Hogyan kerüljünk be a vérkeringésbe? Maczonkai Dániel social media tanácsadó
Agenda 1.Bevezetés 2.Esettanulmány #1: A lényeg, hogy egészséges legyen 3.Esettanulmány #2: Született Anyukák 4.Esettanulmány #3: Szeretem a hajam 5.Összegzés
Mi az a Social Media? olyan internetes szolgáltatások gyűjtőneve, amelyek elsősorban a közösségre épülnek és a felhasználók közösen készítik a tartalmat
Mire jó a közösségi média? A közösségi média emberközelivé teszi a vállalatot: lehetőséget ad párbeszéd kezdeményezésére, ott, ahol a felhasználók vannak. Miért fontosak a közösségileg aktív felhasználók? A most aktív userek azok a nyitott szemléletű, korai adaptálók, akik a későbbi regisztráló vagy aktívvá váló tömegek véleményvezérei lesznek A direkt reklám nem az egyetlen eszköz, amely képes befolyással lenni a fogyasztó vásárlási döntésére. A felhasználók médiafogyasztási szokásai megváltoztak: egyre több időt töltenek online közösségi oldalakon Egy brand számára fontos, hogy proaktív módon ott is jelen legyen, ahol a felhasználók vannak.
Bevezetés
Facebook Facebook a legnépszerűbb közösségi oldal a világon. Több mint Magyarországon élő felhasználó regisztrálta már magát az oldalon. A tagok jellemzően aktívak, naponta többször is belépnek az oldalra.
Agenda 1.Bevezetés 2.Esettanulmány #1: A lényeg, hogy egészséges legyen 3.Esettanulmány #2: Született Anyukák 4.Esettanulmány #3: Szeretem a hajam 5.Összegzés
Merck / Femibion Termék: Étrendkiegészítő tabletta gyermekvállalást tervező nőknek. Célcsoport: Gyermekvállalást tervező nők, kismamák, kisgyermekes anyák, Kampánycélok: Kismamák megszólítása egy releváns alternatív média felületen Mit csinálnak a neten? - beszélgetnek, ismerkednek - információkat gyűjtenek - információkat osztanak meg - játszanak Egy ‘belterjes célközönség’, akik sokkal több időt töltenek otthon, internet előtt, mint más nőtársaik.
Merck / Femibion A terhes nők és az anyukák közötti szóbeszéd: sokkal több információt osztanak meg egymással termékekről, brandekről, mint más nő társaik vagy a teljes populáció.
Merck / Femibion Ügynökségi javaslat: Rajzos gyermekarc szimulátor, amely az apa és az anya arcának jellegéből előrejelzi, hogy fog kinézni a születendő baba. ‘A lényeg, hogy egészséges legyen’. Kampánymechanizmus: az alkalmazás terjedését Pay-per- click hirdetéssel és organikus terjesztéssel támogattuk. Alkalmazás működése: a felhasználó telepítés után egy arcszimulátor felületet lát, melyen beállíthatja saját és párja arcberendezését.
Merck / Femibion A beállított elemek után két opcióra lehetett kattintani: ‘Go!’, ‘I feel lucky’. Az eredmény:
Merck / Femibion féle kombináció
Merck / Femibion Az alkalmazásból el lehetett érni a videót is. A figura továbbküldhető volt. Terjedési lehetőségek:
Merck / Femibion Eredmények: - A 2 hónapos kampány ideje alatt 1700 ember használta rendszeresen az alkalmazást - A PPC hirdetések kattintási aránya 300%-on teljesített - Medical Tribune Group & Kreatív ‘Gyógyszerpromóciós verseny II. díj’ Helyezésünkkel hozzásegítettük a Merck Kft-t az ’Év Gyógyszerpromóciós Terméke I.’ helyhez.
Agenda 1.Bevezetés 2.Esettanulmány #1: A lényeg, hogy egészséges legyen 3.Esettanulmány #2: Született Anyukák 4.Esettanulmány #3: Szeretem a hajam 5.Összegzés
Sanofi Aventis / Normaflore Termék: A Normaflore, az egyetlen vény nélkül kapható probiotikus gyógyszer Magyarországon. Célcsoport: Anyukák, gyerekvállalást tervező nők Kampánycélok: A célcsoport edukálása, a probiotikumok megismertetése velük Ötlet: Született Anyukák Facebook oldal
Sanofi Aventis / Normaflore Tartalom: - Baba- és mamatippek - Információk a probiotikumokról - Kvízek Az anyukák is generálják a tartalmat: kérdéseket tesznek fel, segítenek egymásnak, képeket és videókat töltenek fel a gyerekeikről. A kérdések megválaszolásában egy hivatásos gyerekorvos van a segítségünkre.
Sanofi Aventis / Normaflore Eredmények: Több mint 5200 kismama csatlakozott az oldalhoz. 674 komment és 1731 like érkezett a 98 bejegyzésünkre. Az anyukák 164 kérdést, képet, videót töltöttek fel az oldalra.
Agenda 1.Bevezetés 2.Esettanulmány #1: A lényeg, hogy egészséges legyen 3.Esettanulmány #2: Született Anyukák 4.Esettanulmány #3: Szeretem a hajam 5.Összegzés
TEVA / Revalid Termék: Haj- és körömregeneráló készítmény, megelőző hatás Célcsoport: Elsősorban nők, 18 – 35 között Kampánycélok: Innovatív, fiatalos brand megjelenés a közösségi médiában, meglévő brand aktivitások támogatása, kapcsolatgyűjtés
TEVA / Revalid Javaslatunk szerint brandesített Facebook oldalt hoztunk létre, amelyen a brand gyűjti a rajongókat, motiválja őket az aktivitásra, pályázati nevezésre. Az oldal neve: ‘Szeretem a hajam’ Promóciók és motivátorok: - Csatlakozási promóció: ‘Légy a rajongónk és megajándékozunk egy Revalid termékmintával!’ - Hajápolási kvíz - Napi hajtippek - Borítótervező pályázat - Women of the year aktivitás promotálása
TEVA / Revalid Effektus: a felhasználók generálják a tartalmat
TEVA / Revalid Alkalmazás javaslat: A dús és egészséges haj generációk, korszakok és stílusok jelképe ma is és régen is. A Revaliddal Tehetségkutató alkalmazással bárki újraélheti a dús és egészséges haj élményét, tincseivel bekerülhet a facebook-os közösség történelmébe, a dúshajú hírességek csarnokába. Alkalmazás működése: a felhasználó telepítés után egyedi lemezborítót készíthet saját vagy ismerősei fényképével. A lemezborítókra szavazni lehet.
TEVA / Revalid 1. lépés: fotó és borító kiválasztása
TEVA / Revalid 2. lépés: szerkesztés
TEVA / Revalid 3. lépés: kész borító elhelyezése az albumok között
TEVA / Revalid
Eredmények: Facebook page: 4670 rajongó Facebook Revalid Tehetségkutató: több mint 300 pályamunka, és 6600 szavazat
(Rém)álomvilág (magyar viszonylatokban) A saját maga által létrehozott social média felületek kimagasló népszerűsége (FB esetben pl. százezres követőtábor, napi 500 lájk/post és komment/post) Minimál igény támogató média budgetre Aktív, szerető fogyasztók, akik újabb követőket hoznak kvázi önkéntesen Ha lehet ne kelljen nagyon extra tartalmat gyártani, a tartalmat adják a lelkes márkarajongók Egy SM ügynökséggel költséghatékonyan megoldható legyen Tökéletes mérhetőség, konverziós számok Egy márka álmaEgy márka rémálma Népszerűtlen saját social media felületek (csak a kollégák és az ügynökség lájkol) Támogató média budget igény Felhasználók által létrehozott, nem kontrollálható márkaoldalak, amelyek néha még kritikusak is és népszerűségük töretlenül növekszik Saját oldalunkon kekeckedő és korrupt fogyasztók, akiket ki kell moderálni, vagy költséges promócióval lehet csak aktivizálni Tartaloméhség Megtérülési számítások bonyodalmai Ügynökségek ütközőzónái Szervezeten belüli zavaros felelősségi határok
Köszönöm a figyelmet! További információ: