EDUTUS FŐISKOLA EDUTUS FELNŐTTKÉPZÉSI AKADÉMIA
PALETTA: Szakirányútovábbképzések OKJ szerinti képzések Egyéb szakmai képzések FAT akkreditált képzések Pedagógus és közművelődési továbbképzések Tréningek Speciális területek képzései (minőségügy, kommunikáció, média,
Nyelvi képzések Informatikai képzések – ECDL – CISCO Akadémia
Az EDUTUS Felnőttképzési Akadémia képzési helyszínei: Tatabánya Budapest Szeged Vállalatoknál kihelyezett formában
EFPP – EDUTUS Felnőttképzési Partnerségi Program OKJ szerinti képzések Szakmacsoportok szerint Országos lefedettség biztosítása
Szükséges-e paradigmaváltás a felnőttképzésben? “tanulószervezet” “tanulóvállalat” “tudásrészvény”
Mi jellemzi a “tanulószervezetet”? A tanulás nem egyszeri mozzanat Kutatási eredmények Rendszerbe foglalt szakmai tapasztalatok A megszerzett tudás megosztása
Mi jellemzi a “tanulóvállalatot”? A tanulóvállalat az a szervezet, amely az elérhető legnagyobb hatásfokkal szívja magába, rendszerezi, és megosztva alkalmazza a tudást. Ebből következően a tanulás nem eseti elem, vagy mozzanat, hanem intézményesült eljárás és módszertan a szervezetben.
A szervezet definiálja a munkakörökhöz rendelt kompetencia elemeket. Rendelkezik tudástérképpel (munkaköri elvárások vs. munkavállalók). Képzési tervét, tudásmegosztó mechanizmusait, keretrendszereit ennek megfelelően alakítja ki.
A folyamatos munkavégzés, a projektek végrehajtása során felhalmozott tapasztalatot kikristályosítja, és a tudástranszfer módszertanait alkalmazva folyamatosan elérhetővé teszi a szervezet tagjainak. A megszerzett tudáshalmaz így már nem az egyén kizárólagos “tulajdona”, hanem a vállalat saját megkülönböztető jegyeinek összessége.
A tudásmenedzsmenten alapuló szervezetfejlesztés költséghatékony, hiszen az így rendszerezett tudáselemeket már nem kell újból megvásárolni, a bevezetés után csak a frissítő-kondícionáló elemek költségével kell számolni. Középtávú képzési tervek létrehozása vállalaton belül
Mechanizmusok, megoldások Vezetői elhivatottság Online keretrendszer Online képzési anyagok Kiképzett belső trénerek Sokelemű képzés helyett “coaching” Belső szabályozások kialakítása
MINDIG KELL AZ INNOVÁCIÓ! Szakmai képzés – mi tette szükségessé? Levelező képzés – mi tette lehetővé?
“ Tudásrészvény Szorosabb együttműködés Tartalmak fejlesztése “Védett” programok “Védett” tartalmak
Köszönöm a figyelmet! Hulkó Gyula Péter EDUTUS Felnőttképzési AKadémia