A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 4. A médiaterv. 4. A médiaterv kialakítása A promóciós elemek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

Marketing mix Holt (1995).
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
??? Reklám!!!.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Eladásösztönzés (Sales promotion)
Reklámeszközök, reklámhordozók
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Prezentáció címe hónap nap.. Rossz hírek •Nehéz (és költséges) manapság a piacra betörni, •A piacra kerülő márkák elenyésző része válik sikeressé,
Marketing-kommunikáció
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
MARKETING.
Új trendek a marketing stratégiai szemléletében Marketing Menedzsment előadás Omegaglen, DMS Molnár Attila december 18.
DPR kommunikáció alapelvei
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Reklám.
A személyes részvétel előnyei Legyünk jelen! Piac & Profit Demcsák Mária alapító főszerkesztő.
Reklámok a médiában Magyari Alexandra.
Corporate Identity a szállodaiparban
MARKETING.
Marketingkommunikáció
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
Közönségkapcsolat (public relations)
A kommunikációs mix elemei
Kommunikációs politika
Közönségkapcsolatok (PR)
Marketingkommunikáció
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
A marketing alapjai... másképp
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
Reklámozás, Public Relations
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
Marketing mix.
Vállalati arculat.
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
A reklám alapjai és formái
Sponsorare necesse est
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
Reputáció és márkaépítés a Coke Club sztori. Előzmények : Coca-Cola Beach House, Siófok 10 éven át futó, változatlan koncepció és márkakép Magas.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Előadás másolata:

A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 4. A médiaterv

4. A médiaterv kialakítása A promóciós elemek

Reklám Tömeghatás kiváltására alkalmas eszközzel történő kommunikáció. Jellege szerint a reklám tehát mindig közvetett, azaz közvetítő közeget, ‘médiumot’ igénybe vevő eszköz, s ezért általában nagyobb tömeghez szól (sajtó, TV, rádió...)

 Reklám funkciói: márkanépszerűsítés és vásárlásra késztetés  azaz informálás és befolyásolás Feladata: - pozícionálás, aktivizálás, vevőteremtés, - megértetés, megerősítés, - emlékeztetés, azonosítás, - image-építés, márkaszemélyiség kialakítása stb.

Reklámhordozót (médiumot) és reklámeszközt a legegyszerűbb a kommunikációs folyamatban elfoglalt helyük szerint megkülönböztetni. Eszerint:  médium: olyan csatorna, amely a konkrét üzenettől függetlenül is létezik, és alkalmas konkrét üzenetünk továbbítására;  eszköz: a mondanivaló, tehát az üzenet kódolt, tárgyiasított, az adott csatornán való továbbításra alkalmassá tett megfogalmazása/ kivitelezése.

Az érzékszervre való hatás szerint a reklám lehet:  vizuális,  auditív,  audiovizuális,  egyéb (pl. szaglás - illatosított nyomtatvány)

Vásárlásösztönzés (Sales Promotion) A vásárlásösztönzés / eladásösztönzés pszichés késztetés a vásárlásra. Különböző – többnyire rövid ideig ható – ösztönző eszközök együttese, amelynek célja, hogy a fogyasztó vagy a kereskedelmi partner megvásároljon / igénybe vegyen bizonyos jószágot, szolgáltatást.

A reklám okot szolgáltat a vásárlásra, az SP ezzel szemben ingert, késztetést. Az SP alapvetően kiegészítő eszköz, de gyakran adja az akció fő érvét, argumentumát. Irányai:  Vásárló / fogyasztó  Kereskedelem  Eladószemélyzet

Vásárlót / fogyasztót cézó eszközök  kuponok, készpénz-visszatérítés, árengedményes csomagok,  ajándékok, (törzsvásárlói) jutalmak, verseny- és játékdíjak,  termékminta, termékpróba,  garancia,  eladóhelyi bemutató  …

Kereskedelemösztönző eszközök  Árengedmény (pl. skontó)  Mennyiségi engedmény (pl. rabatt)  Ingyenes termékek stb. Üzleti és eladószemélyzeti ösztönző eszközök  Kereskedelmi bemutatók, vásárok  Betanítás, eladási versenyek  Reklámajándékok stb.

Public Relations (PR) Feladata:  a közvélemény különböző célcsoportjaiban  a bizalom kiépítése és ápolása, hogy  a cég harmonikus viszonyban legyen környezetével,  támogassa hosszú távú nyereséges működését és  a pozitív image indukáljon rövid távon is érvényesülő piaci erőt.

A PR céljai A fontosabb célközönség-csoportokban:  az ismertség,  a hitelesség és  a ‘goodwill’ megteremtése,  a cég beazonosításának megkönnyítése  a közvetítők szimpátiájának elnyerése

A PR főbb eszközei  Identitáshordozók  cégarculat (CI – Corporate Identity)  Publikációk (pl. PR-cikk)  Hírek  Esemény szervezése (Evrent marketing)  Konferencia részvétel (előadás tartás, prezentáció, poster)  Közszolgálati tevékenység

Személyes rábeszélés Eladás elősegítése, kapcsolatápolás stb. professzionális tárgyalástechnikával

Látsz egy fantasztikus lányt egy partyn. Odamész hozzá, és azt mondod neki: ’Fantasztikus vagyok az ágyban’. Személyes rábeszélés

Látsz egy fantasztikus lányt egy partyn. Odamész hozzá és megszerzed a telefonszámát. Másnap felhívod, és azt mondod neki: ’Szia, fantasztikus vagyok az ágyban.’ Telemarketing

Látsz egy fantasztikus lányt egy partyn. Odamész hozzá és megkérdezed, hogy milyen lapokat olvas. Másnap feladsz egy hirdetést, amelyben közlöd a fantasztikusan kinéző lányokkal, hogy: ’Fantasztikus vagyok az ágyban.’ Reklám

Barátaiddal vagy egy partyn és meglátsz egy fantasztikus lányt. Egyik barátod odamegy hozzá, és rád mutatva így szól: ’Ő fantasztikus az ágyban.’ Opinion Leader

Látsz egy fantasztikus lányt egy partyn. Fölállsz, megigazítod a nyakkendődet, odamész hozzá, és töltesz neki egy italt. Amikor indul, kinyitod előtte az ajtót, amikor elejti a táskáját a ruhatárban, fölveszed, végül felajánlod, hogy hazaviszed. Majd búcsúzáskor azt mondod: ’Mellesleg, fantasztikus vagyok az ágyban.’ Public Relations

Látsz egy fantasztikus lányt egy partyn. Ő odamegy hozzád és így szól: ’Hé, Te fantasztikus vagy az ágyban!’ Ez pedig a cél: a ‘Brand Recognition’ azaz a ‘márkafelismerés’

És ha az aktus után azt mondja: "Hááát, tényleg fantasztikus vagy az ágyban!" Vásárlói elégedettség

És ha összeházasodtok… akkor az a márkahűség, szerencsés esetben a lojalitás! (Persze kiajánlás nélkül!)

A médiatervezés alapjai  a célközönség viszonya a reklámeszközökhöz  a termék / üzenet követelményei  a költségek.

Reklámbefogadók és -kerülők a éves lakosság körében  Reklámbefogadók – 14 %  Mérsékelt reklámkerülők – 58 %  Aktív reklámkerülők – 28 % - a férfiak, a fiatalok és a képzettebbek hajlamosabbak a kerülő magatartásra (elkapcsolás, más ügy intézése …), - a hölgyek kitartóbbak, és az életkor előrehaladtával is nő a türelem. Egy átlag-néző a reklámblokk 86 %-át látja.

Reklámtűrési küszöb – a zavaró hatás médiumonként (%) Médiumzavarnem zavar TV576 Internet1747 Postaláda …1347 Rádió1133 Sajtó552 Óriásplakát465 POP / POS366

Döntés az időzítésről Makroidőzítés: szezonalitás Mikrotervezés: pl. egy hónapon belül – koncentrált, folyamatos, lépcsőzetes/ időszakos, lüktető/állandó, növekvő, csökkenő, váltakozó (vásárlói forgalom, beszerzési gyakoriság, felejtési arány)

Időzítési séma Hónap / Üzenetek száma Állandó Növek- vő Csök- kenő Változó Koncentrált XXXXXX x xx xxx x xx xxx x xx-xx xxxxxx Folyamatos XXXXXX x xxx xxxxx x xxx xxxXx x x x XXXXXX Időszakos X-X-X-X x x-x-x x-x-x-x-x x x-x-x x-x-x-x-x x X-X-X-X

4. Készítse el a médiatervet! 15. Dolgozza ki a bevetendő promóciós mixet! 16. Részletezze a média mixet! 17. Vázolja a makroidőzítés koncepcióját, és készítsen tervet a mikroidőzítésre!