„Az esély kis körei” Helyi esélyegyenlőségi programok Magyarországon Záró konferencia Budapest, 2014. december 8. ÁROP-1.1.16-2012-2012-0001 Esélyegyenlőség-elvű.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Uniós források – Fejlesztési irányok (A gyermekvédelmi területek várható fejlesztései európai uniós forrásokból) Csizmár Gábor Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
Advertisements

„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
Pécs Megyei Jogú Város Ifjúságpolitikai Koncepciója és Cselekvési Terve „Csellengő fiatalok” - Az ifjúságpolitika komplexitása – 2007.március
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
KÖZÖS UTAKON – PÁRBESZÉD A TÁRSADALMI FELZÁRKÓZÁSÉRT KONFERENCIA DECEMBER 2. DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS HELYETTES-ÁLLAMTITKÁR.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A Nemzeti Tehetség Programról Budapest, március 24. Dr. Szvathné Dr. Szalay Márta mb. tudományos és szakmai főigazgató-helyettes.
Szász Anikó 70/  Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP)  Vidékfejlesztési Program (VP)  Terület-
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE november 24. Szakmai programok és kihívások az FSZK jelenében és jövőjében.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
A „Legyen jobb a gyerekeknek” Nemzeti Stratégia aktuális kérdései Magyarországi feladatok a „Szegénység és társadalmi kirekesztés elleni küzdelem Európai.
TÁMOP / Képzésfejlesztés ma és holnap EU-s forrásból a KIH-ben.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
„TERÜLETI EGYÜTTMŰKÖDÉST SEGÍTŐ PROGRAMOK KIALAKÍTÁSA AZ ÖNKORMÁNYZATOKNÁL A KONVERGENCIA RÉGIÓBAN” ÁROP - 1.A MARCALI VÁROS ÖNKORMÁNYZATA „ESÉLYT.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Az EGT és Norvég Alapok ( ) eddigi eredményei
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Új utakon Alapon Start mintaprogram Honnan indultunk
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
TAB Város és a megújuló energiára alapozott oktatás Schmidt Jenő Tab Város Polgármestere 1.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
„Út a munkához” program
címzetes egyetemi docens
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
„Adjunk esélyt mindenkinek
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Előadás másolata:

„Az esély kis körei” Helyi esélyegyenlőségi programok Magyarországon Záró konferencia Budapest, december 8. ÁROP Esélyegyenlőség-elvű fejlesztéspolitika kapacitásának biztosítása Türr István Képző és Kutató Intézet Cím: 1054 Budapest, Széchenyi u. 14. Telefon: web: Felnőttképzési nyilvántartási szám: Intézményi akkreditációs lajstromszám: AL 0008

A projekt célkitűzése A projekt célja, hogy Magyarország települései, a vonatkozó jogszabályokban foglaltaknak megfelelően, rendelkezzenek hatályos helyi esélyegyenlőségi programmal (HEP). A 321/2011 Korm. rendelet a HEP-ek elkészítésének támogatására az EMMI háttérintézményét, a Türr István Képző és Kutató Intézetet jelöli meg. Intézetünk esélyegyenlőségi mentorhálózatot hozott létre, amely képzési és mentorálási szolgáltatás nyújtásával látja el a feladatot, az ÁROP kiemelt projekt keretein belül.

Komplex szemlélet – a helyi esélyegyenlőségi programok szerkezete A helyi esélyegyenlőségi programban adatgyűjtésen és adatelemzésen alapuló helyzetfeltárást kellett készíteni a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok oktatási, lakhatási, foglalkoztatási, egészségi és szociális helyzetéről, valamint szükséges volt beazonosítani a helyzetelemzés során feltárt problémákat, amelyek kezelésére, megoldására, intézkedési tervet kell készíteni.

Esélyegyenlőségi célcsoportok: -mélyszegénységben élő személyek -romák -idősek -gyermekek -nők -fogyatékossággal élők

Jogszabályi háttér Magyarország Alaptörvénye Az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló évi CXXV. Törvény 321/2011. (XII. 27.) Korm. rendelet A helyi esélyegyenlőségi programok elkészítésének szabályairól és az esélyegyenlőségi mentorokról

Az emberi erőforrások minisztere 2/2012. (VI. 5.) EMMI rendelete a helyi esélyegyenlőségi program elkészítésének részletes szabályairól 31/2007. (II. 28.) Korm. rendelet a területfejlesztéssel és a területrendezéssel kapcsolatos információs rendszerről és a kötelező adatközlés szabályairól (TEIR) l

A projekt legfontosabb eredményei számokban Elért és bevont települések száma: 3159 Elkészült HEP-ek száma: 3078 Önkormányzati testületek által jóváhagyott HEP-ek száma: 3069 Összes képzettek száma: 4044

A helyi esélyegyenlőségi programok rendszerének fenntarthatósága -országos lefedettség -komplex szemlélet -intézményesült, állami fenntartású támogatási rendszer (mentorhálózat) -forrásokhoz való hozzáférés -a társadalmi beágyazottság erőssége, a befogadó, támogató társadalmi környezet kiterjedtsége (települései önkormányzatok, civil társadalom)

A projekt feladatrendszere 5 – hálózatépítés,szemléletformálás, nyilvánosság biztosítása, kutatás 4 – kormányhivatalok, járási hivatalok felkészítése a nyomonkövetési feladatokra 3 – készül Mao településének HEP- je, testületi jóváhagyások – 1000 HEP indikátor elérése július 1-ig 2 – önkormányzati tisztviselők képzése 1 – a mentorhálózat felkészítő képzése

5/1 -szemléletformálás: képzések – 4044 fő (önkormányzati-, kormány-, és járási tisztviselők képzése, HEP felkészítő, attitűdformáló képzés) workshopok több mint 50 országszerte) regionális szakmai eszmecserék (10) -hálózatépítés -nyilvánosság biztosítása: workshopokhoz kapcsolódó 15 sajtótájékoztató – ősz-tél

5/2 országos sajtótájékoztató – 3000 HEP július PR cikk- helyi, regionális média 3 PR film 4 regionális sajtótájékoztató – december -kutatások:- 500 HEP értékelése - célcsoportok életmódja

Az esélyegyenlőség eszméje és a magyar társadalomfejlődés sajátosságai Bibó István ( ) A magyar társadalomfejlődés és az évi változás érteleme - „…a szabadság kis körei…” Szűcs Jenő ( ) Vázlat Európa három történeti régiójáról - -Az esélyegyenlőség ideájának földrajzi- történelmi határai -Helyi Esélyegyenlőség Programok – egy lehetséges közép-európai modell

Köszönöm a figyelmet! Ferdinandy Katalin ÁROP projektvezető ÁROP Esélyegyenlőség-elvű fejlesztéspolitika kapacitásának biztosítása Türr István Képző és Kutató Intézet Cím: 1054 Budapest, Széchenyi u. 14. Telefon: web: Felnőttképzési nyilvántartási szám: Intézményi akkreditációs lajstromszám: AL 0008