Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Rendőri képzési modellek Németországban Prof. Dr. Fórizs Sándor egyetemi tanár ny. r. ddtáb.
Advertisements

Étrend-kiegészítő vagy gyógyszer? Határterületi termékek elhatárolásának szempontjai Medical Tribune konferencia október 1. Dr.
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Anyagtudományi tehetséggondozó program. A program célja Olyan anyagtudomány-anyagtechnológia oktatás, amelyben a résztvevő hallgatók összefüggéseiben.
DSC TÁMOP Munkahelymegőrző támogatás munkaidő csökkentéssel és képzéssel kombinálva 2009.
A sport és határterületei szakirodalmának keresése könyvtári katalógusokban Pándi Dóra TE könyvtáros.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
SPECIÁLIS ANDRAGÓGIA A BÜNTETÉS- VÉGREHAJTÁSBAN Meditációs program a börtönben.
Útmutató az adatbázis használatához. − 1957 – ODK - Orvostudományi Dokumentációs Központ − 1960-tól: OOKDK - Országos Orvostudományi Könyvtár és Dokumentációs.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
A PREVENCIÓS PROGRAMOK HATÉKONYSÁGA : NEMZETKÖZI ÉS HAZAI TAPASZTALATOK Rácz József.
Prof. Dr. Rosivall László
A szakiskolák aktuális problémái
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
Pedagógus szerep és változásai
Prof. Dr. Rosivall László
Gyűjtőköri szabályzat
A sport és testnevelés legfontosabb kézikönyvei, nyomtatott tájékoztató kiadványai Doktori Iskola Salamin Krisztina
Dr. Kovács László Főtitkár
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A három központ 1945–1954 Kégli Ferenc 2016.
Kispálné Horváth Mária
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyar Tudományos Művek Tára
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Mátészalkai Szakképző Iskola
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Innovációs képesség és jólét összefüggései
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Válaszok a globális oktatáspolitikára
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
SZAKMAI ÉLETRAJZ Dr. HÓDI Sándor
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
Iglódi István rendezése
SZAKMAI FOLYÓIRATOK.
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
Publikálni vagy nem publikálni? Ez itt a kérdés
Rappai Gábor, szeptember 25.
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális és posztgraduális tantárgy 2015/2016. II. félév Alkotás – Befogadás Prof. Dr. Rosivall László

AlkotásBefogadás Genetika Szerzett beállítódás Absztrakció + integráció Műalkotás Genetika Szerzett beállítódás Absztrakció + integráció Élmény Művész - Művészet Szemlélő - Műértékelés Bosch

Alkotás - Befogadás Kérdések -A két folyamat közben ugyanaz történik az idegrendszerben, csak fordítva? -A pályák, a mediátorok megegyeznek, vagy különböznek? - Mi az alkotás motivációja, örömszerzés, munka, üzenetadás? -Mi a mű nézés, értékelés motivációja, örömszerzés, üzenetvevés? -Kinek lesz katarzisa a művésznek, vagy a nézőnek, vagy mindkettőnek? -Hogyan mérhető az élvezet, az üzenet, az alkotás, a befogadás őszintesége? - Mi befolyásolja az élvezetadás és -kapás eredményességét? Dali: Fiatal szűz önszodómiát követ el Bosch: Gyönyörök kertje triptichon

-Kinek mihez van joga, mire lehetősége? -Szemfényvesztő művészek? -Hazug kritikusok? -Mikor derül ki, ha meztelen a király!? -A művészetben van-e erkölcs? „Tojást tojni ugyan nem tudok, de megérzem, ha büdös.” G.B. Show Salvador Dali A nagy maszturbátor

Mi történik egy alkotás befogadásakor? Figyeljük meg hat-e és mire hat! -Értelmünkre? Ébreszt-e gondolatot? -Érzéseinkre? Ébreszt-e érzést és milyet? -Mindkettőre? -Ha mindkettőre hat, akkor ez a két belső folyamat hogyan hat egymásra? -Ugyanaz az alkotás mindig ugyan úgy hat? -Ha változóan hat, akkor mi annak a kórélettana?

Érzelmi hatás? Értelmi üzenet? Lehet-e érzelmi hatás?

Ez már bonyolultabb De mit is jelent!?

12 3 4

Vaszilij Kandinszkij Rozsda Endre Kazimir Szeverinovics Malevics Reigl Judit Hieronymus Bosch Andy Warhol

Tetszik? - Nem tetszik? -Pupilla tágulás -Arckifejezés -Hangadás -Hormonális, transzmitter változások -Mikrocirkulációs változások, stb. Melyiket lehet on-line kvantitative követni?!

Az esztétikai érték mitől függ? -Az esztétikai érték független-e a piaci értéktől? -A piacon, megfelelő trükkel, mindent el lehet adni. A „szépérzékünk” is becsapható? -Van Gogh neuroesztétikai értéke független a külső körülményektől? -Vagy egy másolat, akármilyen tökéletes, vagy sem! Sokszor a szakértők is tévednek. Három példa: Aba-Novák: Cirkuszban; Schönberger: Házaspár és még egy Aba-Novák: Czája-cirkusz Rippl-Rónai: Jobra a hamisítvány Atomfizikusok bizonyították, hogy hamis a Léger, a vászon késöbbi

Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális és posztgraduális tantárgy 2015/2016. II. félév Neuroesztétika - Új határterületi tudomány Prof Dr. Nagy Zoltán

Prof. Dr. Nagy Zoltán, orvos, akadémiai doktor Szakvizsgák: Patológus, neurológus, pszichiáter, neuropathológus Szakterület: Cerebrovascularis betegségek, neuropathológiai, kliniko-patológiai, kisérletes neuropathológia Szakmai, közéleti Funkciók -OTKA Élettudományi Szakbizottság -Magyar Akkreditációs Bizottság Orvosi Szakbizottság tagja, -MTA Orvosi Osztályának Konzervatív Orvostudományi Doktori Bizottság -Egészségügyi Tudományos Tanács Tudományetikai Bizottságának tagja (ETT- TUKEB) -Neurológiai Szakmai Kollégium elnök Angiológiai, valamint a Geriátriai Szakmai Kollégiumok. -Szakmai Kollégium Neurológiai Tagozatának elnöke. Hosszabb tanulmányutak - Berlin, Charité -Prága, Tudományos Akadémia Fiziológiai Kutató Csoportja -Montreál, Mc Gill Egyetem Neurológiai Intézet -Moszkva, Neurológiai Intézet -Bethesda (USA) NIH NINCDS Neurobiológiai

Tudományos Társaságok Magyar Idegtudományi Társaság Magyar Élettani Társaság Magyar Ideg és Elmegyógyászok Társasága (2008-ig vezetőségi tag) Magyar Stroke Társaság (alapító elnöke, majd örökös tiszteletbeli elnök) Magyar Hipertónia Társaság (2006-ig vezetőségi tag) Magyar Neuropathológus Társaság Közép és Kelet-európai Stroke Társaság (alapító elnöke) Délkelet-európai Neuropszichiátriai Társaság Nemzetközi Stroke Társaság ( nemzetközi bizottság tagja) Európai Stroke Konferencia ( tudományos bizottság tagja) Amerikai Neurológus Akadémia International Brain Research Organization (IBRO) Kitüntetések - Kiváló orvos - Springer Kiadó nívó díja - Orvosi Hetilap Markusovszky díj - Semmelweis Egyetem, Doktori Iskola kiváló PhD oktató Életmű díj Sanofi Chinoin - Gömöri Pál emlékérem - Fehér Dániel díj (Magyar Professzorok Világtanácsa) - Ideggyógyászati Szemle legjobb közlemény díj - Magyar Köztársaság Lovagkeresztje Publikációs adatok: -380 közlemény, 43 könyvfejezet -IF citáció: Hirsch index: 26