Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta
Minden gyermekben, bármilyen körülmények között is született, és bárkik voltak is szülei, potenciálisan az emberi faj születik meg ismét. S valamennyiünk számára rendkívüli a felelősség az emberi élet iránt. (James Agee)
Hátrányos helyzet Törvény szerint –Jegyzői védelembe vétel (családi körülmény, szociális helyzet) –Gyermekvédelmi kedvezmény –HALMOZOTT: szülők 8 általános tartós nevelésbe vétel Valós helyzet –Sajátos Nevelési Igényű –Pszichés fejlődés zavarai miatt a nevelési tanulási folyamatban tartósan és súlyosan akadályozott –Szenvedélybeteg –Magatartási devianciák –Szociális hátrányok
Évfolyamismétlők a középfokú oktatásban (%)
Felzárkóztatás lehetőségei Tantárgyi korrepetálások Mentortanári segítségnyújtás (képességfejlesztés) Szociális munkás az iskolában Mentálhigiénés védelem Szakiskolai felzárkóztatás
Mentortanár Program: Dél-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Feladatok: –tanórán kívüli fejlesztés egyéni csoportos –egyéni esetkezelés –tanórán kívüli tevékenységek szervezése szabadidős tevékenységek
Szakiskolai felzárkóztatás Célcsoport: Befejezetlen általános iskolai tanulmányok 15. életév betöltése
Szakiskolai felzárkóztatás Speciális kerettanterv –egyéni fejlesztési terv szerinti haladás –differenciálás –törekvés az inklúzióra –pályaorientáció –munkavállalási képességek fejlesztése –szociális kompetenciák fejlesztése
"Amit ma teszünk, döntés arról, hogy milyen lesz a világ holnap" ( Marie Von Ebner-Eschenbach) Köszönöm figyelmüket! Schön Brigitta Forrás Általános és Szakiskola