A 10 -14 éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Országos Tini Könyvtári Napok Szolnok, június 23. Illés Julianna,
Tehetséggondozás a testnevelés órán
AZ ÓVODA EGÉSZSÉGNEVELÉSI GYAKORLATA (febr. 25.)
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Tehetségazonosítás gyakorlata
Olvasóvá nevelő program a felső tagozaton 5-6. évfolyam
Az iskolai szociálismunka
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
Napocska Napköziotthon
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Önkéntes segítő gyakorlat a győri Családsegítő Szolgálat keretein belül január hó.
Család Családi kapcsolatok jelentősége a gyermek életében
A gondozás,nevelés egysége
Kedvezőtlen iskolai hatások,az iskolai környezeti ártalom
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Óvoda-iskola átmenet a Józsefvárosban
Módszertani megújulás a nevelő munkában
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
Esélyek teremtése gödrén
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Oktatás kiemelkedő fontossága
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
TÁMOP A-13/ A váltóműszakosok problémája 1.
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
Út a sikeres tanuláshoz
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Konzervatív gamifikáció: módszer és eredmények Fekete Zsombor.
A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.
Iskola és család Eltérő és hasonló megközelítések a prevenciós beavatkozások tervezésében A magára hagyott nemzedék A drog veszélyes - veszélyben van a.
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
Barcsák Marianna - KPSZTI
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
PSV AKADÉMIA 2007/2008.
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Videójátékok veszélyei
Kulcs a kezünkben egyéni utak a zavartalan iskolakezdéshez Szabó Erika-tanító Páduai Szent Antal Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Szülői Műhely: Gyermekek támogatása a tanulásban – április 1. - Szolnok

Szülő-pedagógus partnerség  - közös cél  - folyamatos kapcsolattartás  - egymás erősítése Pozitív „szülő-tanár kapcsolat” nélkül nem működik a gyerek támogatása A gyermeknek éreznie kell, hogy a pedagógus és a szülő ugyanazokat várja el…

A kapcsolattartás lehetséges módjai  tájékoztató füzet (ellenőrző könyv)  szülői értekezletek  fogadó órák  bemutató órák  iskolai- és osztály rendezvények  szülők klubja…

A legtöbb kommunikációs formával a szülők több mint fele soha nem élt Forrás: Kölöknet szülői portál

Mit tehetünk mi szülők otthon? Az otthoni támogatás lehetőségei formái

Érzelmi megerősítés  pozitív hozzáállás  sok-sok dicséret – de nem elvtelenül  a „sikeres gyermek” is hibázik, hibázhat…  demokratikus légkör otthon  megfelelő mennyiségű és minőségű kommunikáció – beszélgetés  értő és megértő figyelem

Helyes napirend  időrend – helyes tervezés – kontroll alatt  a napi-, hetirend és a szabályok közös kialakítása  fontossági sorrend megbeszélése  munkára szoktatás kicsi kortól  gyermek helye a családban

Nyugodt alvás …ennek feltételeit biztosítanunk kell  egy-két órával kevesebb alvás is rontja a koncentrálóképességet, növeli a reakcióidőt  az idegrendszer egészséges fejlődéséhez elengedhetetlen a megfelelő alvás

Egészséges táplálkozás  változatos, megfelelő tápanyag – fehérjékkel, vitaminokkal, ásványi anyagokkal  a mesterséges adalékok veszélye  az üres kalóriák csak hizlalnak…  megfelelő folyadékmennyiség - VÍZ!

Friss levegő, mozgás  otthoni tanulóidőben is „udvari szünet”  gyakori szellőztetés A friss levegő csodákra képes!  egy kis torna beiktatása  néhány nyújtógyakorlat felfrissíti a vérkeringést

Saját „tanulókuckó”  nem feltétlenül saját szoba! - de nyugodt környezet  megfelelő asztal, íróasztal, szék  helyes fényviszonyok, megvilágítás  megfelelő tanulási környezet (pl. könyvespolc, net…)

Segítsünk a tanulásban?  érdemes figyelemmel követni – de ne számonkéréssel  támogató partnerek legyünk  ha igényli – felmondhassa a leckét  vezessük rá a megoldásra, de helyette ne dolgozzunk  a lényeg kiemelése – fő tartalmi szálak

Levezetés  ne húzódjon későre a leckeírás – átmenet kell a tanulás és a lefekvés között  kikapcsoló hatású tevékenység is kell (pl. beszélgetés)  feltöltődés – szabadidő helyes eltöltése  TV-nézés – „számítógépezés” nem mindig pihentet!

Egyéb támogatási szempontok  odafigyelés, játékos hozzáállás  ingergazdag környezet, családi élmények  ne legyen túlzott szülői féltés, aggodalmaskodás  szorongás, stressz megelőzése, leküzdése  megfelelő baráti kapcsolatok gyermekünknek – legyenek barátai!

„Általános iskolában a szülő szerepe az tanulási folyamatban és a kreativitás növelésében kritikus. Ha az otthoni környezet biztonságos és stabil, ha a szülő bátorítja a gyereket, hogy legyen kreatív és sikeres, a tanár/tanuló munkának jobb eredménye lesz. A tanár és a szülő közötti kommunikáció is jelentős fontossággal bír a gyerek kreativitása szempontjából – ha egy irányba tekintenek és közös az érdeklődésük, a gyermek biztonságban érzi magát és megmutathatja legjobb tudását és képességeit.” (részlet az OpennInn EU projektből)