„Óvodapedagógus 2014-ben” SZÜCSNÉ JUHÁSZ CSILLA Óvodapedagógus, a KISPESTI ÁRNYAS ÓVODA vezetője 2014. március 6.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Advertisements

A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Gyógytestnevelés tanítására felkészítő szakirányú továbbképzési szak
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar gyógypedagógus szakvizsga
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia április FOGYATÉKOSSÁG ÉS CSALÁDI SZEREPEK Készítette: VÁGÁSI JÚLIA.
MÉRÉSI ÉRTÉKELÉSI RENDSZER
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.

Integráló iskolák a közoktatásban
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
„Jót, s jól! Ebben áll a nagy titok!”
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Szeretettel köszöntöm
Integráció és inklúzió
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Esély? Egyenlőség? Autizmussal élni Csoportos integrációs modell Székesfehérváron Mahlerné Köfner Anikó gyógypedagógus Budapest 2006.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Kerényi Erika Management technikák fő területei 1. Vezetési módszerek 2. Stratégiai tervezés 3. Szakmai és üzleti terv 4. Változásmanagement.
Összeállította: Szabó Ilona
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Közös útkeresés: Óvodavezetők Országos Konferenciája Hétköznapok kihívásai a paragrafusok útvesztőjében – Szakmai segítség a változásokhoz és a vezetői.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Óvodai szakmai programok, továbbképzések bemutatása 2013/2014 Készítette: Grolyóné Szabó Éva szeptember 11. KPSZTI, Óvodavezetői Értekezlet.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
Egy nyílt levél elő- és utóélete
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Katolikus óvodák létszámának alakulása a katolikus köznevelés rendszerében a 2016/2017-es nevelési évben Készítette:Grolyóné Szabó Éva és Schillingerné.
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Bemutatkozunk.
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
  Mit jelent a kompetencia alapú óvodai programcsomag használata a gyerekek számára?
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Jelen lenni nem elég, szakértelem kell
tanév Iskolanyitogató
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

„Óvodapedagógus 2014-ben” SZÜCSNÉ JUHÁSZ CSILLA Óvodapedagógus, a KISPESTI ÁRNYAS ÓVODA vezetője március 6.

„A drágakövet nem lehet dörzsölés nélkül kifényesíteni, ahogy az ember sem válhat tökéletessé megpróbáltatások nélkül.” Pasteur

Kispesti Árnyas Óvoda Kispesti Árnyas Óvoda

Az óvoda bemutatása  Kispest legnagyobb óvodája  Három épületben  Tíz csoporttal  278 gyermek ellátására kijelölve  Pedagógiai Program: Egészséges életmódra és környezettudatos magatartásra nevelés  Specialitások:  Érzékszervi fogyatékkal élő gyermekek  Autizmus spektrum zavarral élő gyermekek integrálása! integrálása!

Integráció és specialitások  Érzékszervi fogyatékos gyermekek szülei nem igénylik az ellátást – országosan jól kiépített ellátórendszerük miatt  Autizmussal élő gyermeke szülei az egész ország területéről igényelnék az ellátást – ezen a területen még csak most kezdődik a hatékony szakmai ellátás megszervezése  Bárczi egyetem gyakorló óvodája lettünk októbertől  A Mosolygós Magyarországért mozgalom referencia óvodája vagyunk  Honlap:

Problémák egy 10 csoportos óvodában?!?!  Logisztika (a három épület)  Vezető kötelező óráinak letöltése, de hol mikor és hogyan?  A helyettes csoportjában, vagy a hiányzó óvodapedagógus helyett?  Projekt tervezés  Egyéni fejlesztés  Kötelező óraszám emelése  Információ áramlási gondok  Gyakori törvényi változások  A törvények ismerete csak a vezető feladata?  Van segítség? /megtalálni-értelmezni

…….és ha megértjük a törvényt  Kétségek, ellenérzések  „én nem tudom jól kommunikálni amit csinálok”  „én nem akarom fényezni magam”  „én nem tudom eladni magam”  Hiba!!!!  ………………mert nem csak jó bornak kell a cégér  ………………”az óvónő csak játszik a gyerekkel”

Saját érdekünkben…….  Teljesítmény alapú bérezés az oktatásban???!!!!  Hozzátett energia mérhetővé tétele  Minőségbiztosítás-sokat segített a működés javításában, de… javításában, de…  Bemeneti-kimeneti mérések eredményeinek összehasonlításából reális képet kapunk az összehasonlításából reális képet kapunk az óvodapedagógus munkájáról???? óvodapedagógus munkájáról????  A portfolióban megmutathatod magad  A reflektálás tanulható  Ne féljetek tőle  Én feltöltöm április 30.-áig a sajátomat

…és csak NEKTEK!!!!!!!!!  ÖRÖM RECEPT  MINDEN REGGEL ELKÉSZÍTENDŐ :)   - 2 DL TÜRELEM  - 1 CSÉSZE JÓSÁG  - 4 KANÁL JÓAKARAT  - 1 CSIPET REMÉNYSÉG  - 1 ADAG HIT  TÉGY HOZZÁ  2 MAROKNYI TOLERANCIÁT  1 ADAG JÓKEDVET.  HINTSD MEG SOK JÓINDULATTAL,  HAGYD ÖSSZEÉRNI ÉS LESZ  EGY MOSOLYGÓS SZÉP NAPOD !

Köszönöm a figyelmet! SZÜCSNÉ JUHÁSZ CSILLA óvodapedagógus, intézményvezető KISPESTI ÁRNYAS ÓVODA március 6.