Ügyfélpreferenciák a bankszámlakivonatok esetében Dr. Tomcsányi Péter Prime Rate ügyvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

A lakosság gazdasági várakozásai GKI Fogyasztói Bizalmi Index Mérők Klubja május 30. Udvardi Attila Kutatásvezető GKI Gazdaságkutató Zrt.
Mit tehetünk mi magunk a fenntartható fejlődés érdekében
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Jelige: „Isa, por es homou vogymuk.”
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
Egy tervezett elektronikus agrár-piactér kérdőíves megkérdezésének tapasztalatai Szabó-Szentgróti Eszter – Csonka Arnold – Szabó-Szentgróti Gábor Kaposvári.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Beköszöntött az éles WebeC „korszak” Szűcs Attila Készpénzlogisztika Január 30.
A funkcionális élelmiszerek ismertségének vizsgálata
Köszönjük az első mérésben való együttműködésüket!
Egyszerű, gyors, biztonságos A háromból kettőt választhat Kutatási eredmények az eBanking szolgáltatásokról május 12.
Tanulmány a bizalomról Nyolc európai országban és az USA-ban október-november.
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
A magyar háztartások fizetési szokásai
A földhasználat és a területi versenyképesség főbb közgazdasági összefüggései Előadó: Kollár Kitti doktorjelölt, tanszéki mérnök Komárno november.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Neveléstudományi doktori iskola A tapasztalatok hatása a pedagógusok szakmai életútjára (Nádasi Mária – Hunyady Györgyné) Speciálkollégium november.
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Fogyasztóvédelmi tapasztalatok a tőkepiacon
K&H trambulin tapasztalatok
Az áttérési költségek hatása a versenyre a távközlési piacokon Lőrincz László július 28.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
Számítógéppel támogatott pályaorientáció. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka- pályatanácsadásban Előnyei: Előnyei: A kutatások nagy része.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2009 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
ISO GONDOLKODÁS ELÉGEDETT-E A BETEG?  DR.TAKÁCS EMERENCIA.
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
2014. augusztus 20. Új kialakítási koncepció augusztus 20.2 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások Egyfelől legyen.
Iszony vagy viszony - Magyarország megítélése az Európai Unió tagállamaként - Pavlics Tamás -
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka.
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Hirdetési formák lakossági elfogadottsága Piackutatási eredmények Január.
KISÚJSZÁLLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETFEJLESZTÉSI REFORMJA ÁROP-1.A LAKOSSÁGI ELÉGEDETTSÉGMÉRÉS.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Visegrád, Könyvvizsgálat, Minőség-ellenőrzés és
Marketing információs
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Hogyan viszonyulnak a hetedik osztályos diákok a klasszikus zenéhez és az ének-zeneórákhoz? Janurik Márta Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Kar
TÁMOP projektek megvalósításának „nyeresége” Kemecsei Judit – Hajléktalanokért Közalapítvány TÁMOP / december 13. Miskolc.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Mennyire tudatos a magyar lakosság pénzügyekben? 2010/10/14 Bacher János – ügyfélkapcsolati igazgató.
EMPLOYER BRANDING KUTATÁS MIT GONDOLNAK AZ ÜGYFELEK, AZ ÚJSÁGÍRÓK ÉS AZ ÜGYNÖKSÉGEK?
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Attitűdvizsgálat a funkcionális élelmiszerek fogyasztásában klaszterelemzéssel Németh Nikolett Szent István Egyetem Gazdálkodás- és Szervezéstudományok.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
A HAZAI VÁLLALKOZÁSOK ÉS A VÁLLALKOZÓK LAKOSSÁGI MEGÍTÉLÉSE, NEGATÍV SZTEREOTÍPIÁK VIZSGÁLATA LAKOSSÁGI KVANTITATÍV FELMÉRÉS KUTATÁSI RIPORT JÚLIUS.
HAJLÉKTALAN EMBEREK PSZICHOAKTÍV SZEREHASZNÁLATA
Okos városok és technológiák a társadalom szemszögéből
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
Lakosok véleménye a Magyar Honvédségről
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
A kutatási program leírása
ELÉGEDETTSÉGI FELMÉRÉS
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Bankreklám vagy szappanopera?
A magyar és az osztrák szaktanácsadási rendszer összehasonlító vizsgálata a gazdálkodók körében végzett kérdőíves felmérés által VÉR ANDRÁS - CSER.
A kutatás a Nemzeti Együttműködési Alap támogatásával,
Önnek egy új üzenete érkezett – Tárgy: adatigénylés
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
OLVASÓI ELÉGEDETTSÉGMÉRÉS EREDMÉNYEI, 2014
Előadás másolata:

Ügyfélpreferenciák a bankszámlakivonatok esetében Dr. Tomcsányi Péter Prime Rate ügyvezető

A régió legmodernebb és legnagyobb digitális nyomdája

Számlakivonatokkal kapcsolatos ügyfélelvárások feltárása Miként lehetne bankszámlakivonatokat egyéb kommunikációs célokra hasznosítani? Ügyféligények jobb megismerése

Kutatás (2008 ősz) Interjú, rögzített interjú vázlattal, kiegészítve conjoint rangsorolással (80 fő) Szemkamerás vizsgálat, további kérdőíves megkérdezéssel

Következtetések A számlakivonatok kialakítása sok kritikát kapott Releváns és hasznos plusz információkat legtöbb ügyfél pozitívan értékeli A színek alkalmazása a bankszámlakivonatokon fontos szerephez jut A túl sok plusz információ, hír, reklám, negatív hatást fejt ki

Kutatás (2010 ősz) Kvantitatív módon hogyan jellemezhetők az ügyfelek számlakivonatokkal kapcsolatos preferenciái? A számlakivonatok megítélésében mennyire meghatározhatóak az ügyfelek személyes jellemzői? Milyen jól körülhatárolható szegmensek hozhatók létre?

Kutatás módszertana (1. fázis) Sztenderd kérdőíves kutatás kérdezőbiztosi támogatással Lakossági bankszámlakivonatok Időszak: 2010 szeptember Helyszín: két meghatározó pénzügyi szolgáltató budapesti fiókja

Válaszadók jellemzői Minta nagysága: 212 fő Kiválasztás: szűrő kérdések után egy hétig minden napszakban Nem: egyenletes (104 nő, 108 férfi)

Kor szerinti megoszlás

Iskolai végzettség szerinti megoszlás

Háztartás egy főre eső nettó havi jövedelme szerinti megoszlás A válaszadó 30%-a nem válaszolt.

Kérdőív felépítése 1.Megkérdezettek általános attitűdje a bankkal és a számlakivonattal kapcsolatban 2.Kivonat kialakításával kapcsolatos vélemények, javaslatok 3.Válaszadók személyes adatai

A vizsgált pénzügyi szolgáltatók általános megítélése jó Összességében a bank korrekt, ügyfélbarát módon működik: 4,13 Elégedett vagyok a bank ügyfélszolgálatával: 4,55 Állítások minősítésének átlaga (1= egyáltalán nem ért egyet, 5=teljesen egyetért)

Átlagos válaszadó viszonylag gondosan jár el Számlakivonatok tartalmát részletesen ellenőrzöm: 4,19 Számlakivonatot gondosan, részletesen átnézem: 4,09 Számlakivonatok tartalmán könnyen eligazodom: 4,17 Állítások minősítésének átlaga (1= egyáltalán nem ért egyet, 5=teljesen egyetért)

Figyelem elnyerése általános információval nehéz Ha a banktól hírlevél érkezik, akkor azt részletesen végigolvasom: 3,28 Állítások minősítésének átlaga (1= egyáltalán nem ért egyet, 5=teljesen egyetért)

Állításokra adott válaszok belső összefüggései (faktoranalízis) 1. faktor – plusz kommunikációt értékeli (ajánlatok, színes nyomtatás, kulturális javaslat) 2. faktor – kivonat kezelése (átnéz, ellenőriz, megőriz) 3. faktor – kivonat értelmezése (nyelvezet, értelmezés) 4. faktor – olcsó kivitel

Faktorok alapján meghatározható ügyfélszegmensek (klaszteranalízis) 1.Érdeklődők: 30-35% 2.Óvatos elfogadók (kritikus bizalmatlanok): 40-50% 3.Elutasítók: 20-25%

Mit változtatna a jelenlegi kivonaton? Kétoldalas nyomtatás Tranzakciós sorok tagolása, szerkesztése Naprakész legyen Kapcsolattartó feltüntetése

1 – színes ajánlat (pénzügyi/kulturális) első oldalon 2- színes ajánlat (pénzügyi/kulturális) a kivonat végén 3- fapados minden fekete, ajánlatok nélkül

A válaszadók 54%-a választotta a plusz ajánlatokat tartalmazó színes kivonatokat

Színes ajánlat az első oldalon: 17% preferálta „Figyelemfelkeltő, rögtön az elején kell az ajánlat, mert a végén már senki nem veszi a fáradságot, hogy megnézze.” „Szép színes, érdekes, felhívja az ember figyelmét” „Érdekes a kulturális ajánlat, tetszik” „Külön mellékletként szerepeljenek a kulturális ajánlatok, akár egy negyedévre is”

Színes ajánlat a kivonat végén: 37% preferálta „ Jók a színek, figyelemfelkeltő a reklám, olvashatóan nagy, de csak a kivonat végén, a fontos részek után.” „ A külön Hírlevélnél hatékonyabb, helytakarékos.” „Plusz infót ad, de nem vonja el a figyelmet a számla tartalmáról.”

„Fapados”, minden fekete, ajánlatok nélkül 46% preferálta „ Egyszerű, lényegretörő, átlátható.” „ Nem kell, hogy a színes nyomtatás és az egyéb ajánlatok megdrágítsák a kivonat előállítását.” „Olcsó, elég egy ilyen egyszerű is. A reklámokból elegem van.” „ Költséghatékony, környezetbarát, olcsóbb”

Összefoglalás Az alapelvárások (betűméret, elrendezés, nyelvezet) magas szintű teljesítése az elsődleges feladat Az ügyfelek jelentős része hatékonyan elérhető plusz információkkal A számlakivonatokkal kapcsolatos ügyfélpreferenciák jól elkülöníthető szegmenseket alkotnak

Rövid kutatási összefoglaló igényelhető: Köszönöm a figyelmüket! Dr.Tomcsányi Péter