Változások az építőiparban – 2013 Tájékoztató az építésüggyel kapcsolatos jogszabályok január 1-e óta hatályos kivitelezőket érintő rendelkezéseiről ÉTDR
ÉTDR rendszer Az Építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokat Támogató elektronikus Dokumentációs Rendszer (ÉTDR) olyan, interneten keresztül elérhető központi, országos szolgáltatás, amely az építésügyi hatósági engedélyezési eljárás valamennyi résztvevője (ügyfelek, hatóságok) számára támogatja az elektronikus ügyintézést, valamint az engedélyezési tervdokumentáció (a rajzi mellékleteket is beleértve) elektronikus kezelését: készítését, tárolását, továbbítását, véleményezését, megjelenítését és megőrzését.
HIVATAL jogorvoslat szomszéd szakhatóságok kérelmező Működési séma
Online benyújtás
ÁNYK - Abevjava Offline benyújtás
Személyes benyújtás
Postai benyújtás
Papíralapú kérelem rögzítése és az eljárás indítása Papír alapú kérelmet az ügyfélszolgálat fogad, s a kérelem benyújtásának és visszaigazolásának módját jogszabályok rögzítik. Ezért a kérelemre indult eljárás csak az ügyfélszolgálati felületről indítható. A papír alapú kérelmet és amit még a jogszabály megenged papír alapon benyújtani, azt be kell szkennelni. A feltöltendő fájl formátuma PDF/A, felbontása 300 DPI, s amennyiben az elvégezhető és az adott dokumentum esetén annak értelme van, úgy karakterfelismerő módon kell digitalizálni. Hivatalból indított eljárás Hivatalból indított eljárást csak ügyintézői felületen lehet indítani!
Regisztráció Felhasználói kézikönyv (ÜF): 4.2
Tervezőknek, művezetőknek, szakértőknek ajánlatos
Tárhely létrehozása Felhasználói kézikönyv (ÜF): 6.3.1
Megosztott fájlok Zárolt fájlok Szöveges dokumentációk TervrajzokKörnyezeti állapotadat A hatósági eljárás iratai Tárhely
tárhely létrehozása
Dokumentum feltöltése Felhasználói kézikönyv (ÜF): 7.2.5
dokumentumok feltöltése
A dokumentum adatainak szerkesztése A dokumentum adatainak szerkesztése A dokumentum letöltése saját gépre A dokumentum törlése A dokumentum megtekintése ÉTDR támogatással és jegyzetelés A dokumentum megtekintése ÉTDR támogatással és jegyzetelés Ikonok
Bővített nézet Felhasználói kézikönyv (ÜF): 7.2.3, ,
bővített nézet
A kérelem benyújtása Felhasználói kézikönyv (ÜF):
a kérelem benyújtása
címzett hatóság kiválasztása
a kérelem mellékleteinek csatolása
a kérelem benyújtása
Kézikönyvek, nyomtatványok A rendszer megismeréséhez és használatához szükséges információk címen ismerhetőek meg.
Kapcsolat, hibabejelentés A helpdesk elérhetősége Telefonos helpdesk működési idő: hétfőtől csütörtökig munkaidőben (8.00 – 16.30), pénteken munkaidőben ( ). Telefonszám: (06 1) és (06 1) Elektronikus levelek fogadása: folyamatos. Az ÉTDR rendszer működésével kapcsolatos informatikai hibák bejelentését a honlapon elérhető hibabejelentő űrlap részletes kitöltésével kell megtenni. A kitöltött űrlapot a -címre kell elküldeni.