkozott még 3D-s sw-rel –többen kipróbáltak már 3D kép- és animáció-készítésnél használható más programokat

A vizsgált területek I.A műhely főbb célkitűzései, módszerei II.A tagok főbb motivációi III.A műhelyélet helyszínei IV.A tagok munkájának értékelése V.Konzekvenciák

I. A műhely főbb célkitűzései és módszerei  Célkitűzések  A két fő módszer = a két fő feladat  Tanulás: konstruktivista, konnektivista  Hangsúlyos tanulóközpontú elveink  Mobil fogalmi tananyagegységek  Csapatokban animáció-készítés = projektmunka

Célkitűzések  3D grafika szakismeretek  Fő szoftver a Blender  További 3D sw-ek, módszerek megismerése (Maya  After Effects  Celtix  )  Kreatív tevékenység végzése jó társaságban  TDK-, szakdolgozat készítés

A két fő módszer  Aktív műhelybeli tagságot segíti 1.Műhelynaponként 2-2 tag tutoriált tart 2.Csapatokban animáció-készítés

Konstruktivizmus, konnektivizmus  Tanuláselméletek: behaviorizmus, kognitívizmus, konstruktivizmus, konnektivizmus  Konstruktivista tanulás –tudás egy belső kreatív folyamat eredménye –a tanulásra való motivációra összpontosítunk –kreatív, gondolatgazdag légkör –ún. mikrovilágot biztosítja: a műhely céljaival, a tagjai közötti baráti kapcsolatokkal, „tanmenetével”  Konnentivizmus –a tagok a legnagyobb mértékben (a maguk erőfeszítései után) a web 2.0-ás lehetőségekre támaszkodnak –közösségi szájtokon: videók, fórumok –személyes kapcsolatok

Hangsúlyos tanulóközpontú elveink  Az aktív tanulás hangsúlyossága a passzívval szemben  A tanuló felelősségtudatának és megbízhatóságának serkentése  A tanuló autonómiájának biztosítása  A diák kurzuson kívüli tapasztalata (extracurriculáris tanulás)  A tanuló maximális felelősséggel rendelkezik a tanulmányaival szemben  A tanulók közti kapcsolat egyenrangúsága,  A tanár elsősorban mentor, másodsorban információforrás

„Mobil fogalmi tananyagegységek” 1/2. Tutoriálok  1-1,5 óra alatt újra elvégezhető mintamegoldások  Tagok előre felkészülnek  Műhelyfoglalkozáson frontálisan I. rész előadás: Blender vonatkozó részének funkcionalitásai - passzív ismeretszerzés II. rész gyakorlati foglalkozás: tutor vezetésével feladat elkészítése - aktív tanulás

„Mobil fogalmi tananyagegységek” 2/2.  Cél: résztvevők megértsék az eljárások lényegét, sikerélményük legyen a feladat elkészítésével  ILIAS nyilvános honlapra: tananyagsegédletek, forrásfájlok

Csapatokban animáció- készítés = projektmunka  Megszerzett tapasztalatok alkalmazása + új tapasztalatok szerzése  Komplex, valóságos tevékenységből és tapasztalatokból kiindulás

II. A tagok motivációi 1/2.  Érdeklődés a 3D grafika iránt, fejlődés benne, akár ezen a területen elhelyezkedés –az 1. félévben két tag kapott modellezésre diákmunkát  Tutoriáltartás –szívesen mutatják meg tudásukat, segítik a többieket, publikálnak a műhely nyilvános weblapján

II. A tagok motivációi 2/2.  Animáció-készítés megismerése a gyakorlatban –folyamatosan és sok munkát kívánt meg –„a műhely olyan volt, mint a legnehezebb tantárgy” –többen „félmunkaidőben” dolgoztak, egy tag „teljes munkaidőben”

III. A műhely életének helyszínei  Műhelynapok (számítógéplabor)  Szakmai látogatások profi 3D stúdióba  Csapatépítés jó hangulatú pubban  GDF ILIAS webalapú e-learning keretrendszer: belső és nyilvános terület, kurzus- és csoportobjektumok  Google csoport  Saját ftp-szolgáltatás  Kommunikáció és kapcsolattartás

Számítógéplabor, külső helyszínek  Műhelynapok (számítógéplabor) –páratlan heteken főfoglalkozások –páros heteken „gyakorló műhelynapok” (nem csak a „kezdők” jártak, igény heti találkozásokra)  Szakmai látogatások pofi 3D stúdióba  Csapatépítés jó hangulatú pubban

ILIAS belső terület 1/3.  Alkalmazott szoftverek telepítő állományai  „Hasznos gyűjtött anyagok” - tagok szerkesztik  „Eseményobjektumok”: műhelynapok ideje, programja, használt fájlok

ILIAS belső terület 2/3.  Csapatoknak egymástól elzárt területek: csapatvezetők adminisztrálnak, közös feltöltésű terület részmunkáknak  Tagok (kurzus-, csoportobjektumokban): tagok képtára, személyes adataik, körlevélírás, utolsó belépés ideje

ILIAS belső terület 3/3.  „Szösszenetek”: –online tananyag, minden tagnak saját oldal –e-portfólió –folyamatosan töltheti fel munkáit (képeket, forrásfájlokat, animációkat) –előrehaladásuk követhető –tagok nyilvános megjegyzéseket fűzhetnek

ILIAS nyilvános terület 1/2.  Műhely életének dokumentálása  Tutoriálok prezentációi, oktatóanyagok, forrásfájlok  Műhelyesemények fényképei  Házi versenyben részt vevő csapatok pályázati anyagai

ILIAS nyilvános terület 2/2.  Speed Contents –baráti csoporttá alakult társaság a nyáron alkalmanként megbeszélt témára készít képet –kapcsolattartás azonnali üzenetküldőn –légkör: baráti, inspiráló, kis versenyhangulattal –cél: önfejlesztés

További online helyszínek  Google csoport –projektmunkához  Saját ftp-szolgáltatás –fájlmegosztáshoz  Tematikus tutoriálgyűjtemény –fél tucatnyi tag műhelyvezető koordinálásával –GDF-es oktatásban is felhasználásra kerül –kapcsolattartás azonnali üzenetküldőn

Kommunikáció és kapcsolattartás  Fórumok: –csapatalakítást segítő, közérdekű, technikai kérdések –a hozzászólásokat kiküldi a rendszer  Körlevelek: –utolsó műhelynapról beszámoló, emlékeztető következő műhelynapra, érdeklődésre számottartó események (szakmai látogatás helye és ideje, főiskolai napokon szereplésünk) –levelek kiküldhetők a rendszerből –műhelyvezető kb. 80 levelet küldött  Azonnali üzenetküldők  Tagok között telefon, SMS elvétve

IV. A tagok munkájának értékelése  Formatív eljárások  Tanulóközpontú kiértékelés  Animációk értékelése nyilvános rendezvényen

Formatív, tanulóközpontú értékelés  Formatív eljárások: –műhelyvezető –cél: tagok önmagukhoz mért fejlődésére adott visszajelzés, a tanulás minőségének javítása  Tanulóközpontú kiértékelés: –„Szösszenetek”-be feltöltött kisebb-nagyobb alkotásokhoz hozzászólások

Animációk értékelése  Szemeszterzáró rendezvényen családias légkörben  Vendégek: fő, barátok-családtagok-főiskola vezetői, tanárai és oktatásszervezői  Kisfilmek vetítése után a csapatok prezentációban mondták el tapasztalataikat  A háromtagú zsűri és a nézők külön szavaztak, elmondták véleményüket  Eredményhirdetés: abszolút sorrend, megegyezett a zsűri és a nézők véleménye  1. helyezett csapat tagjainak: elismerés, „trófea”, ajándék, tanévnyitón levetítik filmjüket  Csapatmunkában részt vevőknek: oklevél (tag készítette)  „Mindenki nyert, aki ebben a nagy munkában részt vett.”

V. Konklúziók  Főbb fejlesztendő területek  Tanuláshoz alkalmazott módszerekkel szemben lehetséges fenntartások  Eredmények

Tagok közti kommunikáció, kontaktustartás  Elégtelen kommunikációnak projektek elbukásában szerepe volt, vagy nehezítette a munkát  ILIAS-ban a személyes adatokat ki kell tölteni  Csapatok területén telefonszámot is meg kell adni  Lehetőleg minden műhelynapon részt kell venni  Fórumokra „fel kell iratkozni”, vagy a munkaasztalra ki kell tenni  Rendszeresen kell reagálni a hozzászólásokra, új hozzászólásokat kell írni

Új tagok; műhelyvezetés  Az új tagok minél előbb ismerjék meg a Blender alapjait –külön tutorálás + önálló komplex feladat elkészíttetése  Műhely irányításába, operatív működtetésébe diák bevonása –féléves váltásokkal egy-egy hallgatói műhelyvezető –koordinálja a műhely életét –háttérben az oktatói műhelyvezetővel

Tanulási módszerekkel szembeni fenntartások  A tagok nem olyantól tanulják a 3D alapjait, aki kiválóan műveli – DE –a tagok saját tanulási ütemét nem sokkal gyorsíthatjuk –az őket épp leginkább érdeklő területekről tanulnak –a tutoriált tartók elmélyülnek 1-1 témában –a többieknek mintát adnak az elkötelezett tanulásra  Animáció-készítésnél elvárás lehetne, hogy a tutor kiválóan művelje a 3D-t, dramaturgiát, rendezést, világosítást, hang és zörejezést stb. - DE –a tagokat leginkább az inspirálta, hogy a gyakorlatban tapasztalhatták meg az animáció-készítést –a rengeteg „hiba” elkövetése inspirálta őket

Eredmények 1/2.  Közösségformálás: –közös élmények: műhelynapok, teaszünetek, rendernapok, animáció-készítés  Közösségért végzett munka: –tutoriálokra felkészülés és megtartás –külső terület szerkesztése, csapatvezetés –kitűző, gálára meghívó és promóciós anyag, oklevél készítése  „Atomok”: –„önellátók vagyunk”, „jó a textúrád”  Műhelyikon: –honlapon, szóróanyagokon, műhelypólón

Eredmények 2/2.  Foglalkozások –10 műhelynap –8 gyakorló műhelynap –1 csapatépítő műhelynap –2 szakmai látogatás –2 bemutatkozó előadás –2 konferencia –8 rendernap –házi gála  Tutoriálok –11 tag –20 tutoriál  Készségek, kompetenciák fejlődése –A csapatmunkában végig résztvevőknél –Blender használatában, munkakultúrában, kommunikációban –„Mindenki nyert, aki részt vett a verseny-animációk készítésében.”

A házi verseny

2009/10. II-ben győztes

Köszönöm figyelmüket! GDF 3D Grafika és Animáció Diákműhely honlapja GDF 3D Grafika és Animáció Diákműhely honlapja MAFIOK, Békéscsaba, augusztus 25.