TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
11. évfolyam Rezgések és hullámok
Advertisements

A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
A koordinációfejlesztés lehetősége
Mozgások I Newton - törvényei
tanszékvezető egyetemi tanár, MTA doktora
I S A A C N E W T O N.
A mobiltelefon egészséges
Matematika kompetenciaterület
BIOMECHANIKA ANE/ANF, ALE/ALF, UDSZ, KIEG. 2007/2008 I. félév
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
Speciális erők, erőtörvények
Dr. Angyal István Hidrodinamika Rendszerek T.
A korlátozott síkbeli háromtestprobléma
NEWTON IDEI TUDOMÁNYOS FELFEDEZÉSEK
A természettudományos és a matematikai ismeretek alapozása konstruálással, kísérletezéssel, modellezéssel Dr. Hegedűs.
DINAMIKAI ALAPFOGALMAK
Newton mechanikája gravitációs elmélete
Newton törvényei.
2. Előadás Az anyagi pont dinamikája
Mérnöki Fizika II előadás
Az erő.
BIOMECHANIKA.
BEVEZETŐ A FIZIKA TÁRGYA
BIOMECHANIKA.
Az erő.
A tömeg.
Egyenletesen változó mozgás
Fm, vekt, int, der Kr, mozg, seb, gyors Ütközések vizsgálata, tömeg, imp. imp. megm vált ok másik test, kh Erő F=ma erő, ellenerő erőtörvények több kh:
Hogyan mozognak a testek? X_vekt Y_vekt Z_vekt Origó: vonatkoztatási test Helyvektor: r_vekt: r_x, r_y, r_z Nagysága: A test távolsága az origótól, 1m,
A Galilei-transzformáció és a Galileiféle relativitási elv
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Mechanika KINEMATIKA: Mozgások leírása DINAMIKA: a mozgás oka erőhatás
Ideális folyadékok időálló áramlása
Mechanika KINEMATIKA: Mozgások leírása DINAMIKA: a mozgás oka erőhatás
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
Tóth Zoltán MDSZ alelnök - Stratégiai Bizottság elnöke.
Készítette :Varga Sára
A tehetetlenség törvénye. A tömeg.
A dinamika alapjai - Összefoglalás
A forgómozgás és a haladó mozgás dinamikája
Pontszerű test – kiterjedt test
2. előadás.
A MECHANIKA MEGMARADÁSI TÖRVÉNYEI
Erőhatás, erő -Az erő fogalma-.
RUGALMAS ERŐ Milyen anyagokat nevezünk ru- galmas anyagnak?
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
Ütközések Ugyanazt a két testet többször ütköztetve megfigyelhető, hogy a következő összefüggés mindig teljesül: Például a 2-szer akkora tömegű test sebessége.
Folyadékok és gázok mechanikája
Mechanikai alapfogalmak
Testek tehetetlensége
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
SPORTÉLETTAN ALPROJEKT BIOMEDICINÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS TÁMOP E-13/1/KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
Ütközések Ugyanazt a két testet többször ütköztetve megfigyelhető, hogy a következő összefüggés mindig teljesül: Például a 2-szer akkora tömegű test sebességváltozásának.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Testnevelés és Sporttudományi Intézet
Balthazár Zsolt Apor Vilmos Katolikus Főiskola
Szegedi Tudományegyetem
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A felvilágosodás előfutárai
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
11. évfolyam Rezgések és hullámok
A tehetetlenség törvénye. A tömeg.
Dinamika alapegyenlete
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Galileo Galilei Készítette : Adorján Bezaló. Élete: Galilei az olasz Pisában született ben.Orvosnak készült a pisai egyetemen de anyagi okok miatt.
Előadás másolata:

TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejleszése a Dél-alföldi Régió felsőoktatásában” MOZGÁSELEMZÉS

TÁMOP E-13/1/KONV Mozgások térben időben a mechanika törvényei szerint mennek végbe. Beidegzés – Bonyolult mozgások. Biomechanika – törvényszerűségek – teljesítmény javulás. Élettelen testek mechanikája biomechanika. Külső és belső erők. Anyagi világ törvényeinek kapcsolata a sportmozgásokkal.

TÁMOP E-13/1/KONV Arisztotelész a kineziológia atyja - geometria Archimédesz – hidrosztatikus nyomás Galenus – izomműködés Da Vinci – súlypont, gerinc struktúrája Galilei – fizikai -> matematikai Borelli – emberi test súlypontja Newton – modern dinamika Stensen – izommechanika Daguerre – fotográphia Marey – kronofotográf Muybridge – zoopraxiszkóp Lumiére testvérek – filmvetítés Knoll – filmes analizálás

Mechanika – kinematika, dinamika SI – alap- ( l; m; t ); származtatott- ( v; a ); kiegészítő mennyiségek (α) Vonatkoztatási rendszer – koordináta rendszer Pontok mozgásának vizsgálata – kiterjedt testek – tömegközéppont. TÁMOP E-13/1/KONV

Videofelvétel – képsebesség, expozíciós idő, objektív (látószög), fényerő nagyítás Fénysorompó – fotocella Szögmértan – szögváltozás (goniométer) Gyorsulásmérő – piezorezisztivitás Erőmérő – piezoeffektus, rugós erőmérő Biotelemetria – EKG, EMG, EEG, MR, UH TÁMOP E-13/1/KONV

Mozgások, mozdulatok mérése: –Emberi –Állati –Tárgy. A rendszer alkalmas a szemmel nem látható mozgásrészek elemzésére, így lehetővé téve, az edzések, edzésmódszerek hatékonyságának és a technika javulásának figyelemmel kísérését. TÁMOP E-13/1/KONV Mérhető paraméterek: Helyzet Mozgás iránya Sebessége Gyorsulása.

TÁMOP E-13/1/KONV

A hallgatók a témát érdekesnek és hasznosnak találták az laboratóriumi körülmények között az élsportban, de nehezen tudnák alkalmazni a mindennapos testnevelésben a teljesítmény növelésére bonyolultsága, és időigényessége miatt. Az edzők és testnevelő tanárok a gyakorlatban a tapasztalataikon keresztül vizuális megerősítés útján javítják a gyerekek mozgásának technikáját a teljesítményjavulás érdekében. Ezeknek megfelelően az iskolában használható mozgáselemzés is a vizuális összehasonlításon alapul.

Az iskolai testnevelésben a mozgáselemzés videofelvételek útján valósítható meg. A tanulóknak így lehetőségük nyílhat nem csak testnevelői utasítás útján, hanem saját mozgásuk visszanézésével is javítani mozgásukat. A felvételeket lassítva levetítve ki lehet kockázni a mozdulatokat, amellyel a sporttechnikák részletes javítása valósulhat meg. A felvétel összehasonlítható más profi sportolók mozgásával, így a tanulónak szembeötlőbbek lehetnek a mozgásaik hibái. Feltételei: –Videó kamera, számítógép, (kivetítő); –Videó készítési és vágási ismeretek; –Számítástechnikai ismeretek. TÁMOP E-13/1/KONV

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!