A 2007/2008-as tanév bemeneti kompetenciaméréseinek tapasztalatai a Rétközi Szakiskolában
A” Rétközis „diákok
Statisztika 9. osztály osztályKezdő lét- szám Kom- muniká -ció A Kom- muniká -ció B Problé- mam. Szab. köv. Szociá -lis átlag 9.A C össz
Szakmai előkészítő osztály Lét- szám Kom. A Kom B Probl.Szab. köv. Szoc.átlag
Statisztika 10. osztály oszt ály Kezdő létszá m Kom. A Kom B ProblSzab Köv. Szocátlag 10 A ,4 10B ÖSSZ ,8
Százalékos összesítés osztályÁtlag fő%-os arány Megírta összese n% összese n%-ban 59,38% 9a2066,6 64,06% 9c1661,53 előkészít ő 1648,4848,8% 10a664 65,3% 10b866,6
5 pedagógus javította a mérőlapokat A szoftver által adott értékelést minden tanár és tanuló látta, értelmezte A szülők többségét nem érdekli gyermeke fejlődése
A pedagógusok visszajelzései Főként a problémamegoldás és a szabálykövetés feladataihoz volt a pedagógusoknak negatív visszajelzése: Pl. a tanulók többsége az adott idő alatt nem tudta befejezni a tesztet A feladatok nagy részét nem tudták értelmezni A feladatok mindkét évfolyamon hosszúak, összetettek voltak
Tanulói visszajelzések Nem értették a feladatot a megfogalmazás szerint Soknak és nehéznek találták a feladatokat(9. osztály)
Mit kezdtünk a visszajelzésekkel? A pedagógusok, a tantestület átbeszélte a visszajelzéseket, és elkészítettük az egyéni fejlesztési terveket (a szoftverértékelés és a kerettanterv alapján) A matematika szakosok a problémamegoldás és szabálykövetés feladatait értékelték ki, a magyar szakosok a kommunikáció feladatait
Egyéni fejlesztési terv Kommunikáció 9. osztály Fejlesztési feladatok: Adott szituációkban a konfliktusok okainak kutatása, felfedeztetése Szövegészlelési képesség fejlesztése Szövegalkotási képesség fejlesztése Helyesírás fejlesztése Átvitt értelmű szövegeket, verseket legyen képes megérteni
Tevékenység: Konfliktusos jelenetek elemzése szóban Egyre hosszabb szövegek olvasása, kulcsszavak, motívumok keresése Mondat-és szövegalkotási gyakorlatok Egyéni élmény elbeszélése Hosszabb, több tagmondatból álló mondatokat variálni úgy, hogy más legyen a jelentése Helyesírási gyakorlatok Novella illetve verselemzések
Matematika 9. osztály Az alapműveletek körében a biztos műveletfogalom és a számolási készség fejlesztése. A függvényszemlélet fejlesztése, grafikonok elemzése. A szakmában felmerülő problémák megoldásához elengedhetetlen a szövegértő, szövegelemző képesség fejlesztése. A kerület, terület, felszín, térfogat szemléletes fogalmának, számítási módjának alkalmazása. Mértékváltás pontos alkalmazása. Halmazszemlélet fejlesztése. A becslés, kerekítés alkalmazásával reális eredményt fogadjanak el. A tanulók hozzászoktatása, hogy megoldási tervet készítsenek, és a megoldást szóban és írásban is meg tudják fogalmazni. A szakmában és a mindennapi életben előforduló arányossági és százalékszámítási feladatok megoldása. Szöveges feladatok megoldása.