Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
„ Jól csak a szívével lát az ember…!” Érzelmi nevelés a XXI. században.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
K ÖZNEVELÉSI SZAKÉRTŐK FELKÉSZÍTŐ MŰHELYMUNKÁJA T ÁMOP március 17 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Gödöllői Tankerülete és Aszódi.
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
Nagy Károly 2. ppt. katalógusa május 24 – június 7. FALUHÁZ GALÉRIA Algyő, Búvár u. 5.
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
A Magyar Geofizikusokért Alapítvány kuratóriumának beszámolója április 26. Nemesi László a kuratórium elnöke.
A villamosenergia–ipari sportmozgalom eredményei és aktuális kérdései - A szociális partnerek együttműködése az iparági sportmozgalomban EVDSZ II. Taggyűlés.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
A közösségi szabadalom megteremtése és az európai szabadalmi rendszer dr. Stadler Johanna Magyar Szabadalmi Hivatal Belső Piaci Hét november 25.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
Prof. Dr. Rosivall László
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A szakiskolák aktuális problémái
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Az EGT és Norvég Alapok ( ) eddigi eredményei
Szekeres-ösztöndíjasának kiállítása
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
Kállai Ferenc (eredetileg Krampner Ferenc; Gyoma, október 4
Az ellátottjogi képviselet 2015-ben
Gyűjtőköri szabályzat
Mayer József Budapest február 27.
Kispálné Horváth Mária
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
A humán kognitív architektúra és a tanulás
A HARMADIK BIRODALOM ÁRNYÉKÁBAN
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Tömör testmodellek globális kapcsolatai
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
EFOP VEKOP „Integrált kutatói utánpótlás-képzési program az informatika és számítástudomány diszciplináris területein” Debreceni.
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Válaszok a globális oktatáspolitikára
Mátray Gyöngyi projektvezető
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Oktatási Igazgatóság Vaszari Judit
főigazgatóhelyettes, NSzFI
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Merre tovább a középiskola után?
DARUS.
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
SZAKMAI ÉLETRAJZ Dr. HÓDI Sándor
A TANULÁSMÓDSZERTAN ALAPJAI
A nemzeti irodalom megteremtése. 2.
Paulay Ede Az ember tragédiája.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Könyvbemutató rendezvény, OEE Bajai Csoport, Pörböly,
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Iglódi István rendezése
Publikálni vagy nem publikálni? Ez itt a kérdés
Ki mit tud?- művészeti nap december 15. szombat
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Oféliák színháza.
Előadás másolata:

Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális és posztgraduális tantárgy 2015/2016. II. félév Alkotás transzformációs láncolata Dr. Rosivall László

Franciaország: Altamira, Lascaux Barlang, bölények, bikák, mamutok, szarvasok vaddisznók, akár 4m magas, éves rajzok Tassili-n-Ajjer, Algéria, Szahara éves barlang rajzok / festmények Indonéziától Európáig (Kik, mit, miért, hogyan, mindenütt, mettől-meddig?) Legrégebbi rajzok, Indonézia

Képzőművészetnek van: -Történelme -Eszköze -Üzenete -Alkotója -Értelme -Értéke -Jövője -Szellemisége -Értője… -De -Kórélettana!? -Alkotóé? -Alkotásé? -Befogadóé? Csontváry: Próféta Munch: Sikoly El Greco: St. Jacobus

I. Művészeti Alkotás Belső-Külső Valóság Egyéni feldolgozás/ Átépítés/Alkotás Új, Műbeli Valóság II. Befogadás Új, Műbeli Valóság Egyéni feldolgozás/ Megértés, Átépítés Virtuális Valóság I + II = Művésze t Edvard Munch (1933)Munch : Önarckép ?

Valóság /Inger -Fény -Szín -Hang -Forma -Szag -Íz -Esemény Jelfogó /Érzékelő /Receptorok -Hullám -Molekula -Rezgés Feldolgozó /Értékelő /Idegrendszer -Jelfeldolgozás -Absztrakció -Érzelmi értékelés -Logikai értékelés -Előzmények Alkotás /Ihlet /Ötlet /Üzenet /Kivitelezés -Rajzolás -Festés -Éneklés -Táncolás -Zenélés A mű /Művészeti Valóság -Kép -Színdarab -Fotó -Zenemű -Tánc -Opera Az Alkotó A mű = Valóság /Inger -Fény -Szín -Hang -Forma -Szag -Esemény Jelfogó /Érzékelő /Receptorok -Hullám -Molekula -Fizikai erő Feldolgozó /Értékelő /Idegrendszer - Feldolgozás - Absztrakció - Érzelmi értékelés - Logikai értékelés - Előzmények A képzelt /Virtuális Valóság -Kép -Színdarab -Fotó -Zenemű -Tánc -Opera A Befogadó

Művészeti alkotás és befogadás Élettani-kórélettani folyamatok által meghatározott -Művészeti élmény pirulában -Idegrendszer és a belek szerepe -Psychés zavarok kivetítése -Kóros állapotok tükröződése -Ihlet tabletta, tervezett tudatmódosítás, stb. Csontváry: Önarckép Csontváry: Magányos cédrus

Madarassy István ötvös-szobrász művészt „tűzecsettel festett” vörösréz táblakép-sorozat, az élettanhoz illő „Élet Tanú” címmel, készült a Magyar Élettani Társaság 2009-es Vándorgyűlése alkalmából

Nagy kérdések A képzőművészet múltja, jelene és jövője Hatása az emberre Ki a művész? Ki az, aki csak gondolja? Mi az értékhatározó?! Mi a cél? Mi a feladat? Élet és Művészet, Salvador Dali Ülő nő, Joan Miró Patak-árok Tenk László Hetedhéthatár, Aknay János

Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális és posztgraduális tantárgy 2015/2016. II. félév Képzőművészet Szurcsik József

Szurcsik József (Budapest, március 3.) -Munkácsy Mihály-díjas festőművész, grafikus, képzőművész, -Magyar Képzőművészeti Egyetem, oktatási rektorhelyettes -Arcélfestő Tagságok: Fiatal Képzőművészek Stúdiója Art-Reaktor művészeti - zenei csoport alapító tagja Folyamat Társaság tagja Magyar Képzőművészek és Iparművészek Szövetsége tagja, Magyar Grafikusművészek Szövetsége tagja, a MAMŰ Társaságnak a tagja a Magyar Illusztrátorok Társaságának a tagja European Council of Artists végrehajtó bizottsága tagja , Nemzeti Kulturális Alap képzőművészeti kuratóriumának tagja Nemzeti Kulturális Alap képzőművészeti kuratóriumának tagja Díjak, elismerések: Kondor Béla emlékérem, Magyar Képzőművészeti Főiskola Fiatal Képzőművészek Stúdiójának díja, Budapest „Le Surrealisme", 15' Salon International Silver Prize, Revin, Franciaország Derkovits Gyula képzőművészeti ösztöndíj XIV. Miskolci Grafikai Biennále, Kondor Béla díj, Miskolc „A változás jelei" plakátkiállítás díja, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest XV. Miskolci Grafikai Biennále fődíja, Miskolc th International Cairo Biennale, első díj, Egyiptom Római ösztöndíj, Magyar Akadémia, Róma Bajor Kormány ösztöndíja, München, Németország Munkácsy Mihály-díj, The Masters of Graphic Arts, 4. Nemzetközi Grafikai Biennále Győr Magyar Aszfalt Kft. Festészeti díja „BEIJ' 01.- I. Japán Illusztrációs biennále" díja Hungart ösztöndíj, Budapest Az év grafikája díj, Budapest Miskolci Grafikai Biennále díja A 29. Salgótarjáni Tavaszi Tárlat díja