 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Advertisements

Korai fejlesztés a bölcsődénkben
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Kis csoport szeptember
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A nevelési-oktatási programmal elérni kívánt fejlesztési célok • A felnövekvő nemzedék egészséges életmódra nevelése, • a szabadidő természetben történő.
• Kiemelt céljaink, feladataink • Megvalósult programjaink képekben
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
A kolozsvári Báthory Líceum
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
ÖKO iskola, de hogyan?. Miért akart az iskola pályázni? Iskolai élet TevékenységekPÁLYÁZAT Fenntartói támogatás.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Pedagógiai szakszolgálat
"Legyen az esély egyenlő ..."
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
Az SNI gyermekek integrációját támogató intézményi háttér és átalakulási folyamat A Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete XXXII. Országos Szakmai Konferenciáján.
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
A NEVELÉS TERÜLETEI.
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Szeretettel köszöntöm
Biztos Kezdet Gyerekházak
Inklúzív nevelés Magyarországon
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Iskolai közösségi szolgálat
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Készítette: Kovács Ferencné
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
Jó gyakorlatok egy somogyi faluban
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Összeállította: Szabó Ilona
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Kistérségi fejlesztési mátrix a Kisteleki kistérségben március 31.
A HH és HHH gyermekek segítése a katolikus óvodákban Előadó: Labáth Ferencné Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet Budapest, április.
Alapítás: augusztus „Többre megyünk együtt, mint külön- külön…”
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A korai felismerés és a státuszdiagnózis jelentősége és konzekvenciái a nyelv- és beszédfejlődési zavarral küzdő gyermekek logopédiai terápiájában Konzulens:
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
Barcsák Marianna - KPSZTI
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Esély a szülőknek, lehetőség
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének találkozásánál fekszik.

 A településen a 2011-es népszámlálási adatok alapján az állandó népesség 548 fő. A népsűrűség 27% 1nkm-re.  A községben 2011-ben 36 fő 0-8 éves korú gyermek élt.  Nyelv alapján 73 fő vallotta magát roma-cigány nemzetiséghez tartozónak  A településen 414 fő katolikus vallású,  7 református,  15 evangélikus vallást gyakorolja  83 fő nem kívánt nyilatkozni

 1960-ban épült  2013-ban vált önálló intézménnyé  2014-ben teljes körű infrastruktúra fejlesztés  Szigetelés, nyílászárók cseréje, fűtés korszerűsítés, napelem, napkollektor  Játszóudvar, óvodakert kialakítása

 Az óvoda a kulturális élet központja  Segít a családoknak a szabadidő eltöltésében  Kézműves délutánok  Ünnepélyek  Kirándulások  Gyermeknap  Falunap

 Az intézmény befogadó, inkluzív óvoda ahol magyar nyelven folyik a roma-cigány nemzetiségi nevelés  Jelenleg az óvodába 22 gyermek jár.

 Családias légkör  Óvodán kívüli programok  Az intézmény értékrendje, elvárásai a gyermekekkel szemben  Egészséges életmódra nevelés  Hátránykompenzáció  Személyes kapcsolat  Személyi feltételek

 Segítő szakemberek (logopédus, fejlesztő pedagógus, gyógypedagógus)  A gyermekek heti egy alkalommal Szügyben részesülnek logopédiai fejlesztésben az óvoda szervezésében  A szülőknek lehetőségük van Balassagyarmaton a Pedagógiai Szakszolgálat keretein belül fejlesztést, megsegítést igénybe venni

 Pedagógiai programunk az Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel című programra épül  Fontos számunkra a játékba integrált tanulás, közvetlen tapasztalatszerzés  A természeti környezet megismerése, megszerettetése, megóvása a gyermekekkel