Kusper Gábor – 2016 A MeMOOC online informatikai egyetem koncepciója Kusper Gábor Radványi Tibor, Király Sándor Percze.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Sisák Zoltán HTTP Alapítvány
EREDMÉNYEK ÉS TERVEK A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEMEN AZ OKTATÁSIGAZGATÁS TERÜLETÉN Lengvárszky Attila oktatási igazgató Pécsi Tudományegyetem.
E-learning alapú távoktatásos képzés
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
Partiumi Keresztény Egyetem - Nagyvárad -
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Piacképes programozói tudás a középiskolában
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
50 éves a szegedi informatika
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
ETR Bevezető DEXTER Informatikai kft.. DEXTER Informatikai Kft Tartalom:  Mi az ETR  Az ETR célja  ETR történelem  ETR modulok  ETR hozzáférések.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola IX. alprogram: Szakmai.
MS IT Akadémia Sisák Zoltán kuratóriumi elnök HTTP Alapítvány.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
NÁDAI GÁBOR \t Tanulmányi rendszer fejlesztése Nádai Gábor előadása GDF TDK – 2009; Konzulens: Dr. Kovács János.
Sikeres ipar-egyetemi együttműködés Pannon Egyetem - KÜRT Zrt. Dr Remzső Tibor pályázati igazgató egyetemi docens Microsoft Innovációs Nap november.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Csoportmunka megoldás a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumában
Advanced Next gEneration Mobile Open NEtwork ANEMONE Promóciós Nyílt Nap Nyitó előadás 2008 április 22. Dr. Imre Sándor
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor.
Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR június 13.
2009. november Nemzetközi ILIAS Konferencia1/20 Az ILIAS közösség Magyarországon, az együttműködés fejlesztése Berecz Antónia.
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
1 Budai Attila Költséghatékony e-learning képzés Tananyag és támogatás új ILIAS felhasználók számára Vitaindító előadás 8. Nemzetközi ILIAS Konferencia.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Az ILIAS keretrendszer használatának beépülése az oktatói és a hallgatói munkába a Gábor Dénes Főiskolán Berecz Antónia, Balogh Anikó, Littvay László
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Előadás másolata:

Kusper Gábor – 2016 A MeMOOC online informatikai egyetem koncepciója Kusper Gábor Radványi Tibor, Király Sándor Percze Gábor Kovács László Nehéz Károly

Kusper Gábor – 2016 Bevezetés ● A harmadik szoftverkrízis korát éljük! ● Szoftverkrízisek: 1. nincs elég olcsó: hardver, szoftver, programozó 2. nincs elég olcsó: szoftver, programozó, hardver 3. nincs elég olcsó: programozó, szoftver, hardver ● Magyarországon az IVSZ szerint 22ezer betöltetlen informatikai állás van! ● Eközben az informatikai szakokon nagy a lemorzsolódás!

Kusper Gábor – 2016 Motiváció ● A harmadik szoftverkrízisre az egyik válasz: ● MOOC - Massive Open Online Courses ● Tömeges nyílt online informatikus képzés: o Udacity o CodeCool o Coursera ● Recept: Készítsd el egyszer, nézhessék meg sokan, aki megnézi, annak fogd a kezét.

Kusper Gábor – 2016 A MOOC recept ● Recept: Készítsd el egyszer, nézhessék meg sokan, aki megnézi, annak fogd a kezét. ● A tananyag fejlesztés drága, o mert elvárás hogy a tömegek is könnyen megértsék. ● Az üzemeltetés olcsó, o mert kevesebb kontakt óra van, a közösség segíti egymást, pl. egymás tesztjét ellenőrzik. ● Így megoldható a tömeges képzés!

Kusper Gábor – 2016 A MeMOOC angol és magyar nyelvű online képzési központ A Miskolci Egyetem és az Eszterházy Károly Főiskola konzorciuma elnyerte a TÁMOP F pályázatot egy online informatika egyetem létrehozására. MeMOOC: „Nekem való MOOC rendszer”/ „Miskolci Egyetem MOOC rendszere” Bevezetést indikáló okok: Sok lemorzsolódó hallgató a BSc. képzések esetében IT szakemberhiány (minőségi és mennyiségi) Vállalati igényekhez nem illeszkedő tananyagok Teljesen ingyenesen elérhető, online kurzusok első sorban az Informatika területén További matematikai és logisztikai kurzusok, újonnan kialakított tananyagok

Kusper Gábor – 2016 STRATÉGIAI CÉL : IKT szakemberutánpótlás minőségi és mennyiségi fejlesztése KIEMELT CÉL: Több végzett informatikus hallgató Új képzési formák és tartalmak, Széleskörű hozzáférés OPERATÍV CÉLOK: On-line magyar és angol nyelvű képzési központ létrehozása Új tanulási módszertanok kidolgozása, Új tananyagok fejlesztése Oktatók felkészítése az új módszertanra, Mentorrendszer bevezetése A központ akadálymentes kialakítása, Lemorzsolódás csökkentése Bsc. képzésben A képzés széles körű láthatósága, elérhetősége, Rugalmas reagálás a munkaerős-piac igényeire Célpiramis

Kusper Gábor – 2016 Tananyagok, mentorálás 12 nagy modul angol és magyar nyelven Többféle képzésben felhasználható Blended módon kreditszerzési lehetőség Vállalati konzultáció alapján kialakított tananyagok 12 könnyített modul angol és magyar nyelven 43 Bsc. segédanyag angol és magyar nyelven 18 szakmai mentor és pszichológiai szakember által végzett mentorálás Személyes konzultációk, fórumok, segítő közösségi tér, wiki oldalak

Kusper Gábor – 2016 A 12 nagy modul K1 - Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT) I1 - Informatikai rendszerszemlélet D1 - Adatbázis rendszerek és alkalmazásaik P1 - Programozási nyelvek alapjai P2 - Objektumorientált programozás P3 - Alkalmazások fejlesztése és üzemeltetése S1 - Számítógép architektúrák és hálózatok S2 - Számítógép hálózatok tervezése S3 - Szerverüzemeltetés WP1 - Web programozás MM1 - Multimédiás anyagok készítése MP1 - Mobil programozás

Kusper Gábor – 2016 Online felületek A platformhoz készített tanulmányi adminisztrációs modul Oktatásszervezés, hallgatói ügyek, statisztikák Egyszerű, átlátható kurzuskezelés memooc.hu Open edX alapú platform (Harvard, MIT) EdX Studio – grafikus tananyagfejlesztés Fejlett kiértékelő rendszer (code grader) MeMOOC specifikus funkciók

Kusper Gábor – 2016 A MeMOOC keretrendszere ● Open edX - egy nyitott, online tanfolyam szolgáltató és online tanulási platform. ● MIT és Harvard egyetemek közös fejlesztése. ● Google támogatásával. ● Nyílt forráskódú. ● Többnyelvűséget támogatja. ● A MeMOOC projekt keretében elkészült a magyar fordítás!

Kusper Gábor – 2016 Grader-ek használata A hallgató megoldásának ellenőrzésére a Custom JavaScript Display and Grading feladattípus használható, mely képes kielemezni soronként a diák megoldását és jelezni, ha hibát vét a forráskódban. A grader eszközben lehetőség van továbbá egységtesztek segítségével a kódok tesztelésére. Az assertEquals metódus meghívására a JUnit válasza összehasonlítható a hallgató által várt outputtal. A harmadik lehetőség a kódok ellenőrzésére a Mockito használata, ha a GUI-t kell ellenőrizni.

Kusper Gábor – 2016 Grader példa 1: Egységteszt alapú

Kusper Gábor – 2016 Grader példa 2: Egységteszt public void test1() { myCase = "3 2"; mySol = "A ket szam kulonbsege: 1"; in = new ByteArrayInputStream((myCase + "").getBytes()); System.setIn(in); Main.main(null); assertEquals(mySol, out.toString().replaceAll("\r", "").replaceAll("\n", "")); }

Kusper Gábor – 2016 Tapasztalatok Nagyjából 4 hónap alatt közel 2500 hallgató 134 aktív kurzus (angol, magyar változatok összesen) 436 mentorált hallgató, 18 fő szakképzett mentor 430 végzett hallgató Sok visszatérő, több kurzust végzett hallgató Legnagyobb érdeklődés: Programozási nyelvek alapjai (358 fő), Java programozási gyakorlatok (289 fő), Mobil Programozás (285 fő) Napi látogató a weboldalon Visszatérő felhasználók aránya 70%

Kusper Gábor – 2016 Tapasztalatok Oktatók, tanárok, tananyagfejlesztők kedvező fogadtatása Magas hallgatói elégedettség, érdeklődés Kedvező vélemények a közösségi felületeken, médiában Sok hiánypótló tananyag Cégek érdeklődése Magas arányú visszatérő látogatók Közkedvelt kurzusok magas hallgatói létszáma PozitívNegatív A weboldal sebessége nem minden esetben kielégítő Néhol nehézkes adminisztráció Mentorálás több IT támogatást igényel Némely tananyag finomításra szorul Pontosabb statisztikai modulok hiánya

Kusper Gábor – 2016 Tapasztalatok, lehetőségek Cégek számára kurzusok létrehozásának biztosítása Nyitás más képzési területek felé További karok bevonásával a platform képzési spektrumának bővítése További felsőoktatási intézmények partnerségével képzési kínálat bővítése Nemzeti oktatási platform, határon túli felsőoktatási intézményekkel történő együttműködés Együttműködés online képzést folytató nagyvállalatokkal (Oracle, CISCO, Microsoft online akadémiái magyar vagy angol nyelven) Tudatosítás a potencionális felhasználók körében a MeMOOC ingyenességéről További nyitás a közoktatás felé

Kusper Gábor – 2016 Továbbfejlesztési lehetőségek Gamifikáció növelése Mentorálás IKT támogatása Közösségi funkciók fejlesztése További kódkiértékelők fejlesztése (pl.: C Sharp grader) Új tananyagok (pl.: CISCO, grafikai anyagok) Disszemináció Videó studio Időmérés (időalapú vizsgák) Külső kurzusok hosztolása Sikeres kurzusok továbbfejlesztése, naprakészen tartása Open edX upgrade

Kusper Gábor – 2016 Köszönöm a figyelmet!