Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az orvosok és szakdolgozók elvándorlásának hatása az egészségügyi ellátás színvonalára Dr. Balogh Zoltán ELTE TáTK- AstraZeneca 15. Egészség-gazdaságtani.
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Uniós források – Fejlesztési irányok (A gyermekvédelmi területek várható fejlesztései európai uniós forrásokból) Csizmár Gábor Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
AZ OEFI TÁMOP / SZÁMÚ ”EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI SZAKMAI HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA” CÍMŰ KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJE FELADATAI
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Gyermekjóléti Szolgálatok IV. Országos Konferenciája Az iskolai agresszió megelőzése és kezelése - a MFPI projektjének bemutatása október 28. NÉMETH.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Az összeállítás szempontjai Lakóegységek Lakócentrum Lakóközösségek Tea-ház.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Hajléktalanügyi országos konferencia
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
NEMZETI SZOCIÁLPOLITIKAI KONCEPCIÓ 2011
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
A felsőoktatási tanácsadás országos módszertani fejlesztése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Az ellátottjogi képviselő feladata az
A dietetikai tevékenység értékelése fekvőbeteg intézményekben a személyi minimumfeltételek teljesülése tükrében Erdélyi-Sipos Alíz MSc Főtitkár, Magyar.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Hajléktalanokért Közalapítvány
A gyógyítás (hézagos) gazdasági alapjai
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Szakmai köszöntő Dr. Csizmadia Zoltán tanszékvezető, egyetemi docens
HHR.
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Az EQAVET szerepe a szakképzés fejlesztésében
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
A gyermeki jogok érvényesítése
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
A felsőoktatási kompetenciamérés bevezetése
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
Iskolai szociális segítő
Dr. Krisztián erika – megyei tisztifőorvos
Az innovációs célú beszerzések gyakorlata
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein belül

gyermekpszichiátria nevelési tanácsadók iskola-egészségügy gyermekvédelem egészségügyi alapellátás felnőtt addiktológia Ifjúsági addiktológia gyermekgyógyászat Gyermekjóléti szolgálat

Ifjúsági addiktológiai ellátás szakmai fejlesztése Képzési anyagok és módszertan kialakítása az ifjúság- addiktológiai ellátásban közvetlenül résztvevő szakemberek számára Gyermekpszichiáterek képzési programjai Képzési programok az ifjúság- addiktológiai egészségügyi ellátásban dolgozó - szakdolgozók (szakápoló, gondozó, szociális munkás) számára Serdülő addiktológiai betegek ellátási dokumentációjának kialakítása, esetkövetési rendszer kialakítása gyermek- és ifjúsági addiktológiai ellátás szakmai feltételeit biztosító dokumentumok (szakmai irányelvek) megalkotása

A gyermek- és ifjúsági addiktológiai ellátás együttműködési feltétel-rendszerének fejlesztése Együttműködési formák és technikák dokumentálása Kapcsolati gyermek- és ifjúsági addiktológia eszköztárának fejlesztése Beutalási algoritmusok és kritériumrendszer kialakítása Korai észlelés eszköztárának fejlesztése

A rendszerszintű fenntarthatóság támogatása Szükséglet-becslés országos szinten Hozzáférési követelmények megfogalmazása a beutalási kritériumrendszer alapján a finanszírozási szabályozókhoz Szakmai minimum-feltételek létrehozása a szolgáltatók működési engedélyeinek kiadásához és ellenőrzéséhez Finanszírozási fenntarthatósági vizsgálat elvégzése, mikro- és makroszintű költségbecslések

Feladat Eredm é ny db K é pz é si programok a ifjúság- addiktológiai eg é szs é g ü gyi ell á t á sban dolgoz ó gyermekpszichi á terek sz á m á ra k é pz é si anyag 1 K é pz é st á mogat á s gyermekpszichi á terek sz á m á ra fő30 K é pz é si programok a ifjúság- addiktológiai eg é szs é g ü gyi ell á t á sban dolgoz ó - szakdolgoz ó k (szak á pol ó, gondoz ó, szoci á lis munk á s) sz á m á ra k é pz é si anyag 3 K é pz é st á mogat á s szakdolgoz ó k sz á m á ra fő40 K é pz é si programok a ifjúság- addiktológiai ell á t á s k ö rnyezet é ben dolgoz ó szakemberek sz á m á ra - nevel é si tan á csad ó k é pz é si anyag 2 K é pz é st á mogat á s nevel é si tan á csad ó, iskolapszichol ó gusok sz á m á ra fő600

Feladat Eredm é ny db Szakmai protokollok, m ó dszertani anyagok kialak í t á sa - gyermekpszichi á tria, pszichi á tria ter ü let é n protokoll4 Szakmai protokollok, m ó dszertani anyagok kialak í t á sa - nevel é si tan á csad ó k, iskolapszichol ó gusok protokoll2 Beutal á si algoritmusok é s krit é riumrendszer kialak í t á sa dokumentum1 Dokument á lt egy ü ttműk ö d é si form á k é s technik á k, a szervezetek hat á rain á tl é pő betegforgalom hat é kony megval ó s í t á s á ra (háziorvos- gondozó-nevelési tan á csad ó ) dokumentum5 Liaison gyermek addiktológiai eszk ö zt á r (telefonos/elektronikus kapcsolattart á s szakemberek k ö z ö tt dokumentum4 Korai diagnosztika é s korai é szlel é s m ó dszertani anyagainak fejleszt é se (v é dőnő, h á ziorvos, gyermekv é delem, iskola) dokumentum/ ir á nyelv 4

Feladat Eredm é ny db Finansz í roz á si-m ó dszertan, é s szab á lyoz ó anyagok elk é sz í t é s dokumentum1 Szakmai minimumfelt é telek fel ü lvizsg á lat dokumentum1 Ell á t ó rendszer sz ü ks é glet é s ter ü leti alap ú tervez é se int é zm é nyi é s nemzeti szintű k ö lts é gbecsl é sek alapj á n tanulm á ny 1 A gyermek- addiktológiai ell á t á sok rendszer é nek szakmai monitoroz á si é s é rt é kel é si rendszer é nek kialak í t á sa dokumentum protokollok k é zik ö nyvek 3 Ell á t á st v é gző szolg á ltat ó k adatb á zis á nak é s betegfogad á si elj á r á sainak internet alap ú k ö zz é t é tele dokumentum elektronikus form á ban k ö zz é t é ve 1

Köszönöm a figyelmet! cím OEFI honlapja: