A DIGITÁLIS ÁTÁLLÁS TAPASZTALATAI, TOVÁBBI TERVEK Piller András Vezérigazgató Antenna Hungária 2013. november 21.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Az alternativ műholdas TV szolgáltatásban rejlő lehetőségek forgalmazók és szerelők számára Rácz Tamás – Értékesítési Igazgató.
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
A televíziózás új utakon, avagy a tévé jövőképe a jelenben
MT mint tévészolgáltató Fókuszban az interaktivitás
Dr. Pados László Nemzeti Hírközlési Hatóság Hivatala
2004. április 29.1 A földfelszíni digitális televíziózás (DVB-T) frekvenciagazdálkodási kérdései A digitális televíziózás dr. Kissné Akli Mária Okleveles.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Változások a közszolgálati tévéműsorok terjesztésében
Média Klub október 11. Az IPTV szolgáltatások jövője.
Szinkronizált multiplatform élmények
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
A DIGITÁLIS FÖLDFELSZÍNI TELEVÍZIÓS KÍNÁLAT FEJLŐDÉSE
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
A média funkciói.
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
Miért fontos a fiatal korosztályok pénzügyi jártasságának fejlesztése? Simor András a Magyar Nemzeti Bank elnöke október 6.
A Kormány és az MLSZ egyaránt elkötelezte magát, a magyar futball reformja mellett, melynek kiemelt része a labdarúgás és az MLSZ társadalmisítása. Az.
Gálik Mihály Kit is érdekel a digitális televíziózás Magyarországon? BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék Média és Telekommunikáció Tanszék.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
A digitális médiaterjesztés új irányai: koncepciók, lehetőségek és realitások a földfelszíni műsorszórásban Schneider Henrik Stratégia és Üzletfejlesztés.
Informatikai megoldások egy kézből
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Az internetes kereskedelem (B2B, B2C) sajátosságai
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
ATL - mit hirdessünk és hol?
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
Besenyi Sándor Regionális szakmai munkatárs Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. Régiós szakmai műhely - Szeged A „FoglalkoztaTárs.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október Keringer Zsolt MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata ASP alapú közigazgatás lehetőségei.
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
1 A digitális műsorterjesztés helyzete Magyarországon Kárpáti Rudolf műsorterjesztési vezérigazgató-helyettes Antenna Hungária Rt. Pécs Április 29.
A kommunikáció eszközei Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT A televíziós adás-vétel elve.
Az RRC06 hazai vonatkozásai dr. Kissné Akli Mária Nemzeti Hírközlési Hatóság Hivatala 12. Televízió- és Hangtechnikai Konferencia és Kiállítás május.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM MŰSZAKI TUDOMÁNYI KAR JEDLIK ÁNYOS GÉPÉSZ, INFORMATIKAI ÉS VILLAMOSMÉRNÖKI INTÉZET TÁVKÖZLÉSI TANSZÉK 9026 Győr, Egyetem tér 1.
A televíziózási szokások változása az infokommunikációs eszközök tükrében.
Kutatások a digitális átállás társadalmi fogadtatása területén ORTT Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet Hazay István.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
„Még nagyobb, még hatékonyabb…” JUVENTUS MÉDIA I.FÉLÉV
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
A közszolgálati média helye és esélye a digitális média világában (C) a prezentációban felhasznált képek azok jogosultjainak tulajdona V1.0 –
TÁMOGATÓK:. A modern média szolgálatában a XXI. századi mobil technológiák Előadó: Marchhart Pál (Vodafone Magyarország)
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
1 A digitális átállás hazai folyamata Kovács Endre Főosztályvezető Projektvezető március 19.
DIGITÁLIS ÁTÁLLÁS A FÖLDFELSZÍNI PLATFORMON Piller András Vezérigazgató Antenna Hungária március 19.
NEMZETKÖZI ÉS HAZAI MÉDIAPIACI HELYZETKÉP NEMZETKÖZI ÉS HAZAI MÉDIAPIACI HELYZETKÉP TÓTH ANDRÁS ANTENNA HUNGÁRIA DECEMBER 11. TÓTH ANDRÁS ANTENNA.
KKV-k külpiacra lépése és finanszírozási lehetőségeik *** A HITA szerepe a kereskedelemfejlesztésben Miskolc, november 13.
Hallatlan Alapítvány Összefoglaló az Alapítvány tevékenységéről és kiadványairól Országos Idegennyelvű Könyvtár Budapest, november 26. Könyvtár,
The leading European entertainment network 2014 SZEPTEMBER 16. SAJTÓREGGELI.
CMA 2014 B2B KOMMUNIKÁCIÓS MEGOLDÁSOK Digitális Média Tények Könyve 2013 Megjelenés: május.
Magyar Média Konferencia December 8. Kihívások a távközlési piacon Hazai gazdasági helyzet: Távközlési Versenyhelyzet Távközlési adó A lakosság.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
Magyarországi távközlési helyzetkép ITL Klub március 10. Szabó Tibor, Nemzeti Hírközlési Hatóság penetráció a távközlésben.
A digitális televíziózás és az innováció Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 3 A ‘90-es évek várakozása 
2006/072007/ / / /11 Partnerségben Budapestért.
az Akasztói Szikiponty
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Tematika A CIB sokáig az egyik leginnovatívabb bank volt Magyarországon A válságban leálltak a fejlesztések és lassú volt az újraindítás A CIB újra az.
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
Study in Hungary Facebook Marketing
Híradástechnika I. 7. Wührl Tibor.
a PénzügyMinisztérium ÉS A due médiahálózat
Mobilsuli program a Mobkom X Egyesülettel
RSZTOP „Közterületen élők számára természetbeni juttatás biztosítása” Megvalósítás a partneri együttműködés tekintetében a kiegészítő étkezés.
Előadás másolata:

A DIGITÁLIS ÁTÁLLÁS TAPASZTALATAI, TOVÁBBI TERVEK Piller András Vezérigazgató Antenna Hungária november 21.

A digitális földfelszíni televíziós platform evolúciója: öt év alatt megújult a földfelszíni televíziós platform Programkínálat véglegesítése: 7 ingyenes csatorna (közte 3 HD) 2 fizetős SD csatorna Szabályozói környezetTartalom ingyenes HD csatorna 2 fizetős SD csatorna 5 digitális multiplex pályáztatása Az AH megnyerte a tendert MinDig TV szolgáltatás indítása decemberben Fizetős szolgáltatás kibővítése, márkanév: MinDig TV Extra 10 további tematikus csatorna elindítása, összesen 17 ingyenes & fizetős csatorna 2 DVB-T, 1 DVB-H mux 14 működő telephely 88%-os lefedettség Hálózati kiépítés 2 DVB-T, 1 DVB-H mux 3 működő telephely 58% tetőantennás lakossági lefedettség 2 DVB-T, 1 DVB-H mux 29 működő telephely 95%-os lefedettség Intenzív bevezető kampány, ATL felületekkel Márkaismertség: 40% Kommunikáció Szolgáltatás márkázása, márkanév: MinDig TV Kiterjedt ATL kampányok Új márka: MinDig TV Extra Márkaismertség: 65% Teljes indítás: a fő kereskedelmi és közszolgálati partnerekkel szerződéskötés 2011 Hatósági szerződés módosítása DVB-H szolgáltatás leállítása, a harmadik multiplex elindítása 14 további tematikus csatorna elindítása, összesen 31 ingyenes és fizetős csatorna. 3 DVB-T multiplex 50 működő telephely 97.8%-os lefedettség Kiterjedt ATL kampányok Tematikus oktatóvideók, infocsatorna indítása Márkaismertség: 85% 2012 Analóg lekapcsolás teszt- program 2012 okt. (Barcs és Sopron), lekapcsolás Barcson 3D tesztsugárzás (M3D csatorna a Foci VB döntője és az Olimpia ideje alatt. 3 DVB-T multiplex 65 működő telephely 98.5%-os lefedettség Kiterjedt ATL kampányok Tematikus minisorozat Márkaismertség: 92% 2013 Analóg lekapcsolás két ütemben: július/október Frekvenciacserék, 800 MHz-es tartomány teljes kiürítése MinDig TV applikáció elindítása ingyenes élő adásokkal HbbTV ingyenesen fogható kísérleti sugárzás indítása 3 DVB-T multiplex 90 működő telephely 99%-os lefedettség Digitális átállás integrált ATL és BTL kampány Márkaismertség: 97% Új márka: MinDig TV Plusz 2014 További két multiplex elindítása: további ingyenes és fizetős programok Nem-lineáris szolgáltatások 5 DVB-T multiplex 90 működő telephely 99%-os lefedettség Nagy hatékonyságú, jól célozható szolgáltatás- kampányok

Digitális átállás: nagyobb zökkenők nélküli analóg földfelszíni lekapcsolás, további jelentős feladatok 3 Digitális átállás: fókuszban a műszaki, értékesítési és kommunikációs feladatok Jelentős műszaki beruházást hajtottunk végre: 25 új átjátszóadót telepítettünk, további telephelyekről indult el a Családi csomag sugárzása, végrehajtottuk a frekvenciacseréket. Intenzív kommunikációs kampányt folytattunk és működtettük a passzív kommunikációs csatornákat, a lekapcsolás két üteme nagyobb zökkenők nélkül zajlott le. A földfelszíni platform megtartja bázisát, minimális a platform-lemorzsolódás. Sikeres NMHH ODÁP program: ~140 ezer rászorult háztartás átállítása, ezen kívül további ~ 10 ezer MinDig TV Extra új előfizető a támogatási program keretében. További komplex műszaki-, üzletfejlesztési, értékesítési és marketingfeladatok Műszaki teendők: novemberi frekvenciacserék, telephelyeink felkészítése újabb DVB-T multiplexek indítására, helikopteres antennacserék. Jelentős jövőbeni üzletfejlesztési projektek: új ingyenes és fizetős csatornák indításának előkészítése. A lineáris bővítésen túl egyéb szolgáltatások (pl. VoD, OTT, hibrid megoldások) fejlesztése és bevezetése.

MinDig TV hálózati lefedettség: további 19 átjátszóadó indult el novemberben, főleg az északkeleti országrészben 4

Kibővült digitális földfelszíni televíziós lefedettség: novembertől már 90 telephelyről érhető el a MinDig TV 5 A DVB-T telephelyek száma két év alatt közel a duplájára, kilencvenre bővült. A beltéri vételi lehetőségek az elmúlt években a városi adók üzembe helyezésével tovább bővültek ,5 %

,5 % Várakozásaink szerint a földfelszíni platform alapvetően megtartotta bázisát és a lekapcsolást követően a MinDig TV és MinDig TV Extra szolgáltatásaink teljes használata elérheti majd az egymillió háztartást. Forrás: Bell Research és Ipsos DVB-T platformkutatások, AH adat - NMHH TV gyorsjelentés A digitális átállás eredményeképpen a földfelszíni rövid idő alatt szorosan felzárkózhat a kábeles és műholdas digitális platformokhoz

‚Nagy Átállás Show’ tematikus tévésorozat 7 Időzítés: 2012 nov. – 2013 okt. Hossz: 90” mini-tévésorozat Mennyiség: 18 rész Média: közszolgálati M1, online, weboldalak, social media Főszereplő: Gundel Takács Gábor, ismert és hiteles karakter Koncepció: könnyed, humoros melléktörténetekkel oldani a „száraz” technikai információkat Tematikus információk a szolgáltatás hozadékairól, elérhetőségéről, vételi lehetőségekről, szükséges eszközökről és beszerezhetőségéről, telepítésről. Mini-tévésorozat, mely egyszerre informál és szórakoztat.

„Kapcsoljon!” digitális átállás integrált kampány 8 Időzítés: április – október, három hullámban Hossz: 30”, 8 különböző film Média: országos (M1, RTL Klub, TV2), regionális és helyi TV, rádió, outdoor, print, online, weboldalak, social media, rendezvények, microsite, partnerségi hálózatok ‚Retro’ koncepció: Rózsa György főszereplésével a 80-as években népszerű kvízműsor, a Kapcsoltam! megidézése Célcsoportok: 50+ (elsődleges) (másodlagos: „segítők”)

Márkaismertség tekintetében sikerült felzárkóznunk a három nagy televíziós szolgáltatóhoz 9 Az intenzív kommunikációs kampányok hatására a teljes márkaismertség jelentősen emelkedett. Számos díjban részesültünk a kampányainkkal, valamint Superbrands és Magyar Brands címekkel bővültünk. 90 %72 % Forrás: Bell Research és Ipsos DVB-T platformkutatások

Magyar sajátosságok a digitális átállás kapcsán 10 A korlátozott kapacitás miatt a legnézettebb és legkeresettebb csatornákra koncentrálni, a fizetős csatornák esetében versenyképes árat meghatározni, rugalmas konstrukciókat kialakítani, kommunikációban hangsúly a jó ár/érték-arányon és az „okos választás”-on. A célközönség kiszélesítése érdekében szükséges a beltéri vagy kültéri hordozható vételi lehetőségekre nagyobb hangsúlyt helyezni, különösen a nagyvárosok környezetében. Matricarendszer bevezetése a dekóderekre és integrált TV-készülékekre, Hivatalos Üzlet és Szervízhálózat kiépítése, mely segíti az érdeklődők eligazodását és a kommunikációt. Hálózatkiépítés: Szükséges eszközök kiemelt kommunikációja: Termék, árazás: Átállás kommunikáció: A legfontosabb termékelőnyök kihangsúlyozása: ingyenes csatornák, több program, jobb minőség, országos elérhetőség. Regionális és helyi kampányok szükségessége a célcsoport elérése érdekében. A kampányok hangvételénél fontos, hogy a „száraz” technikai információkat szórakoztató formában, humorral vegyítsük. Fontos a „segítők” bevonása a kampányba, valamint partnerségek kialakítása a folyamatban érdekelt piaci szereplőkkel.

Működő példák a MinDig TV továbbfejlesztése kapcsán: multiscreen, Video on Demand, hibrid TV 11 MinDig TV & MinDig TV Extra közös applikáció a többképernyős megoldások jegyében A tévézés hatalmas változásokon megy keresztül: az okostelefonok és tabletek terjedésével egyre többen élő adásokat néznének ezeken is. Tavasszal élő adásokkal bővült az okostelefonokra és tabletekre kifejlesztett ingyenes alkalmazásunk: az MTVA 4 TV és 3 rádió- csatornája, illetve az Euronews és a hatoscsatorna élő streamje. Az ingyenes App-ot már 400 ezer készülékre töltötték le. Még az idén kijövünk az App 3.0 verziójával, kibővült funkcionalitással és lekérhető (Video on Demand) tartalmakkal. MinDig TV Plusz, az AH HbbTV kísérlete: a DVB-T és az IP-technológia ötvözete Hybrid Broadband Broadcast TV = A DVB-T platformon működő, internet kapcsolatot igénylő televíziós szolgáltatás. Standardizált megoldás, nem kell minden tévémárkához külön kifejleszteni, egyetlen gombnyomással indul. A HbbTV adás vételéhez Hbb-képes televíziókészülék/dekóder kell. Elindítottuk a féléves ingyenes HbbTV kísérletünket: élő adások, kibővített műsorújság, hírek, időjárás, webkamera. A későbbiekben tervezzük kereskedelmi szolgáltatás indítását.