CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermekvédelem alapjai – miért szükséges, mire jó a gyermekvédelmi protokoll? Csókay László KPSZTI április 13.
Advertisements

Előadó: Horváth Olga Közfoglalkoztatás Szombathely városban.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Nem várt terhesség. NEM VÁRT TERHESSÉG Pánikba essünk? -Megtartsuk vagy elvétessük? -Kitől kérjünk tanácsot? -Hová forduljunk?
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
AZ ÉSZAK ALFÖLDI RÉGIÓ EGÉSZSÉGÜGYI HELYZETÉRŐL Az idősek egészségéért Előadó: Váradi Jánosné.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
Az iskolavédőnő szerepe az oktatási intézmény egészségnevelési drogstratégia megvalósításában Előadó Pátkai Beáta iskolavédőnő A védőnők szerepe az iskolai.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Aktuális kérdések a szociális szolgáltatásokban Aktuális kérdések a szociális szolgáltatásokban Serafin József főosztályvezető Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
A gyermekjogok története A második világháborút követően a világ számos nemzete közösen létrehozott egy szövetséget – megalapították az ENSZ-t,
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Az összeállítás szempontjai Lakóegységek Lakócentrum Lakóközösségek Tea-ház.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Tájékoztató a Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal munkájáról december 10. Készítette: dr. Morvay Klaudia jegyző.
Csepregi Teréz Szociálpolitikai szakért ő Október 2.
… HOL JÁR AZ ISTEN? BENNÜNKET ELFELEJT?. HOL? Dél-Baranya Kedvezőtlen gazdaságföldrajzi elhelyezkedés Rossz infasrtuktúrális ellátottság Alacsony képzettségi.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Jogok és kötelességek a családban.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Hajléktalanügyi országos konferencia
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Az „első lépés” TÁMOP
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 19
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Az ellátottjogi képviselő feladata az
Az ellátottjogi képviselet 2015-ben
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Az Áldozatsegítő Szolgálat átalakulása
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
A család – és gyermekjóléti szolgálatok rögös útjai
Konfliktusok az iskolában
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
„Adjunk esélyt mindenkinek
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
A gyermeki jogok érvényesítése
Lorem ipsum.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A Szociális Ágazati Regiszter használatával kapcsolatos tudnivalók
Iskolai szociális segítő
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
2018. március Budapest Kongresszusi Központ
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló

Mi szükséges a méltóságteljes élethez? Hogyan biztosítja az állam a szociális biztonságot? Segítő szakma – szociális munka- szociálpedagógus TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Mi szükséges a méltóságteljes élethez? Nussbaum (2001) szerint: átlagos élettartam szerint élet egészséges test, megfelel ő élelem, lakás testi integritás: szabad mozgás, bántalmazás mentesség, szexuális kielégülés megfelelő érzékelés, képzelet megfelelő érzelmek: szeretni, bánkódni, de félelem, szorongás, trauma nélkül gyakorlati gondolkodás: választási lehetőségekkel élés, kritikusság, tudni, mi a jó valahová tartozás: egymással, egymásért, barátság, igazság, önbizalom, diszkrimináció elleni védettség más fajokkal élés: növényekkel, állatokkal játék, szabadidő hasznos töltése, nevetni a politika, az anyagi környezet ellenőrzése, részvétel a döntés hozatalban

A modern jóléti államok egyik alapvető célja a szociális biztonság megteremtése, vagy feltételrendszerének kialakítása, melyet a szociális védelem rendszerén keresztül biztosítanak. TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

A szociális védelmi rendszer összetevői TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában foglalkoztatáspolitika segélyezés biztosítás alapú rendszerek (TB, Eü., nyugdíj) családtámogatások gyermekvédelmi ellátórendszer szociális ellátórendszer

A szociális ellátórendszer TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában 1.Pénzbeli ellátások ápolási díj átmeneti segély temetési segély időskorúak járadéka aktív korúak ellátása foglalkoztatást helyettesítő támogatás rendszeres szociális segély lakásfenntartási támogatás egyéb, önként vállalt pénzbeli vagy természetbeni ellátások

2. Természetbeni ellátások TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában ápolási díj átmeneti segély temetési segély rendszeres szoc. segély (5000 Ft Erzsébet-utalvány formájában) családi szükségletet kielégítő ellátási formák földhasználat mezőgazdasági szolgáltatások, juttatások munkaeszközök köztemetés közgyógyellátás eü. szolgálatra való jogosultság adósságkezelési szolgáltatás

3. Személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában falugondnoki és tanyagondnoki szolgáltatás étkeztetés házi segítségnyújtás családsegítés jelzőrendszeres házi segítségnyújtás közösségi ellátások ( alacsonyküszöbű ellátási formák szenvedélybetegeknek és pszich. betegeknek ) támogató szolgáltatás (fogyatékkal élők otthonközeli ellátása) utcai szociális ellátás

A segítő szakmákban szükséges tulajdonságok humánus beállítottság, segítő hajlandóság kommunikációs együttműködési készség, „zavart” emberrel is személyes elköteleződés a probléma megoldásért, távolságtartással kezdeményezés, dinamizmus – mindig kell lenni ötletnek, még ha irreálisnak, irracionálisnak is tűnik önállóság, döntésképesség, terhelhetőség szociális intelligencia, képzelőerő, intuíció erkölcsi integritás, őszinteség: TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!