A Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar bemutatása Oktatás-kutatás-innováció Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
Advertisements

„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
SZAKMAI MUNKÁNK MISKOLC Készítette: Machán Jánosné.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Pedagógia szak - szakos tájékoztató -. Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába;
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
„Az én könyvtáram” a Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek A könyvtári fejlesztéseket bemutató programismertető Fodor Péter előadása 2017.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Bemutatkozik a Budapesti Komplex Szakképzési Centrum
Barcsák Marianna KPSZTI
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Szülői választmány 2016.okt.18.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
EFOP VEKOP „Integrált kutatói utánpótlás-képzési program az informatika és számítástudomány diszciplináris területein” Debreceni.
HHR.
Ifjúságsegítés értékközvetítéssel
Intézményvezetői célkitűzések
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
SZAKMAI ÉLETRAJZ Dr. HÓDI Sándor
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
SZOCIÁLPEDAGÓGIA TANSZÉK
Lorem ipsum.
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Intézmény minőségirányítási programja
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

A Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar bemutatása Oktatás-kutatás-innováció Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna

Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna: A TKTK bemutatása. Oktatás – kutatás – innováció. Eger, november : az első magyar nyelvű Tanítóképző (alapító: Pyrker János László érsek) 1949: Állami Pedagógiai Főiskola : Ho Si Minh Tanárképző Főiskola 1990: Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola 2000: a főiskola többkarú, 21. századi intézménnyé, művelődési és kulturális központtá változott Eszterházy Károly Főiskola néven 2002: az EKF kari rendszerének kialakítása: o 2005: Pedagógiai- Pszichológiai és Tanárképzési Fakultás (PPTF) o 2007: Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar (TKTK) MÚLTUNK - HAGYOMÁNYAINK

JELENÜNK – KÉPZÉSEINK Alapképzési szakok: Csecsemő- és kisgyermeknevelő Óvodapedagógia Tanító Szociálpedagógia Pedagógia Informatikus könyvtáros Mozgóképkultúra és médiaismeret Felsőoktatási szakképzések: Csecsemő- és kisgyermeknevelő Televíziós műsorkészítő Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna: A TKTK bemutatása. Oktatás – kutatás – innováció. Eger, november 4.

MESTERTANÁR KÉPZÉS A TKTK-N Kizárólag második szakok: Család- és gyermekvédő tanár Inkluzív nevelés tanára Játék- és szabadidő-szervező tanár Kollégiumi nevelőtanár Multikulturális nevelés tanára Pedagógiai értékelés és mérés tanára Tehetségfejlesztő tanár A kizárólag második szakok keresztfélévében indulnak utoljára, és tervezzük szakirányú továbbképzési szakká alakításukat! 2016/2017-es tanévben induló képzések: Mozgóképkultúra és médiaismeret tanár Pedagógiatanár Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna: A TKTK bemutatása. Oktatás – kutatás – innováció. Eger, november 4.

Osztatlan tanárképzés: Média-, mozgókép- és kommunikációtanár Pedagógiatanár Közösségi-művelődés tanára Könyvtárostanár Diszciplináris képzés: Informatikus könyvtáros Kulturális örökség tanulmányok Mozgóképművész Neveléstudományi Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna: A TKTK bemutatása. Oktatás – kutatás – innováció. Eger, november 4.

Szakirányú továbbképzések, szakvizsga programok: Egészségfejlesztő mentálhigiénikus pedagógus szakvizsga Egyéni bánásmód, differenciált tanulásszervezés Gyakorlatvezető, mentorpedagógus az iskoláskor előtti nevelés Gyakorlatvezető mentortanár Integrációs szakmai feladatokra és pedagógus-szakvizsgára felkészítő Közoktatási vezető és pedagógus-szakvizsga Mérési-értékelési feladatok Minőség- és folyamatmenedzsment Pedagógus szakvizsga tanügyigazgatási szakértői területen Tanári mesterség IKT alapjai Tankerületi-igazgatási vezető pedagógus szakvizsga Tehetséggondozás, tehetségfejlesztés Vizsgaelnöki feladatokra felkészítő pedagógus-szakvizsga Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna: A TKTK bemutatása. Oktatás – kutatás – innováció. Eger, november 4.

Szakirányú továbbképzések: Családkonzulens/Családterapeuta Digitálisarchívum-fejlesztő szakirányú továbbképzési szak Egészségfejlesztő mentálhigiéne Fejlesztő-differenciáló szakpedagógia Felnőttképzési menedzser Felnőttképzési szervező Gyakorlatvezető mentortanár Információtechnológia Interaktív e-könyvtár Kisgyermek pedagógia Nemzetiségi-kisebbségi közösségek társadalmi integrációját segítő szakember Szocioterápiás eljárások az iskolai erőszak kezelésére Tanári mesterség IKT alapjai Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna: A TKTK bemutatása. Oktatás – kutatás – innováció. Eger, november 4.

Nevelés- és művelődéstörténeti program Pedagóguskutatási és pedagógusképzési program Nyelvpedagógiai program Elektronikus tanulási környezetek program Környezeti nevelés és tudatformálás program NEVELÉSTUDOMÁNYI DOKTORI ISKOLA programok: Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna: A TKTK bemutatása. Oktatás – kutatás – innováció. Eger, november 4.

KÉPZÉSI PROGRAMJAINK FEJLESZTÉSÉT MEGHATÁROZÓ SZEMPONTOK Intézményi feladat: Az intézményi tantervekben a képző hely erősségei és a regionális igényekre való reagálásnak kell megjelennie. Az esélyegyenlőség, a felzárkóztatás programjainak megteremtése. A képzésekbe célzott képességfejlesztő elemek beépítése. Digitális kompetenciák fejlesztése. A társadalmi problémák (pl. integráció, hátrányos helyzet, migráció és az interkulturális tanári kompetenciák) fejlesztése. A munkaerőpiachoz kapcsolódó szakmai gyakorlatok erősítése. Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna: A TKTK bemutatása. Oktatás – kutatás – innováció. Eger, november 4.

KUTATÁS - FEJLESZTÉS - INNOVÁCIÓ Pedagóguskutatások (pályaalkalmasság, pedagógusok és pedagógusképzők sztenderdjei, pedagógus-továbbképzés rendszere, gyakornoki rendszer) Szociális- és gyermekvédelem (érték- és attitűdvizsgálatok) Kisebbségkutatások Kultúra - kulturális örökség - közművelődés Könyvtártudomány Korszerű tanulási környezet kialakítása – IKT Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna: A TKTK bemutatása. Oktatás – kutatás – innováció. Eger, november 4.

ESÉLYEGYENLŐSÉG, TEHETSÉGGONDOZÁS FEJLESZTÉSE, MENEDZSELÉSE Tehetséggondozással kapcsolatos pályázatok benyújtása. Tehetségműhelyek (Somos Lajos Tudományos Diákkör Tehetséggondozó Műhelye, Szociálpedagógiai-Társadalomlélektani Tudományos Diákkör Tehetséggondozó Műhelye, Ifjú kulturális szakemberek a tudományért Tudományos Hallgatói Műhely, Egri fiatal filmkészítők stúdiója – Illés György emlékére Tudományos diákköri alkotó filmműhely). Kari szintű TDK-konferenciák szervezése, megrendezése. OTDK-ra történő felkészülés és eredményes szereplés. A kar oktatóinak részvétele és érdekeltségeinek megteremtése a tehetséggondozásban. Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna: A TKTK bemutatása. Oktatás – kutatás – innováció. Eger, november 4.

Köszönöm a figyelmet! Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna: A TKTK bemutatása. Oktatás – kutatás – innováció. Eger, november 4.