Emberi Erőforrás Tanácsadó Mesterképzési szak Képzési célja hogy: - megszerzett humán és gazdasági ismereteik; - valamint kialakult interdiszciplináris.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Életpálya-építés fiatalkorban
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Képesítés – képesítési rendszer – képesítési keretrendszer Alcím Spartathlon km 36 Hour Time Limit.
LOGO A NDRAGÓGIA ÉS KÖZMŰVELŐDÉS EKF Nyílt Nap december 6.
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
A munka világával kapcsolatos tudás
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
A kistérségi szereplők funkciója a pályaorientációban
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
A humán szolgáltatás európai uniós tendenciái Humán szolgáltatás jelene és jövője konferencia Gödöllő, 2009.május 14. Borbély-Pecze Tibor Bors
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Wiegersma: a tanácsadás szintjei
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
A magyarországi pályatanácsadók kompetenciajegyzékének összeállítása és harmonizálása az európai standardokkal Kutatási beszámoló Előadó: Fejér Noémi 2009.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Pályatanácsadói-kompetenciaprofil
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Készítette: Farkasné Veres Edina
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Előadás másolata:

Emberi Erőforrás Tanácsadó Mesterképzési szak Képzési célja hogy: - megszerzett humán és gazdasági ismereteik; - valamint kialakult interdiszciplináris szemlélet birtokában képesek a munka, a munkavállalás világában, illetve az ennek megfelelő iskoláztatás, képzés és továbbképzés rendszerében orientáló, támogató és tervezési tevékenységre; - Segítik az egyéneket pályatervezési döntéseik meghozatalában, és a terület irányítóinak döntéselőkészítési munkáját támogatják a munkaerő- gazdálkodás és az oktatás makroszintű folyamatainak rendszerezésével, illetve összefüggéseinek feltárásával.

Emberi Erőforrás Tanácsadó Mesterképzési szakirányon végzettek alkalmasak - A szociális kapcsolatrendszerek működtetésére; - A munka világához kapcsolódó probléma megoldási folyamatok tervezésére, illetve irányítására; - Megfelelő felkészültséggel rendelkeznek tanulmányaik doktori képzés keretében történő folytatásához.

Emberi Erőforrás Tanácsadó Mesterképzési szak kompetencia mátrix KompetenciaCEDEFOP-NICECIAVEGKompetencia részletes leírásaMegszerzését biztosító tárgyak Ismeretszint – gyakorlati készségek és szellemi értéke 3.4 A tanácsadási elmélet(ek) gyakorlatba történő integrálása C4 A tanácsadási elméletek és kutatások felhasználásának a képessége a gyakorlati munkában az andragógia elméletének rendszerébe illeszkedő pszichológiai megalapozottságú szociálpszichológiai összefüggéseket Tanácsadás szociálpszichológiája 3.4 A tanácsadási elmélet(ek) gyakorlatba történő integrálása C4 A tanácsadási elméletek és kutatások felhasználásának a képessége a gyakorlati munkában a munkaerőpiaci és foglalkoztatáspolitikai folyamatokat, a munkatudományokat, a pályák osztályozási rendszereit, a képzés és a munkavállalás jogi szabályrendszerét, Foglalkoztatáspolitika, Speciális andragógia. Pályalélektan, 3.4 A tanácsadási elmélet(ek) gyakorlatba történő integrálása C4 A tanácsadási elméletek és kutatások felhasználásának a képessége a gyakorlati munkában a pálya-munka világához kapcsolódó rétegspecifikus, regionális, térségi összefüggéseket, illetve az ezekhez kapcsolódó támogató informatikai rendszereket Pályalélektan, Információs technológiák alkalmazása 1.6 a tanulás és munka világába történő belépések facilitálása 1.1 karriermenedzseléshez kapcsolódó tanácskérői készségek (skills) fejlesztése egyéni, csoportos és telefonos, vagy on- line csatornákon C2 Támogató környezet kialakítása a klienssel folytatott munka során, amely lehetővé teszi a kliens önálló tanulását karrierje és személyes életútja tekintetében egyaránt a tanácsadási és pályatervezési tevékenységet megalapozó alkalmazott pszichológiai, andragógiai ismereteket, azok gyakorlati alkalmazását, a tervező munka stratégiáit, az önellenőrzés módszereit Tanácsadási módszerek, Karriertervezés, Kutatásmódszertan 1.6 a tanulás és munka világába történő belépések facilitálása 1.1 karriermenedzseléshez kapcsolódó tanácskérői készségek (skills) fejlesztése egyéni, csoportos és telefonos, vagy on- line csatornákon C2 Támogató környezet kialakítása a klienssel folytatott munka során, amely lehetővé teszi a kliens önálló tanulását karrierje és személyes életútja tekintetében egyaránt a szervezeti, intézményi humánpolitika céljaival összefüggésben tervező, fejlesztő és támogató tevékenységeket a munkavállalók képzettségi szintje és karrierigénye vonatkozásában Szervezetpszichológia, Karriertervezés, Vállalatgazdaságtan

Alkalmaz – ügyfelekkel folytatott munka kommunikációs készségekC7 Képesség a hatékony kommunikációra a kliensekkel és munkatársakkal, a befogadónak megfelelő nyelvezett, kommunikációs szint kiválasztása hiteles írásbeli és szóbeli kommunikációra Szakmai gyakorlat, Tanácsadási módszerek, Pályalélektan 1.4 karrier-, pálya-, munka tanácsadási programok kialakítása és kivitelezése C2 Támogató környezet kialakítása a klienssel folytatott munka során, amely lehetővé teszi a kliens önálló tanulását karrierje és személyes életútja tekintetében egyaránt váratlan helyzetek megoldására Problémamegoldás folyamata, Felnőttképzési szolgáltatások, 1.2 a tanácskérő képessé tétele az információkhoz való hozzájutáshoz a nemzetközi tapasztalatok, jó példák (gazdasági, szociálpszichológiai) hazai követelményeknek megfelelő adaptálására Pályaorientáció az EU-ban, Felnőttképzési szolgáltatások, Vállalati gazdaságtan, A felsőoktatás átalakításának hatása, Kutatásmódszertan 3.5 tanácskérők egyéni igényeinek felismerése és annak megfelelő tanácsadási folyamat kialakítása (megfelelő módszer és eszközválasztás) C2 Támogató környezet kialakítása a klienssel folytatott munka során, amely lehetővé teszi a kliens önálló tanulását karrierje és személyes életútja tekintetében egyaránt önálló és felelősségteljes munkára a hozzájuk fordulók individuális céljainak megvalósításáért, egyéni tervezési készségük fejlődésének támogatása érdekében Etika, Tervezési modellek, Emberi erőforrás menedzsment 1.2 a tanácskérő képessé tétele az információkhoz való hozzájutáshoz C3 Képesség a kliens miliőjének, kulturális környezetének a megértésére és a tanácsadási folyamat során a kliensnek leginkább megfelelő módszer kiválasztására való képesség interperszonális kapcsolatokban az érdekek és az értékek összhangjának megteremtésére az aktuális foglalkoztatáspolitikai lehetőségek figyelembevételével Esélyegyenlőség és tanácsadás, Értékfeltáró csoportfoglalkozás módszertana, Regionális gazdasági fejlődés ellentmondásai 3.3 A saját tanácsadói képességek és terhelhetőség meg- és felismerése és elfogadása C9 Társadalmi és kultúrák közötti megértés, érzékenység a különböző szintű és tartalmú konfliktusok megoldásához való hozzájárulásra Konfliktuskezelés technikái 2.1 a tanácskérőket lehetőségeikről tájékoztató információs rendszerek működtetése C8 Folyamatos önképzésre való képesség a munkaerőpiac, képzési rendszerek, társadalmi kérdések vonatkozásában folyamatos önképzésre, a hosszú távú stratégiák jelentőségének felismerésére, ennek érvényesítésére Tanácsadási módszerek, Foglalkozás speciális helyzetű csoportokkal, Szakmai terepgyakorlat,

Személyes készségek – rendszerek és hálózatok 3.2 Kommunikációs készségek C7 Képesség a hatékony kommunikációra a kliensekkel és munkatársakkal, a befogadónak megfelelő nyelvezett, kommunikációs szint kiválasztása jó kapcsolatteremtési, együttműködési és konfliktusmegoldási képességek Tanácsadási módszerek, Felnőttképzési szolgáltatások, Szakmai gyakorlat 3.6 Etikus gyakorlat/ praxisvezetés C1 Megfelelően etikus és szakmai hozzáállás tanúsítása a gyakorlati munka során előítélet-mentesség Etika, Karriertervezés, Esélyegyenlőség és tanácsadás, Diplomamunka 1.1 karriermenedzseléshez kapcsolódó tanácskérői készségek (skills) fejlesztése egyéni, csoportos és telefonos, vagy on-line csatornákon C2 Támogató környezet kialakítása a klienssel folytatott munka során, amely lehetővé teszi a kliens önálló tanulását karrierje és személyes életútja tekintetében egyaránt szociális érzékenység Tanácsadás szociálpszichológiája, Esélyegyenlőség és tanácsadás 3.6 Etikus gyakorlat/ praxisvezetés C1 Megfelelően etikus és szakmai hozzáállás tanúsítása a gyakorlati munka során az egyéni és a társadalmi érdekek összeegyeztetésének igénye Tervezési modellek, Karriertervezés 1.6 a tanulás és munka világába történő belépések facilitálása értékalapú megközelítés, amelynek középpontjában a munka, a pálya, mint alkotó és kreatív tevékenység jelenik meg Emberi erőforrás fejlesztésének szervezetei, Értékfeltáró 2.1 a tanácskérőket lehetőségeikről tájékoztató információs rendszerek működtetése (munkapiac, vállalkozás, képzés, utazás, hozzájutás az ellátásokhoz, önkéntes munkák…) 2.2 hálózatban tevékenykedés és saját hálózat kialakítása C6 Képesség a tanácsadói énhatárok, személyes stílus és kapacitás felismerésére és tiszteletben tartásuk öndefiníciós képesség, melynek alapján képesek szakmai tevékenységüket és személyes karrier esélyeiket folyamatosan értékelni, elemezni és fejleszteni Emberi erőforrás menedzsment, Karriertervezés

Konklúzió I.  Az áttekintett nemzetközi szervezetek (CEDEFOP, IAVEG) és a magyarországi Emberi Erőforrás tanácsadó mesterképzés kompetencia felosztásait áttekintve megállapítható, hogy a magyarországi képzés egy pontban eltérést mutat: kevés figyelmet szentel az IKT készség szintű használatára a tanácsadási folyamat és a dokumentálás; kevés figyelmet szentel az IKT készség szintű használatára a tanácsadási folyamat és a dokumentálás;  Ellenben mélyebb tudást nyújt a tanácsadás munkaerőpiac vonatkozásairól, több elméleti ismeretet ad a pályák világáról, szakképzési, ill. továbbképzési lehetőségekről. mélyebb tudást nyújt a tanácsadás munkaerőpiac vonatkozásairól, több elméleti ismeretet ad a pályák világáról, szakképzési, ill. továbbképzési lehetőségekről.

Konklúzió I. - az Emberi erőforrás tanácsadó képzéssel kapcsolatban megfogalmazható az a javaslat, hogy a képesítési követelményekben jelenjen meg a tanácsadáshoz kapcsolódó ITK kompetenciák

BA Andragógus – Munkavállalási tanácsadó szakirány Gyakorlati készségek és szellemi értékeke Az andragógusok – figyelemmel a választható szakirányokra is – az alapfokozat birtokában ismerik: 8. a gazdálkodás makro- és mikrokörnyezetére ható leglényegesebb közgazdasági tényezőket; 9..az alapvető gazdálkodási struktúrákat; 10.a hazai és az Európai Unió munkaerő-piacának főbb jellemzőit, alapvető struktúráit és változási tendenciáit; 11. a munkavállalás elméleti és gyakorlati kérdéseit, a tanácsadással kapcsolatos jogszabályokat; 12. a pályaorientáció és a pályaválasztás interdiszciplináris összefüggéseit, elméleti és gyakorlati alapjait; 13.a tanácsadás elméleti és módszertani alapjait, a tanácsadás intézményes rendszerét, helyszíneit és fórumait; 14. a tanácsadás egyéni és csoportos formáit, telekommunikációs eszköztárát; Az ügyfelekkel folytatott munka Alkalmasak: 22.munkavállalási tanácsadó képzettséget igénylő munkakörök betöltésére; 23. a tanácsadásra jelentkezők öndefiníciójának kialakításában segítséget nyújtani, a munkavállalási lehetőségekről tájékoztatni; 24. az individuális igények támogatására, egyéni és csoportos formában történő fejlesztő tevékenységek vezetésére, komplex munkaerő-piaci programok szervezésére. Rendszerek és hálózatok Rendelkeznek: 25.a másokhoz való alkalmazkodás és a másokkal való együttműködés képességével; 26.emberek és csoportok valamely cél érdekében történő befolyásolásának és mozgósításának képességével; 27.emberi kapcsolataikban humánus és etikus viszonyulással; 28. ismereteik alkalmazása során empátiával, toleranciával, rugalmassággal, kreativitással; 29.egyéni munkájukban reális önismerettel, önértékeléssel, sikerorientáltsággal; 30.a minőség iránti elkötelezettséggel.