Kiskőrös Város Polgármesteri Hivatalának Szervezetfejlesztése 4Sales Systems Államreform Operatív Program (ÁROP) 1.2.A.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Advertisements

Területi államigazgatási szervek
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Projekt általános bemutatása
Szervezetfejlesztési Program
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
KVN OP 1.1. – TEAM – Képzés a közigazgatás hatékonyabbá tételének érdekében.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
A Kbt §-a szerinti eljárás - könnyítések, egyszerűsítések –
Szakmai monitorozás.
Közigazgatási alapismeretek
A kormányzat és a civil szervezetek kapcsolata Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár.
DOKUMENTUMKEZELÉS.
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Összeállította: Kiss Péter pénzügyi.
FELELŐS SZAKMAI SEGÍTŐ EREDMÉNY NFT (CSF) végrehajtásáért felelős szervezet kijelölése: kormány NFT végrehajtási rendjének kialakítása: NFT munkacsoport,
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Nagy István Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnöki Levelező FÉLÉVES GYAKORLAT.
ViaD’oro Közigazgatásfejlesztési Tanácsadó és Szolgáltató Készült az Új Magyarország Fejlesztési terv Államreform.
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
Kormányszóvivői tájékoztató. A fejlesztéspolitika új intézményrendszere Bajnai Gordon fejlesztéspolitikai kormánybiztos július 7.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
ÁROP-1.A.2. A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése című pályázatban vállalt és megvalósított intézkedések felülvizsgálata ( ÁROP-1.A
Hajdúnánás, december 19. Az önkormányzatra és az intézményrendszerre vonatkozó intézményi modell Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses.
ÁROP-1. A „Kerekegyháza Város önkormányzati szervezetfejlesztése” C
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
Integrált irányítási környezet kialakítása. I. Szervezetfejlesztés Az Egyetem szervezeti felépítését részben meghatározza a jogszabály és a Szervezeti.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
Berettyóújfalu Város Polgármesteri Hivatal Műszaki iroda bemutatása.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az Államreform Operatív Program évi akcióterve.
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
Önkormányzat és állam.
Változtatási javaslatok a Magyar Curling Szövetség működésében
Minisztériumok, központi közigazgatás
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
Javaslat a konszenzust igénylő alapkérdésekre
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Készítette: Farkasné Veres Edina
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Pénzügy 1. oldal „Jó gyakorlatok” konferencia, „Fókuszban: az önkormányzati gazdasági társaságok.” Az önkormányzati vállalatirányítás Előadó Horváth Tamás.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Kiskőrös Város Polgármesteri Hivatalának Szervezetfejlesztése 4Sales Systems Államreform Operatív Program (ÁROP) 1.2.A.

A Polgármesteri Hivatal Vezetésének célkitűzései Ügyfélszolgálat korszerűsítése, jelenlegi ügyfélszolgálati tevékenység javítása. Szervezeti egységek közötti kommunikáció mind vertikális, mint horizontális szinten történő javítása. Túlszabályozott, felesleges bürokráciát tartalmazó eljárások felülvizsgálata. Javaslat elkészítése egy átláthatóbb, egyszerűbb szervezeti felépítésre. A rendeletalkotás folyamatának feltérképezése, egységes felelősségi és szabályozási rendszer kidolgozása. Korszerűsíteni kell az önkormányzat által felügyelt intézményekkel, a Kiskőrösi Többcélú Kistérségi Társulás munkaszervezetével való rendszer információáramlás folyamatát. Költségvetés tervezése, stratégiai tervekkel való összekapcsolása Partnerség körében, a nyilvánosság erősítése. A Polgármesteri Hivatal tevékenységének nyilvánosság felé történő publikálása. Honlap felülvizsgálata

Polgármesteri hivatal felépítése 68 fő 14 szervezeti egység

A helyzetfelmérés során használt módszerek SWOT analízis Dolgozói elégedettség mérés Személyes interjúk vezetőkkel, ügyintézőkkel Strukturált kérdőívek Dokumentumelemzés Helyszíni vizsgálat

SWOT analízis Táblázatos formában megjelenített gyorsfénykép Pillanatok alatt átlátható elemzés a szervezetről 15 dolgozó véleménye alapján állt össze Javasoljuk időközönként újra elvégezni

SWOT analízis eredménye a Polgármesteri Hivatalról

Dolgozó elégedettség mérés A hivatalon belüli koordinációs funkció színvonalának növeléséhez, a javaslatok megfogalmazásához nyújt segítséget a dolgozók munkakörülményének, véleményének feltérképezése. 7 oldalas, egyszerű, különösebb magyarázatot nem igénylő, értelemszerűen kitöltendő teszt Minden dolgozó egy időben töltötte ki A következő diákon csak néhány érdekességet mutatunk be. A teljes elemzés a tanulmányban található meg.

Dolgozói elégedettség mérés I.

Dolgozói elégedettség mérés II.

Megállapításaink Nem javasolunk létszámleépítést (tekintettel a betöltetlen álláshelyekre) Sok a szervezeti egység (2-3 fős csoportok fenntartása nem indokolt) A szervezeti struktúra néhány területen nem korszerű Egyes munkakörökben a leterheltség aránytalanul magasabb más munkakörökhöz viszonyítva Vannak területek, ahol a képesítési előírásoknak nem felel meg a dolgozó A Szervezési és Ügyviteli Osztály keretében ellátott ügyfélszolgálati feladat nem elegendő A szabályzatok egy része nem felel meg a jogszabályi előírásoknak. Néhány szabályzat hiányzik Pályázatok koordinálása a szervezetben történő elhelyezkedését, infrastruktúrális hátterét tekintve nem elég hatékony Belső kommunikáció hiánya Informatikai hiányosságok A teljesítménykövetelmények értékelése formális, a Ktv szerinti eltérítést nem alkalmazza a munkáltató. (Anyagi okok miatt.)

Új szervezeti felépítés 65,25 fő 6 szervezeti egység

Új szervezeti egység STRATÉGIAI ÉS VÁROSÜZEMELTETÉSI OSZTÁLY (9 fő) - osztályvezető - főépítész - polgármesteri titkár - rendezvényszerv. és kommunikációs. ref. - pályázati és közbeszerzési referens - beruházási ügyintéző - kommunális referens - közterületfelügyelő (2) (mezőőr 2)

Ügyfélszolgálat átszervezezése

Javaslataink Új szervezeti felépítés Módosított ügyfélszolgálat Polgármesteri kabinet létrehozása Szervezeti és Működési Szabályzat felülvizsgálata Szabályzatokat folyamatosan aktualizálni kell Több helyen módosított eljárásrend Belső kommunikáció fejlesztése, vezetői megbeszélések dokumentálása Külső kommunikáció fejlesztése. E ügyintézés elterjesztése, partnerek intenzívebb bevonása. Közzétételi szabályzat elfogadása Ügykezelés színvonalának növelése – ügyfélelégedettség mérése

Hogyan tovább? 1.A tanulmány tartalmának belső egyeztetése a vezető tisztségviselőkkel, szervezeti egységek vezetőivel, bizottságokkal 2.A tanulmány, valamint az 1. pont alapján megfogalmazott javaslatok képviselő-testület elé terjesztése (jegyző) 3.Döntésnek megfelelően szervezetfejlesztés végrehajtásáról intézkedési terv készítése 4.Az Ötv 35.§. (1).c)-re tekintettel a jegyző elkészíti a polgármesteri hivatal átalakítására vonatkozó előterjesztést 5.A szervezeti átalakítást a szakszervezettel véleményeztetni kell! 6.Bizottságok megtárgyalják, kialakítják véleményüket 7.A polgármester a jegyző javaslata alapján elkészült – szervezet- átalakításra vonatkozó - előterjesztést benyújtja a képviselő- testületnek 8.A határozati javaslatban szerepeljen a határidő és a felelősök megjelölésén túl, a döntés végrehajtásának ütemezése is!