A MULTIK TÉVEDÉSE Nem minden tini egyforma!* *Az OTP Fáy András Alapítvány szakmai tapasztalatai alapján Schrankó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Hogyan tanuljunk? ….és egyáltalán miért?
ÖKO-Pack Nonprofit Kft.
A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
Öko-tudatosság és fogyasztóvédelem ÖKOLOGIKA „Szemléletformálás és tudásközvetítés a Dél-alföldi régióban” KEOP-6.1.1/B/ A projekt célja.
DIÁKVÁLLALKOZÁS TANÉV. Felmérés szeptember 1306 tanuló Iskola tanulóinak 96%-a Nemek aránya fiúlány %57%
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
A Nemzeti Iskolagyümölcs-Program megvalósításának tapasztalatai a KLIK Debreceni Tankerületében Pappné Gyulai Katalin tankerületi igazgató Dr. Pakurár.
A Budapesti Egyetemi Katolikus Gimnázium és Kollégiumban
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Demokratikus iskola mozgalom International Democratic Education Conference (IDEC) 1993 European Democratic Education Community EUDEC 2008
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
A partnerközpontú intézmények plusz anyagi forrásai a kompetencia alapú oktatás vonatkozásában Előadó: Danyi Gyula.
A tanulók válaszai a tanulmány kérdéseire (5700 válaszadó alapján)
BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J.. u. 1. E 610. Dr. Margitay Tihamér 2. nap.
Avagy mi kell a fiataloknak, hogy baró legyen az ajcsi…
A kutatás terve Kutatási célok Elemzési egységek Idődimenzió
A középkor és reneszánsz gyermekfelfogása
Bármit elérhetsz amit szeretnél, csak tudnod kell, hogyan formálj öntőmintát hozzá saját gondolataidból.
Irány a suliba…. Gazdaság informatika… Megkapjuk az évközi feladatot.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
László Balázs Politika – mint az új generációk lehetősége OTDK, Budapest,
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
HÁLÓZATI TANULÁS Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon TÁMOP nyitókonferencia EGER, szeptember 3.
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Esélyek teremtése gödrén
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
" Valami érthetetlen kapcsolat van a barátság és a csillag között.
Nevelés és nevelői attitűdök
Szociális helyzet a Pogányvölgyben 2011 június 17.
Néhány jótanács prezentációk készítéséhez
A „soft law” hatása az oktatás és képzés szabályozására az európai integráció tükrében dr. Várnagy Péter egyetemi docens PTE FEEK.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Saját magunkat mindig arról próbáljuk meggyőzni, hogy mennyivel boldogabb lesz az életünk majd, ha megházasodunk, megszületik az első gyermekünk, majd.
A CSALÁDOK HITVALLÁSA.
DIAKONIA KERESZTYÉN ALAPÍTVÁNY Koordinációs iroda KOLOZSVÁRI FIÓK MAROS- VÁSÁRHELYI FIÓK SZENT- GYÖRGYI FIÓK SZÁSZ- RÉGENI FIÓK 100 alkalmazott BRASSÓI.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
„Hatásvizsgálat” c. tanulmány szennyvíz és hulladék témakörben szerzett tapasztalatai „Fenntartható települések” workshop Tokaj, július Csillag.
Hogyan viszonyulnak a hetedik osztályos diákok a klasszikus zenéhez és az ének-zeneórákhoz? Janurik Márta Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Kar
A „tudatos vásárló” – avagy „hiszünk-e a felelős vállalati magatartásban?” Készítette: Páthy-Dencső Blanka TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. 1112,
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
Kötelezőbiztosítás Kötelezőbiztosítás Olvasás és irodalom a digitális bennszülöttek korában Gombos Péter május 4., Szentendre Olvasmányok, amelyek.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Miért éppen fa – mint szenvedély? a gyökérzet szerteágazó, nem látható a törzs, a kifejlődési szakasz a korona a látható, jellegzetes szenvedély ágak.
Iskola és család Eltérő és hasonló megközelítések a prevenciós beavatkozások tervezésében A magára hagyott nemzedék A drog veszélyes - veszélyben van a.
A pszichológiai mérés alapjai
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
AZ OLVASÓSAROK MŰKÖDÉSÉNEK ELŐNYEI
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Országos tanácsadási konferencia
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Mindenki próbál egy másik “fajként” nézni a fiatalokra.
Mindenféle..
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
A diszfunkcionálisan működő család
Előadás másolata:

A MULTIK TÉVEDÉSE Nem minden tini egyforma!* *Az OTP Fáy András Alapítvány szakmai tapasztalatai alapján Schrankó Péter stratégiai tanácsadó

A tiniket vizsgálva… MÉG AZ A KÖZMONDÁS SEM IGAZ, HOGY SÖTÉTBEN MINDEN TEHÉN FEKETE  jelentős részük azt sem tudja, mi az a tehén  vannak, akiknek nincs különbség sötét és világos, éjjel és nappal között  a tehetősebbeknek már van éjjellátó készüléke  a Wikipédia szerint….  majd én eldöntöm, hogy milyen színűek legyenek azok a tehenek DE AKKOR HOGYAN KEZDJÜNK HOZZÁ EGY TERMÉKFEJLESZTÉSHEZ?

A probléma már a célcsoport behatárolásánál kezdődik  év, év, év, év,  Tinédzserek, fiatalok, kamaszok, kisfelnőttek, középiskolások, továbbtanulók, diákok, nagy-gyerekek, kezdő-hallgatók, y generáció, z generáció, userek…  Mennyire felnőtt egy tinédzser? – Mennyire gyerek egy tinédzser?  Definiálható-e egyáltalán a fiatalkori változó kor? Megállapíthatók-e egyáltalán például fogyasztói attitűdök?

Óriási különbségek…  lakóhelyi lehetőségek, családi – közösségi minták, példák, hétköznapok változatossága között  SZABADIDŐ ELTÖLTÉSÉBEN  Budapest és minden más település között  Város és falu (főként a szegényebb régiókban élők) között  Nem az iskolai OKTATÁS, hanem az iskolai NEVELÉS szerinti különbségek (nem állunk távol az amerikai filmek példájától)  Családi, környezetbeli különbségek  Kinek van jövőképe?... mert a többségnek nincs

Közös nevezők 1. Virtuális tér – ahol elméletben mindenki egyforma – ma még…(de itt sem kerülhető el a kasztosodás) 2. Felnőtt szeretnék lenni – próbálok felnőttként viselkedni! 3. Saját magam szeretnék dönteni magamról és sorsomról. 4. Fontos a gazdagság – miközben a pénz szerepe sem egyértelmű, a lényeg, hogy sok legyen. 5. Hormonális változásból fakadó vágyak és igények. 6. Kevés kötelezettség – a tanulással is az a legfőbb baj, hogy kötelező.

Kutatások, vizsgálatok és felmérések – ALAPVETŐ PROBLÉMÁK  Mindenki új és friss információkat akar! – Itt látható a primer kutatás halála!  Sokszor fontosabbak a szekunder adatok, mint az újak.  Több ezer kutatásból kevés a hozzáférhető adat, és sok a dezinformáció is.  Gyakran előfordul, hogy a piaci változás gyorsabb, mint a kutatás lefolytatása.  Még mindig sok a tabu! (magyar gyerek – cigánygyerek, rosszul él – éhezik)  Gyakran nem tudjuk, hogy KI válaszolt?  Eljött a keresztelemzések halála: ahol a valóság és a vágyak összemosódnak nehéz kiszűrni a helytelen választ.  Óriási a különbség: SZERETEM vagy SZERETNÉM!  Nagyon vicces hülyére venni bennünket!

Torz képek, hibás kijelentések  Hibás „bevésődés” elméletek.  Nem igaz, hogy a éve korban fontos elemek meghatározó szerepet játszanak 20 év fölött.  Az azonban igaz, hogy a év közötti elemek meghatározóak lehetnek egy egész életre.  Minden gyerek szereti a KÓLÁT!  De ki szereti a Coca Colát és ki issza a „szőke kólát”?  A célcsoport (tinik) VÁSÁRLÓEREJE  Kinek a pénze? Ha apa pénze, akkor sokkal többről beszélünk…  A szülők és a tinik kapcsolata meghatározó elem, mégis gyakran torz információkat közvetít.  Hibás „tudatosság” elméletek. A legfrissebb német kutatások szerint….  Ezzel itthon sokra nem megyünk.

Megoldás lehet…  Alapvető szókészlet és szemléletvárásra van szükség (példák):  Nem emlékekre, hanem élményekre van szükség.  Az üzleti év akár minden évben máskor kezdődhet, de majdnem biztos, hogy január 1-én soha!  Nem példaképek, hanem példák kellenek!  Nyugodtan beszéljünk olyan dolgokról is, amit még senki sem látott!  Bátran alkossunk új szavakat.  Gyakran a hordozó felület (közvetítő közeg) fontosabb, mint maga a termék.  Trendkövetés - Nem minden hype, amiről mi azt hisszük, hogy trendi.  Szekunder és primer kutatási adatok együttes vizsgálata.  Folyamatos vizsgálatok és mérések – Életútkövetés + megújuló fókuszcsoportok  Nem hasonlítjuk össze a körtét az almával csak azért, mert mind a kettő gyümölcs  Az ágazati különbözőségekben rejlik a megoldás:  közoktatás, nevelés, sport, szabadidős tevékenységek, vásárlói szokások, viseletek, politikai közeg és vélemény, mediális környezet, webtechnológiák fejlődése….

Köszönöm a figyelmet! előadó: Schrankó Péter