Szociális életviteli és környezeti kompetenciák SZKB 102-06 Segítünk egymásnak - A matematika nem játék! 2. évfolyam Vargáné Csehi Gabriella Megelőző.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Természetes számok 0, 1, 2, 3, ..., 24, 25, ..., 1231, 1232, ..., n, ...  = {0, 1, 2, 3, ..., n,...} a természetes számok halmaza Műveletek: összeadás.
Advertisements

Matematika kompetencia
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
Matematika és módszertana
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Diszkalkulia/számolási nehézség vizsgálata és terápiája
Matematika kompetenciaterület
Halmazok, műveletek halmazokkal
Gyűrűk Definíció. Az (R, +, ·) algebrai struktúra gyűrű, ha + és · R-en binér műveletek, valamint I. (R, +) Abel-csoport, II. (R, ·) félcsoport, és III.
Számhalmazok.
OKÉV évfolyam. Olvasáskészség kiépültsége országos:fenntartói:iskolai:
Algebra a matematika egy ága
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Táblázatkezelés alapjai MS Excel, OpenOffice Calc
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetőség:
Fejezetek a matematikából
A TERMÉSZETTUDOMÁNYOK ALAPJAI 1. Matematika
Valós számok Def. Egy algebrai struktúra rendezett test, ha test és rendezett integritási tartomány. Def. Egy (T; +,  ;  ) rendezett test felső határ.
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
Excel Hivatkozások, függvények használata
Programozás Operátorok C# -ban.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Beolvasó utasítás Console.Read();  Int típusú adatot kapunk. Console.ReadLine();  String típusú adatot kapunk. Console.ReadKey();  Tetszőleges billentyű.
Egydimenziós tömbökön végezhető műveletek
Ismétlés.
Kifejezések. Algoritmus számol; Adott összeg; összeg:=0; Minden i:=1-től 5-ig végezd el Ha 2 | i akkor összeg:=összeg+2*i Ha vége Minden vége Algoritmus.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Szeretettel köszöntjük Kedves Vendégeinket!. Matematikai-logikai kompetenciaterület 1. osztály.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vektorterek Definíció. Legyen V Abel-csoport, F test, továbbá
Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.
Kompetenciamérés értékelése 4. osztály 2008 Gönczy Pál Általános Iskola.
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
Harmadik matematikakönyvem
1 Vektorok, mátrixok.
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
„C” típusú programcsomag bevezetése
1. Rész: óvodai matematikai nevelés
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
Alapműveletek (Természetes számok, Egész számok)
A természetes számok szorzása
A természetes számok, A Venn-diagram
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
20. óra Összefoglalás I..
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával 4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával
Környezet ismeret vagy magyar nyelv és irodalom 2. évfolyam Vargáné Csehi Gabriella Megelőző tevékenység: Az előző környezet ismeret órán városi.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
Számtani alapműveletek
OKM osztályJudit osztálya 8. osztályOlga és Kata osztálya 10.A (négyévfolyamos)U. Ági osztálya (!) 10.B (nyolcévfolyamos)F. Andrea osztálya.
„Referenciaintézmény kialakítása a II
INFORMATIKA ELŐADÁS október 15. I. ELŐADÓ Informatika
INFORMATIKA ELŐADÁS október 20. I. ELŐADÓ Informatika
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Összefoglalás 7. évfolyam
3. óra Algebrai kifejezések nagyító alatt
137. óra - Ismétlés Számok és műveletek
Szociális kompetencia
óra Algebra
INFORMATIKA ELŐADÁS október 19. I. ELŐADÓ Informatika
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Matematika I. BGRMA1GNNC, BGRMA1GNNB előadás.
Milyen matematikai fogalmak szerepeltek az előadásban?
Előadás másolata:

Szociális életviteli és környezeti kompetenciák SZKB Segítünk egymásnak - A matematika nem játék! 2. évfolyam Vargáné Csehi Gabriella Megelőző tevékenység: A tanév eddigi óráin már gyakorlatot szereztek a 100-as számkörben való számolásban, az eddigi ismeretek elmélyítése lesz a feladat. Fejlesztendő képességek: előzékeny várakozás, kommunikáció, a számolás biztonságossá tétele, képről művelet megfogalmazása, segítség kérése, adása, elfogadása, olvasásértési készség, emlékezet Kooperatív csoportokban zajlik a feladatok megoldása. Az SZKB foglalkozás IKT anyagának felhasználási javaslata: 1.dia: Fejszámolás: összeadás, kivonás, szorzás, bennfoglalás, részekre osztás Mindegyik műveletből 5-5 feladat. Ennek ellenőrzése a dia segítségével. 2.dia: A számolási készség fejlesztése párkereső feladat segítségével. Az összetartozó műveleteket mindkét oldalról meg kell keresni. 3.dia: Szorzatok halmazba rendezése megadott szempontok szerint. A feladat ellenőrzése „fólia” módszerrel. 4.dia: Összetett szöveges feladat, szövegértés, megoldási lehetőség, vizuális megjelenítés. Kalapok a lányok, labdák a fiúk, négyzet az asztal. Csoportosítás. 5.dia: A százlábú család testéről eltávolítani a ráragadt számokat! Műveletek gyakorlása. A függöny felhúzása után látható a művelet. A diaképek a foglalkozás során tetszőleges időrendben használhatók.