Biblioterápia műhely Paksi Művészeti Napok 2016. április 19. Előadó: dr. Béres Judit, PhD, PTE KPVK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermekvédelem alapjai – miért szükséges, mire jó a gyermekvédelmi protokoll? Csókay László KPSZTI április 13.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
„ Jól csak a szívével lát az ember…!” Érzelmi nevelés a XXI. században.
A szenior tudástőkére épített társadalmi innováció május 21. Miskolc ©Sárközy Erika.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Sz. Hegedűs Rita és Szerecz György Magyar Nyelvstratégiai Intézet Budapest A NAT mint a tanár segítsége.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
A roma (az ember), mint követhető értékminta a könyvtárakban: a közeli és a távoli jövő roma könyvtárosa és roma olvasója Olvasóvá nevelés Mezőberény
Az időskorúak dialíziskezelésének epidemiológiája
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
A vállalati érdekek és a család összhangjának megteremtése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Olvasás és lelki egészség
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 19
Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2007
Pályaválasztási tanácsadás
A sport és testnevelés legfontosabb kézikönyvei, nyomtatott tájékoztató kiadványai Doktori Iskola Salamin Krisztina
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Táncsics Mihály Szakközépiskola Szakiskola és Kollégium Veszprém
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Hogyan lehetünk boldogabbak?
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Közösségek, iskolák, resztorativitás
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
OLVASÓ KÖZÖSSÉG OLVASÓTÁBOR, IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
Autista diákok kiscsoportos mentorálása
Lovagi Játékok projekt
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Projektmunka Földrajzolok
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
KORAI FIGYELMEZTETŐ JELEK
„Mi terem a magyar szívébe” -népzenétől a drámáig Háry János nyomán – komplex tehetséggondozás NTP-MOI
TILTÁS + INFORMÁLÁS. TILTÁS + INFORMÁLÁS TILTÁS (Tabu) INFORMÁLÁS -> PORNÓ -> test mint szexuális objektum.
Kognitív viselkedés-tréning cukorbetegek és veszélyeztetettek számára
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
TÁMOP az OSZK-ban Tudásdepo-Expressz” — A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás.
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
DARUS.
Família Nagycsaládosok Egyesülete
Programjaink matematikából a es tanévben
Programjaink fizikából a es tanévben
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Katolikus Pedagógiai Intézet, április 17. Takáts Nóra
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
A es tanév programterve FIZIKÁBÓL
Iskolai szociális segítő
Takáts Nóra „Biblioterápia Z generációs kiskamaszoknak” Biblioterápia
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Gyermekekkel a mediáció szemszögéből
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

Biblioterápia műhely Paksi Művészeti Napok április 19. Előadó: dr. Béres Judit, PhD, PTE KPVK

Bookstart (GB) Born to Read (USA) Nati per leggere (IT) „Shared reading” „Family literacy”

Tanácsadás szülőknek 0-3 éves korig 3-6 éves korig

1. Varró Dániel: Szakirodalom tanulmányozgató; Tóth Krisztina: Nagy vonalakban a női szexualitásról 2. Pilinszky János: Hitünk titkairól; Varró Dániel: Babavárogató 3. Szabó Attila: Pocakmese 4. Szabó T. Anna: Szülőszoba 5. Varró Dániel: Altató apukáknak; Kaffka Margit: Lackó 6. Libby Purves: A mózeskosár: csecsemőkor 7. Varró Dániel: Misi és a fegyelem; Szabó Lőrinc: Lóci óriás lesz + válogatott szakirodalmak (Winnicott, Ranschburg, Vekerdy, Kádár Annamária) + relaxációhoz zenék (Bizek Emi: Álomszép zenék babáknak és mamáknak I-II.)

önismeret és pozitív énkép, önértékelés fejlődése érzékenyítés, Mások iránti érzékenység, EQ, empátia, fejlett szociális érzék a figyelem, az elfogadás és a gyors helyzetfelismerés fejlődése meggyőzően, magabiztosan, érzéseit felvállalva, érdekeit képviselve tudjon kommunikálni tudja megfogalmazni Önmaga és a világ előtt gondolatait, véleményét és ezt kompetens módon tudja közölni (megfelelő szókincs, kommunikációs készségek, olvasási- szövegértési képességek differenciálása, mélyítése) problémamegoldó és megküzdési képesség, konfliktuskezelés fejlődése elszigeteltség-érzés, szorongás csökkenése (univerzalitás érzése + korrektív emocionális élmények)

A SZTALOS - VARGA Csilla: Kiszakadva a családból – a gyermekotthonban élő gyermekek traumáinak enyhítése biblioterápiával. Könyvtári Figyelő, 2014 (3) pp Beth Doll- Carol Doll: Fiatalok biblioterápiája. OSZK KI, Béres Judit: Biblioterápia babaváróknak – egy tematikus csoport tervezése és megvalósítása. Könyvtári Figyelő, 60:(1) pp (2014) Béres Judit: „Azért olvasok, hogy éljek” – Az olvasásnépszerűsítésről az irodalomterápiáig. Pécs: Kronosz, Béres Judit-Sóron Ildikó-Tegzes Tünde-Zsidai Borbála: Hátrányos helyzetű középiskolások biblioterápiája. Könyvtári Figyelő, 60:(4) pp (2014) B IMBÓ Zoltánné: Tükröződő Holdmesék. Öngyógyító gyerektörténetek. Eger: Ignácz, Korbai Hajnal (szerk.): Lotilko szárnyai és Aranytök c. kötetek (Mosoly Meseterápia) Czomba Magdolna: Vigasztaló gyermek(irodalom). A veszteségélmény feldolgozásának lehetőségei kortárs gyermekirodalmi alkotások segítségével. In: Gombos P. – Vörös K. (szerk.): Könyv és lélek: Biblioterápiai tanulmányok. Bp.: Magyar Olvasástársaság, pp M C C ULLISS, Debbie – C HAMBERLAIN, David: Bibliotherapy for youth and adolescents: School-based application and research. Journal of Poetry Therapy, 2013 (1), pp Elérhető: