Üdvözöljük Önöket iskolánkban
Névadónk
Szakközép- iskola Gépészet szakmacsoport kétszintű érettségi * ** Autószerelő, autóvillamossági szerelő, mechatronikai technikus, mechatronikai műszerész, automatizálási technikus, gépgyártás- technológus technikus, épületgépész technikus Közle- kedés- gépész techniku s * Elektronika-, elektrotechnika szakmacsoport Közlekedési szakmacsoport 9. évf. 10. évf.11. évf. 12. évf. 13. évf.14. évf.15. évf.
Szakiskola SZFP II. SNI Gépészeti szakmacsoport Szakmai képzés (autógyártó, szerszámkészítő, gépiforgácsoló, kovács, hegesztő, hőkezelő, fényező-mázoló, karosszérialakatos, szerkezetlakatos, géplakatos, épületgépészeti csőhálózat- és berendezés szerelő, szellőző- és klímaberendezés szerelő) NC-CNC gépke- zelő; NC-CNC progra- mozó ** 9. évfolyam10. évfolyam11. évfolyam12. évfolyam13. évfolyam
Mérési-Értékelési Csoport Vezetője: Magyar Ildikó Tagjai: Csete Viktória humán munkaközösség Csete Viktória humán munkaközösség Gergely Boglárka természettudományi mk. Gergely Boglárka természettudományi mk. Jenei Nikola nyelvi munkaközösség Jenei Nikola nyelvi munkaközösség Kovácsné Gy. Csillaszámítástechnika mk. Kovácsné Gy. Csillaszámítástechnika mk. Polsterné B. Anikómatematika mk. Polsterné B. Anikómatematika mk. Nagy Istvánszakmai gyakorlat Nagy Istvánszakmai gyakorlat
A mérési-értékelési csoport célja: az intézmény mérési-értékelési programjának: IRÁNYÍTÁSA IRÁNYÍTÁSA SZERVEZÉSE SZERVEZÉSE KOORDINÁLÁSA KOORDINÁLÁSA
LUKÁCS SÁNDOR MECHATRONIKAI ÉS GÉPÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA, SZAKISKOLA ÉS KOLLÉGIUM MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS CSOPORTJÁNAK MUNKATERVE
Lukács Sándor Mechatronikai és Gépészeti Szakközépiskola, Mérés-értékelés projekt terv Szakiskola és Kollégium CélFeladatErőforrásMódszerÜtemezésFelelősEredmény Az eredmény megjelenési formája MÉCS létrehozása MÉCS tagok kiválasztása A MÉCS tagjainak megbízása TantestületIrányított kiválasztás Igazgató Projekt menedz ser MÉCS (7 fő) Érvényes megbízási szerződések MÉCS működési szabályzat Az SZMSZ elkészítése Szakirodalom, segédanyagok Team munka MÉCS vezető Magyar Ildikó Elfogadott SZMSZ MÉCS SZMSZ A munkaterv elkészítéséhe z szükséges információ- gyűjtés Megbeszélés a tanácsadóval Továbbképzéseken való részvétel Ötletek összegyűjtése Tanácsadó MÉCS tagok Előadás, tapasztalat- csere megbeszélés Tanácsa dó Projekt menedz ser A munkaterv tervezet Feljegyzés MÉCS munkaterv A munkaterv végleges formába öntése MÉCS tagokMegbeszélés MÉCS vezető Végleges munkaterv MÉCS munkaterv Helyzet- felmérés Helyzetelemzés. Az SZFP II központilag szervezett kompetenciamérése alapján a 9. szakiskolai osztályokat összehasonlíthatjuk, (6 osztályban történt kompetenciamérés) A 9. szakiskolai osztályok szaktanárai Dokumentu- mok elemzése MÉCS vezető A 2006/07 tanévben beiskolázott szakiskolai tanulókról és osztályokról bemeneti adatok Feljegyzés Összehasonlító diagramok
Lukács Sándor Mechatronikai és Gépészeti Szakközépiskola, Mérés-értékelés projekt terv Szakiskola és Kollégium Mérés értékelés előkészítése A mérés céljának, tartalmának meghatározása (Milyen körben, mit szeretnénk mérni) Igazgató Tantestület MÉCS tagok Vélemények, Kérdőívek, Tapasztalatcsere Team munka MÉCS tagok Kialakult vélemény a mérni kívánt területekről és a mérés tartalmáról. Feljegyzés A mérés- értékelés célcsoportjának kiválasztása A mérésben részt vevő területek pontosítása, véglegesítése Tantestület MÉCS tagok Vélemények összegyűjtése Tapasztalatcsere MÉCS vezető A kiválasztott osztályok Osztály Osztálynévsor Mérés-értékelésA mérés – értékelés módszereinek kiválasztása Team tagok Adatgyűjtés Szakirodalom Adatgyűjtés Szakirodalom Válogatás MÉCS vezető MÉCS tagok A kiválasztott módszerek Jegyzőkönyv Mérőeszközök elkészítése A kiválasztott területek szaktanárai, a munkaközösségek a MÉCS tagok irányításával elkészítik a mérőeszközöket. Tanácsadó Munkaközös- ségek MÉCS tagok Szakirodalom Továbbképzések tapasztalatai MÉCS tagok Elkészült mérőeszközök Mérőeszközök számítógépen A mérőeszközök megfelelőségé- nek ellenőrzése Próbamérés egy kiválasztott osztályban. A mérés kiértékelése alapján a mérőeszközök hibáinak feltárása. A kiválasztott osztály Osztályfőnök Szaktanárok Szakirodalom Dokumentum elemzés Összehasonlítás Statisztika Team munka MÉCS vezető Mérési eredmények Kiértékelés, statisztika A mérőeszközök korrekciója A mérőeszközök hibáinak kijavítása Szaktanárok MÉCS tagok Szakirodalom Team munka MÉCS tagok Javított mérőeszközök Számítógépen
Lukács Sándor Mechatronikai és Gépészeti Szakközépiskola, Mérés-értékelés projekt terv Szakiskola és Kollégium Mérőeszköz- bank létrehozása Saját készítésű és egyéb területről összegyűjtött mérőeszközök rendszerezése, és a számítógépes hozzáférés lehetőségének biztosítása Szaktanárok MÉCS tagok Számítógép Team munka2007.MÉCS tagok MérőeszközökSzámítógépen A MÉCS munkájának és a következő évi feladatainak ismertetése MÉCS beszámoló elkészítése Igazgató MÉCS tagok Beszámoló MÉCS vezető A tantestület tájékoztatása Feljegyzés
MÉRÉS CÉLCSOPORT: Szakközépiskola 9. évfolyam osztályai Szakközépiskola 9. évfolyam osztályai (7 osztály) Szakiskola 9. évfolyam osztályai Szakiskola 9. évfolyam osztályai (6 osztály)
A MÉRÉS CÉLJA: A tanulók gondolkodási képességének és tárgyi tudásának mérése A tanulók gondolkodási képességének és tárgyi tudásának mérése Az eredmények kiértékelésével helyzetképet kapni a 9. szakközépiskolai és szakiskolai osztályokról Az eredmények kiértékelésével helyzetképet kapni a 9. szakközépiskolai és szakiskolai osztályokról Információkat kapni a tanulókról, amelyek alapján meghatározhatók a fejlesztendő területek Információkat kapni a tanulókról, amelyek alapján meghatározhatók a fejlesztendő területek
MÉR Ő ESZKÖZÖK A József Attila Tudományegyetem Pedagógiai Tanszéke által kidolgozott mér ő eszközöket alkalmaztuk a mérés során. alkalmaztuk a mérés során.
Induktív gondolkodás teszt Számok analógiája A következő feladatokban írd a feladat végén levő vonalra azt a számot, amelyik a legjobban illik oda! A.20 → 32 :: 8 → 20 :: 11 → ___ B. 6 → 21 :: 16 → 31 :: 21 → ___ C. 2 → 12 :: 5 → 30 :: 8 → ___ D. 7 → 63 :: 4 → 36 :: 9 → ___ E. 4 → 52 :: 6 → 78 :: 2 → ___ F. 5 → 75 :: 3 → 45 :: 6 → ___ G. 3 → 9 :: 2 → 7 :: 4 → ___ H. 7 → 18 :: 5 → 14 :: 9 → ___ I. 2 → 12 :: 5 → 21 :: 7 → ___ J. 3 → 17 :: 5 → 25 :: 4 → ___ K. 7 → 19 :: 3 → 7 :: 4 → ___ L. 6 → 32 :: 9 → 50 :: 3 → ___ M. 3 → 11 :: 7 → 51 :: 6 → ___ N. 2 → 9 :: 6 → 41 :: 5 → ___
Induktív gondolkodás teszt Szóbeli analógiák A következő feladatokban azt kell megtalálni, melyik szó illik legjobban a kérdőjel helyére. Karikázd be a megfelelő szó betűjelét! Mindegyik feladatban csak egy szót jelölj meg! 1. SZÉK : BÚTOR = KUTYA : ? a) ÁLLAT b) TACSKÓ c) MACSKA d) RÓKA e) KUTYAÓL 2. HANGSZER : TROMBITA = FŰSZER : ? a) ZENEKAR b) NÖVÉNY c) ÉTEL d) BORS e) EDÉNY 3. FALU : TELEPÜLÉS = CERUZA : ? a) SZERSZÁM b) RADÍR c) PAPÍR d) ÁCSCERUZA e) ÍRÓESZKÖZ 4. HÁZ : HELYSÉG = MONDAT : ? a) KIJELENTÉS b) BESZÉD c) SZÓ d) GONDOLAT e) SZÖVEG 5. KÖNYV : LAP = KÖNYVTÁR : ? a) ÉPÜLET b) KÖLCSÖNZÉS c) TANULÁS d) KÖNYV e) OLVASÁS 6. FIÓK : SZEKRÉNY = KÉMÉNY : ? a) HÁZ b) FÜST c) TÉGLA d) KÖNYVESPOLC e) MELEG
Induktív gondolkodás teszt Számsorok Folytasd a következő számsorokat! Írd mindegyik sor végén a vonalra azt a két számot, amelyik a számsor folytatásaként legjobban illik oda! ______ ______ ______ ______ ______ ______ ______ ______
Deduktív gondolkodás teszt Az időjárás logikája Egy társaságban a másnapi időjárásról beszélgetnek. Ki tudja kitalálni, milyen idő lesz holnap? – kérdezi egyikük. Fontos kérdés, egymás után mondják a véleményüket. Ezeket az „előrejelzéseket” olvashatod, az feladatban. az feladatban. Értelmezd a feladatok elején található kijelentéspárokat! Az utánuk felsorolt négy eset közül karikázd be azoknak a betűjelét, amelyek bekövetkezése esetén a feladat elején álló kijelentések igazak voltak, és húzd át azokét, amelyek bekövetkezése esetén nem! 1. Judit kijelentései: Esni fog az eső és fújni fog a szél. De az biztos, hogy fújni fog a szél. A.Esik az eső. Fúj a szél. B.Esik az eső. Nem fúj a szél. C.Nem esik az eső. Fúj a szél. D.Nem esik az eső. Nem fúj a szél. 2. Erika kijelentései: Sem az eső nem fog esni, sem a szél nem fog fújni De az biztos, hogy nem fog fújni a szél. A. Esik az eső. Fúj a szél. A. Esik az eső. Nem fúj a szél. B. Nem esik az eső. Fúj a szél. C. Nem esik az eső. Nem fúj a szél. 3. Pali kijelentései: Vagy csak az eső fog esni, vagy csak a szél fog fújni. De az biztos, hogy fújni fog a szél. A. Esik az eső. Fúj a szél. B. Esik az eső. Nem fúj a szél. C. Nem esik az eső. Fúj a szél. D. Nem esik az eső. Nem fúj a szél.
Matematika
Matematika
TERVEINK A 9. évfolyamok tanulóinak szövegértés felmérése A 9. évfolyamok tanulóinak szövegértés felmérése (a bemutatott mérések kiegészítéseként) A felmérések kiértékelésemegállapítások intézkedések A felmérések kiértékelésemegállapítások intézkedések Mérőeszközök készítése Mérőeszközök készítése(munkaközösségenként) Az elkészített mérőeszközök kipróbálása Az elkészített mérőeszközök kipróbálása (2 osztályban) Az estleges hibák, hiányosságok kijavítása Az estleges hibák, hiányosságok kijavítása A as tanév elején a 9. évfolyamok mérése saját készítésű mérőeszközökkel A as tanév elején a 9. évfolyamok mérése saját készítésű mérőeszközökkel Mérőeszközök összegyüjtése Mérőeszközök összegyüjtése (számítógépen, mindenki által elérhetően)
Köszönöm a figyelmet!