A béren kívüli juttatási rendszer változásai, a Széchenyi Pihenő Kártya új rendszere 2012. január 26. Körtvélyessy László Miniszteri biztos.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk... Hiányzik egy jól strukturált rendszer.
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
1 Járulékok változásai 2009 – 2010 Pásztorné Szerezlai Márta november 04.
A kártyanyomtatás fortélyai Csákvári Krisztián Kártya és címke gyártás
AZ ENERGETIKAI KORSZERŰSÍTÉSEK NEMZETGAZDASÁGI ELŐNYEI Knauf Insulation Kft Kanyuk László.
évi változások a társadalombiztosítási rendszerben (járulékok, egészségügyi hozzájárulás)
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
Fókuszban az önkormányzati tagsággal rendelkező szociális szövetkezetek _ A pályázatkezelői felület bemutatása.
Fontosabb szja és járulék változások január 1.
Természetbeni juttatások – egyes béren kívüli juttatások.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
Melyik számlaosztályban szerepelnek az alábbiak? a) Szállítók b) Vevők c) Anyagok d) Anyagköltség e) Pénztár f) Árbevétel g) ElÁBÉ h) Forgóeszközhitel.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A cafetéria 2011-es változásai. Mi a cafetéria? A cafetéria szó (angolul: cafeteria) jelentése önkiszolgáló étterem, vendéglő. Erre a gondolatkörre épül.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Kereskedelmi jog V. Előadás Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
NIIF VoIP projekt aktualitások
Pénztárgépek beszerzésének támogatása 2016
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Egyéb munkaerő-piaci programok
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Teljesítési garanciák a svájci építőiparban
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
Összeállította: Horváth Józsefné
SZÁMVITEL.
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.

A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
Bértárgyalási alternatívák 2010-re
SZÁMVITEL.
Kereskedelmi szerződések joga
SZÁMVITEL.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Bemutatkozik a Posta Paletta
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
A TB rendszerek koordinációja az EU-ban
Közérdekű Nyugdíjas Szövetkezet
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Közfoglalkoztatásból a versenyszférába- segítő munkaerőpiaci program
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
félév Régiós Értékesítési Ösztönzők Gyakran Ismételt Kérdések
Környezeti Kontrolling
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Készletek transzformációja
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Családi vállalkozások
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Magánszemélyként bérbe adnám az ingatlanomat.
Előadás másolata:

A béren kívüli juttatási rendszer változásai, a Széchenyi Pihenő Kártya új rendszere január 26. Körtvélyessy László Miniszteri biztos

2 A cafeteria rendszer átalakítása Középpontban a közérdek és a vállalkozások: egyszerűbb, átláthatóbb, célzottabb, olcsóbb rendszer A béren kívüli juttatások piacának mérete 2010-ben elérte a 386 milliárd forintot. A kedvezményes adózás biztosítása révén az állam tehát évente több tízmilliárd forint bevételről mond le. Az állami támogatásnak éppen ezért célja van, a közérdeket szolgáló, azt előtérbe helyező rendszerben kell hasznosuljanak a közös kasszából hiányzó források.

3 Gazdaságfejlesztés: fő szempont a lehető legolcsóbb, leghatékonyabb működés A juttatások jövőbeni kibocsátása a fő célok szerint Szociálpolitika: fontos szempont az állami kontroll Jellemzően piaci kibocsátás Jellemzően állami kibocsátás

4 modernizálja a cafeteriát, és olcsóbbá teszi a működését kényelmesebbé teszi a keretek felhasználását növeli a két alapvető cafeteria juttatásra fordítható összeget – 30 ezer forint/hó étkezésre –SZÉP étkezés 12500/hó + munkahelyi 12500/hó + Erzsébet 5000 Ft/hó – 450 ezer forint üdülésre korlátot szab a cafeteriával kapcsolatos visszaéléseknek biztonságosabbá és átláthatóbbá teszi a rendszert, – segíti a gazdaság növekedését Az átalakítás céljai

5 Változások a juttatási elemekben 2012-től

6 Erzsébet-utalvány Az államilag támogatott étkezési utalvány havonta 5 ezer forintig minősül béren kívüli juttatásnak. A kibocsátásért és a rendszer működtetéséért a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány felel ben a hazai vendéglátás ágazat szempontjából is kiemelten fontos Fogyasztásra kész élelmiszer értékesítésben is számottevő forgalmat generáló fizetési eszközzé válik Az utalványok beváltására jogosult üzletek kiválasztása kereskedelempolitikai szempontból is jelentős kérdés

7 Az Erzsébet-utalvány forgalmazásának hasznát a MNÜA szociálisan rászorultak étkeztetésére fordítja. Ez az összeg már az idén elérheti a 10 Mrd forintot. Vagyis az állam által biztosított járulékkedvezmény, valamint a jutalékok nem csupán hazai kézben maradnak, de az egész társadalom számára hasznos közfeladat ellátását segítik. Átlátható támogatási rendszer

8 SZÉP Kártya jellemzői Fő célja a pihenés, üdülés, rekreáció ösztönzése; illetve az ezen ágazatokban működő vállalkozások helyzetének javítása Egyetlen plasztik kártya – modern, egyszerű elektronikus fizetőeszköz Olcsó működés: a munkaáltatóknak és a munkavállalóknak a kártya ingyenes, az elfogadóhelyek által a kibocsátóknak fizetett jutalék legfeljebb 1,5% - rejtett költségek nélkül A kártyán lévő összeget a következő év december 31-ig fel kell használni

9 A SZÉP Kártya előnyei A munkáltatók esetében megszűnik a logisztikai probléma, nem kell megvenni, tárolni, őrizni, kiosztani és aláíratni a jegyeket A munkavállalónak nem kell a pénztárnál számolgatni a jegyeket. Nem lehet elveszteni, vagy ellopni a jegyet, és nem kell túlkölteni. Elfogadóhelyeknél sincs logisztikai probléma (összegyűjtés, számolás és újraszámolás, beküldés). Olcsóbb a rendszer (Üdülési Csekk 6 % + évi ezer forint helyett max.1,5 % a jutalék). Néhány héten belül ott van a pénz. Szélesebb kör csatlakozhat. – Folyamatosan bővülő hálózat – Az idén legalább 20 ezer elfogadóhely

10 A cafeteria rendszer átalakításának előnyei A belföldi vendégforgalom az elmúlt évben csökkent. Azt várjuk, hogy a SZÉP Kártya felfutásával ez a tendencia megváltozik. Az olcsó működés eredményeként még azonos forgalom mellett is több pénz marad a szolgáltatóknál, ami javítja a jövedelmezőségüket, és új fejlesztéseket tesz lehetővé. A piaci kibocsátás miatt az államnak nincsenek költségei a SZÉP Kártya rendszer működtetésével kapcsolatban. A kártyahasznált terjedését segíti a SZÉP Kártya bevezetése, a készpénzforgalom mérséklődése akár százmilliárdos megtakarítást is hozhat nemzetgazdasági szinten.

11 Cél, hogy a SZÉP Kártya forgalom már középtávon az üdülési csekket meghaladó mértékben járuljon hozzá a szálláshelyek, a meleg-étkezést nyújtó vendéglátóhelyek, fürdők, és egyéb szabadidő szolgáltatások forgalmához, valamint egy jóval szélesebb elfogadói kör csatlakozhasson a felhasználói hálózatához. Az új rendszer tehát úgy szolgálja a közjót, hogy közben a vállalkozások életét is könnyíti. A cafeteria rendszer átalakításának előnyei

12 Stratégiai szövetségben a vállalkozásokkal SZÉP Kártya Erzsébet utalvány kereskedelmi szállás egység falusi és magánszálláshely vendéglátóhely Több ezer rekreációs, szabadidős szolgáltató élelmiszer üzlet

13 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!

Nem csak 450 ezer forintig lehet utalni a SZÉP Kártyára – ez a 30,94 százalékos adóteher érvényesítésének felső határa. A keretösszegeken felül jutatott összegekre érvényes az 51,17 százalékos adó. A SZÉP Kártyáról szóló kormányrendelet értelmében a kibocsátók nem kérhetnek a munkáltatóktól semmilyen díjat, jutalékot. Nincs szolgáltatási vagy adminisztrációs díj, szállítási költség, és nincsenek pótdíjak. Csak a munkavállalónak szánt összeget kell átutalni a kibocsátó intézménynek, és ezt a dolgozó teljes egészében meg is kapja. A SZÉP Kártyával csökkennek az adminisztrációs terhek. Elég egyetlen szerződés, és ezt követően csak a juttatás összegét kell átutalni. Nem kell a kártyák szétosztásával sem fáradni, azt a szolgáltató ki is postázhatja dolgozói lakcímére. Munkáltatói előnyök

Egyszerű szerződéskötés – bármely kibocsátó honlapján lehet ezt kezdeményezni. Elegendő egyetlen szerződést kötni, - a munkavállalókat azonban nyilatkoztatni kell az adatok átadásáról, de ezt elég egyszer megtenni. Ezt követően már csak utalni kell a pénzt, illetve – a szerződés után rendelkezésre bocsátott elektronikus adatalapon – megjelölni, hogy kinek, melyik alszámlára, mennyit kell adni. Elég egyetlen utalás – a munkavállalói számlák között a megbízás alapján a szolgáltató osztja el az utalványokat. Akkor is érdemes szerződni, ha már döntött cafeteriáról, mert a jutalmak kifizetésénél jól jöhet a SZÉP Kártya. Nincs kockázat: a munkáltatónak ez semmibe sem kerül Munkáltatói előnyök

A SZÉP Kártyával kényelmesen, egyszerűen és gyorsan fizethet. Ugyanúgy működik, mint egy bankkártya. Számára teljesen ingyenes, és bármely családtagja is felhasználhatja az utalványokat – ennek díja is minimális, maximum 1500 forint + áfa lehet, öt évre. Széles körben felhasználható. Meleg étkezésre, valamint a fitnesz- és a wellness-klubokban, a múzeumokban, állatkertekben. Vásárolni lehet vele színházjegyet, fürdőbelépőt, hajójegyet és sípálya-bérletet, de szoláriumra vagy szaunázásra is költhetnek belőle. És természetesen szálláshelyeken is. Internetes fizetésre is alkalmas, szállodai előleg, interneten rendelt étel- házhozszállítás esetén is lehet vele fizetni. Ha van olyan hely, ahol fizetni szeretnének vele, de nem tudnak, jelezzék a kibocsátónak, és az meg fogja keresni ezt a szolgáltatót. Miért jó a munkavállalóknak?

Nem problémás a fizetés. Nem kell a címleteket előre kiszámolni, majd megvárni, amíg átszámolják. A POS terminálon a fizetés néhány másodperc, a telefonos és az internetes autorizáció is egyszerű folyamat. A munkavállalónak nem kell tudnia, hogyan lehet fizetni egy helyen – csak annyit kell megnéznie, elfogadják-e a kártyáját. Nincsenek címletek. Sehol sem mondhatják, hogy az utalványból nem tudnak visszaadni, megszűnik a kényszervásárlás. Pontosan tudni fogja a munkavállaló, mennyit költhet, mikor jár le az egyenleg. Külön személyes internetes felületen ellenőrizheti a számláját, egyenlegét és költéseit. A kártya letiltható és megújítható, így akkor is felhasználható a juttatás, ha a kártya elveszett, vagy esetleg ellopták, vagy ha például kimosták. Miért jó a munkavállalóknak?

A kártya elfogadásáról szóló kormányrendelet határozza meg, hogy kik fogadhatják el a kártyát, és mely szolgáltatások esetén melyik alszámlákról fogadható el fizetés. (TEÁOR’08 kód!) Egyszerű a szerződéskötés – minden kibocsátó honlapján érdemes ezt kezdeményezni. A kártya elfogadható interneten át és internetes fizetések során is, telefonos engedélyezéssel, vagy POS-terminállal – az elfogadás bevezetése egyik esetben sem tart tovább két-három hétnél. A POS szoftverfrissítéssel is átállítható. Elegendő egy POS terminál, de nem kötelező – internet, telefon is elég. Gyors fizetési megoldás, jelentősen rövidíthető le a tranzakciós idő, nem kell számolgatni az utalványokat. Elfogadóhelyek tudnivalói

Olcsó a rendszer, mert 1,5 százaléknál nem lehet nagyobb a jutalék, amit egy elfogadóhely fizet. Nincs csatlakozási díj (bankkártyát is elfogadó POS, különleges internetes fizetési megoldások esetén az általános díjak fizetendők) Kevesebb az adminisztráció. Nincs szükség az utalványok gyűjtésére, elkülönítésére, átszámolására, rendezésére. Nem kell külön beváltani, és fizetni az ezzel kapcsolatos posta-költségeket. Nincs külön számlaadási kötelezettség, elegendő a nyugta is. Az elszámolás a fizetést követően azonnal megkezdődik (nem kell összegyűjteni az utalványt), így az elfogadóhely legkésőbb 15 munkanap múlva már készpénzt láthat az utalvány helyett – jelentősen növelve ezzel a likviditást. Elfogadóhelyek tudnivalói