Képzések a foglalkoztathatóság javítására a szolgáltatóiparban 2009.06.30.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Nyerjünk együtt! TAMOP /
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
A távmunka fejlesztésének lehetőségei és eredményei Simon Gábor Távmunka Tanács elnöke Szociális és Munkaügyi Minisztérium államtitkára Szociális és Munkaügyi.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
E-learning alapú komplex képzések
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Szolgáltatási munkatárs képzés – szolgáltatóipari alapképzés Képzők képzése program szept. 18.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
VERSENYKÉPES NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA. ADATOK A projekt megvalósításának időtartama: A projekt összköltsége: Ft. A támogatás.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Drajkó László Ügyvezető igazgató Microsoft Magyarország KFT.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
A képzett szakemberekért Idegen nyelvi fejlesztések a programban Juhászné Víg Éva alprogram-vezető május 20.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Érdekképviselet, képzés, távmunka Bihall Tamás alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Budapest, december 7.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
HUN-DEV International Development Co-operation, Research and Management Non-Profit Ltd. EGYÜTTMŰKÖDÉS A DEBRECENI EGYETEM ÉS AZ SZTMK ALAPÍTVÁNY KÖZÖTT.
BT bemutatkozás Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Kooperatív délután
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
„ÉLETREVALÓ – U4 LIFE” TPPA/2012/03/30
A Székesfehérvári Foglalkoztatási StrAtégia Javasolt célrendszere
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
Előadás másolata:

Képzések a foglalkoztathatóság javítására a szolgáltatóiparban

SZTMK Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) Szolgáltatástudományi Módszertani Központ Alapítvány (SZTMK) szolgáltatástudományi képzések K+F, szolgáltatóipari innováció

Multidiszciplináris tudomány Management (Üzlet) Társadalomtudomány (Emberek) Műszaki tudományok (Technológia) Service Science, Management and Engineering (SSME) szolgáltatástudomány Üzleti modellek & folyamatok Tudomány & technológia Emberek & kultúrák SSME

Szolgáltatástudományi képzések a világban

Szolgáltató vállalat: Képzett, innovatív munkaerő Szolgáltató szervezet: Versenyképes szervezet SZTMK Oktatási intézmények: Korszerű tantervek, piacképes képzések Képzőintézmények: Rugalmas képzési programok, Gyors reakció Kormányzat: versenyképes munkaerő – vonzó befektetési környezet jobb GDP mutatók Közigazgatás: Képzett munkaerő - vonzó befektetési célpont – munkahelyteremtés Versenyképes gazdaság Egyének: jobb munkaerőpiaci esélyek Egyének: Konvertálható alaptudás

Mennyire elégedettek a munkáltatók? Együttműködés? Problémamegoldás? Nemzetközi szintű munkavégzés?

Mit igényel a gazdaság? Konvertálható tudás Jó szakismeret Nyelvtudás Üzleti folyamatok átlátása E-skills Soft skills Konvertálható alaptudás

Felsőoktatás - konzorcium tananyagok és képzések kidolgozása – 2008-tól szakirányú továbbképzések alapítása, indítása – 2009 Feladat: partnerek oktatási anyagok kutatások

Felnőttképzés Szolgáltatások tervezése menedzselése fejlesztése Szolgáltatásmenedzsment vezetői tréning

Felnőttképzés Szolgáltatóipari alapképzés kidolgozása DACUM műhelymunka 1.feladatcsoportok meghatározása 2.Validálás 3.Feladatcsoportok lépésre bontása: kompetenciaprofil és –térkép 4. Képzési program kidolgozása

Szolgáltatóipari alapképzés 7 alapmodul + 1 ágazatspecifikus modul (pénzügy, telekommunikáció, IT, üzleti szolgáltatások, közszolgáltatások, kereskedelem, stb. ) 7 készségfejlesztő tréning (asszertív kommunikáció, konfliktus/panaszkezelés, önismeret, stresszkezelés, interkulturális kommunikáció, prezentációs készségek, virtuális csapatmunka) Szakmai gyakorlat

Service Skills Driving Licence Soft skills 1.E-skills 2.Szakmai idegen nyelv 3.Operatív folyamatok 4.Szervezeti működés, támogató funkciók Szolg. ágazat Cégspecifikus környezet

Szakmai modulok- 350 óra Ügyfélkapcsolati ismeretek (ügyfélorientált szemlélet kialakítása, ügyfélkapcsolati csatornák és formák, ügyféltípusok és tipikus reakciók, jogi ismeretek panaszkezelés, stresszkezelés + elmélyítő tréningek) Hatékony kommunikáció (ügyfelekkel és vállalaton belül, asszertivitás, tárgyalástechnika, prezentáció + elmélyítő tréningek) E-skills – belépés: felhasználói szint (hardver, irodai szoftverek, hálózatok, vállalatirányítási rendszerek + csapatmunka virtuális térben)

Szakmai modulok Operatív munkavégzés (munkafolyamatok átlátása, priorizálás, eszkaláció, projektorientált munka) Vállalatok felépítése, működése (szervezeti struktúra, stratégia, kultúra, vezetői stílusok, szabályok, kódexek) Operatív működést támogató funkciók (HR menedzsment, minőségmenedzsment, folyamat-menedzsment) Ágazatspecifikus ismeretek - orientáció

Szakmai nyelvi képzés – 380 óra Szintfelmérés – belépő szint KER A2 Angol, német, francia és orosz konszolidáció + szintemelés (ügyfélszolgálat, telefonálás, , hivatalos levelezés, megbeszélések, stb.) + ágazatspecifikus szakmai nyelv Interkulturális kommunikáció tréning

Képzés zárása Szakmai gyakorlat – 120 óra Cél: tanultak cégspecifikus gyakorlatban való áttekintése, ismeretek összefoglalása Szakmai gyakorlatvezető – mentor, forgatókönyv Komplex záró vizsga - SSDL

Próbaképzések Vállalati képzések In-house jelleggel - betanulás alatt állóknak Nyílt piaci képzések munkanélküliek kismamák pályakezdők

Próbaképzés tapasztalatok Csombordi-Tóth Krisztina Loch Ágnes

Szolgáltató vállalat: Munkavállalók továbbképzése Szolgáltató szervezet: Együttműködés a képzések fejlesztésében SZTMK Oktatási intézmények: Országos hálózat felállítása Oktatók: minőségi oktatói bázis kialakítása Kormányzat: versenyképes munkaerő – vonzó befektetési környezet jobb GDP mutatók SZMM: egyének képzésének támogatása 2011 tavaszáig 500 fő – 200 millió FT Egyének: Támogatás Ft/fő Egyének: Piacképes tudás - életpályaépítés

Jelenlegi helyzet Országos pályázat felnőttképzők kiválasztására – folyamatban Pályázat egyének képzési költségeinek támogatására – nyarától Országosan szolgáltatóipari képzések elindulása – őszétől

SZTMK szerepe SZTMK Tananyagfejlesztés, folyamatos korszerűsítés Módszertani továbbfejlesztés Oktatók továbbképzése, „Szakmai gyakorlata” Feladatbank, Független vizsgaközpont Minőségbiztosítás, Vezető oktatók tanácsadói hálózata Pályázatok, Finanszírozási források bevonása

Tananyagok Kidolgozás: szolgáltató szektor szakemberei + módszertani továbbfejlesztés Elemei: Modulfüzetek (elméleti alapozás, gyakorlati feladatok, esettanulmányok) Diasorozatok Tréningfüzetek PLAR füzetek (Prior Learning Assessment and Recognition, modulzáró vizsga)

Lehetőségek A képzés elemeinek bevitele alapképzésekbe, szakképzésbe Garantált minőség és tartalom – egyszerűbb toborzás, utánpótlás Alacsonyabb betanulási költség, rövidebb idő A vállalat szerepe a tudás növelésében: nem alapozás, hanem továbbfejlesztés – versenyképesség növelése Szolgáltatóipar presztízsének növelése

Gyengeségek „minden üzleti titok” Egyéni vállalások, nem áll mögötte szervezet Magánember: véges erőforrás (munka és család és stb.) Fogadókészség szakmai gyakorlatra

Veszélyek Bizonyos területeken magas fluktuáció, kiégés Karrierutak bemutatásának hiánya Közvetlen kapcsolat kialakítása a képzőkkel, oktatókkal – fejlesztés, igényreszabás Gyengülő vagy alacsony szintű összefogás

SZTMK javaslatok Kapcsolattartók a vállalatoknál (ne magánemberi elköteleződés – munkakör része – igényfelmérés, oktatás, vizsgáztatás, utánkövetés) Együttműködés oktatási anyagok továbbfejlesztésében Lektorálás, konzultációs lehetőség Szakmai gyakorlat Közös fellépés a szolgáltatóipar népszerűsítésében

Kérdések?

Köszönöm a figyelmet! Szolgáltatástudományi Módszertani Központ Alapítvány A prezentáció letölthető a oldalról.