Az iskolavédőnő szerepe az oktatási intézmény egészségnevelési drogstratégia megvalósításában Előadó Pátkai Beáta iskolavédőnő A védőnők szerepe az iskolai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermekvédelem alapjai – miért szükséges, mire jó a gyermekvédelmi protokoll? Csókay László KPSZTI április 13.
Advertisements

CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Nem várt terhesség. NEM VÁRT TERHESSÉG Pánikba essünk? -Megtartsuk vagy elvétessük? -Kitől kérjünk tanácsot? -Hová forduljunk?
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
AZ OEFI TÁMOP / SZÁMÚ ”EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI SZAKMAI HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA” CÍMŰ KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJE FELADATAI
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Gyermekjóléti Szolgálatok IV. Országos Konferenciája Az iskolai agresszió megelőzése és kezelése - a MFPI projektjének bemutatása október 28. NÉMETH.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában.
K ÖZNEVELÉSI SZAKÉRTŐK FELKÉSZÍTŐ MŰHELYMUNKÁJA T ÁMOP március 17 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Gödöllői Tankerülete és Aszódi.
TÁMOP C 2. ütem: Ma tégy a holnapért! - kompetencia alapú személyiségfejlesztés és módszertani megújulás az egri KERI-ben.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Jogok és kötelességek a családban.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
A év értékelése és a év újdonságai
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Szolnok Városi Kollégium
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
HHR.
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
Bemutatkozik az iskolapszichológus
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
Felhasználóképzés a kórházban
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Új pályainformációs eszközök - filmek
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
Lorem ipsum.
Intézmény minőségirányítási programja
Iskolai szociális segítő
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Előadás másolata:

Az iskolavédőnő szerepe az oktatási intézmény egészségnevelési drogstratégia megvalósításában Előadó Pátkai Beáta iskolavédőnő A védőnők szerepe az iskolai bűnmegelőzésben, az egészségnevelés, drogstratégia megvalósításában.

,,A felelős szeretet elfogad és megért” hitvallásom,, A világ egy iskola és az élet az egyetlen valódi tanító, számtalan tapasztalatot kínál és a tapasztalatban el van rejtve a lecke.” Dan Millman

Magamról… Család: férj és 2 fiú gyermek Kaposváron élek és dolgozom 1997 augusztus : területi védőnő 2008 szeptember : iskola védőnő Építőipari, Faipari Szakképző Iskola és Kollégium Eötvös Lóránt Műszaki Szakközépiskola, Toldi Általános Iskola és Gimnázium

Iskola-egészségügyi szolgálatról Az iskola egészségügyi szolgálat: az orvos és a védőnő felelősek a tanulók egészségi állapotáért Az oktatási intézmények feladata: segítse az iskola egészségügyi tevékenységet

Iskolavédőnő feladatai: Szűrővizsgálatok elvégzése (testi fejlettség, egészségi állapot felmérése) Szakrendelésre irányítottak leleteinek ellenőrzése, krónikus betegek gondozása Életmódbeli tényezők feltárása Egészségnevelő, egészségvédelmi, felvilágosító foglalkozások, előadások tartása Személyi és környezet higiénés vizsgálatok végzése

Egészségvédelem – egészségfejlesztés Egészséges életmód- tudatosság kialakítása Szemléletformálás: diákok-tanárok-szülők Egészség = érték szemléletmód kialakítása Személyes példamutatás, diákok közötti jelenlét Ártalom csökkentés (pl. dohányzó hely kijelölése) Drogfogyasztó magatartás észlelése

Egészségvédelem – egészségfejlesztés koncepcióm Kockázati tényezők csökkentése Környezeti faktorok: életkörülmények Egyéni faktorok: egyén attitűdje a káros szenvedélyekhez Védőfaktorok kialakítása: Önismeret, konfliktus kezelés, humor értéke Kötődés az iskolához, családhoz, barátokhoz Drogfogyasztást ellenző normák

Az Építőipari iskola sajátosságai Milyen diákok járnak ide? Befogadó iskola Szakképző iskola A szakmákhoz kapcsolódó attitűdök

Prevenció megvalósításának színterei: Egészségnap Egészségnevelési órák, előadások Kiállítás, világnapokhoz köthető program Véradás szervezése Egészségügyi rovat az iskola újságban Egészségügyi versenyekre csapatok felkészítése Kortárs képzés elindítása ( AIDS ) Egészségfejlesztési pályázatok készítése

Egészségnap Hagyományteremtés, közösség formálás Egészséges életmód lehetőségének bemutatása Programok: szén-monoxid mérése, dietetikus- pszichológus előadása, baleseti szimuláció

Egészségnevelési el ő adások Információ átadása az egészségkárosító hatásokról Témák: Daganatos betegségekről Dohányzás Alkohol Drogok

Kiállítás: Dohányzásmentes világnap május 31. Filmvetítés Előadás Egy kiállítás képei: egészséges dohányos, rákos tüdő, nyelv…

Egészségügyi versenyekre csapatok felkészítése AIDS Vetélkedő Elsősegélynyújtó verseny Csecsemőgondozási verseny

Egészségfejlesztési pályázatok készítése KAB-IPP-09: Pályázat alap- és középfokú nevelési oktatási intézmények számára iskolai egészségfejlesztési-drogmegelőzési tevékenység támogatására K M J V : Pályázat gyermek és ifjúsági közösségi, szabadidős programok támogatására ÚMFT : Támop Egészségre nevelő és szemléletformáló életmód programok,,A” komponens a konvergencia régiókban

Egyéni kapcsolattartás Diákokkal ( önkéntes ) Védőnői fogadóóra, önálló tanácsadás Óraközi szünetek, Tanórán kívüli tevékenységek Szülőkkel / nevelőintézettel Telefonos, személyes kapcsolattartás, kommunikáció Pedagógusokkal Napi kapcsolat működtetése, jelzések Iskolapszichológus…. Szakszolgálatokkal együttműködés

Jövő …….(?) „Minden szabad Nekem, de nem minden használ. Minden szabad Nekem, de ne váljak rabjává!” 1 Kor 6.12 „Minden szabad Nekem, de nem minden épít!” 1 Kor

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Elérhetőségeim: Tel: 70/