A privát banki szolgáltatások kommunikációja avagy hogyan tegyünk szert egy kisebb vagyonra? Budapest, 2009. október 21. Előadó: Bonnyai Boglárka Hochegger.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A szponzorálás.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
MasterCard - Év bankja 2010 Gauder Milán regionális igazgató MasterCard Europe.
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
Lobbizás az egészségügyben
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Tartalom Gazdasági környezet, a hitelezés feltételeinek változása
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Pénzintézetek társadalmi felelősségvállalása és a Green Banking koncepció KOVÁCS Sándor Zsolt tudományos segédmunkatárs.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
Életpálya-építés fiatalkorban
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Közönségkapcsolatok (PR)
Magyar kis-és középvállalkozások kilátásai Előadó: Kiss Ambrus.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Marketingkommunikáció
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Közönségkapcsolatok (PR)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Rögtön megnézzük a részleteket…. Máz? Álarc? Nyomulás? Nem, ez a SZEMÉLYES MÁRKAÉPÍTÉS! Előadó : Dr. Serényi János, Értéktrend Consulting NYUGATMAGYARORSZÁGI.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 17. Debrecen.
Finanszírozás tőzsdei megjelenéssel
Etikusság. Létezik-e a pénzügyekben avagy mi az a közösségi bank?
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Szponzoráció az egészségügyben 2011.február 18. Marketing, public relacitons és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferencia HunguestHotel Grift,
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
A könyvvizsgálói szakma kihívásai a válság tükrében dr
Török József Üzletfejlesztési igazgató Budapest, május 29. Tőkefinanszírozás.
Horváth István, CFA K&H Befektetési Alapkezelő Zrt. Befektetői szemmel.
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
KAMARÁK, SZAKMAI SZÖVETSÉGEK ÉS TANÁCSADÁS Szűts Ildikó OHE elnök Országos tanácsadási konferencia
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Munkavédelem és controlling
Bizalmi vagyonkezelés üzleti szemszögből Kiss László – STEP Hungary
Online értékesítés és marketing fogyasztóvédelmi szemmel Siklósi Máté.
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
Vállalkozói készségek fejlesztése
Fogyasztóbarát biztosítói gyakorlatok. Bizalom A pénzügyi szolgáltatók iránti fogyasztói bizalom számos mérés alapján igen alacsony más szolgáltatásokkal.
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
MENTOR Nemzeti Beszállítói Program (előkészítés alatt)
Pályázati Tanácsadói Szakmai Nap április 16. START Tőkegarancia Zrt. HOL ÉS HOGYAN KAPCSOLÓDIK A PÉNZÜGYI SZEKTOR AZ ÚMFT GAZDASÁGFEJLESZTÉSI PROGRAMJAIHOZ?
A pénzügyi intézményrendszer 2004 közepén Dr. Nyers Rezső a Magyar Bankszövetség főtitkára Budapest, november 24.
Gazdasági kilátások Török Zoltán Vezető elemző 2014 február Raiffeisen Bank.
Pénzügyi megoldások a válság kezelésére Kelbertné Lenthy Judit vállalati hitelüzletág vezető Szigetvári Takarékszövetkezet
Generali Alapkezelő – Privát Vagyonkezelés Befektetési szakértelem immáron 20 éve © Jogi személyiség Bemutatkozás – Települési Önkormányzatok Országos.
A befektetők nem maguktól jönnek, és nem is az autópálya hozza őket! Egy jó hír, és ami abból következik Márkaépítés 2015 Konferencia Budapest,
Kicsi, közös és bank Az Autonómia Alapítvány kísérleti pénzügyi fejlesztő programjai Béres Tibor programfelelős.
A hitelgarancia szerepe a kkv-k finanszírozásában 2010 Garantiqa Hitelgarancia Zrt.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
A hitelgarancia szerepe a kkv-k finanszírozásában 2010 Garantiqa Hitelgarancia Zrt.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
Az üzletek operatív működtetése
K&H a családi vállalatok bankja
A kutatási program leírása
Az Újbuda 60+ Program rendszerének legfontosabb elemei
Közösségfejlesztés.
Tanácsadás / Szakterületi tanácsadás
A vásárlási döntés folyamata
Előadás másolata:

A privát banki szolgáltatások kommunikációja avagy hogyan tegyünk szert egy kisebb vagyonra? Budapest, október 21. Előadó: Bonnyai Boglárka Hochegger Communications Consulting

Private banking – a bizalmi kapcsolat

■ Mit jelent a „private banking”? ■ Lényege: az egymás iránti kölcsönös bizalmon, diszkréción alapuló, az egyéni igényekhez igazodó, személyre szabott bankári rendelkezésre állás. ■ Mit takar maga a tevékenység? ■ Általában olyan komplex szolgáltatás-csomagot jelent, amelyben a ■Befektetési ■Finanszírozási ■Tanácsadási ■Bankártya és egyéb kiegészítő szolgáltatások mellett ■Vagyonkezeléssel, tervezéssel, optimalizálással kapcsolatos szolgáltatások is jelen vannak.. Private banking – a bizalmi kapcsolat

■ A privát banki szolgáltatás kulcsfontosságú szempontjai: ■ DISZKRÉCIÓ ■ HITELESSÉG, MEGBÍZHATÓSÁG ■ PROFESSZIONALIZMUS ■ TESTRESZABOTTSÁG Etalonnak számít a svájci bankok magánvagyon-kezelési tevékenysége – a privátbankár teljes vagyonával felel a rábízott javakért. Private banking – a bizalmi kapcsolat

■ A LEGFŐBB KOMMUNIKÁCIÓS FELÜLET – a privát bankár vagy tanácsadó ■ A privátbanki szolgáltatásnál a legfontosabb a személyes kapcsolat az ügyféllel (partnership) mely a tanácsadó, privátbankár vagy ügyfélreferensen keresztül valósul meg. ■ A tanácsadónak rendelkeznie kell: ■ A szakmai ismereteken túl kommunikációs készséggel ■ Komplex problémák megoldásának képességével ■ A szolgáltatások marketingjének és értékesítésének képességével ■ Ügyfél bevonásának képességével ■ Coaching és mentoring ■ Egyéb befolyásoló tényezők: ■A személyes megjelenés – fogyasztói bizalom kialakítása ■Környezet ■A bank önmagáról kialakított imázsa Private banking – a bizalmi kapcsolat

Private banking kialakulása Magyarországon ■ A korábbi generációkon, esetenként évszázadokon át felhalmozott magánvagyonok a II. Világháború alatt eltűntek, majd az államosítással végleg megsemmisültek Magyarországon. ■ Az újravagyonosodás a 80-as 90-es években kezdődött meg ■ Az „ első fecske” – a 90-es évek II. felétől jelent meg a hazai piacon ■ Az 1998-as évi tőzsdei visszaesés is segítette az üzletág fejlődését (a nagy tőzsdei bukások arra késztették a befektetőket, hogy szakemberek tanácsát vegyék igénybe) ■ Az utóbbi években a kereskedelmi bankok egy része fejlődési lehetőséget látott a private banking tevékenységben és intenzív fejlesztésbe kezdtek. Eredményeképpen ma már az országos fiókhálózattal bíró bankok többsége rendelkezik private banking üzletággal. ■ Nemzetközi szinten 1mio USD számít az alsó határnak a private banking szolgáltatás szempontjából. Magyarországon ez millió Ft közötti likvidnek tekinthető vagyonértéknél is igénybe vehető. (kb személy)

Mennyit ér az ügyfél? ■ A privát banki szolgáltatás egy intim, bizalmi kapcsolat az ügyféllel ■ Épp ezért a privát banki szolgáltatások esetében kevésbé a marketing és reklám eszközök kerülnek előtérbe mint inkább a bizalomépítés, image building azaz a PR tevékenység. ■ A privát banki ügyfelek legtöbbször kimondottan ajánlás alapján választanak szolgáltatót. ■ A private bankig tevékenységnél különösen jellemző a WOM - az ügyfél szerzésnél és az ügyfelek megtartásánál is jelentős a szerepe. ■ A bank szempontjából az ügyfélérték meghatározásánál azon túl, hogy mennyit hoz az ügyfél a banknak fontos tényező, hogy hogyan befolyásolja az ismertségi körét.

8 Megnövekedett kockázatok – Felértékelődő transzparencia ■ A pénzügyi válság és hatása különböző, bonyolult privát banki befektetési eszközök értékére –CDOk, devizaopciós és SWAP ügyletek értékvesztése –Jelentős anyagi és reputációs veszteségek több bank esetében ■ Ezért a privátbanki részleg transzparens működésének és kommunikációjának igénye felerősödött: ■ PSZÁF szabályok ■ Bankrendszer önszabályozása, etikai kódex ■ Intézményszintű magatartási szabályok (code of conduct), összeférhetetlenségek kizárása ■ Tréningek, továbbképzések tanácsadóknak és ügyfeleknek ■ Az ügyfél érdekeivel (is) összhangban álló motivációs (bónusz) rendszer

Privát banki atribútumok – miként választ az ügyfél? * Source: European Wealth and Private Banking Industry Survey

Kommunikációs eszközök privát banki ügyfelekkel ■ WOM ■ Célja, hogy amennyire lehet irányításunk alá vonjuk a véleményvezéreket, az információ terjedését és közösséget, stabil fogyasztói bázist építsen a márkánk, termékünk köré. Sok és folyamatos munkát igényel, de ismertség növelésére és közösség építésére kiváló eszköz. ■ 10% befolyásolja a maradék 90% döntését ■ Reputáció- és imázsépítés ■ Eseménymarketing – „látni és láttatni” ■ Partnership building ■ Társadalmi felelősségvállalás (CSR) ■ Szponzoráció ■ Pártoló vagy karitatív tevékenység

Reputáció- és imázsépítés WOM Partnership building Személyes kapcsolatok Szponzoráció Felelősségtudatosság (CSR)

Köszönöm a figyelmet! Hochegger|COM Hungary Bonnyai Boglárka Cégvezető Tel: