A békéltető testületek hatékonyságának növelése – az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos panaszok gyakorlata 2010. január 20.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A reklamációs szabályok változása
Advertisements

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
szóvivő, osztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Az artista sem ugrik védőháló nélkül avagy miben segíthet a jog ?
Általános áruismeret Termékfelelősség
Versenyszabályozás Fogyasztóvédelem Környezetvédelem
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Karcag, november.
Minőségtanúsítás és tájékoztatás a minőségről
G M P Dr. Hetényi László.
TÁMOP JÓTÁLLÁS ÉS SZAVATOSSÁG Előadók: DR. PALOTAI FERENCNÉ, az OFE Baranyai megyei elnöksége és a Baranya megyei Békéltető Testület tagja,
Szavatosság, jótállás, termékfelelősség
A SZERZŐDÉS MÓDOSÍTÁSA
A közbeszerzési törvény változásai
FOGYASZTÓVÉDELMI ALAPISMERETEK
1 Polgári jog Szerződésszegés Magatartás, körülmény, állapot mely szerződésbe ütközik vagy sérti a fél szerződéssel kapcsolatos jogait. szerződésszegés.
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a évi XLVII. törvény alapján dr. Nagy Andrea Magdolna ügyvéd május 30.
Az UCP irányelv rendelkezéseinek hatása a GVH gyakorlatára (Fttv) október 21. dr. Nagy Márta.
CHSH Dezső Dr. Dezső A közbeszerzési törvény gyakorlati alkalmazásának tapasztalatai és a közbeszerzési törvény.
A SZERZŐDÉS MÓDOSÍTÁSA
A SZERZŐDÉSSZEGÉS.
HÁZASSÁGI PEREK február 18. Jogász szak, nappali
A SZERZŐDÉS TELJESÍTÉSE
A fogyasztóvédelmi szabályozás rendszere Fogyasztóvédelmi törvény (1997. évi CLV. törvény) 10 fejezetből áll: pl.: -fogyasztók életének, egészségének,
© dr. Horváth Zsófia – Ujváriné dr. Antal Edit. Általánosságban A kötelezett helytáll azért, hogy a termék vagy szolgáltatás 1. megfelel a minőségi követelményeknek,
Felelősség, termékfelelősség
Versenyjog és fogyasztóvédelem
Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program ( ) folyamatos és félidei értékelése Tájékoztató a évi értékelési tevékenységről a Monitoring.
XVII. Országos Könyvvizsgálói Konferencia Balatonalmádi, szeptember
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
Határon átnyúló vitarendezés. Bevezetés határon átnyúló viták nehézségei különböző nyelv jogismeret hiánya, fogyasztói jogvitákban különösen.
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE Közösen a fogyasztókért: a békéltető testületek és a fogyasztóvédelmi hatóság együttműködésének.
Fogyasztóvédelmi Felügyelősége Tipikus fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében április 3.
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról.
1 AZ ÜGYVÉD-SZAKORVOS TÁRGYALÓTERMI 15 ÉVES TAPASZTALATAI MOTESZ INTERDISZCIPLINÁRIS FÓRUM AZ ORVOSI FELELŐSSÉGRŐL I. DR. MARTINI JENŐ MÁRCIUS 9.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Mezőtúr, november.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Kunszentmárton, december.
Az egyenlő bánásmód elvének érvényesülése a hatósági tapasztalatok tükrében.
A z alternatív vitarendezés lehetőségei a hagyományostól eltérő értékesítési formák terén, a békéltető testületek jövője és lehetőségei Konferencia 2011.
Üzleti Jog II. 9. Előadás A szerződéskötés sémája Szerződés módosítás
A Mediáció.
Egészségügyi panaszok az Európai Fogyasztói Központ gyakorlatában „Egészségügyi szolgáltatások – békéltető testületek szerepe és jövője a fogyasztóvédelemben”
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE
Ellenőrzés, karbantartás, felülvizsgálat
Szakértői bizonyítás a büntető eljárásban
A társadalmi részvétel elve és az NGO-k jogai dr. Pánovics Attila március 5.
Jótállás. Kisajátítás Építési jog április 3. Készítette: Dr. Pintér Szilvia.
Családtámogató ellátások
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
A SZAVATOSSÁGGAL, JÓTÁLLÁSSAL KAPCSOLATOS FOGYASZTÓI KIFOGÁSOK INTÉZÉSE június.
Fogyasztóvédelmi Szakmai Fórum Tatabánya Készítette: Dr. Nagy Sándor KEM KH Fogyasztóvédelmi Felügyelőség.
Békés Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztálya dr. Pethő Hajnalka Katalin Gyomaendrőd, 2016.
Fogyasztói jogérvényesítési lehetőségek készítette: dr. Tulipán Péter.
Kétszakaszos eljárások V szeptember 15-től hatályos Kbt. alapján.
„Fogyasztói reklamáció, panaszügyintézés - avagy minőségi kifogás esetén a fogyasztói jogérvényesítés Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Műszaki.
1 A fogyasztóvédelem magyarországi helyzete és gyakorlata, a fejlesztés lehetséges irányai Budapest, Dr. Horváth Sándor Főosztályvezető Ifjúsági,
Szavatossággal, jótállással kapcsolatos fogyasztói kifogások intézése, a gyakorlatban el ő forduló jogellenesen félrevezet ő tájékoztatások, az új PTK-nak.
Békés Megyei Kormányhivatal
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
(A Szerződéskötési Szabályzat tükrében)
Fogyasztói jogok és a fogyasztók magánjogi védelme
A MUNKAVISZONY FOGALMA ÉS AZ MT. HATÁLYA
ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS E-JOG.
MUNKAVISZONY LÉTESÍTÉSE
Fogyasztóvédelem Vevőszolgálati előadás 2017 Előadó: Lehotkai Péter.
Fogyasztói reklamációk (szavatosság, jótállás, termékszavatosság) Előadó: Lehotkai Péter.
Nemzeti Élelmiszer Nyomon Követési Platform
Előadás másolata:

A békéltető testületek hatékonyságának növelése – az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos panaszok gyakorlata január 20.

A magyar békéltetés új kihívásai: Békéltetés vagy jogalkalmazás? Mediációs és arbitrációs elemek keveredése Jogalkalmazó és közvetítői elemek egyensúlyának eltolódása Egységes jogalkalmazás hiánya (vertikális és horizontális) Problémás és szignifikáns esetek Arbitrációs jelleg Mediációs jelleg Békéltető eljárás

Igazságot az égben, jogot a földön szolgáltatunk… Hol ér véget a mediációs jelleg és hol kezdődik a jogalkalmazás? Előírt és kialakított követelményei a jogbiztonság követelményének Szűkös bizonyítási lehetőségek Megegyezési, együttműködési hajlandóság

Egységesítésre szoruló gyakorlatok I. Nyilvánosságrahozatal Szakértői vélemények egységes értékelése, minősítése Kiss Béla cipészmester vs. „Cipőtulajdonosok” (vs Békéltető Testületek) Dokumentáció, perbeli cselekmények, döntések megalapozottsága

Egységesítésre szoruló gyakorlatok II. Jogalkalmazás határainak kiterjesztése Fogyasztó személye, eljárásbeli legitimációja EBH Fogyasztónak minősül az a nem természetes személy is, aki az áru végső felhasználója [1997. évi CLV. tv. 2. § e) pontja]. Hogyan minősülhet egy társasház fogyasztónak? Új Ptk. fogyasztó fogalma: nehezített jogalkalmazói pálya

Egységesítésre szoruló gyakorlatok III. Jogalkalmazás határainak kiterjesztése Szavatosság, jótállás… (lehet-e még újat mondani?) Tartós használati cikk-e egy szőrmebunda? Kell-e vizsgálni a hiba eredetét a három munkanapon belül érvényesített (kötelező) jótállási igény esetében? (BH ) Ki bizonyíthat és hogyan? Pfv.VII /2007/4. A bírói gyakorlat mind a kicserélés, mind az elállás iránti igényt - kijavítható hibánál - általában abban az esetben tekinti alaposnak, ha a hiba gyakran ismétlődik, a javítások ellenére hosszabb időn keresztül fennáll, vagyis a sorozatos javítás sikertelennek bizonyul, és így a jogosultnak huzamosabb időn keresztül kényelmetlenséget, időveszteséget okoz.

Megoldási javaslatok -Konzultatív testület felállítása a legjobb gyakorlatok kidolgozására, javaslatok tételére -Nyilvánosság kérdésének tisztázása -Egységesítés egy testületen belül

Egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszok Elhatárolási pont: fogyasztói szerződés – biztosítási jogviszony Egészségügyi szolgáltatások hibátlan teljesítése Kötelező jótállás gyógyászati segédeszközökre Gyógyhatás állításának megítélése

Egészségügyi szolgáltatások hibátlan teljesítése – Hibátlan teljesítés – a szolgáltatásnak a teljesítés időpontjában  alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyekre más, azonos fajtájú szolgáltatásokat rendszerint használnak;  rendelkeznie kell azzal a minőséggel, illetve nyújtania kell azt a teljesítményt, amely azonos szolgáltatásoknál szokásos, és amelyet a jogosult elvárhat, figyelembe véve a szolgáltatás természetét, valamint a kötelezettnek, a gyártónak, az importálónak vagy ezek képviselőjének a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó — különösen reklámban vagy az áru címkéjén megjelenő — nyilvános kijelentését;  alkalmasnak kell lennie a jogosult által meghatározott célra, ha azt a jogosult a szerződéskötés időpontjában a kötelezett tudomására hozta, és abba a kötelezett beleegyezett, Szemüveg vásárlása - eset

Kötelező jótállás gyógyászati segédeszközökr A 151/2003 (IX.22.) Kormányrendelet szerint a gyógyászati segédeszközök és készülékek kötelező jótállás alá tartoznak, amennyiben érékük meghaladja a Ft-ot és kihordási idejük egy év vagy annál hosszabb. Ezek alapján a szemüveglencse, kontaktlencse, támogatott keret, akkor esik kötelező jótállás alá, ha az értékük eléri a Ft-ot és kihordási idejük eléri az egy évet. Ilyenkor a rendelet értelmében a fogyasztó jótállási jegyet kap a forgalmazótól, aki egy évig köteles helytállni a szigorúbb szabályok szerint. Minőségi kifogás esetén a vásárló kérhet kijavítást, kicserélést, esetlegesen vételár visszatérítést..

Gyógyhatás állításának megítélése Megtévesztés vagy fogyasztói döntés befolyásolása Gyógyhatás állításának bizonyíthatósága Releváns-e a fogyasztói szerződés létrejötte és teljesülése szempontjából?

KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMET!