A 2007/2008-as tanév bemeneti kompetenciaméréseinek tapasztalatai a Rétközi Szakiskolában.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Advertisements

3 perc Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma • Bevezető • A pedagógus felvázolja a tanóra témáját. • Aktív figyelem • Frontális osztálymunka.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Matematika és módszertana
Kéri Zoltán MTA Gyermekszegénység Elleni Program közoktatási szakértő
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Képességszintek.
as tanév Záró értekezlet.
Mitől működik? Az optimális tanóra modellje A STEP 21 tanóra-diagnosztikai modell Szakmai információs nap a tanítási gyakorlatokról TÁMOP – 08/1/B
OKTV feladatok megoldása C#-ban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
A DIFER használata.
Kompetensek lettünk? június 27..
Kompetenciamérés értékelése 4. osztály 2008 Gönczy Pál Általános Iskola.
Szakmára előkészítő évfolyam. avagy: „Macskafogó”
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Az országos mérések megújult rendszere
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Kompetenciamérés Kompetenciamérés Matematika 6. évfolyam.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
TÁMOP B.2-13/ Szakmai szolgáltató és kutatást támogató regionális hálózatok a pedagógusképzésért az Észak-Alföldi régióban Dobos Zoltánné.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával 4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával
Kocsis Pál Mezőgazdasági és Környezetvédelmi Szakközépiskola, Szakiskola és Speciális Szakiskola Kecskemét.
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Bemeneti kompetencia mérés SZAKISKOLAI KOMPETENCIAMÉRÉSEK Az előadás vázlata 1.Mérőeszközök -Jellemzők -Kompetenciák -Tevékenységek 2. Változások.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
9-10-es bemeneti mérések és visszajelzések Barabás György M ű szaki Szakközépiskola és Szakiskola Sárvár.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
Trefort Ágoston Szakképző Iskola Sátoraljaújhely.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
Inczédy György Szakközépiskola és Szakiskola Iskolánk idén 125 éves, a térség legrégebbi szakképző intézménye. Szakmák Vízvezeték- és vízkészülék-szerelő,
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Bemeneti kompetencia mérés
Nemzeti Köznevelési Portál
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Szent László Középiskola Szekszárd
Regionális konferencia
A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
A gimnázium ÉV VÉGI STATISZTIKÁJA
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

A 2007/2008-as tanév bemeneti kompetenciaméréseinek tapasztalatai a Rétközi Szakiskolában

A” Rétközis „diákok

Statisztika 9. osztály osztályKezdő lét- szám Kom- muniká -ció A Kom- muniká -ció B Problé- mam. Szab. köv. Szociá -lis átlag 9.A C össz

Szakmai előkészítő osztály Lét- szám Kom. A Kom B Probl.Szab. köv. Szoc.átlag

Statisztika 10. osztály oszt ály Kezdő létszá m Kom. A Kom B ProblSzab Köv. Szocátlag 10 A ,4 10B ÖSSZ ,8

Százalékos összesítés osztályÁtlag fő%-os arány Megírta összese n% összese n%-ban 59,38% 9a2066,6 64,06% 9c1661,53 előkészít ő 1648,4848,8% 10a664 65,3% 10b866,6

5 pedagógus javította a mérőlapokat A szoftver által adott értékelést minden tanár és tanuló látta, értelmezte A szülők többségét nem érdekli gyermeke fejlődése

A pedagógusok visszajelzései Főként a problémamegoldás és a szabálykövetés feladataihoz volt a pedagógusoknak negatív visszajelzése: Pl. a tanulók többsége az adott idő alatt nem tudta befejezni a tesztet A feladatok nagy részét nem tudták értelmezni A feladatok mindkét évfolyamon hosszúak, összetettek voltak

Tanulói visszajelzések Nem értették a feladatot a megfogalmazás szerint Soknak és nehéznek találták a feladatokat(9. osztály)

Mit kezdtünk a visszajelzésekkel? A pedagógusok, a tantestület átbeszélte a visszajelzéseket, és elkészítettük az egyéni fejlesztési terveket (a szoftverértékelés és a kerettanterv alapján) A matematika szakosok a problémamegoldás és szabálykövetés feladatait értékelték ki, a magyar szakosok a kommunikáció feladatait

Egyéni fejlesztési terv Kommunikáció 9. osztály Fejlesztési feladatok: Adott szituációkban a konfliktusok okainak kutatása, felfedeztetése Szövegészlelési képesség fejlesztése Szövegalkotási képesség fejlesztése Helyesírás fejlesztése Átvitt értelmű szövegeket, verseket legyen képes megérteni

Tevékenység: Konfliktusos jelenetek elemzése szóban Egyre hosszabb szövegek olvasása, kulcsszavak, motívumok keresése Mondat-és szövegalkotási gyakorlatok Egyéni élmény elbeszélése Hosszabb, több tagmondatból álló mondatokat variálni úgy, hogy más legyen a jelentése Helyesírási gyakorlatok Novella illetve verselemzések

Matematika 9. osztály Az alapműveletek körében a biztos műveletfogalom és a számolási készség fejlesztése. A függvényszemlélet fejlesztése, grafikonok elemzése. A szakmában felmerülő problémák megoldásához elengedhetetlen a szövegértő, szövegelemző képesség fejlesztése. A kerület, terület, felszín, térfogat szemléletes fogalmának, számítási módjának alkalmazása. Mértékváltás pontos alkalmazása. Halmazszemlélet fejlesztése. A becslés, kerekítés alkalmazásával reális eredményt fogadjanak el. A tanulók hozzászoktatása, hogy megoldási tervet készítsenek, és a megoldást szóban és írásban is meg tudják fogalmazni. A szakmában és a mindennapi életben előforduló arányossági és százalékszámítási feladatok megoldása. Szöveges feladatok megoldása.