Vasi Míves Tanoda TÁMOP-3.2.3/2-2009-0075. Vasi Míves Tanoda A Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ TÁMOP 3.2.3-08/2-2009-0075 azonosító számú pályázati.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
„Csellengő fiatalok” komplex bűnmegelőzési projekt
HUMÁN-TÁR-HÁZ Mottó: A felnőttképzés a kultúra része.
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Kisalföldi Tudástár szolgáltatásainak horizontális és vertikális bővítése a hatékony információátadás érdekében TÁMOP A-11/ Projektnyitó.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
P Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység Összefogása Mélykút központtal” című, TÁMOP / pályázat Company Name.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
Roma Központ Nagykanizsa Magyar-Horvát Szakértői Akadémia szeminárium
MÁS-KÉPp 60 Esély a tanulásra – csatlakozás a jövőhöz Hatvanban Hatvan Város Önkormányzata Hatvan Városi Művelődési Központ és Könyvtár Grassalkovich Oktatási.
A JÓKAI MÓR MŰVELŐDÉSI KÖZPONT PROJEKTJE
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Vasi Míves Tanoda TÁMOP-3.2.3/ Vasi Míves Tanoda A Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ TÁMOP / azonosító számú pályázati.
TÁMOP /1 Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért Hartal Katalin Marcali Kistérségi Többcélú Társulás.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A közművelődés infrastrukturális és tartalomfejlesztése Fórum: április 15.
Köszöntjük kedves vendégeinket!. A projekt az Európai Unió támogatásával, A z Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ELŐZMÉNY Társadalmi.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Gersekaráti IKSZT – esély és lehetőség a közösség szolgálatára IKSZT Szakmai nap, Bak,
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
TÁMOP / „Tudásdepó Expressz” Új szolgáltatások Zala megye könyvtáraiban –élethosszig tartó tanulás könyvtári környezetben február.
Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
TÁMOP / A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás.
EGY PÁLYÁZAT HÁZIGAZDÁJA KÖSZÖNTŐ ÉS ÉRTÉKELŐ. Szakmai területek: Képzések,pályázatokÉrtékmegőrzés Közösségsegítő Ifjúsági közművelődés Civil szervezetek.
TÁMOP / „GYÖNGYÖSSOLYMOS ÖSSZEFOG A CSALÁDOKÉRT, A MUNKÁÉRT!”
ÜNNEPÉLYES NYITÓRENDEZVÉNY Iránytű az esélyhez TÁMOP B
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
A Vas Megyei Önkormányzat Európai Uniós és hazai pályázatkezelési rendszere Készítette: Horváth Ádám oktatási, kulturális pályázati referens Vas Megyei.
évi statisztikák. 2014/15-ös bajnoki szezonra kiadott licencek típusának megoszlása.
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Szakmai találkozó április 19. Nagy Gáspár Kulturális Központ, Vasvár.
HUMÁN-TÁR-HÁZ Mottó: A felnőttképzés a kultúránk része Meyer törvénye: Társas helyzetekben a legnehezebb megoldás a helyes megoldás.
Barcsák Marianna - KPSZTI
„NŐ az esély” TÁMOP B-2-12/
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Proj_men_nazs_1 Nagy Zsolt
Cél: szövegértés fejlesztése – tanulás segítése
Lorem ipsum.
Előadás másolata:

Vasi Míves Tanoda TÁMOP-3.2.3/

Vasi Míves Tanoda A Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ TÁMOP / azonosító számú pályázati projektje Parais István szakmai igazgatóhelyettes, projektmenedzser 06/94/ /30/

Pályázati kiírás Új Magyarország Fejlesztési Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program Kódszám: TÁMOP-3.2.3/08/2 Cím: „Építő közösségek” - a közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulnak meg.

A pályázati támogatás alapvető célja a közoktatási rendszer hatékonyságának a közművelődés eszközeivel történő javítása: a gyermek-és ifjúsági korosztály bevonása a formális oktatást támogató és kiegészítő új tanulási formákba, nem formális, informális tanulási programokba, szolgáltatásokba a hátrányos helyzetű csoportok bekapcsolása az egész életen át tartó tanulás folyamatába

A pályázati támogatás célja, a projekt Megvalósítása a közművelődési intézmények és szervezetek nem formális és informális oktatási-nevelési szolgáltatásainak fejlesztése és támogatása révén Közvetlen célja az intézmények alkalmassá tétele az “új” tanulási formák alkalmazására a gyermek és ifjúsági korosztály számára Eredménye ezen tanulási formák elterjesztése a látogatottság növelése a formális oktatás hatékonyságának növelése hosszabb távon jobb iskolai eredmények és kisebb lemorzsolódás várható a programokba bevont gyermekek körében

Rendelkezésre álló forrás A pályázat meghirdetésekor a konvergencia régiókban megvalósítandó projektek támogatására összesen Ft állt rendelkezésre. Kizárólag Magyarország területén (Közép- magyarországi régión kívül ) megvalósuló projektek kaphatnak támogatást. A pályázati projektek forrását az Európai Szociális Alap és a Magyar Köztársaság költségvetése társfinanszírozásban biztosítja.

Pályázati előzmények A Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ sikeres pályázó évi pályázatokon elnyert támogatási összeg: Ft évben eddig elnyert pályázati támogatási összeg: Ft Ebből a TÁMOP keretében 2 pályázat valósul meg: TÁMOP / azonosító számú „MMIK LOGO Ifjúsági Szolgálat ifjúságsegítő munkájának megújítása, szakmai kiterjesztése a hátrányos helyzetűek felzárkóztatása érdekében” Támogatás összege: Ft TÁMOP / azonosító számú „Vasi Míves Tanoda” Támogatás összege: Ft Az MMIK HUMÁN-TÁR-HÁZ felnőttképzési projektje 2006-ban indult a HEFOP pályázat keretében. Az önálló honlappal is rendelkező projekt intézményünk felnőttképzési tevékenységének alapja.

Országosan 41 sikeres pályázat A kiírás szerinti maximálisan elnyerhető támogatás 100 M Ft - Maximális támogatottságú pályázatok: 100 M Ft Létavértes (Hajdú-Bihar megye) Városi Könyvtár és Művelődési Ház Miskolc (Borsod-Abaúj-Zemplén megye) Ifjúsági és Szabadidő Ház Pápa (Veszprém megye) Jókai Mór Művelődési Központ Kecskemét (Bács-Kiskun megye) Kecskeméti Ifjúsági Otthon Szombathely (Vas megye) Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ

Nyugat- Dunántúli Régió: 9 nyertes pályázat A Vas Megyei Tudományos Ismeretterjesztő Egyesület Ft MEGÚJULÁSUNK: KULTÚRA ÉS KÖZMŰVELŐDÉS AGORA Szombathelyi Kulturális és Turisztikai Központ Ft "TUDÁSTARISZNYA" Bük Város Önkormányzata Ft Kultúrháló - hátrányos helyzetűek integrációja a kulturális tevékenységek által Gyermekek Háza Ft "Egy HÁZ gyermekeknek, fiataloknak, családoknak." nap közösség, élmény, tanulás Keresztury Dezső Általános Művelődési Központ Ft Kultúra Pannon közművelődési tudásbázis Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ Ft Vasi Míves Tanoda TIT Öveges József Ismeretterjesztő és Szakképző Egyesület Ft ZALA ÚJ GYÖNGYEI: MŰVELTSÉG ÉS TUDÁS Városi Művelődési Központ, Könyvtár és Alapfokú Művészeti Iskola Ft KOMPok a túlsó partra - Zalai közművelődési intézmények újszerű együttműködése a hátrányos helyzetűek oktatási esélyeinek növelése és munkaerőpiaci reintegrációjának érdekében gyermekkortól a felnőttkorig Városi Művelődési Központ Lenti Ft A Lenti Városi Művelődési Központ a non-formális és informális tanulás szolgáltában

Vas megye: 4 nyertes pályázat Ebből szombathelyi: 3 nyertes pályázat A Vas Megyei Tudományos Ismeretterjesztő Egyesület Ft MEGÚJULÁSUNK: KULTÚRA ÉS KÖZMŰVELŐDÉS AGORA Szombathelyi Kulturális és Turisztikai Központ Ft "TUDÁSTARISZNYA" Bük Város Önkormányzata Ft Kultúrháló - hátrányos helyzetűek integrációja a kulturális tevékenységek által Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ Ft

Régiós, megyei, városi pályázatok Gratulálunk a régiós, megyei és városi kollégáknak a TÁMOP pályázatokon elért sikereikhez!

Megyénkénti nyertes pályázatok száma Bács-Kiskun 4 Baranya - Békés 2 Borsod-Abaúj.-Zemplén 4 Csongrád 4 Fejér 1 Győr-Moson-Sopron 1 Hajdú-Bihar 2 Heves 4 Jász-Nagykun-Szolnok 4 Komárom-Esztergom – Nógrád 1 Somogy 1 Szabolcs-Szatmár-Bereg 2 Tolna 1 Vas 4 Veszprém 2 Zala 4 Pest megye 2 Budapest 4

Közép-Magyarországi Régió ( Pest megye és Budapest) A TIT Teleki László Ismeretterjesztő Egyesület Ft MŰVELTSÉG ÉS TUDÁS A TÁRSADALOM MEGÚJULÁSÁÉRT Budapesti Művelődési Központ Ft TeÉrted Akadémia Kossuth Művelődési Központ Ft Építő közösségek - a dabasi Kossuth Művelődési Központ az egész életen át tartó tanulásért Kossuth Művelődési Központ és Könyvtár Ft A ceglédi Kossuth Művelődési Központ és Könyvtár alkalmassá tétele az új tanulási formák elterjesztésére Marczibányi Téri Művelődési Központ Ft Marczibányi dráma és komplex művészeti központ Tudományos Ismeretterjesztő Társulat Ft A TIT mint elkötelezett intézményhálózat az életen át tartó tanulás hazai, európai - a Lisszaboni Stratégia - megvalósulásáért Aa) Kulturális projekt ciklus menedzserképzés (KPCM) B) 'Utazás a Naprendszerben' -tehetséggondozás a TIT-ben

A Vasi Míves Tanoda projekt összefoglaló ismertetése A Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ az Új Magyarország Fejlesztési Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program „Vasi Míves Tanoda” című, TÁMOP-3.2.3/ azonosító számú pályázata Ft támogatásban részesült. Projekt kezdete: 2009.szeptember 1. Projekt befejezése: 2011.június 30. A Vasi Míves Tanoda cím kifejezi projektünk tevékenységét: - kompetencia, készség és képességfejlesztő programjaink alapeleme a tehetséggondozás, a fejlesztés - a mívesség egyszerre jelenti a művészeti, népművészeti, mozgásművészeti kreativitásfejlesztést, ugyanakkor a míves szó minőségi tartalmat, színvonalas megvalósítást is jelent.

A Vasi Míves Tanoda projekt megvalósítója a Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ együttműködő partnerek Jánosháza Nagyközség Önkormányzata Batthyány Lajos Általános Művelődési Központ – Jánosháza Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola – Szombathely Paragvári Utcai Általános Iskola – Szombathely Margaréta Óvoda - Szombathely Az MMIK és együttműködő partnerei alkalmazzák az új tanulási formákat, melyeken 4834 órában 1275 fő vesz részt: fő a gyermek és ifj. korosztályból, fő a hátrányos helyzetű célcsoportokból - nagycsaládos, egyszülős családban élők és roma fiatalok, felnőttek fejlesztése Jánosháza és kistérségéből 400 fő.

A Vasi Míves Tanoda projekt célja a közművelődési, oktatási és civil szervezetek együttműködésének megvalósítása az MMIK, Jánosháza és kistérsége, az együttműködő oktatási- nevelési intézmények és kulturális szervezetek együttműködési hatékonyságának növelése az oktatás hatékonyságának növelése - a gyermek és ifjúsági korosztály bevonása az új tanulási formákba - oktatási programokban együttműködések kialakítása az iskolák, önkéntesek, önkormányzatok bevonásával - a hátrányos helyzetű ifjúság és lakosság bevonása a fejlesztő programokba az életen át tartó tanulás szemléletének tudatosítása

A Vasi Míves Tanoda projekt szakmai tartalma pályázati komponensenként A./ b komponens: Kulturális szakemberek képzése 4 fő 2 fő Felnőttképzési konzulens c. képzés 1 fő Kommunikációs képességek fejlesztése c. képzés 1 fő A társadalmi részvétel és az önkéntesség szerepe az ifjúsági bűnmegelőzésben c. képzés

B. komponens Oktatást kiegészítő, iskolarendszeren kívüli programok Szakkörök FőTanulási óra Modern Képzőművészeti Eljárások Műhelye Vasútmodellező szakkör Ferrum Színházi Társulás Fiatal Ifjúsági Tagozat 8576 Gyermek Néptáncműhely Mozdulatiskola - óvodás csop. Margaréta Óvoda16144 Mozdulatiskola - ált. isk. csop. Paragvári U. Ált. Isk Mozdulatiskola- óvodás csop. Jánosháza16144 Mozdulatiskola- ált.isk.csop. Paragvári U. Ált. Isk Pedagógus Vegyeskar - utánpótlás csop Cinder Népzenei Együttes16144 Gitár szakkör16432 Animato Énekegyüttes - utánp. csop. Jánosháza10144 Pannónia lelke – gyermek honismereti szakkör16 80 Paragvári U. Ált. Isk. Pannónia lelke – gyermek honismereti szakkör16 80 Jánosháza

B. komponens Oktatást kiegészítő, iskolarendszeren kívüli programok Kiscsoportos tehetséggondozás Fő Tanulási óra Kreatív Technikák Műhelye – Paragvári U. Ált. Isk.6144 Thomas állomás – vasútmodellező gyermekek tehetséggondozó programja4144 Ráspoly Gyermek Népzenei Műhely

B. komponens Oktatást kiegészítő, iskolarendszeren kívüli programok Táborok ( 6 napos) Fő Tanulási óra Modern Grafikai Eljárások Tábora 1224 Kreatív Technikák Tábora 1524 Míves Mozdulatok Tábora 1524 Az erdő tisztelete – Környezetvédelmi tábor 1624 FERRUM Színházi Társulás – FIT Alkotótábor 836 Gitár tábor 1636 Animato Énekegyüttes Alkotótábor – utánp. csop

B. komponens Oktatást kiegészítő, iskolarendszeren kívüli programok Iskolán kívüli programok Fő Tanulási óra Vásárfia- kézműves programok Sz.hely alkalommal Vásárfia – kézműves programok Jánosháza alkalommal Családi Döngicsélő Sz.hely alkalommal Családi Döngicsélő Jánosháza alkalommal BÁB-SZÍNHÁZ-VÁR alkalommal Tudósító Tanoda alkalommal Gyermekprogramok összesen: 678 fő 4132 tanulási óra

B. komponens Oktatást kiegészítő, iskolarendszeren kívüli programok Fő Tanulási óra Konferencia 2 alkalommal Módszertani szakmai napok 8 alkalommal Sajtótájékoztató 4 alkalommal 20 8 Oktatást kiegészítő, iskolarendszeren kívüli programok Szakmai módszertani füzetek 300 db Mozdulatiskola óvodás csop. módszertani útmutató Mozdulatiskola ált. isk. csop. módszertani útmutató Tudósító Tanoda módszertani útmutató

C/b. komponens Oktatást kiegészítő, iskolarendszeren kívüli programok Nyelvi képzések Hátrányos helyzetű célcsoportnak Fő Tanulási óra „Szebben mondom” Magyar-lovári nyelvi tréning 2 csoportban, csoportonként 5 fővel Jánosháza10120 Német nyelvű alapok tréning csoport, csoportonként 5 fővel Jánosháza, Szombathely (középiskola, ált.isk.) Szakmai módszertani füzetek Magyar-lovári nyelvi tréning, tanulást segítő programcsomag 10 fő részére Német nyelvű alapok tréning tanulást segítő programcsomag 40 fő részére Étkezési jegy tanulási alkalmanként

D. komponens Demokratikus jogok gyakorlását segítő kompetenciák fejlesztése Hátrányos helyzetű célcsoportnak Intézménylátogatások Demokratikus jogok Európai Dokumentációs Központ, Szombathely206 Európa Ház, Kőszeg206 Budapesti Művelődési Központ – Terror Háza –206 Parlament, Budapest Budapesti Művelődési Központ – Terror Háza –206 Parlament, Budapest Érdekvédelem, jogvédő szervezetek Érdekvédelem, jogvédelem Budapesti Európai Ifjúsági Központ206 Oktatási Jogok Biztosa, Budapest206 A jó polgár – CIVITAS program206 Fogyasztóvédelem, áldozatvédelem Helyi intézmények felkeresése206 Kapu program Önkéntes segítő szolgálat Magyarországon206 Ötlet program A Magyar Máltai Szeretetszolgálat munkájának206 megismerése Kultúrák és életstílusok Megyei nemzetiségi ifjúsági találkozó406 (horvát, cigány, vend, német, magyar) Intézménylátogatások, programok összesen 13 alkalommal

D. komponens Demokratikus jogok gyakorlását segítő kompetenciák fejlesztése Hátrányos helyzetű célcsoportnak Kiscsoportos tanulási alkalmak Fő Tanulási óra Hidak – társadalmi párbeszéd program alkalommal Rasszizmus és idegengyűlölet alkalommal Az emberi jogi kultúra alkalommal Menta-tanya – példakép program hónap, kéthetente D. komponens összesen: 547 fő 180 tanulási óra 13 intézménylátogatás

Pályázati tevékenységek megvalósításához Építés, felújítás, bővítés, eszközbeszerzés 2 db Kreatív tér (helyiség) kialakítása az MMIK épületén belül Kreatív terekhez kapcsolódó 2 db akadálymentesített öltöző (női, férfi) Kreatív terek kiszolgálóhelyiségeihez 2 db mosdó (női, férfi) 1 db digitális tábla a Kreatív terek felszereléséhez Igénybevett szolgáltatás MMIK honlap kiegészítés, új, interaktív felület kialakítása: Vasi Míves Tanoda, Tudósító Tanoda

A Vasi Míves Tanoda projekt munkatárasai, közreműködői nevében köszönöm figyelmüket! Parais István szakmai igazgatóhelyettes, projektmenedzser 06/94/ /30/