A Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar bemutatása Oktatás-kutatás-innováció Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna
Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna: A TKTK bemutatása. Oktatás – kutatás – innováció. Eger, november : az első magyar nyelvű Tanítóképző (alapító: Pyrker János László érsek) 1949: Állami Pedagógiai Főiskola : Ho Si Minh Tanárképző Főiskola 1990: Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola 2000: a főiskola többkarú, 21. századi intézménnyé, művelődési és kulturális központtá változott Eszterházy Károly Főiskola néven 2002: az EKF kari rendszerének kialakítása: o 2005: Pedagógiai- Pszichológiai és Tanárképzési Fakultás (PPTF) o 2007: Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar (TKTK) MÚLTUNK - HAGYOMÁNYAINK
JELENÜNK – KÉPZÉSEINK Alapképzési szakok: Csecsemő- és kisgyermeknevelő Óvodapedagógia Tanító Szociálpedagógia Pedagógia Informatikus könyvtáros Mozgóképkultúra és médiaismeret Felsőoktatási szakképzések: Csecsemő- és kisgyermeknevelő Televíziós műsorkészítő Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna: A TKTK bemutatása. Oktatás – kutatás – innováció. Eger, november 4.
MESTERTANÁR KÉPZÉS A TKTK-N Kizárólag második szakok: Család- és gyermekvédő tanár Inkluzív nevelés tanára Játék- és szabadidő-szervező tanár Kollégiumi nevelőtanár Multikulturális nevelés tanára Pedagógiai értékelés és mérés tanára Tehetségfejlesztő tanár A kizárólag második szakok keresztfélévében indulnak utoljára, és tervezzük szakirányú továbbképzési szakká alakításukat! 2016/2017-es tanévben induló képzések: Mozgóképkultúra és médiaismeret tanár Pedagógiatanár Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna: A TKTK bemutatása. Oktatás – kutatás – innováció. Eger, november 4.
Osztatlan tanárképzés: Média-, mozgókép- és kommunikációtanár Pedagógiatanár Közösségi-művelődés tanára Könyvtárostanár Diszciplináris képzés: Informatikus könyvtáros Kulturális örökség tanulmányok Mozgóképművész Neveléstudományi Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna: A TKTK bemutatása. Oktatás – kutatás – innováció. Eger, november 4.
Szakirányú továbbképzések, szakvizsga programok: Egészségfejlesztő mentálhigiénikus pedagógus szakvizsga Egyéni bánásmód, differenciált tanulásszervezés Gyakorlatvezető, mentorpedagógus az iskoláskor előtti nevelés Gyakorlatvezető mentortanár Integrációs szakmai feladatokra és pedagógus-szakvizsgára felkészítő Közoktatási vezető és pedagógus-szakvizsga Mérési-értékelési feladatok Minőség- és folyamatmenedzsment Pedagógus szakvizsga tanügyigazgatási szakértői területen Tanári mesterség IKT alapjai Tankerületi-igazgatási vezető pedagógus szakvizsga Tehetséggondozás, tehetségfejlesztés Vizsgaelnöki feladatokra felkészítő pedagógus-szakvizsga Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna: A TKTK bemutatása. Oktatás – kutatás – innováció. Eger, november 4.
Szakirányú továbbképzések: Családkonzulens/Családterapeuta Digitálisarchívum-fejlesztő szakirányú továbbképzési szak Egészségfejlesztő mentálhigiéne Fejlesztő-differenciáló szakpedagógia Felnőttképzési menedzser Felnőttképzési szervező Gyakorlatvezető mentortanár Információtechnológia Interaktív e-könyvtár Kisgyermek pedagógia Nemzetiségi-kisebbségi közösségek társadalmi integrációját segítő szakember Szocioterápiás eljárások az iskolai erőszak kezelésére Tanári mesterség IKT alapjai Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna: A TKTK bemutatása. Oktatás – kutatás – innováció. Eger, november 4.
Nevelés- és művelődéstörténeti program Pedagóguskutatási és pedagógusképzési program Nyelvpedagógiai program Elektronikus tanulási környezetek program Környezeti nevelés és tudatformálás program NEVELÉSTUDOMÁNYI DOKTORI ISKOLA programok: Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna: A TKTK bemutatása. Oktatás – kutatás – innováció. Eger, november 4.
KÉPZÉSI PROGRAMJAINK FEJLESZTÉSÉT MEGHATÁROZÓ SZEMPONTOK Intézményi feladat: Az intézményi tantervekben a képző hely erősségei és a regionális igényekre való reagálásnak kell megjelennie. Az esélyegyenlőség, a felzárkóztatás programjainak megteremtése. A képzésekbe célzott képességfejlesztő elemek beépítése. Digitális kompetenciák fejlesztése. A társadalmi problémák (pl. integráció, hátrányos helyzet, migráció és az interkulturális tanári kompetenciák) fejlesztése. A munkaerőpiachoz kapcsolódó szakmai gyakorlatok erősítése. Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna: A TKTK bemutatása. Oktatás – kutatás – innováció. Eger, november 4.
KUTATÁS - FEJLESZTÉS - INNOVÁCIÓ Pedagóguskutatások (pályaalkalmasság, pedagógusok és pedagógusképzők sztenderdjei, pedagógus-továbbképzés rendszere, gyakornoki rendszer) Szociális- és gyermekvédelem (érték- és attitűdvizsgálatok) Kisebbségkutatások Kultúra - kulturális örökség - közművelődés Könyvtártudomány Korszerű tanulási környezet kialakítása – IKT Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna: A TKTK bemutatása. Oktatás – kutatás – innováció. Eger, november 4.
ESÉLYEGYENLŐSÉG, TEHETSÉGGONDOZÁS FEJLESZTÉSE, MENEDZSELÉSE Tehetséggondozással kapcsolatos pályázatok benyújtása. Tehetségműhelyek (Somos Lajos Tudományos Diákkör Tehetséggondozó Műhelye, Szociálpedagógiai-Társadalomlélektani Tudományos Diákkör Tehetséggondozó Műhelye, Ifjú kulturális szakemberek a tudományért Tudományos Hallgatói Műhely, Egri fiatal filmkészítők stúdiója – Illés György emlékére Tudományos diákköri alkotó filmműhely). Kari szintű TDK-konferenciák szervezése, megrendezése. OTDK-ra történő felkészülés és eredményes szereplés. A kar oktatóinak részvétele és érdekeltségeinek megteremtése a tehetséggondozásban. Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna: A TKTK bemutatása. Oktatás – kutatás – innováció. Eger, november 4.
Köszönöm a figyelmet! Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna: A TKTK bemutatása. Oktatás – kutatás – innováció. Eger, november 4.