ÉPÍTÉSZET – GYEREKEK – EGÉSZSÉG építőjátékok, építő játékok, építő±játékok Skaliczki Judit BME Építőművészeti Doktori Iskola Egyéni kutatás 2015.04.01.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy ludológus széljegyzetei a videojáték erőszak vitájához
Advertisements

A közoktatás és a tudás (Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása) Elmúlt évszázad: az iskolázás gyors expanziója → Kimerült! Tartalék:
PTE PMMK Műszaki Informatika Tanszék
A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai
A Bálint Márton Általános és Középiskola
A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG XI. VÁNDORGYŰLÉSE Az új európai kohéziós politika November 22. Kaposvár PhD hallgató SZIE Enyedi György Regionális.
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Matematika és módszertana
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar
Jó gyakorlatok óvodánkban
DIFFERENCIÁLT MOZGÁSÁBRÁZOLÁS
K id’s P rogramming L anguage V 1.1 Gödöny Péter  Veres Ádám  ELTE IK, Pataky Szakközép.
PEDAGÓGIAI SZOCIÁLPSZICHOLÓGIA (NMP_PS021K2)
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
Semmelweis Egyetem ÁOK Családorvosi Tanszék
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
Neveléstudományi doktori iskola A tapasztalatok hatása a pedagógusok szakmai életútjára (Nádasi Mária – Hunyady Györgyné) Speciálkollégium november.
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
Nevelési módszerek.
A TUDOMÁNY KOGNITÍV MODELLJEI: elnöki zárszó MTA november 7 Pléh Csaba BME Kognitív Tudományi Tanszék MTA-BME Neuropszichológiai és Pszicholingvisztikai.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Szakértők és rendszerek
Természettudományi projektek Ádám Ferencné KF TFK.
TERVEZET.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Összehasonlító pedagógia
Látható hangok Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek
TCT-RAJZI TESZT Kárpáti Andrea
Puszta Sándor: Rendeltetés „Amit kigondoltál vidd tovább, ami lettél vállald, de soha ne feledd ami még lehetnél.” - Iskolarendszeren kívüli - Falusi gyakorlati.
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
Vonzástényezők vizsgálata két fürdőváros példáján
AZ EREDMÉNYESEBB TANÁRKÉPZÉSÉRT
TUDOMÁNYOS ELŐADÁS KÉSZÍTÉSE Kutatásmódszertan
Számítógépes játékmechanizmusok felidézése a filmben Pernecker Dávid 2011.
Tantárgyi követelmények Infrastruktúra geoinformatika – AI04 Geoinformatika – AG03 Előadók: Dr. Szabó György egyetemi docens, Wirth Ervin PHd hallgató.
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
Tematikus kutatás, 2. félév Témák és feladatok. Kutatás – írás Témák (szűkítés, konkretizálás) Módszerek (külön is: PhD-sok rövid bemutatója: történeti.
Elemzési szempontok az óvodai matematikai foglalkozásokhoz.
Á B R Á Z O L Á S T E C H N I K A ábrázolási módszerek és vizuális alátámasztási technikák az építési projekt menedzsmentben Összeállította: Vidovszky.
Bemutatkozás Magdics Milán Született: Budapest, augusztus 30.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Tanítás- és tanuláselmélet V. A kompetencia Knausz Imre.
Szakmai gyakorlat Szarvas április 3. – 16. ERASMUS+ Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda, Bölcsöde.
Készítette: Zelei Kitti. „Ha hajót akarsz építeni, ne azzal kezd, hogy a munkásokkal fát gyűjtetsz és szó nélkül kiosztod közöttük a szerszámokat, és.
A pedagógia mint tudomány Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
Bölcsészettudományi Kar Dr. Zimányi Árpád dékán. Bölcsészettudományi Kar Bölcsész szakok Művészetközvetítő szakok Dr. Zimányi Árpád : A Bölcsészettudományi.
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak Bírálati szempontok: Dr. Hórvölgyi Zoltán (tudományos dékánhelyettes)
„R” helyett „Q”? – Új lehetőségek a faktoranalízis alkalmazásában
„automata élet” Berettyóújfalui SzC Veress Ferenc Szakképző Iskolája NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM NTP-KKI-B Köznevelési és a kulturális intézményekben.
Meghívó ! Agykutatás Napjai Budapesten március 17-18
A családsegítő szolgálatok beilleszkedési programjai, a RÁT-ban részesülő személyek számára felajánlható szolgáltatásai:
Jubileumi tantestületi értekezlet: 30 éves az óvoda és az iskola
Minimalizmus - „ A kevés is sok”
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Városi Fenntarthatósági és Alkalmazkodási Tudásközpont
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Család – és Gyermekjóléti Központ
Tantárgyi követelmények Térinformatika BMEEOFT041
A családsegítő szolgálatok beilleszkedési programjai, a RÁT-ban részesülő személyek számára felajánlható szolgáltatásai:
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Sándor-Schmidt Barbara
Előadás másolata:

ÉPÍTÉSZET – GYEREKEK – EGÉSZSÉG építőjátékok, építő játékok, építő±játékok Skaliczki Judit BME Építőművészeti Doktori Iskola Egyéni kutatás Témavezető Szabó Árpád DLA

„All I really need to know I learned in Kindergarten” Robert Lee Fulghum

> Előzmények

> Friedrich Fröbel

> Az adományok és elfoglaltságok rendszere

> Építőjátékok tárgykultúra használati tárgyakműtárgyak játékok

> Kockajátékok kockajátékok a kocka mint oktatási felület tiszta formák magáért az építési folyamat megtapasztalásáért kulturális örökség és építészeti tartalom direkt közvetítése Piaget – az első játékszakasznak az explorációs játékszakasznak a legfejlettebb formája a konstruáló játék

> Játékfejlődés a kocka mint oktatási felület tiszta formák magáért az építési folyamat megtapasztalásáért kulturális örökség és építészeti tartalom direkt közvetítése 1830~ 1850~ 2015~ 1920~ 1880~

> Gyakorlat kockajátékok belső működési stuktúrája szabadon hagyott folyamatdidaktikusinterakcióra épülő Vizsgált példák: The Froebel Blockplay project The Froebel Gifts and OccupationsCommunity Playthings, Darvell

> SZakirodalom Tina Bruce – Exploring learning Young Children and Blockplay Roger A. Hart – Children’s Experience of Place A developmental study

> Kapcsolat Dr. Pataky Gabriella PhD, adjunktus ELTE TÓK, Vizuális nevelési Tanszék Hathy Zsuzsanna, DLA hallgató MOME Építészeti Doktori Iskola

> Óvodai esettanulmány Előképek Fröbel adományok készlet Jomili cubes

> Óvodai esettanulmány Előképek Tangram típusú játékok

> Óvodai esettanulmány Helyszínek – XII. kerület Hegyvidék XVII. Rákoskeresztúr XI. Újbuda Időpont – alkalom Cél – A Fröbel-rendszer formai absztrakciókra épülő térbeli lebontó rendszerének gyakorlati vizsgálata. Kísérleti kérdések – Milyen szinten képesek a gyerekek a formai absztrakcióra minden célirányos gyakrolat nélkül? Milyen szintű változást hoz a tapasztaltakhoz képest a záróalkalommal történő ismételt vizsgálat? - Milyen eredményeket kaphatunk a Fröbel –rendszer merev didaktikus rendszerét követve és milyen eredmények születnek egy interakciókra épülő szabadabb elvű munkafolyamat során? - Milyen a kockajátékok használatának helyzete és szerepe jelenleg a magyarországi óvodai gyakorlatban?

> Óvodai esettanulmány 1.Feladatcsoport 3d elemek - tömör fakockák alap tömegek megépítése -környezet -tudomány -szépség témakörökből átmozgatások gyakorlása szabad asszociációk 2. Feladatcsoport 2d elemek - síklapok 4x4 cm oldalhosszú fekete-fehér habkarton négyzetek és háromszögek ellentétképek, szimmetria, lépték fogalmak bemutatása 3. Feladatcsoport 1d elemek - vonalak 4 cm hosszúságú hurkapálcika elemek vonalas leképezés pálcikával és rajzban formák keresése épülethomlokzatokon

> Óvodai esettanulmány