A matematikatanulás öröme (Dienes Zoltán emlékezete) Klein Sándor - Kiss Julianna.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ádám László Középiskola és Szakiskola, Nagykőrös 1.
Advertisements

Budapest, december 4. E REDMÉNYEK. I. helyezett: Juszt Réka Konzulens: Papp Judit 1. ÁGAZATI ÉS REGIONÁLIS GAZDASÁGTAN - KERESKEDELEM II. helyezett:
Kiss András ( ) „Ragyogni mindhalálig – Egy titkos hatalom Így szabta. …” (Tóth Árpád)
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
„Adj egy esélyt!” Sajtónyilványos projektzáró rendezvény Fekete Gabriella projektmenedzser.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
Digitális oktatási megoldások Előadó: Jusztin Tamás Szenior stratégiai presales menedzser T-Systems Magyarország Zrt. Debrecen, március 31.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
TÁMOP „ KOMPETENCIAFEJLESZTÉS SALGÓTARJÁNBAN” SKÁID ARANY JÁNOS TAGISKOLA.
A tudatos zenehallgatás Turmezeyné dr. Heller Erika.
Útmutató az adatbázis használatához. − 1957 – ODK - Orvostudományi Dokumentációs Központ − 1960-tól: OOKDK - Országos Orvostudományi Könyvtár és Dokumentációs.
Melyik agyféltekéje domináns? – teszt Pillantson a pörgő lányra! Merre forog? Az óramutató járásának megfelelően vagy azzal ellentétesen ?  Ha úgy.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Joó Horti Lívia MNT, Közoktatási Bizottság elnöke Szabadka, március 29.
Zákányszék bemutatása Készítette: Paraginé Tóth Edina.
Ki lakik a dióhéjban?” „ Ki lakik a dióhéjban?” Töprengő foglalkozás 1-4.évfolyamon 1-4.évfolyamon Győrffy Magdolna Győrffy Magdolna ELTE Radnóti Miklós.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
Tovább 10 pont Karnagy, zeneszerző, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán zeneszerzést Siklós Andrástól.
MAGYAR VÍZILABDÁZÓK. KÁSÁS TAMÁS  Budapest, július 20. –  Háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó.  A válogatottal felnőtt és utánpótlás szinten.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Pedagógus szerep és változásai
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
2015. évi, Víz Világnapi „IX. FOTÓPOSZTER PÁLYÁZAT A VÍZRŐL”
A matematikatanítás aktuális kérdései február
RIT terápia Csoportterápiás módszer fiatal dadogók számára
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Enyhén értelmi fogyatékos tanulók általános iskolájának munkaközösségi beszámolója 2015–2016 tanév.
Iskolaérettség.
H-angol-j a munka világára
Mátészalkai Szakképző Iskola
A évi, „X. FOTÓPOSZTER A VÍZRŐL” pályázat rövid értékelése
  Iskolánkban a kisdiákok informatika oktatását a 2013/14-es tanévtől az első osztályban kezdtük. Az alsó tagozatos nevelőkkel célként tűztük ki, hogy.
Általános kémia
Használd a fantáziádat! Alkoss jeleket! Mire emlékeztetnek Téged?
Lovagi Játékok projekt
Projektmunka Földrajzolok
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
EFOP VEKOP „Integrált kutatói utánpótlás-képzési program az informatika és számítástudomány diszciplináris területein” Debreceni.
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
A VILÁG LEGNAGYOBB TANÓRÁJA 4.B
A REFORMPEDAGÓGIAI ÉS ALTERNATÍV ISKOLÁKBAN
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
főigazgatóhelyettes, NSzFI
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Olvasási szokások, olvasási nehézségek
DARUS.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Halmi Agymenők.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Debreceni Egyetem Fizika Intézet.
SZTE ÁJK Munkajogi és Szociális Jogi Tehetségnap június 29.
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
Témahetek a közoktatásban
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
Iskolai szociális segítő
Mikro-kutatások Általános Iskolában
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Előadás másolata:

A matematikatanulás öröme (Dienes Zoltán emlékezete) Klein Sándor - Kiss Julianna

 Montessori ↓ a matematikatanulás legyen élményteli  Piaget ↓ fogalom kialakulása  Jerome Bruner ↓ gondolkodási stratégiák Dienes nap

 Sir Frederick Bartlett ↓ általánosítás  Hans Freudenthal ↓ reális matematikatanulás  Richard Skemp ↓ a gondolkodási fejlesztése Dienes nap

Pszichomatematikai Intézet Sherbrooke, Quebeck, Kanada 1973

Dienes Valéria Dienes nap

Dienes Pál Dienes nap

Dienes, a világjáró

Dienes nap

I. A matematikatanulás lélektana II. Játékos taneszközök III. Gyerekekkel és tanárokkal az iskolában Dienes nap

I. A matematikatanulás lélektana Dienes nap

A matematikatanulás négy alapelve Konstruktivitás Matematikai változatosság Dinamika Észlelési változatosság A matematikatanulás négy alapelve Konstruktivitás Matematikai változatosság Dinamika Észlelési változatosság Dienes nap

Konstruktivitás

Matematikai változatosság

Dinamika

Észlelési változatosság

A tanulás hat szakasza szabad játék szabály játék közös struktúra felismerése közös struktúra ábrázolása leírás formalizálás Dienes nap

II. Játékok Dienes nap

Logikai készlet

Dienes nap Varga Tamás

Logikai utak

Játsszunk matematikát!

III. Gyerekekkel és tanárokkal az iskolában Dienes nap