A játékos ismeretszerzés új formája a geocaching Dávid János főiskolai docens Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar Szakmódszertani Tanszék

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

A poszter Összeállította: Ágoston Magdolna-2006
A GEOLOKÁCIÓS ALKALMAZÁSOK HASZNÁLATÁNAK LEHETŐSÉGEI AZ OKTATÁSBAN
Dr. Fazekas Attila (fattila) Debreceni Egyetem
Ne akarjon a tanító az emberből más embert faragni, hanem tanítsa meg a maga megismerésére, a maga tehetségeivel (...), s akkor áldott és gyönyörűséggel.
Kincs projekt.
A GPSGames.hu bemutatkozik GPSGames.hu – Játék műhóddal! GPSGames.hu GPSGames.hu – Játék műhóddal! GPSGames.hu.
Térképezési ismeretek
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
Geocaching, avagy kincskeresés a 21. században. Geocaching, avagy kincskeresés a 21. században • Rövidfilm • Elérhetőségek • Ládatípusok • Extrák • Ismertető.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Budapesti Természetbarát Sportszövetség
Ihász Gábor Általános Iskola
Hargita Megye Tanácsa, azzal a céllal indította a Barangoljunk Székelyföldön! című, természetjárásra ösztönző programsorozatát, hogy minél több gyerek.
Egy helyzetfelmérés terepmunkája, a kerékpáros útvonaltervezés bemutatása kerékpáros szemmel.
Geocaching.hu DEocaching Geocaching.hu „A virtuális utikönyv”
DÉL-MÁTRA Helyi Közösség Stratégiai Vázlat Debrei Attila.
A programokra vonatkozó általános szervezési ajánlások.
„Let’s speak!” angol nyelvi diákkör Jónás Lászlóné.
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
A négy világháború története 109.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
Változatos viszonyok Retro majális és a szocializmus emlékezete Várpalota – Inotán Készítette: Urbán Csilla.
Geocaching (ejtsd: geokesing)
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
MEGHÍVÓ szombat Budai arborétum alsókert Fotó: Telek Gy Zene:Faragó”Judy”István Vén Budai hársfák /részlet/
Muziek - The Shadows MEGHÍVÓ Budai Sas-hegy Természetvédelmi Terület Látogatóközpont és tanösvény Szombat Foto:Telek.
MEGHÍVÓ Nagy-Szénás tanösvény Képek és információ az Internetről Szombat.
Katona András Magyar Turizmus Zrt.
Történelemtanítási stratégiák a nemzetközi történelemdidaktikai koncepciók tükrében F. Dárdai Ágnes
Látható hangok Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek
Közúti baleseti statisztikák elemzése. Közúti baleseti adatok eredete Rendőrség által helyszíni adatrögzítésből nyert adatok.
Waldseemüller 1507 glóbuszának digitális rekonstrukciója Balázs János 2008.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Szeretettel köszöntjük Kedves Vendégeinket!. Matematikai-logikai kompetenciaterület 1. osztály.
A kulturális turizmus trendjei és a
Highlights & OutcomesTRENDY TRAVEL A TRENDY TRAVEL fontosabb mozzanatai és eredményei.
Windows Mobile és GPS használat Újratervezés az oktatásban Ladányi Gusztáv.
A Köztársaság Téri Óvoda bemutatása
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Sóvidék-Hegyalja Turisztikai Egyesülete
Eger, AgriaMédia Könyvtárak az elektronikus tanulás szolgálatában Moldován István OSZK
Óvodai környezeti nevelési program megvalósításának tapasztalatai a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság és Újbuda Önkormányzat közötti együttműködésben.
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
Muziek - The Shadows MEGHÍVÓ Természetismereti kirándulás Ferenc-hegy és Szemlőhegyi barlang felszíne Szombat Foto:Telek.
SZEPSI MAGYAR TANNYELVŰ ALAPISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Templom-Halom Lakitelek Nonprofit Kft. Sajtómappa Archeológiai és Művészettörténeti Központ.
1 Tematikus utak Hatások és lehetőségek Puczkó László, PhD CMC.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába Egyházközség neve: Hittanoktatást végzi:
Növények tanításának módszertana. A növények tanításának algoritmusa 1. 1.Név – Magyar tudományos – Magyar szinonim nevek – Latin név (ha érdekes) Pl.
Gondolkodásfejlesztés táblajátékokkal szakiskolás tanulók fejlesztésére 20 órás gazdagító szakköri program tapasztalatai Balatonalmádi Szabó.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Ócsai Madárvárta. Ócsai Madárvárta Táborok 2. Miközben a természettel ismerkednek, a résztvevők azt is megtanulják, hogyan tudják ellátni magukat és.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Szegedi Tudományegyetem
Helyi védett értékek bemutatása a
Környezeti nevelés középiskolásoknak
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
1. lecke „A fizika tanítása” tárgy jellege, célja
A poszter Összeállította: Ágoston Magdolna-2006
A III. Fazola-napok alkalmából rendezett szimpózium (2009
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Ki mit tud? december óra 330 terem
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Előadás másolata:

A játékos ismeretszerzés új formája a geocaching Dávid János főiskolai docens Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar Szakmódszertani Tanszék

A természetjárás alapvető gondolatai Ne vigyél el semmit, csak a fotóidat; ne hagyj ott semmit, csak a lábnyomodat; ne ölj meg semmit, csak az idődet!

Mi a geocaching (geoládavadászat)? Szabadidős tevékenység Természetbarát hobbi Természetben és online űzhető játék A kincskeresés ősi vágyára lapoz Felhasználja és egyesíti ◦ a műholdas navigációt, ◦ az internetet ◦ a természetjárást ◦ a turizmust ◦ az ismeretterjesztést.

1. A rejtés. A rejtő egy általa bármely szempontból érdekesnek tartott helyszínen elrejt egy ladát (geoládát). Ládatípusok: ◦ Hagyományos geoláda ◦ Virtuális geoláda ◦ Multi geoláda ◦ Mozgó geoláda ◦ Esemény geoláda ◦ Utazó ügynök Mi a geocaching (geoládavadászat)?

Hagyományos geoláda Vízhatlan doboz (élelmiszertároló doboz) Tartalma: ◦ Magyar és angol nyelven üzenet a véletlen megtalálóknak ◦ Naplófüzet (logbook) ◦ Íróeszköz ◦ Ajándékok (kincsek)

Hagyományos geoláda

Virtuális geoláda Akkor telepítik, ha az érdekes helyet nem lehet rongálás nélkül vagy nem szabad megközelíteni (pl. műemlékeknél) A kincs ilyenkor egy a terepen leolvasható vagy megfejthető jelszó

Multi geoláda Több, egymással szerves vagy logikai kapcsolatban levő helyeken elhelyezett virtuális és hagyományos ládák összessége. Az összes helyszín felkeresése érdekében az egyes helyeken jelszórészleteket vagy a következő hely(ek) koordinátáit kell elrejteni.

Mozgó geoláda Olyan hagyományos vagy virtuális láda, amely változtatja a helyét. Levadászása után a megtaláló a neten a láda helyének új koordinátáit és új jelszavát teszi közzé.

Esemény geoláda A honlap által szervezett események alkalmával helyezik el őket. Bárki kezdeményezhet egy-egy geocahing eseményhez kötődő eseményláda telepítést.

Utazó ügynök (the travel bug) A geoláda tartalmaz: 1. Fémlapot („dögcédulát”), rajta ◦ Azonosító ◦ Bogársziluett 2. Kis tárgyat, amely lehet Plüssállat, kulcstartó, műanyag figura stb. A geoládát áttelepítik (utaztatják) az első rejtő szándéka szerint. Az utazás szándéka lehet pl. a minél távolabbi eljutás, más kontinensek felkeresése stb. Megtalálásukat és áttelepítésüket a nemzetközi geocaching honlapon rögzíteni kell, így mozgásuk térképen is követhető.

Utazó ügynök (travel bug)

A geoláda adatainak közzététele A rejtő a ládával kapcsolatos adatokat meghatározott forma és adattartalom alapján az interneten közzéteszi. vagy Fontosabb adatok: Koordináták Láda helye és megközelítési lehetőségei A láda környezetének fontosabb látnivalói Képek a rejtés helyéről és környezetéről.

A geoládák közzététele I.

A geoládák közzététele II.

A geoládák közzététele III.

A geoládák közzététele IV.

A geoládák közzététele V.

A fonyódi túraútvonal megjelenítése a turistautak.hu térképén

A geoládák közzététele VI.

A geocaching lehetőségei az oktatásban I. Nagymennyiségű ismeretanyag közölhető Jelenleg 3858 láda van Magyarország területén, mindegyikhez terjedelmes leírások jelennek meg. Változatos témákban lehet a tanulók tanulmányait segíteni. Aktivizálni lehet a gyerekeket a természetbeni tartózkodásra.

Játékos formában erősítheti a helyismeretet. A közös kincsvadászat fokozhatja a csapatszellemet. Kicsábítja a tanulókat a természetbe Mozgásra sarkallja a gyerekeket A geocaching lehetőségei az oktatásban II.

A pedagógus új fajta feladatokkal keltheti fel a gyermekek érdeklődését a természet és az épített környezet megismerésére A természet szeretetére, titkainak megfejtésére nevel Növeli a gyermekek térbeli tájékozódását és megfigyelőképességét A geocaching lehetőségei az oktatásban III.

Elsajátíttatja a modern tájékozódási eszközök, főképpen a műholdas helymeghatározó rendszerek használatát Ráneveli a tanulókat az internethasználatra, a netről történő információszerzés gyakorlatára Megismerteti a tágabb környezetükkel a tanulókat. A geocaching lehetőségei az oktatásban IV.

Kevésbé ismert helyekre is odairányítja a vendéget Sok ismeretanyagot ad át a keresőknek Környezettudatosságra nevel Pl. 682 bejegyzés A geocaching lehetőségei a turizmusban

A turisták keresőként eljutnak távoli vidékekre és ott a leírások alapján alaposan megismerhetik a az adott terület természeti és kulturális értékeit. A geocaching lehetőségei a turizmusban II.

A geocaching lehetőségei a turizmusban III.

Növény- és állatismereti helyek bemutatása, vendégek irányítása. Utazó ügynökkel tematikus útvonalak bemutatása. Tanösvények nyomvonalának és egyes állomásainak, valamint az ottani látnivalók szemléltetése. A geocaching lehetőségei a turizmusban IV.

Köszönöm a megtisztelő figyelmüket!