Web 2.0 a zeneoktatásban?. Oktatás számítógéppel? A számítógéppel támogatott oktatás több mint 40 éves (1967-ben az Apollo programban az űrhajósok már.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bemutatjuk Önnek SlidePlayer.hu oldalt
Advertisements

Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Kreitl Péter Gemini-IT Magyarország Kft.
Levéltárak, Balatonfüred, június közösségi oldalak, web 2.0.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Gyülekeznek a felhők a felsőoktatás egén - avagy a cloud learning szárnyalása a kibertérben SERES – MISKOLCZI - FÓRIKA - LENGYEL.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Hálózati és Internet ismeretek
Élethosszig tartó tanulás a jobb közérzet érdekében
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
Digitális tananyagfejlesztés módszertana
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Pénz, de honnan?. Office 365 Eszközök 1 milliárd Okostelefon 2016-ra, ebből 350 milliót használnak majd munkára Emberek 82 % A világ online népességének.
Web2 és a blogok. Mi az a web2? 1.Filozófia (tartalom) szabadság nyitottság közösség 2.Eszköz(készlet) egyszerűség integráció kompatibilitás mobilitás.
A szolgáltatásai Gödöny Péter ELTE IK Pataky István Inf. Szki.
Az Internet adta lehetőségek
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
WordLearner.com -- Learn or Teach Words in Almost Any Language WordLearner.com online és offline nyelvoktatás mobiltelefonon és interneten Benedek Balázs.
Készítette: Kotymán Arnold PS ÁMK Társulás Cserkeszőlő
E-learning és a multimédia
Böngészők Internet Explorer Mozilla Firefox
Eszterházy Károly Főiskola ─ Médiainformatika Intézet HTML (HiperText Mark-Up Language) HTML leírónyelvvel írjuk le, hogy a weboldal elemei (képek, szöveg,
MS IT Akadémia Sisák Zoltán kuratóriumi elnök HTTP Alapítvány.
Közösségi portálok használata
Kereskedelmi és Vendéglátóipari Tagintézménye
Közösségi portálok használata
Közösségi portálok használata
Közösségi oldalak használata
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
A multimédia és a közösségi hálózatok a hatékony nyelvtanulásban Debreceni Egyetem Informatika Tudományok Doktori Iskola PhD Konferencia, Hollókő, 2013.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
Az e-learning rendszer és szereplői
Internet, Elektronikus levelezés
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Webfejlesztés, Internet Explorer 10 Komjáthy Szabolcs
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Közösségi portálok használata Tepszis Barbara 8/A Salamon Róza (felkészítő tanár) Dr. Török Béla Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola,Egységes.
Kommunikáció-technológia specializáció
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Digitális írástudás fejlesztése korhatár nélkül, okoseszközökön június 25.
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
A Google Drive használata. Mire jó? A Google Drive segítségével a fotókat, videókat, fájlokat és sok más tartalmat egy biztonságos felhőtárhelyen keresztül.
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
Menüpontok szerkesztése.
Web 2.0 Tanárok a Web 2.0 idején Csoma Katalin ELTE PPK Neveléstudomány Doktori Iskola.
Közösségi oldalak az oktatásban gyakorlati szemszögből Uher Bertalan zenetanár Csermák Antal AMI, Veszprém Öveges József Szakképzőiskola, Gimnázium és.
Hálózatra hangolva E-learning pályafutásomról 4 tételben Uher Bertalan szeptember.
PÁRBESZÉD 2.0. Pécsi Ferenc Közösségi kommunikáció a falakon belül.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
Csoportmunkát támogató szoftverek
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
Nemzeti Köznevelési Portál
Integrált ügyfél-kommunikáció a weben
Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak
Internet, Elektronikus levelezés
Generációk - kultúrák : információszolgáltatás A - Z-ig
DRUPAL Előadja: Nagy Nikoletta :05.
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Előadás másolata:

Web 2.0 a zeneoktatásban?

Oktatás számítógéppel? A számítógéppel támogatott oktatás több mint 40 éves (1967-ben az Apollo programban az űrhajósok már szimulációs programokat használtak) A multimédia és az internet fejlődése nagy lendületet adott az oktatási célú alkalmazásoknak. E-learning olyan oktatási forma, amely az (IKT) informatika és a kommunikáció technológia eszközeit alkalmazza az oktatás, képzés hatékonyságának javítására. Művészetoktatási konferencia

Mi is az a webkettő? Olyan internetes szolgáltatások gyűjtőneve, amelyek elsősorban a közösségre épülnek. Tartalommegosztás (szövegek, képek, zenék, filmek) Tartalom létrehozása a böngészőben történik, nincs szükség külön programokra, alkalmazásokra. Művészetoktatási konferencia

Tipikus webkettes alkalmazások Közösségi oldalak (IWIW, FaceBook, MyVip, stb.) Képmegosztó oldalak (Picasa, Flickr, Indafotó) Videómegosztók (YouTube, Google Videos) Blogok Wikipedia és más wikik Fórumok Aukciós oldalak Művészetoktatási konferencia

Netgeneráció éves korosztály (születési évük: ) Ösztönösen kezelik az eszközöket, kiválóan navigálnak a neten. A működésükről nem sokat tudnak, legtöbbször nem is érdekli őket. Nem szorítkoznak szöveg alapú információkra. Művészetoktatási konferencia

Generációk EDUCAUSE amerikai kutatóintézet Művészetoktatási konferencia

Adottságaik Magasfokú vizualitás, „látvány-igényesség”, Fejlett térlátás (3D játékok), Képesség a figyelem megosztására, Gyors reakcióidő jellemző rájuk. Művészetoktatási konferencia

Milyenek? Türelmetlenek, kapkodóak, Mindent készen akarnak megkapni, Nem tudnak mit kezdeni a szabados világgal, Nehezen küzdenek meg az információ áradattal, Nem szeretnek tanulni. Művészetoktatási konferencia

Netezési szokások Kb. 1,5-2 óra naponta Leginkább otthon neteznek Közösségi oldalak a legnépszerűbbek Azonnali üzenetküldők nagyarányú használata Zene és videó megosztó oldalak rendszeres látogatása Tanulásra nem használják a netet Információgyűjtésre ritkán Wikipedia (Saját felmérés alapján) Művészetoktatási konferencia

Miért tanítsunk a Neten? Használjuk ki a diákok neten töltött idejét. Nyílt forrású (ingyenes) alkalmazások. Megosztott tartalmak használata (audió, videó, kotta, stb.) Egyre bővülő hozzáférés. Művészetoktatási konferencia

Webkettes eszközök Személyes kezdőoldal: naptár, óra, linkgyűjtemény olyan oldalakról, ahol nincs RSS szolgáltatás, feljegyzések, üzenetek szerkesztése, megjelenítése, számológép, postaládánk olvasása, egyszerű kis játékok, ismerősök, barátok meghívása, stb. Netvibes Netvibes Művészetoktatási konferencia

Közösségi könyvjelzők-linkmegosztók a linkek adatainak (URL, leírás, cimkék) tárolása, szerkesztése, törlése, a link adatainak elküldése -ben, a linkek megosztása (igény szerint), visszakeresés, listázás a cimkék alapján, megosztás RSS szolgáltatással, a böngészőbe beépülő eszköztár - a könyvjelző szerkesztésének megkönnyítésére. DeliciousDelicious magyar oldalak: MyLink LinkmegosztóMyLinkLinkmegosztó Művészetoktatási konferencia

Fogalomtérkép, gondolat-térkép A technikát 1960-ban Joseph D. Novák a Cornell Egyetem professzora dolgozta ki. Segít az új ismereteket a már meglévő tudásminták közé beilleszteni, a korábbi ismereteinkhez hozzákapcsolni. A vizualtásban erős netgeneráció web 2.0-ás eszközökkel nagyon látványos, kreatív tudástérképeket tudna alkotni. Mindmeister Művészetoktatási konferencia

Közösségi portál profil szerkesztése, tagok listája, (tagtoborzás), tartalommegosztó lehetőségek (képek, videók, dokumentumok feltöltése, megjelenítése), chatszoba, küldés, blogok, fórumok kezelése. Ning Művészetoktatási konferencia

Időszalagok A történetet egy időszalag mentén meséljük el felfűzzük rá időrendben az eseményekhez (angolul: event, ejtsd: ívent) tartozó képeket, szövegeket, videókat Dipity Digitális történetmesélés Képekregény szerű megjelenítés Megjegyzések hozzáfűzése VoiceThread Művészetoktatási konferencia

Tartalom megosztás Kotta megosztások: Petrucci, Werner Icking, Free- scoresPetrucciWerner IckingFree- scores Hangzóanyag: egy „speciális” oldal, ahová hangokat tölthetünk fel, és beágyazhatjuk saját oldalunkba: SoundCloud Klasszikus zenei archívum: Classical ArchivesSoundCloudClassical Archives Videók: Youtube, Google Video, Daily Motion, Metacafe, Myspace, TeacherTube, ScoolTube, ExpertVillage, Bubbleply: szövegbuborékokat, feliratokat, képeket adhatunk a videókhoz.YoutubeGoogle VideoDaily Motion MetacafeMyspaceTeacherTubeScoolTube ExpertVillage Bubbleply Művészetoktatási konferencia

Képernyő videó készítés: ScreenToaster, a számítógép asztalán történteket rögzíthetjük, láthatjuk el kísérőszöveggel, és publikálhatjuk a web helyen, de akár le is menthetjük saját gépünkre.ScreenToaster Fájl megosztás WikisendWikisend-re feltölthetünk bármit (dokumentum, flash játék, stb.), és azt egy link segítségével bármikor elérhetővé tehetjük. Zenei játékok Zenei tréning oldal: Online Ear Training, Ear Training 02Online Ear TrainingEar Training 02 Sok flash zenei játék: Zeneijátékok, Zeneijáték 02ZeneijátékokZeneijáték 02 Művészetoktatási konferencia

Oktatási portál Ingyenes keretrendszer (CMS) Moduláris felépítés (bővíthető) Szabványok támogatása. Kezelése egyszerűen elsajátítható. Művészetoktatási konferencia

Nem web, de hasznos! Ingyenes kottaíró program, ami minden operációs rendszeren elérhető magyarul: MuseScore Kompatibilis a Finale és a Sibelius programmal is. MuseScore Hallásfejlesztés ingyen: GNU Solfege szintén keresztplatformos, a magyarítás még hiányos.GNU Solfege Művészetoktatási konferencia

A diákokat megkérdezve Tanórák során kb. 50% használ valamilyen alkalmazást (az általános és közép iskolában, prezentáció). Interaktív táblát ugyan ilyen arányban ismerik. Az e-learning kiegészítő tananyagként képzelhető el. Multimédiás tananyagot a tanártól nagyon szeretik, Ők nem használják. Nem szeretnének csak számítógéppel tanulni. Nem bíznak meg az internetes információkban. (zeneiskolai diákok körében készült felmérés alapján) Művészetoktatási konferencia