Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pásztor Tibor főosztályvezető
Advertisements

Az érettségi rendszere
Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Az országos mérések megújult rendszere
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Országos kompetenciamérés A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása Pongrácz LászlóOktatási Hivatal Magyar Termék Nagydíj.
Értékelés a pedagógiában
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
A középfokú oktatás szerkezeti változásai és az érettségivel kilépők Imre Anna – Híves Tamás Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2010 június.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
1 AZ ÁTALAKULÓ SZAKKÉPZÉS FŐVÁROSI PEDADÓGIAI NAPOK 2OO4.november 15. Dr. Szenes György igazgató.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
GYÓGYPEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA Ammerné Nagymihály Emília
Összehasonlító pedagógia
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
Vereckei Judit Tatabánya, június 29.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Szakképzési dokumentumok
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
MAGYARORSZÁG NEVELÉSÜGYE A 19. SZÁZAD MÁSODIK FELÉBEN
NAK, Szakképzési Igazgatóság
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Felnőttoktatási tájékoztatója
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
Az országos mérések megújult rendszere
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
Komplex vizsga Szolnok szeptember 3.. Modulrendszerű vizsgadelegálások száma 2014 Vizsgaelnöki delegálások száma kamarai szakképesítésekben: 4157.
Az Oktatási Hivatal új feladatai a közoktatási törvény módosítása után Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
1 A Világ – Nyelv Program és a nyelvi előkészítő évfolyam július 07.
Készítette : Fürtön Tamás 1 Mérés –értékelés a Norvég szakképzésben.
Változás a képzési rendszerben Jogszabályi előírások Szakképzési rendszerünk Jelenlegi képzéseink Képzési rendszer jövője Legfontosabb feladataink.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
ÉRETTSÉGI 2016 Általános tájékoztató az érettségiről
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Készítette: Nyul Gábor1 Mérés-értékelés Norvégiában Parlament Oslo felülről.
A norvég szakmai út képekben ( – ) Készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D
Felkészülés a es tanév hatósági és közoktatási feladataira Előadó: Undi Barna OH Dél-Dunántúli Regionális Igazgatósága OH.
Írország, Dublin november Kontra Éva Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Kecskemét, Nyíri út 32.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
Munkaerő-piaci képzések megközelítése. Törvényi változások n a szakképzésnek és a felnőttképzésnek a munkaerő-piaci igényekkel való összehangolása, n.
Érettségi eredmények 2016.
Érettségi eredmények május
Jelentkezés Érettségire jelentkezés határideje: február 15. Helye: Tiszakécskei Református Általános Iskola és Gimnázium.
Barcsák Marianna KPSZTI
Kiel-2017 !iH Ciao! Grüß dich! Hallo! május 25.
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Érettségi eredmények 2017.
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Norvégiai szakmai út október
Kétszintű érettségi 2018 május
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Mérés –értékelés a Norvég szakképzésben
KÖZOKTATÁSI VEZETŐ III. szemeszter
Kompetencia alapú szakoktatás
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
MAGYARORSZÁG NEVELÉSÜGYE A 19. SZÁZAD MÁSODIK FELÉBEN
Előadás másolata:

Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer

Egy törvény rendelkezik a köz- és szakoktatásról. Közoktatás: tankötelezettség időtartama 10 év (6-16 évig) Általános iskola: 1- 4 osztályok Kétszintű középfokú oktatás: 5 -7 osztály alsó középfok osztály felső középfok Középiskolai oktatás (16-19 év között 3 éves ingyenes képzés) érettségi vagy szakképesítő bizonyítvány Felsőoktatás Felnőttképzés Oktatási rendszer

Értékelés, osztályozás- számjeggyel 1-6-ig Portfólió, munkanapló Vizsgák- 10. évfolyam után ill. szakmai vizsga

Szakmai gyakorlat és vizsga Képzési iroda szerepe – a vállalkozásokkal való kapcsolata Új szakmai tapasztalat a vizsga menete és módszere. A norvég szakképzésben a törvény nem írja elő, hogy elméleti vizsgája legyen a tanulónak. A vizsgabizottság az egész termelési gyakorlaton végig követi a vizsgázó projektmunkáját és nemcsak a tevékenység végső minőségét vesz figyelembe. A vizsgabizottság a tanulóval együtt értékeli a vizsga teljesítményét. Szakmai gyakorlati oktatást biztosító cég állami támogatása euro/2év/inas

Mérés-értékelés jellemz ő k Oktatás: decentralizált - a mérés: a napi gyakorlat árnyaltabb a kompetencia-alapú oktatás révén - csoportlétszámot a feladathoz igazítják - tanulói önértékelés - napi gyakorlat, igen hangsúlyozott.

Mérés-értékelés; integráció Egyenlő esély, bánásmód, bizalom elve. Fogyatékosok integrálása az oktatásba, így a szakképzésbe is – 22 éve törvény. Egy bizottság dönti el a fogyatékosságát a tanulónak. Az iskola kötelessége, feladata: egyénre szabott tanterv kidolgozása, és minden segítség megadása. Erőforrásközpontok

Alapelv: a bizalom A partnerek közötti kommunikáció Norvégiában jobb, aktívabb, konstruktívabb.