Üdvözöljük Önöket iskolánkban. Névadónk Szakközép- iskola Gépészet szakmacsoport kétszintű érettségi * ** Autószerelő, autóvillamossági szerelő, mechatronikai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

Oktatásszervezés gyakorlat tavasz VIZSGAANYAG Tudásszintek, beválás.
Marcali Szakképző Iskola Pályaválasztás / Tel: 85/ , 85/
Humán TISZK PR, marketing munkacsoport. TÁMOP /1-2F
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
Cserháti Sándor Műszaki Szakképző Iskola és Kollégium Nagykanizsa
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
Könyvtárhasználati verseny
Iskolánk méreteit, tanulói létszámát tekintve a legnagyobb középfokú intézménye Győr városának. Intézményünkben jelenleg több, mint 1500 diák tanul. Közel.
A kutatási program rövid bemutatása
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
A gyakorlatvezető mentor
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Az e-portfólió használati köre
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Igénymérés a 2010/2011-es tanévben Beszámoló Összeállította: Fülöp Lászlóné Minőségirányítási vezető.
A kerettantervek fejlesztése
HUMAN TISZK Pr, marketing munkacsoport Beszámoló 2009 HUMÁN TISZK TÁMOP /1-2F
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé

Jelky András Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Év végi statisztika Készítette: Huber Béla Farkasné Pataki Csilla.
„A jól képzett szakemberekért.”
Az intézmény Nappali képzés keretében több mint 1300 diák, folytathatja tanulmányait iskolánkban, akiket kiválóan felkészült pedagógusok a kor követelményeinek.
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
A második esély program - kutatás és fejlesztés Singer Péter Országos Közoktatási Intézet Iskolafejlesztési és Integrációs Központ június 17.
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
A 2014/15-ös tanév mérései Nemzetközi szint: PISA mérés (15 éves tanulók.) Országos mérések: A köznevelési törvény, a 20/2012 (VIII.31.)EMMI rendelet,
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakközépiskolája Pályaválasztási tájékoztató.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Köszöntöm Önöket! Szabó Gábor általános igazgatóhelyettes Budapest, június 3.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola Kecskemét Bethlen krt. 63. Mérés-értékelés Konferencia Mezőtúr
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
Üdvözöljük Önöket a március. 21 bemutatóján.
Wesselényi Miklós Szakközépiskola és Szakiskola OM: Telefon: 42/ Fax: 42/ cím:
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
A tanulói létszám: 655 fő Szakmák: Cukrász Pincér Szakács.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
9-10-es bemeneti mérések és visszajelzések Barabás György M ű szaki Szakközépiskola és Szakiskola Sárvár.
Szakiskolai Fejlesztési Program M.Zs.Gimnázium,Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Tiszabercel telephely.
Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakközépiskolája
Pályaválasztási szülői értekezlet
Vezetői önértékelés Barlai Róbertné
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Szent László Középiskola Szekszárd
Regionális konferencia
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Debreceni Szakképzési Centrum Brassai Sámuel Műszaki Szakgimnáziuma
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Országos Kompetencia Mérés 2011
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Előadás másolata:

Üdvözöljük Önöket iskolánkban

Névadónk

Szakközép- iskola Gépészet szakmacsoport kétszintű érettségi * ** Autószerelő, autóvillamossági szerelő, mechatronikai technikus, mechatronikai műszerész, automatizálási technikus, gépgyártás- technológus technikus, épületgépész technikus Közle- kedés- gépész techniku s * Elektronika-, elektrotechnika szakmacsoport Közlekedési szakmacsoport 9. évf. 10. évf.11. évf. 12. évf. 13. évf.14. évf.15. évf.

Szakiskola SZFP II. SNI Gépészeti szakmacsoport Szakmai képzés (autógyártó, szerszámkészítő, gépiforgácsoló, kovács, hegesztő, hőkezelő, fényező-mázoló, karosszérialakatos, szerkezetlakatos, géplakatos, épületgépészeti csőhálózat- és berendezés szerelő, szellőző- és klímaberendezés szerelő) NC-CNC gépke- zelő; NC-CNC progra- mozó ** 9. évfolyam10. évfolyam11. évfolyam12. évfolyam13. évfolyam

Mérési-Értékelési Csoport Vezetője: Magyar Ildikó Tagjai: Csete Viktória humán munkaközösség Csete Viktória humán munkaközösség Gergely Boglárka természettudományi mk. Gergely Boglárka természettudományi mk. Jenei Nikola nyelvi munkaközösség Jenei Nikola nyelvi munkaközösség Kovácsné Gy. Csillaszámítástechnika mk. Kovácsné Gy. Csillaszámítástechnika mk. Polsterné B. Anikómatematika mk. Polsterné B. Anikómatematika mk. Nagy Istvánszakmai gyakorlat Nagy Istvánszakmai gyakorlat

A mérési-értékelési csoport célja: az intézmény mérési-értékelési programjának: IRÁNYÍTÁSA IRÁNYÍTÁSA SZERVEZÉSE SZERVEZÉSE KOORDINÁLÁSA KOORDINÁLÁSA

LUKÁCS SÁNDOR MECHATRONIKAI ÉS GÉPÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA, SZAKISKOLA ÉS KOLLÉGIUM MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS CSOPORTJÁNAK MUNKATERVE

Lukács Sándor Mechatronikai és Gépészeti Szakközépiskola, Mérés-értékelés projekt terv Szakiskola és Kollégium CélFeladatErőforrásMódszerÜtemezésFelelősEredmény Az eredmény megjelenési formája MÉCS létrehozása MÉCS tagok kiválasztása A MÉCS tagjainak megbízása TantestületIrányított kiválasztás Igazgató Projekt menedz ser MÉCS (7 fő) Érvényes megbízási szerződések MÉCS működési szabályzat Az SZMSZ elkészítése Szakirodalom, segédanyagok Team munka MÉCS vezető Magyar Ildikó Elfogadott SZMSZ MÉCS SZMSZ A munkaterv elkészítéséhe z szükséges információ- gyűjtés Megbeszélés a tanácsadóval Továbbképzéseken való részvétel Ötletek összegyűjtése Tanácsadó MÉCS tagok Előadás, tapasztalat- csere megbeszélés Tanácsa dó Projekt menedz ser A munkaterv tervezet Feljegyzés MÉCS munkaterv A munkaterv végleges formába öntése MÉCS tagokMegbeszélés MÉCS vezető Végleges munkaterv MÉCS munkaterv Helyzet- felmérés Helyzetelemzés. Az SZFP II központilag szervezett kompetenciamérése alapján a 9. szakiskolai osztályokat összehasonlíthatjuk, (6 osztályban történt kompetenciamérés) A 9. szakiskolai osztályok szaktanárai Dokumentu- mok elemzése MÉCS vezető A 2006/07 tanévben beiskolázott szakiskolai tanulókról és osztályokról bemeneti adatok Feljegyzés Összehasonlító diagramok

Lukács Sándor Mechatronikai és Gépészeti Szakközépiskola, Mérés-értékelés projekt terv Szakiskola és Kollégium Mérés értékelés előkészítése A mérés céljának, tartalmának meghatározása (Milyen körben, mit szeretnénk mérni) Igazgató Tantestület MÉCS tagok Vélemények, Kérdőívek, Tapasztalatcsere Team munka MÉCS tagok Kialakult vélemény a mérni kívánt területekről és a mérés tartalmáról. Feljegyzés A mérés- értékelés célcsoportjának kiválasztása A mérésben részt vevő területek pontosítása, véglegesítése Tantestület MÉCS tagok Vélemények összegyűjtése Tapasztalatcsere MÉCS vezető A kiválasztott osztályok Osztály Osztálynévsor Mérés-értékelésA mérés – értékelés módszereinek kiválasztása Team tagok Adatgyűjtés Szakirodalom Adatgyűjtés Szakirodalom Válogatás MÉCS vezető MÉCS tagok A kiválasztott módszerek Jegyzőkönyv Mérőeszközök elkészítése A kiválasztott területek szaktanárai, a munkaközösségek a MÉCS tagok irányításával elkészítik a mérőeszközöket. Tanácsadó Munkaközös- ségek MÉCS tagok Szakirodalom Továbbképzések tapasztalatai MÉCS tagok Elkészült mérőeszközök Mérőeszközök számítógépen A mérőeszközök megfelelőségé- nek ellenőrzése Próbamérés egy kiválasztott osztályban. A mérés kiértékelése alapján a mérőeszközök hibáinak feltárása. A kiválasztott osztály Osztályfőnök Szaktanárok Szakirodalom Dokumentum elemzés Összehasonlítás Statisztika Team munka MÉCS vezető Mérési eredmények Kiértékelés, statisztika A mérőeszközök korrekciója A mérőeszközök hibáinak kijavítása Szaktanárok MÉCS tagok Szakirodalom Team munka MÉCS tagok Javított mérőeszközök Számítógépen

Lukács Sándor Mechatronikai és Gépészeti Szakközépiskola, Mérés-értékelés projekt terv Szakiskola és Kollégium Mérőeszköz- bank létrehozása Saját készítésű és egyéb területről összegyűjtött mérőeszközök rendszerezése, és a számítógépes hozzáférés lehetőségének biztosítása Szaktanárok MÉCS tagok Számítógép Team munka2007.MÉCS tagok MérőeszközökSzámítógépen A MÉCS munkájának és a következő évi feladatainak ismertetése MÉCS beszámoló elkészítése Igazgató MÉCS tagok Beszámoló MÉCS vezető A tantestület tájékoztatása Feljegyzés

MÉRÉS CÉLCSOPORT: Szakközépiskola 9. évfolyam osztályai Szakközépiskola 9. évfolyam osztályai (7 osztály) Szakiskola 9. évfolyam osztályai Szakiskola 9. évfolyam osztályai (6 osztály)

A MÉRÉS CÉLJA: A tanulók gondolkodási képességének és tárgyi tudásának mérése A tanulók gondolkodási képességének és tárgyi tudásának mérése Az eredmények kiértékelésével helyzetképet kapni a 9. szakközépiskolai és szakiskolai osztályokról Az eredmények kiértékelésével helyzetképet kapni a 9. szakközépiskolai és szakiskolai osztályokról Információkat kapni a tanulókról, amelyek alapján meghatározhatók a fejlesztendő területek Információkat kapni a tanulókról, amelyek alapján meghatározhatók a fejlesztendő területek

MÉR Ő ESZKÖZÖK A József Attila Tudományegyetem Pedagógiai Tanszéke által kidolgozott mér ő eszközöket alkalmaztuk a mérés során. alkalmaztuk a mérés során.

Induktív gondolkodás teszt Számok analógiája A következő feladatokban írd a feladat végén levő vonalra azt a számot, amelyik a legjobban illik oda! A.20 → 32 :: 8 → 20 :: 11 → ___ B. 6 → 21 :: 16 → 31 :: 21 → ___ C. 2 → 12 :: 5 → 30 :: 8 → ___ D. 7 → 63 :: 4 → 36 :: 9 → ___ E. 4 → 52 :: 6 → 78 :: 2 → ___ F. 5 → 75 :: 3 → 45 :: 6 → ___ G. 3 → 9 :: 2 → 7 :: 4 → ___ H. 7 → 18 :: 5 → 14 :: 9 → ___ I. 2 → 12 :: 5 → 21 :: 7 → ___ J. 3 → 17 :: 5 → 25 :: 4 → ___ K. 7 → 19 :: 3 → 7 :: 4 → ___ L. 6 → 32 :: 9 → 50 :: 3 → ___ M. 3 → 11 :: 7 → 51 :: 6 → ___ N. 2 → 9 :: 6 → 41 :: 5 → ___

Induktív gondolkodás teszt Szóbeli analógiák A következő feladatokban azt kell megtalálni, melyik szó illik legjobban a kérdőjel helyére. Karikázd be a megfelelő szó betűjelét! Mindegyik feladatban csak egy szót jelölj meg! 1. SZÉK : BÚTOR = KUTYA : ? a) ÁLLAT b) TACSKÓ c) MACSKA d) RÓKA e) KUTYAÓL 2. HANGSZER : TROMBITA = FŰSZER : ? a) ZENEKAR b) NÖVÉNY c) ÉTEL d) BORS e) EDÉNY 3. FALU : TELEPÜLÉS = CERUZA : ? a) SZERSZÁM b) RADÍR c) PAPÍR d) ÁCSCERUZA e) ÍRÓESZKÖZ 4. HÁZ : HELYSÉG = MONDAT : ? a) KIJELENTÉS b) BESZÉD c) SZÓ d) GONDOLAT e) SZÖVEG 5. KÖNYV : LAP = KÖNYVTÁR : ? a) ÉPÜLET b) KÖLCSÖNZÉS c) TANULÁS d) KÖNYV e) OLVASÁS 6. FIÓK : SZEKRÉNY = KÉMÉNY : ? a) HÁZ b) FÜST c) TÉGLA d) KÖNYVESPOLC e) MELEG

Induktív gondolkodás teszt Számsorok Folytasd a következő számsorokat! Írd mindegyik sor végén a vonalra azt a két számot, amelyik a számsor folytatásaként legjobban illik oda! ______ ______ ______ ______ ______ ______ ______ ______

Deduktív gondolkodás teszt Az időjárás logikája Egy társaságban a másnapi időjárásról beszélgetnek. Ki tudja kitalálni, milyen idő lesz holnap? – kérdezi egyikük. Fontos kérdés, egymás után mondják a véleményüket. Ezeket az „előrejelzéseket” olvashatod, az feladatban. az feladatban. Értelmezd a feladatok elején található kijelentéspárokat! Az utánuk felsorolt négy eset közül karikázd be azoknak a betűjelét, amelyek bekövetkezése esetén a feladat elején álló kijelentések igazak voltak, és húzd át azokét, amelyek bekövetkezése esetén nem! 1. Judit kijelentései: Esni fog az eső és fújni fog a szél. De az biztos, hogy fújni fog a szél. A.Esik az eső. Fúj a szél. B.Esik az eső. Nem fúj a szél. C.Nem esik az eső. Fúj a szél. D.Nem esik az eső. Nem fúj a szél. 2. Erika kijelentései: Sem az eső nem fog esni, sem a szél nem fog fújni De az biztos, hogy nem fog fújni a szél. A. Esik az eső. Fúj a szél. A. Esik az eső. Nem fúj a szél. B. Nem esik az eső. Fúj a szél. C. Nem esik az eső. Nem fúj a szél. 3. Pali kijelentései: Vagy csak az eső fog esni, vagy csak a szél fog fújni. De az biztos, hogy fújni fog a szél. A. Esik az eső. Fúj a szél. B. Esik az eső. Nem fúj a szél. C. Nem esik az eső. Fúj a szél. D. Nem esik az eső. Nem fúj a szél.

Matematika

Matematika

TERVEINK A 9. évfolyamok tanulóinak szövegértés felmérése A 9. évfolyamok tanulóinak szövegértés felmérése (a bemutatott mérések kiegészítéseként) A felmérések kiértékelésemegállapítások intézkedések A felmérések kiértékelésemegállapítások intézkedések Mérőeszközök készítése Mérőeszközök készítése(munkaközösségenként) Az elkészített mérőeszközök kipróbálása Az elkészített mérőeszközök kipróbálása (2 osztályban) Az estleges hibák, hiányosságok kijavítása Az estleges hibák, hiányosságok kijavítása A as tanév elején a 9. évfolyamok mérése saját készítésű mérőeszközökkel A as tanév elején a 9. évfolyamok mérése saját készítésű mérőeszközökkel Mérőeszközök összegyüjtése Mérőeszközök összegyüjtése (számítógépen, mindenki által elérhetően)

Köszönöm a figyelmet!