A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Prof. Dr. Józsa László.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

A magyar gazdaság versenyképessége Vojnits Tamás április 2.
A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
Magyarországi jármű- és járműalkatrész-ipar, ezek szerveződései
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
A piac Szakiskola.
A napenergia-piac jellemzői Magyarországon
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
A hazai mérnöki tudás piacképes termékké formálásának eszközei Kovács Lajos ügyvezető igazgató INFOPLAN Mérnökiroda Kft.
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Magyar kis-és középvállalkozások kilátásai Előadó: Kiss Ambrus.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
A vállalkozások környezete
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
Településmarketing Értékaudit.
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
Mi jellemző a hazai autóiparra és a beszállítók helyzetére napjainkban? MKT szeptember 30. Pécs.
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
Cím Petz Raymund, kutatásvezető december 6. Az üzleti és lakossági felmérésekből származó „sentiment” indikátorok.
A felnőttoktatás gazdasági, társadalmi és oktatási kapcsolatrendszere két alföldi nagyvárosban Petrás Ede MTA RKK Miklósi Márta DE BTK Változás.Válság.Váltás.Hu.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
A világgazdasági régiók növekedése (előző év = 100)
Magyar KKV-k sikerei és együttműködései a globális IT iparban
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
Újraiparosítási folyamatok a Dél-Dunántúlon Feldolgozó ipari helyzetkép a Dél-Dunántúli régióban Kovács Szilárd PhD-hallgató PTE KTK Regionális Politika.
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Kis- és középvállalkozások válaszúton: versenyképesség, innováció, nemzetköziesedés EGY SIKERES MAGYAR IPARÁG: AZ ORVOSIMŰSZER-GYÁRTÁS Sass Magdolna Pécs,
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
Dr. Göndöcs István Pécs Mj. V. Hosszú és Középtávú Stratégia végrehajtása Javaslat a Pólus program fejlesztési irányainak kiegészítésére.
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája Kollár Katalin Győr, október
Dr. Lőre Vendel Győr, május 4. A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A NYUGAT- ÉS KÖZÉP- DUNÁNTÚL RÉGIÓK FEJLŐDÉSÉRE Alprojekt-záró konferencia.
A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA KÖZÉP- ÉS NYUGAT- DUNÁNTÚLI RÉGIÓK FEJLŐDÉSÉRE Alprojekt-záró konferencia Előadó neve: Sólyom Andrea Győr, május 4..
A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A NYUGAT- ÉS KÖZÉP- DUNÁNTÚL RÉGIÓK FEJLŐDÉSÉRE Alprojekt-záró konferencia Dr. Nárai Márta Győr, május 4.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
A beszállító vállalatok marketing tevékenységének elemzése Dr. Ercsey Ida PhD egyetemi docens Győr, má jus 04. A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A KÖZÉP-
Potenciális járműipari beszállító körzet Vas és Zala megyében Sóska Renáta II. évf. Regionális és környezeti gazdaságtan, MA A járműipar gazdasági hatása.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
PÉCS FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA A VÁLLALKOZÓI SZFÉRA SZEMSZÖGÉBŐL
Lear Corporation Magyarország Kft.
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
„Orosz és kínai befektetők Magyarországon”c. konferencia
Szociokulturális és identitáselemek a versenyképességben
A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A NYUGAT- ÉS KÖZÉP- DUNÁNTÚL RÉGIÓK FEJLŐDÉSÉRE Alprojekt-záró konferencia Dr. Csizmadia Zoltán, egyetemi docens Győr, 2012.
A tudás szerepe a járműiparban – bevezető gondolatok
A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA KÖZÉP- ÉS NYUGAT- DUNÁNTÚLI RÉGIÓK FEJLŐDÉSÉRE Alprojekt-záró konferencia Prof. Dr. Róbert Péter Győr, május 4.
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A kérdőív összeállításának módszertana, kiértékelése
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Alprojekt-záró konferencia A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati.
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
Felsőoktatási Szakképzés
Előadás másolata:

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Prof. Dr. Józsa László Győr, május 4.

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére című alprojekt zárókonferencia Prof. Dr. Józsa László Győr, május 4.

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum 3 30 Az előadás menete Bevezetés Európai kitekintés Járműipari szereplők – értékesítés, régiós verseny A hazai beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése A beszállítói vállalatok fejlesztési irányai A gépjárműipari kutatás+fejlesztés jellemzése A beszállítói vállalatok működésének bemutatása – a feltáró kutatás eredményei Következtetések, javaslatok A kutatás korlátai

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum 4 30 Bevezetés 1990-es évek elejétől erőteljes autópiaci fellendülés Magyarországon, hazánk munkaerő-piaci és infrastrukturális helyzete is pozitív szerepet játszott: –kedvező telephelyi adottságok, –a szakemberek szaktudása, tapasztalata, –az olcsónak számító, de szakképzett munkaerő  számos külföldi befektető, –emellett a különböző makrogazdasági tényezők: a kormány adópolitikája, kedvezőleg hat(ott) a gazdasági folyamatokra.

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum 5 30 Közép-és Kelet-Európa autógyártása ( )

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum 6 30 Top 10 márka értékesítésének alakulása Európában, (db) Forrás: Jato Dynamics, 2011

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum 7 30 A hazai beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum 8 30 A személygépjármű-állomány regionális megoszlása 2010-ben Forrás: KSH, 2011 alapján saját összeállítás

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum 9 30 Forrás: KSH, 2011 alapján saját összeállítás Az autóbusz-állomány regionális megoszlása 2010-ben

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum Forrás: KSH, 2011 alapján saját összeállítás A tehergépkocsi-állomány regionális megoszlása 2010-ben

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum Részesedés A járműipar részesedése az 500 legnagyobb árbevétellel rendelkező hazai vállalatok összárbevételéből 9,8 százalék, az árbevételen belül az export aránya 90 százalék (HVG, 2010). Ezt az arányt összesen 40 cég termeli ki, melyek között ott van: Audi Hungaria Motor Kft. Magyar Suzuki Zrt. Robert Bosch Elektronika Kft. Lear Corporation Hungary Kft. Denso Gyártó Magyarország Kft. Rába Járműipari Holding Nyrt. SMR Automotive Mirror Technology Hungary Bt. BOS Automotive Products Bt.

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum Jelentős gépjárműipari hagyományok és ennek nyomán kialakult beszállítói láncok; A magyar autó- és autóalkatrész ágazat jól integrálódott az európai és globális munkamegosztásba; Tier 1 szinten a nagy nemzetközi járműipari beszállítók többsége már jelen van Magyarországon; Számos igen erős és K+F-et is végző, nemzetközi piacra gyártó nagy- és középvállalat van jelen; A beruházói programok két évtizedes gyakorlata segített hálózattá szervezni a hazai szakirányú ipari kapacitást; Beszállítók jelentős szakmai érdekképviseleti szervezetekbe tömörülnek; Forrás: BMI, 2010 és Havas, 2010 alapján saját összeállítás, 2011 A beszállítói környezet jellemzése - erősségek

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum A klaszterek egyelőre csak formálisan és az állami támogatási periódus végéig működnek, önállóan nem képesek fennmaradni; Tier 2-3 szintű beszállítók árait annyira leszorítják a vevők, hogy alig keletkezik profit, így nem keletkezik fejlesztési forrás; Viszonylag lassú a beszállító cégek „beérése”: átlagosan két év alatt válik teljes értékű beszállítóvá egy cég a megrendelői számára; A magyar beszállítói hálózat nem adaptív, az autógyárak termelésnövekedését nem tudják vagy csak lassan képesek követni; A magyar beszállítások aránya mindkét magyarországi személygépkocsi-összeszerelő üzem esetében alacsony és gyakran nem a magas műszaki tartalmú termékekre, alkatrészekre irányul, hanem a végtermékbe nem beépülő szolgáltatások és a nem tudás- intenzív alágazatok esetében képvisel nagyobb arányt; Forrás: BMI, 2010 és Havas, 2010 alapján saját összeállítás, 2011 A beszállítói környezet jellemzése - gyengeségek

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum A beszállítói környezet jellemzése - lehetőségek A nagy járműipari cégek klaszter szervezőként léphetnek fel; Nagy volumenű megrendeléseik miatt a beszállítók számára felértékelődnek az autógyárak és elsődleges beszállítóik; A Daimler gyár betelepedése újabb beszállítókat vonzhat Magyarországra, ami az ágazat egésze számára jelent lehetőséget; Forrás: BMI, 2010 és Havas, 2010 alapján saját összeállítás, 2011

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum A beszállítói környezet jellemzése - veszélyek A pénzügyi válság következményeként a kkv-k hitelezése megdrágul, akár le is állhat, ez a nem tőkeerős kkv-k tömeges csődjét okozhatja; A beszállítói hálózatok kialakulásának nem kedvez a magyar üzleti életben jellemző bizalmatlanság; A körbetartozások elérhetik a beszállítókat, így a már létező hálózat is sérülhet. Forrás: BMI, 2010 és Havas, 2010 alapján saját összeállítás, 2011

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum A beszállítói környezet jellemzése - veszélyek

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum A versenyképességet befolyásoló tényezők a munkaerő-kínálat javítása, a munkaerő kereslet-kínálat alakulása, betöltetlen álláshelyek száma, a felsőfokú és PhD tudományos fokozattal rendelkező alkalmazottak száma a kutatási szektorban, a munkaerő megőrzése, a megmentett munkahelyek száma, a járműipari igényekhez alkalmazkodó pályázati rendszer, a beszállítások elmozdítása a beépülő és magasabb műszaki színvonalat képviselő termékek irányába (a beszállítói program prioritásai révén), a részegység beszállítás aránya az összes beszállításon belül, a közlekedési és hálózatos infrastruktúra fejlesztése, a járműipar szempontjából releváns logisztikai fejlesztések gyorsítása, a logisztikai beruházások száma és értéke, a K+F munkahelyek megőrzése, a gyártás-közeli K+F meghonosítása a Tier-3 beszállítóknál, K+F kiadások a Tier 3-as beszállítói szinten, a beruházásösztönző, gazdaságfejlesztési, valamint klaszter programok folytatása, felélesztése, megnövelt forrásokkal,

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum A beszállítói vállalatok működésének bemutatása – a feltáró kutatás eredményei

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum A versenyképességet befolyásoló tényezők első negyedévében zajlott le primer kutatás a felmérés egyik szakaszát a Közép- és Nyugat-Dunántúlon működő autóipari beszállítókkal készített mélyinterjúk adták, a mélyinterjúknak a vállalati működéssel, piaci versenyhelyzettel kapcsolatos információi kerülnek bemutatásra. A felmérésben szereplő cégek többségének nincsen hazai versenytársa, az anyavállalatukon keresztül a nemzetközi versenyben vesznek részt, ahol saját bevallás szerint jelentős szerepet töltenek be.

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum Az interjúk alapján erősségek a járműipari beszállítók esetében szaktudás, társadalmi tőke, kapcsolatrendszer, rugalmasság, kisszériás termelés lehetősége, szolgáltatási többlet nyújtása, proaktivitás, megfelelő minőség, földrajzi elhelyezkedés (infrastrukturális háttér), széles termékportfólió, széles piac stabil munkavállalói háttér, tapasztalat, specializáció, gyártmányfejlesztés, innováció, sikerorientáció, üzleti környezet, integrált vállalatirányítási rendszer, családi tulajdonosi háttér, megbízhatóság, piaci részesedés.

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum Az interjúk alapján gyengeségek a járműipari beszállítók esetében a vállalatok kis méretéből fakadó problémák (kapacitáshiány, gyors növekedés, nagy sorozatú termék előállítása), terhek, bürokrácia, jogszabályok, generációváltás, lokális munkaerőhiány, szakemberhiány, elsősorban a fiatal szakemberek, gazdasági háttér nem kiszámítható, bizonytalan piac, nyelvismeret hiánya, nagyobb vállalatok elszívó hatása, földrajzi fekvés (határ közelsége, munkaerő-elszívó hatása), munkahelyi kultúra fejletlensége (dolgozói fegyelmezettség alacsony szintje)

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum A vizsgált nyugat-dunántúli és közép-magyarországi beszállító vállalatok megyénkénti megoszlása Forrás: Saját vizsgálat, 2011

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum Eredmények A megkeresett vállalkozások több mint fele úgy nyilatkozott, hogy a tevékenységi körükben az árbevétel tekintetében a járműipari beszállítói tevékenység dominál. A termékcsoportok tekintetében a legnagyobb gyakorisággal 2-5, illetve 6-10 termékcsoport előállítása történik, amely a portfólió erőteljes diverzifikációjára utal. Az árak alakításával és a piaci tendenciákkal kapcsolatosan döntően a követő pozíció a jellemző a magyarországi járműipari beszállítókra. Az elmúlt három esztendőben a vállalatok fő hajtóerejének a piac bővülése, a meglévő vásárlók növekedése és a termékpaletta- bővülése tekinthető. A kooperációs hajlandóság sajnos továbbra is nagyon alacsonynak tekinthető. A piaci pozíció tekintetében az elmúlt három esztendőben kismértékű javulást tapasztalt a válaszadók több mint fele. A partnerkapcsolatok kialakításánál a stabilitás és a meglévő kapcsolatok dominálnak.

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum Következtetések Az autógyárakra folyamatosan nyomást gyakorló fogyasztói igények mellett a nemzeti sajátosságok, az új piaci szegmensek meghatározása is kiemelkedő jelentőségű. Az iparágban betöltött szerepüket az határozza meg, hogy milyen gyorsan tudnak reagálni ezekre a nyomásokra. Az egyik legfontosabb tényező az új autók iránti kereslet, mely átlagosan kevesebb, mint évi 1 százalékkal nőtt az elmúlt 10 esztendőben, és az előrejelzések szerint ez a tendencia még folytatódni fog, ám súlypontja az Európán kívüli világ lesz. A leggyorsabban fejlődő régió jelenleg Dél-Amerika, átlagosan 10%-os növekedéssel. Az energiaárak alakulása természetesen szintén befolyásoló tényező, hiszen hatást gyakorol a fogyasztók döntéseire, így a időszakban különösen jelentőstős volt annak a tendenciának az érvényesülése, mely szerint az alacsony fogyasztás felértékelődik a személyautó kényelmi tényezőivel és méretével szemben.

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum Következtetések Emellett világosan elkülönülő fogyasztói rétegek is beazonosíthatók, akik számára a környezettudatosság kiemelt fontosságú, és emellett rendelkeznek akkora jövedelemhányaddal és vásárlási motivációval, hogy érdekeltek legyenek az újabb, környezetkímélő technológiákkal rendelkező autók vásárlásában. A kínálati oldalon is jelentős változások figyelhetők meg a válság előtti időszakhoz képest. Ki kell emelni a számos költségcsökkentést célzó takarékoskodási intézkedések köréből azt a munkaerőpiacot jelentősen befolyásoló tényezőt, mely szerint a vállalatok sok esetben előnyben részesítik a bérmunkásokat, illetve a határozott munkaszerződéssel felvett dolgozókat, mint a saját alkalmazottakat, gyártósori dolgozókat. Összességében elmondható, hogy a hazai autóipar globális kihívásokkal küzd.

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum Kihívások az autóiparban

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum Jellemző trendek az autóiparban

A beszállító vállalatok piaci környezetének elemzése, fejlesztési irányaik és a vállalati működést feltáró elemzések összefoglalása Dátum A kutatás korlátai A kutatás alábbi korlátait mindenképpen fontos kiemelni: A kutatás feltáró jellegű. A kutatás régiós primer adatokra támaszkodik (Nyugat-Dunántúl és Közép- Magyarország). A felmérés 2011 első félévében készült. A kutatás választott módszere nem teszi lehetővé az általánosítást, mivel nincs mögötte reprezentatív mintán végzett kutatási eredmény. Jövőbeli kutatási irányok A gyártók és a beszállítók K+F+I tevékenységére vonatkozólag nem álltak rendelkezésre megfelelő információ-tartalommal bíró és hozzáférhető adatok, így ezt a területet javasolt vizsgálni. A jövőben a kutatást érdemes lenne területileg kiterjeszteni és Magyarország minden régiójából bevonni válaszadókat, illetve lehetőség lenne egy nemzetközi szintű összehasonlítás készítésére is.

Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Mobilitás és környezet Járműipari, energetikai és környezeti kutatások a Közép- és Nyugat-Dunántúli Régióban A projekt a Magyar Állam és az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TAMOP-4.2.1/B-09/1/KONV

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!