Felkészülés a karácsonyi vásárokra 1. Bevezetés – adventi készülődés fontossága, kedvezményes figyelemfelhívások, reklámok, akciós ajánlatok, esetlegesen.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapest Áfa  A legtöbbször ellenőrzött adónem, a legnagyobb adóbevételt adja – Közvetett, többfázisú  SZÁMLAELLENŐRZÉS  Adószám érvényessége,
Advertisements

EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Karcag, november.
G M P Dr. Hetényi László.
APEH (új nevén a NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal) prezentáció
Szavatosság, jótállás, termékfelelősség
Általános forgalmi adó
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a évi XLVII. törvény alapján dr. Nagy Andrea Magdolna ügyvéd május 30.
Árképzés a vendéglátásban
1. Árfeltüntetés alapvető szabályai
A logisztikai rendszer részei
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
KÉSZ ÁTVERÉS AVAGYFOGYASZTÓAPÁCBAN?. ÁRUBEMUTATÓK SAJÁTOSSÁGA Kiállítás Kiállítás Vállalat Vállalat Termék Termék Gyakorlati bemutató Gyakorlati bemutató.
e-jövedék konferencia
A fogyasztók tájékoztatása
A fogyasztók tájékoztatása
Versenyjog és fogyasztóvédelem
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok
15. TÉTEL Egy vendége számlát kér Öntől
Fogyasztóvédelmi hatósági tevékenység a megyei kormányhivatalban
A VÁLLALKOZÁSOK SZEREPE A FOGYASZTÓVÉDELEMBEN Dr. Kohuth Viktor
Fontos élelmiszerjogi szabályok KKV szemszögből. Szabályok a mindennapokra Ami egy KKV-nak nehezebb – Címkézés – Állítások – Fogyasztóvédelem – Nyomonkövethetőség.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Mezőtúr, november.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Kunszentmárton, december.
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL
TÁJÉKOZTATÓ A KENŐOLAJOKKAL ÉS KENŐANYAGOKKAL KAPCSOLATBAN
1169/2011/EU jelölési rendelet
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Allergének jelölése a nem előre csomagolt élelmiszerek esetében
A Bit módosítása évi LXXXVI. tv június január január 1.
Köz beszerez; ÉS? avagy informatikai biztonság a központosított közbeszerzésben.
Tojás prezentáció Kategória áttekintés…. Az elmúlt évben jelentős defláció ment végbe a kategórián, ami az év elején visszafordulni látszott,
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
Fogyasztóvédelmi Felügyelősége. GYMSMKH 2 Idegenforgalmi főszezonban végzett kereskedelmi és szolgáltatási tevékenységek ellenőrzése június.
Békés Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztálya A vendéglátást érintő legfontosabb fogyasztóvédelmi.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Kereskedelmi gyakorlatok megítélése a hatóságok joggyakorlatában dr. Dobó-Kocsis Veronika Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály 2016.
Pénzforgalmi elszámolás az általános forgalmi adóban.
Az üzlethelyiségen kívül kötött szerződések szabályozása Magyarországon és az EU-ban Osgyáni Anikó.
(Horányi Márton) Lényegi változás nincs, pontosítások, értelmezések.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
1 ÖKO-KORD Országos Nonprofit Kft Kós Szabina Környezetvédelmi mérnök.
1990. évi C. törvény a helyi adókról MUISZ közgyűlés, Sousse.
A fogyasztóvédelmi felügyelőségek feladat-és hatásköreit megállapító legfontosabb jogszabályok -Fogyasztóvédelemről szóló törvény -Nemzeti Fogyasztóvédelmi.
Középpontban a fogyasztó Készítette:Farkasné Bálint Rózsa.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
Ö kológiai termékek jelölése Juhász Ágnes NÉBIH ÉTbI Élelmiszer-forgalmazás Felügyeleti Osztály
26/09/20161 Elektronikus számlázás ellenőrzési tapasztalatai Czöndör Szabolcs Elektronikus Kereskedelem Ellenőrzési Osztály.
SIMANECZ TÜNDE FŐTANÁCSOS ADATSZOLGÁLTATÁS ELLENŐRZÉS BÍRSÁGOLÁS HADITECHNIKAI ÉS EXPORTELLENŐRZÉSI HATÓSÁG.
Baromfi Termék Tanács Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetsége Sajtótájékoztató május 15.
Szavatossággal, jótállással kapcsolatos fogyasztói kifogások intézése, a gyakorlatban el ő forduló jogellenesen félrevezet ő tájékoztatások, az új PTK-nak.
Az ideiglenes biztosítási intézkedés elrendelésének általános és különös szabályai Villányi- Kollár Károly Dusán okleveles nemzetközi adószakértő.
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
Általános forgalmi adó törvény 2017.
Általános tájékoztatás az építőipari regisztrációról Az építőipari kivitelező vállalkozások regisztrációjának gyakorlati tudnivalói Győr, december.
A TAXI SZOLGÁLTATÁS FELTÉTELEI BUDAPESTEN
7. fejezet Fogyasztóvédelem az élelmiszergazdaságban
Elektronikus aláírás és iratkezelés
Előzetes piaci konzultáció
Megjelent a végrehajtási rendelet!
Fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzések 2018
A vendéglátó ipari tevékenység tükrében
Nemzeti Élelmiszer Nyomon Követési Platform
Közbeszerzési Döntőbizottság
Közbeszerzési Hatóság
Edelény, 2017 november 27 Kőváriné dr. Bartha Ágnes Kislépték , MAKE
TŰZÁLLÓ KÁBELRENDSZEREK TANÚSÍTÁSA
Előadás másolata:

Felkészülés a karácsonyi vásárokra 1. Bevezetés – adventi készülődés fontossága, kedvezményes figyelemfelhívások, reklámok, akciós ajánlatok, esetlegesen megtévesztő kereskedelmi gyakorlatok feltárása. 2. Helyszínek: fogyasztói igényeket kiszolgáló kereskedelmi egységek, piacok, ünnepi vásárok. 3. Ellenőrzések tárgya: általános kereskedelmi feltételek megléte, árfeltüntetés, árfelszámítás, nyugta-illetve számlaadás, mérőeszközök hitelessége

Kereskedőre vonatkozó adatok feltüntetése 4 Közterületi értékesítést a kereskedő az adott termékre vonatkozó külön jogszabályok alapján szükséges hatósági engedélyek birtokában folytathat. 4 Fontos! Az alkalmi rendezvényen történő árusítás során a kereskedő köteles a nevét és székhelyét jól láthatóan, írásban feltüntetni!(adatok feltüntetése, panaszkezelés miatt is fontos ) 4

Nyugta-,illetve számlaadási kötelezettség teljesítése 4 Az általános forgalmi adóról szóló évi CXXVII. törvény 159. § (1) bekezdése értelmében az adóalany köteles — ha e törvény másként nem rendelkezik — a 2. § a) pontja szerinti termékértékesítéséről, szolgáltatásnyújtásáról a termék beszerzője, szolgáltatás igénybevevője részére, ha az az adóalanytól eltérő más személy vagy szervezet, számla kibocsátásáról gondoskodni. Ugyanezen törvény 166. § (1) bekezdése szerint abban az esetben, ha az adóalany a 165. § (1) bekezdésének b) pontja szerint mentesül a számlakibocsátási kötelezettség alól, köteles a termék beszerzője, szolgáltatás igénybevevője részére nyugta kibocsátásáról gondoskodni.

Árfeltüntetés 4 A fogyasztóvédelmi törvény előírásainak megfelelően a fogyasztót a megvételre kínált termékek áráról egyértelműen, könnyen azonosíthatóan, jól láthatóan, kell tájékoztatni. A feltüntetett árnak tartalmaznia kell az általános forgalmi adót és egyéb kötelező terheket. 4 Fontos! A fogyasztót minden esetben a ténylegesen fizetendő árról kell tájékoztatni, és kötelező a fizetőeszköz Ft egyértelmű feltüntetése is. A fogyasztóvédelemről szóló évi CLV. törvény értelmében az eladási ár a termék egy egységére vagy adott mennyiségére vonatkozó ár, az egységár pedig a termék külön jogszabályban meghatározott mértékegységére vonatkozó ár. 4 A termék eladási áraként és egységáraként a fogyasztó által ténylegesen fizetendő árat kell feltüntetni Magyarország törvényes fizetőeszközében kifejezve, a fizetőeszköz nemét vagy annak rövidítését megjelölve. ( példa: 100.-Ft igen, nem ) napjától hatályos törvénymódosítástól.

Árfeltüntetés – folytatás II. 4 A termékek ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I.30.) NFGM- SZMM együttes rendelet értelmében a vendéglátó-ipari egységekben teljesítendő árfeltüntetési kötelezettség lehetséges megvalósítási módjai tekintetében az egység üzemeltetőjét választási lehetőség illeti meg. 4 A kereskedelemről szóló évi CLXIV. törvényben meghatározott vendéglátás (kész- vagy helyben készített ételek, italok jellemzően helyben fogyasztás céljából történő forgalmazása, ideértve az azzal összefüggő szórakoztató és egyéb szolgáltató tevékenységet is) keretében értékesített termék vonatkozásában az eladási árat vagy az egységárat kell feltüntetni. (lehet adagra is értékesíteni, ilyenkor a tényleges eladási ár feltüntetése kell, vagy pedig választása szerint feltünteti azt, hogy pld a termékből 10 dkg 380.-Ft de akkor a kilós ár feltüntetése is szükséges)

Árfeltüntetés – folytatás III. 4 Az eladási árat — az ömlesztett áruk, és a vendéglátás keretében értékesített termékek kivételével — a terméken, annak csomagolásán, vagy a termékhez egyéb módon rögzítve, vagy a közvetlenül a termék mellett elhelyezett egyedi árkiíráson vagy a fogyasztó számára a megvenni kívánt termék kiválasztásakor könnyen hozzáférhető árjegyzéken (ideértve az étel-, illetve itallapot is) kell feltüntetni. 4 A termék egységárát — amennyiben az nem egyezik meg az eladási árral — a terméken, annak csomagolásán, vagy a termékhez egyéb módon rögzítve, vagy közvetlenül a termék mellett elhelyezett egyedi árkiíráson, illetve a fogyasztó részére a megvenni kívánt termék kiválasztásakor könnyen hozzáférhető árjegyzéken kell feltüntetni (ideértve az étel-, illetve itallapot is). [Á rendelet 3. § (1) bekezdése]

Árfeltüntetés folytatás IV. 4 Az egységárat 4 a térfogatra értékesített terméknél literenként (Ft/l), vagy — ha ez a termék jellegéből adódóan megkönnyíti az összehasonlítást — milliliterenként (Ft/ml), centiliterenként (Ft/cl), deciliterenként (Ft/dl), illetve köbméterenként (Ft/m3), 4 a tömegre értékesített terméknél kilogrammonként (Ft/kg), vagy — ha ez a termék jellegéből adódóan megkönnyíti az összehasonlítást — grammonként (Ft/g), dekagrammonként (Ft/dkg) vagy tonnánként (Ft/t), 4 a kizárólag darabra értékesített terméknél darabonként (Ft/db) 4 kell feltüntetni. 4 Amennyiben a vásárlók az adott élelmiszert elvitelre is megvásárolhatják, és a csomagolóanyagért külön díj kerül felszámításra, akkor annak áráról is szükséges a fogyasztókat jól láthatóan írásban tájékoztatni.

Mérőeszköz hitelessége 4 A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX.29.) Korm. rendelet 23. § (2) bekezdése szerint a vásárló részére tömeg, térfogat vagy egyéb mérték szerint forgalmazott terméket — a nettó tömeget, térfogatot vagy egyéb mértéket feltüntető eredeti csomagolásban forgalmazott termék kivételével — csak hatóságilag hitelesített mérőeszközzel történő lemérés után szabad kiszolgálni. Súlypótló eszközök használata tilos. 4 A mérésügyről szóló évi XLV. törvény 6. § (1) bekezdése szerint joghatással jár a mérés, ha annak eredménye az állampolgárok és/vagy jogi személyek jogát vagy jogi érdekeit érinti, különösen, ha a mérési eredményt mennyiség és/vagy minőség tanúsítására — a szolgáltatás és ellenszolgáltatás mértékének megállapítására — vagy hatósági ellenőrzésre és bizonyításra használják fel; továbbá az élet- és egészségvédelem, a környezetvédelem és a vagyonvédelem területén. A 6. § (2) bekezdése alapján joghatással járó mérést a mérési feladat elvégzésére alkalmas hiteles mérőeszközzel vagy használati etalonnal ellenőrzött mérőeszközzel kell végezni.

Mérőeszköz hitelessége - folytatás 4 A jogszabály 6. § (3) bekezdésének értelmében hiteles az a mérőeszköz 4 amelyet a mérésügyi szerv hitelesített, 4 amelynek külföldi hitelesítését a mérésügyi szerv első belföldi hitelesítésként elismerte. 4 A 6. § (4) bekezdése szerint a közösségi típusvizsgálaton, közösségi első hitelesítésen vagy közösségi egyedi hitelesítésen az Európai Unió bármely tagországában megfelelt mérőeszköz e törvény és a végrehajtására kiadott rendeletek alkalmazásában hitelesnek minősül, és belföldi forgalomba hozatala után rá a hiteles mérőeszközökre vonatkozó jogkövetkezményeket kell alkalmazni, ideértve a belföldi időszakos és javítás utáni hitelesítési kötelezettséget is. 4 A hitelesség érvényességének időtartamai 1. Automatikus mérleg: 2 év 2. Italmércék:korlátlan 3. Nem automatikus mérleg: 2 év 4. Súlyok: 2 év

Helytelen mérés, illetve többletszámolás 4 A kimérve kínált élelmiszerek tömegébe a csomagoló anyag tömegét belemérni tilos, hiszen ilyenkor a kifizetésre kerülő termék tömegének mértéke növekszik a csomagoló anyagéval. A vállalkozás ezen magatartásával a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló évi XLVII. törvény szerinti megtévesztő tevékenységet valósít meg.

4 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! 4 Készítette: dr. Papdi Andrea Szeged, november