NJSzT Nemes Tihamér Országos Középiskolai Sámítástechnikai Tanulmányi Verseny.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Miskolci Egyetem Informatikai Intézet Általános Informatikai Tanszé k Pance Miklós Adatstruktúrák, algoritmusok előadásvázlat Miskolc, 2004 Technikai közreműködő:
Advertisements

Adatelemzés számítógéppel
Hatékonyságvizsgálat, dokumentálás
Informatika tanításom
Piacképes programozói tudás a középiskolában
Szeretettel köszöntjük az iskolánk, és ezen belül az informatika-matematika szakirány után érdeklődő nyolcadikos tanulókat.
Matematika és Tánc Felkészítő tanár: Komáromi Annamária
Programozási alapismeretek
Algoritmus és programozás
Adatszerkezetek Az adatokat két fő csoportra oszthatjuk: egyszerű és összetett adatok.  Az egyszerű adatot egy érték jellemez, tovább nem bontható. (szám,
Programozási alapismeretek 6. előadás. ELTE Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 6.2/  Rekordok/struktúrák.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke A programozás alapjai 1. (VIEEA100) 9. előadás.
Minimális költségű feszítőfák
JavaScript.
Programozási alapismeretek 3. előadás
Programozási alapismeretek
Programozási alapismeretek 12. előadás. ELTE  Tapasztalatok a rendezésről Tapasztalatok a rendezésről  Keresés rendezett sorozatban Keresés rendezett.
16. Tétel. Adatbázis: Olyan adatgyűjtemény, amely egy adott feladathoz kapcsolódó adatokat szervezett módon tárolja, és biztosítja az adatokhoz való hozzáférést,
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Csernoch Mária Adatábrázolás Csernoch Mária
Készítette: Pető László
Programozás módszertan
ELTE Szlávi - Zsakó: Programozási alapismeretek 5.1/ Keresés Specifikáció:  Bemenet: N:Egész, X:Tömb[1..N:Valami]
ELTE Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 10.1/ Összegzés mátrixra Feladat: Egy mátrix elemeinek összege.
2 tárolós egyszerű logikai gép vázlata („feltételes elágazás”)
Szombathely Dinamikus WEB programozás: PHP és JSP.
Programozás Az adatokról C# -ban.
Tantárgyi tanév-előkészítő informatika Szűcs Gergely
A problémamegoldás lépései
Egydimenziós tömbökön végezhető műveletek
Programozási nyelvek Páll Boglárka.
Adatszerkezetek 1. előadás
Szülői tájékoztató 2012.január 26.. Személyi és tárgyi feltételek 770 tanuló 112,5 dolgozó Személyi változások Gazdasági centrum Iskolai költségvetés:510M.
Felsorolások. Egyszerű felsorolás Első elem Első elem Második elem Második elem Harmadik elem Harmadik elem TYPE = disk – teli kör (alapértelmezett)
Programozási nyelvek.
1 Hernyák Zoltán Web: Magasszintű Programozási Nyelvek I. Eszterházy.
Algoritmus szerkezetek
Automatika Az automatizálás célja gép, együttműködő gépcsoport, berendezés, eszköz, műszer, részegység minél kevesebb emberi beavatkozással történő, balesetmentes.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Programozási alapismeretek 11. előadás. ELTE Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 11.2/ Tartalom  Rendezési.
Programozás. Programozási nyelvek: Gépi nyelv A számítástechnika őskorában egyedüli lehetőség volt a gép bitsorozattal való programozása. Minden processzor.
Egyenesvonalú (lineáris) adatszerkezetek
1 Dijkstra Algoritmusa Györgyi Tamás – GYTNAAI.ELTE 2007 Április 02 Algoritmusok És Adatszerkezetek 2 Gráfalgoritmus S a b c d e
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Objektum orientált programozás
Algoritmizálás, adatmodellezés tanítása 8. előadás.
Automatika Az automatizálás célja gép, együttműködő gépcsoport, berendezés, eszköz, műszer, részegység minél kevesebb emberi beavatkozással történő, balesetmentes.
Feladatok (értékadás)
Weblap-szerkesztés. Információs hálózati szolgáltatások Internet fontosabb szolgáltatásai (szóbeli) Elektronikus levelezési rendszer használata (szóbeli)
Gráfok ábrázolása teljesen láncoltan
INFOÉRA 2006 Nagypontosságú aritmetika I.
Útkeresések.
Diszjunkt halmazok adatszerkezete A diszjunkt halmaz adatszerkezet diszjunkt dinamikus halmazok S={S 1,…,S n } halmaza. Egy halmazt egy képviselője azonosít.
Algoritmusok és adatszerkezetek
(Bináris) Kupac (heap) adattípus
INFOÉRA 2006 Nagypontosságú aritmetika III.
Strukturált programozás.  A strukturált programozás jelenti valamennyi ma használatos programtervezési módszer alapját  Széles körben elfogadott az.
Logo Országos Számítástechnikai Tanulmányi Verseny Coménius Logo Imagine PC Logo.
A verseny helyszíne a Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és AMI, Százhalombatta.
Szöveg beírásához kattintson ide A SCRATCH környezet bemutatása szakköri tapasztalatok alapján Gödöny Péter Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum Pataky.
A Károly József Irenaeus Fizika és Találmányi Verseny képekben és számokban Bogdan Károly, Ady Endre Líceum, Nagyvárad.
Gábor Dénes Számítástechnikai Emlékverseny
Nemes Tihamér OKATV.
Programozási alapok.
Algoritmizálás.
Egy egyszerű gép vázlata
Rátz László Vándorgyűlés Győr, Munkácsy Katalin, ELTE TTK
A számítógép működésének alapjai
Cím Alcím.
1. Bevezetés A programozásba
Előadás másolata:

NJSzT Nemes Tihamér Országos Középiskolai Sámítástechnikai Tanulmányi Verseny

Arra törekszünk, hogy a versenyfeladatok a problémamegoldó, algoritmizáló, modellalkotó, modularizáló készséget mérjék fel. A hangsúly nem az egyes nyelvek részleteinek, hanem a módszeres programozás fogalmainak, elveinek és gyakorlatának, a helyes programozási módszereknek és stílusnak géptől és nyelvtől független ismeretén van.

Korcsoportok I. korcsoport: 5-6. osztályosok II. korcsoport: osztályosok (+nyelvi előkészítőt végzett osztályosok) III. korcsport: osztályosok az OKTV programozás kategóriája

Fordulók Iskolai Regionális Országos (ELTE – Budapest)

Feladatok Első forduló: 60 perces írásbeli és 60 perces számítógépes feladatrészt kell a versenyzőknek megoldaniuk Második forduló: 3-5 kisebb, konstruáló, szintetizáló jellegű feladatot kell megoldani számítógépen; a rendelkezésre álló idő 5 (az I. korcsoportnál 3) óra. Csak a futási eredményt értékeljük, nem pedig a megírt program szövegét. Harmadik forduló: 2-5 nagyobb, esetleg már részben megoldott, konstruáló, szintetizáló jellegű feladatot kell megoldani.

Pontozás Regionális és Országos versenyen az előző fordulóban szerzett pont 25%-os súlyozással történő beszámítása Iskolai forduló max. pontszám 100 Regionális fordulóban max. 75 „új” pont Országos fordulón is max. 75 „új” pont

Elvárt ismeretek - középiskolások A Pascal nyelv elemei. Szintaxisábrák, BNF-jelölés. Strukturált vezérlési szerkezetek: felsorolás (szekvencia), választás (elágazás), ismétlés (ciklus). Adattípusok: egész, valós, logikai, karakter, szöveg. Összetett adatok: tömb, halmaz, rekord, lista, verem, sor, fa, gráf, állomány stb. Láncolt ábrázolás. Fölülről lefelé haladó programozás lépésenkénti finomítással. Programok élesztése, tesztelése, hatékonysági megfontolások. Számábrázolás bináris, oktális, decimális, hexadecimális számrendszerben. Átalakítások, alapműveletek. Fixpontos és lebegőpontos ábrázolás. Pontosság, túlcsordulás. Boole-algebrai és matematikai logikai alapismeretek. Közelítő módszerek. Görbe alatti terület kiszámítása. A valószínűségszámítás alapelemei: gyakoriság, relatív gyakoriság, középérték, súlyozott középérték, hisztogram stb. Véletlenszámok és alkalmazásuk (kockadobás, lottószámok húzása stb.). Programozási típusalgoritmusok. Pl. rendezések, keresések, visszalépéses keresés, stb. Adatok beszúrása, törlése, keresése. Gráfalgoritmusok, gráfbejárás, fabejárás. Dinamikus programozás, mohó algoritmusok, kombinatorikus algoritmusok.

Elvárt ismeretek – általános iskolások A Logo nyelv elemei. A Pascal nyelv egyszerűbb elemei. Strukturált vezérlési szerkezetek: felsorolás (szekvencia), választás (elágazás), ismétlés (ciklus). Adattípusok: egész, valós, logikai, karakter, szöveg. Összetett adat: tömb, halmaz. Fölülről lefelé haladó programozás lépésenkénti finomítással. Programok élesztése, tesztelése, hatékonysági megfontolások. Számábrázolás bináris, decimális számrendszerben. Alapműveletek. Pontosság, túlcsordulás. Boole-algebrai és matematikai logikai alapismeretek. Véletlenszámok és alkalmazásuk (kockadobás, lottószámok húzása stb.). Egyszerű rendezési eljárások. Adatok beszúrása, törlése, keresése.