A szolgáltatási irányelv és hazai végrehajtása Szeged, 2008. szeptember 30. Külügyminisztérium.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
Advertisements

 2001/95/EK (általános termékbiztonságról szóló) irányelv 12.cikke hozta létre a RAPEX-et  Az irányelv 11. cikke tartalmazta az értesítési eljárásra.
1 ENCASIA – A KBSZ részvétele a Hálózat munkájában KBSZ SZAKMAI FÓRUM - LÉGIKÖZLEKEDÉS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A vízjog időszerű kérdései
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Népfőiskola a helyi tudás megtöbbszörözésére, a településfejlesztés eszközeként Lakitelek, március 26. Lakitelek, március 26.
A belső piaci vitarendezési szolgálat
TÁMOP /A – RÉV projekt ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT III. ORSZÁGOS HÁLÓZATI TALÁLKOZÓ Budapest
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
Tájékoztatás az ÚMVP TS keret felhasználásáról Szarvas, december 11.
A szolgáltatások szabadsága Európában kontra egészségügy: az egészségügyre vonatkozó külön direktíva várható tartalma az egészségügyre vonatkozó külön.
Biztosítók irányítási rendszere
Az európai közösségi jog általános rendszere szerinti elismerés Oktatási Hivatal Magyar Ekvivalencia és Információs Központ Budapest, november 10.
Fekete Imréné KKB tag A közfelügyeleti rendszer súlypontjai Cegléd, július 6 1.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Határon átnyúló vitarendezés. Bevezetés határon átnyúló viták nehézségei különböző nyelv jogismeret hiánya, fogyasztói jogvitákban különösen.
ÚMVP III-IV.tengely Budapest, Dr. Horváth Zita Agrár-vidékfejlesztési Főosztály.
1 Az EMC témaköre, EMC Irányelv Zavarok frekvencia tartomány szerinti elhelyezkedése Az EMC megvalósításának módszere.
Transzparencia, információszabadság és közérdekű adatok nyilvánossága Dr. Fazekas Judit Igazságügyi Minisztérium európai uniós ügyekért felelős helyettes.
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
Nyíregyháza, december 2. Tájékoztatás a lakóotthoni kitagolási program szakmai és finanszírozási hátteréről Horváth Péter SZMM, az Országos Fogyatékosügyi.
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
EURÓPAI UNIÓS POLITIKÁK
A felnőttképzési törvény évi várható módosítása dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály.
Polgári Légiközlekedési Hatóság
A kiváltás stratégia Emberi Erőforrások Minisztériuma
A nemzeti eljárásrend szabályozása -uniós kitekintés
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Az igazgatás és az ápolás-szakfelügyelet kapcsolata
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
Egészségügyi panaszok az Európai Fogyasztói Központ gyakorlatában „Egészségügyi szolgáltatások – békéltető testületek szerepe és jövője a fogyasztóvédelemben”
A szakfordítói és tolmácsolási tevékenység jogi szabályozása és felülvizsgálatának lehetséges irányai Dr. Németh Szabolcs Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium.
Magyar Ekvivalencia és Információs Központ
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
HATÁRON ÁTNYÚLÓ ELLÁTÁSOK NÓGRÁD MEGYÉBEN A ÉVBEN Debrecen, április 23.
Vállalkozási feltételek Németországban vállalkozási szerződések teljesítéséhez Koji László elnök Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége 1013.
„Információvédelem menedzselése VIII. Szakmai Fórum Budapest, november 19. Aktualitások az információvédelemben Tarján Gábor ügyvezető igazgató.
A belső piaci szolgáltatásokról szóló irányelv Előzmények: március:Az Európai Tanács ülése Lisszabonban december:Az Európai Bizottság közleménye.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
Az EU Duna Régió Stratégia elfogadása, hazai és európai uniós prioritásai Nádasi György Külügyminisztérium Győr, október 11.
Bizonyítványok és oklevelek elismerése Magyarországon és külföldön, elsősorban az Európai Unióban Oktatási Hivatal Magyar Ekvivalencia és Információs Központ.
A szolgáltatási irányelv alkalmazásából nyíló lehetőségek a kkv-k számára A gazdasági élet stratégiái június 28. Külügyminisztérium.
SOLVIT A belső piaci informális vitarendezési mechanizmus Miniszterelnöki Hivatal Európai Ügyek Hivatala.
KÖFOP E-ingatlan-nyilvántartás kialakítása (e-ING) Szőnyi Lőrinc.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, július 13. Előrehaladás a fogyasztóvédelmi ügyek területén első félévében.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 16. A fogyasztóvédelem ügyei a évi őszi ülésszakban.
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
Az új rendeletek hatálya az uniós tagállamokra
MAGYAR VÁMÜGYI SZÖVETSÉG Szilágyiné Holecz Mónika
Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) tervezete
A jogforrási rendszer II.
Vitarendezés az EU belső piacán
Oktatási Hivatal Magyar Ekvivalencia és Információs Központ
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények országos nyilvántartása publikus felületének bemutatása Balatonboglár, 2010.március.
1/15/2019 Az uniós bel- és igazságügyi informatikai rendszerekkel és az interoperabilitással kapcsolatos jogharmonizációs kérdések október 10. Belügyminisztérium.
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
Az LMBTI-személyek egyenlőségének előmozdítása az Európai Unióban
ECRIS-TCN dr. Borza Gabriella Nemzetközi és Belső Koordinációs Osztály
Előadás másolata:

A szolgáltatási irányelv és hazai végrehajtása Szeged, szeptember 30. Külügyminisztérium

1. ELŐZMÉNYEK március: Az Európai Tanács ülése Lisszabonban december: Az Európai Bizottság közleménye a belső piaci szolgáltatások megvalósításának stratégiájáról július: Az Európai Bizottság jelentése a belső piaci szolgáltatások helyzetéről december: Az Európai Bizottság közleménye az üzleti szolgáltatások versenyképességéről január:Az Európai Bizottság javaslata a belső piaci szolgáltatásokról december: Megállapodás az irányelvről

Bolkenstein=Frankenstein?

2. A BELSŐ PIACI SZOLGÁLTATÁSOKRÓL SZÓLÓ IRÁNYELV december 12.: az Európai Parlament, illetve az EU Tanácsa elfogadta a belső piaci szolgáltatásokról szóló 2006/123/EK irányelvet, amely: december 28-án lépett hatályba; december 28-án lépett hatályba; december 28-ig a tagállamoknak át kell ültetniük a hazai jogrendszerükbe december 28-ig a tagállamoknak át kell ültetniük a hazai jogrendszerükbe.

3. AZ IRÁNYELV JELENTŐSÉGE az EU tagállamok GDP-jének 70 %-a, az EU tagállamok GDP-jének 70 %-a, a foglalkoztatás 68%-a, a foglalkoztatás 68%-a, az újonnan létrehozott állások 96 %-a az újonnan létrehozott állások 96 %-aDe! a tagországok közötti kereskedelem esetén a szolgáltatások csak 20 %-ot képviselnek a tagországok közötti kereskedelem esetén a szolgáltatások csak 20 %-ot képviselnek

4. AZ IRÁNYELV ALKALMAZÁSI KÖRE Minden szolgáltatásra vonatkozik, amely nincs egyértelműen kizárva az irányelv hatálya alól. Minden szolgáltatásra vonatkozik, amely nincs egyértelműen kizárva az irányelv hatálya alól. A „szolgáltatás” fogalma: minden olyan önálló gazdasági tevékenység (EK-szerződés 50. cikk), amelyet díjazás ellenében nyújtanak. A „szolgáltatás” fogalma: minden olyan önálló gazdasági tevékenység (EK-szerződés 50. cikk), amelyet díjazás ellenében nyújtanak.

5. AZ IRÁNYELV HATÁLYA ALÁ TARTOZÓ SZOLGÁLTATÁSOK A teljesség igénye nélkül Kézművesek; Kézművesek; Vállalkozásokhoz kapcsolódó szolgáltatások; Vállalkozásokhoz kapcsolódó szolgáltatások; Rendezvényszervezés; Rendezvényszervezés; Reklámtevékenységek; Reklámtevékenységek; Személyi állomány kiválasztásával kapcsolatos szolgáltatások; Személyi állomány kiválasztásával kapcsolatos szolgáltatások; Forgalmazói szolgáltatások; Forgalmazói szolgáltatások; Idegenforgalmi szolgáltatások; Idegenforgalmi szolgáltatások; Szabadidős szolgáltatások; Szabadidős szolgáltatások; Építőipari szolgáltatások; Építőipari szolgáltatások; Berendezések üzembe helyezésével és karbantartásával kapcsolatos szolgáltatások; Berendezések üzembe helyezésével és karbantartásával kapcsolatos szolgáltatások; Informatikai szolgáltatások; Informatikai szolgáltatások; Elszállásolással és ellátással kapcsolatos szolgáltatások; Elszállásolással és ellátással kapcsolatos szolgáltatások; Az oktatás és a képzés terén nyújtott szolgáltatások; Az oktatás és a képzés terén nyújtott szolgáltatások; Bérleti (ideértve az autóbérlést) és lízingszolgáltatások; Bérleti (ideértve az autóbérlést) és lízingszolgáltatások; Ingatlannal kapcsolatos szolgáltatások; Ingatlannal kapcsolatos szolgáltatások; Tanúsítás és bevizsgálás; Tanúsítás és bevizsgálás; Háztartást támogató szolgáltatások. Háztartást támogató szolgáltatások. A legtöbb szabályozott szakma tevékenységei:

6. AZ IRÁNYELV HATÁLYA ALÁ NEM TARTOZÓ SZOLGÁLTATÁSOK Pénzügyi szolgáltatások (bank, biztosító); Pénzügyi szolgáltatások (bank, biztosító); Elektronikus hírközlési szolgáltatások és hírközlő hálózatok; Elektronikus hírközlési szolgáltatások és hírközlő hálózatok; A közlekedés terén nyújtott szolgáltatások (taxi); A közlekedés terén nyújtott szolgáltatások (taxi); Munkaerő-kölcsönzők szolgáltatásai; Munkaerő-kölcsönzők szolgáltatásai; Egészségügyi szolgáltatások (mentő NEM, de betegszállító IGEN); Egészségügyi szolgáltatások (mentő NEM, de betegszállító IGEN); Audiovizuális szolgáltatások és rádiós műsorszórás; Audiovizuális szolgáltatások és rádiós műsorszórás; Szerencsejátékok; Szerencsejátékok; A közhatalom gyakorlásához kapcsolódó tevékenységek; A közhatalom gyakorlásához kapcsolódó tevékenységek; A szociális lakhatás, gyermekgondozás, a családtámogatás és a tartósan, vagy ideiglenesen rászoruló személyek támogatása terén nyújtott szociális szolgáltatások; A szociális lakhatás, gyermekgondozás, a családtámogatás és a tartósan, vagy ideiglenesen rászoruló személyek támogatása terén nyújtott szociális szolgáltatások; Magán biztonsági szolgáltatások; Magán biztonsági szolgáltatások; Hivatalos kormányaktus útján kinevezett közjegyzők és bírósági végrehajtók által nyújtott szolgáltatások; Hivatalos kormányaktus útján kinevezett közjegyzők és bírósági végrehajtók által nyújtott szolgáltatások; Adózás. Adózás.

7. AZ EURÓPAI SZABÁLYOZÁS FŐBB ELEMEI Cél: a letelepedéssel vagy ideiglenes jelleggel határon átnyúlóan nyújtott szolgáltatások akadályainak csökkentése, eltávolítása az Európai Bíróság ítéletei és az EK-Szerződés rendelkezéseinek megfelelően Cél: a letelepedéssel vagy ideiglenes jelleggel határon átnyúlóan nyújtott szolgáltatások akadályainak csökkentése, eltávolítása az Európai Bíróság ítéletei és az EK-Szerződés rendelkezéseinek megfelelően Hatósági eljárások egyszerűsítése (megkülönböztetésmentes-e, szükséges-e, arányos-e, transzparens-e) Hatósági eljárások egyszerűsítése (megkülönböztetésmentes-e, szükséges-e, arányos-e, transzparens-e) Egyablakos ügyintézés (elektronikusan is!) Egyablakos ügyintézés (elektronikusan is!) Igazgatási együttműködés Igazgatási együttműködés

8. MIT HOZ NEKEM? Könnyebb ügyintézést belföldön és külföldön (egyablakos ügyintézés) Könnyebb ügyintézést belföldön és külföldön (egyablakos ügyintézés) Könnyebb külföldi letelepedést Könnyebb külföldi letelepedést Könnyebb határon átnyúló szolgáltatásnyújtást Könnyebb határon átnyúló szolgáltatásnyújtást Könnyebb hozzájutást szolgáltatásokhoz fogyasztóként vagy üzleti felhasználóként Könnyebb hozzájutást szolgáltatásokhoz fogyasztóként vagy üzleti felhasználóként

9. MIT JELENT SZÁMOMRA? Éberség! Éberség! Figyelemmel követni a magyar, illetve a célpiacok országaiban történő végrehajtást Cselekedni! Cselekedni! Párbeszéd a kormánnyal Párbeszéd a kamarákkal És másokkal… Vállalkozni! Vállalkozni!

10. A SZOLGÁLTATÁSNYÚJTÁS KÉT FORMÁJA A letelepedés az állandó telephelyen, határozatlan ideig ténylegesen végzett gazdasági tevékenységre vonatkozik; A letelepedés az állandó telephelyen, határozatlan ideig ténylegesen végzett gazdasági tevékenységre vonatkozik; A határon átnyúló szolgáltatásnyújtás esetében a szolgáltató nem abban a tagállamban telepedett le, ahol a szolgáltatásokat nyújtja. A határon átnyúló szolgáltatásnyújtást a fogadó tagállam gazdasági tevékenységében való tartós és folyamatos részvétel hiánya jellemzi. A határon átnyúló szolgáltatásnyújtás esetében a szolgáltató nem abban a tagállamban telepedett le, ahol a szolgáltatásokat nyújtja. A határon átnyúló szolgáltatásnyújtást a fogadó tagállam gazdasági tevékenységében való tartós és folyamatos részvétel hiánya jellemzi. A határon átnyúló szolgáltatások nyújtása indokolatlanul nem korlátozható;

11. AZ ÜGYINTÉZÉS EGYSZERŰSÍTÉSE Egyablakos ügyintézési pontok: ahol a szolgáltatók minden eljárást el tudnak intézni, és az összes alaki követelményt teljesíthetik; Egyablakos ügyintézési pontok: ahol a szolgáltatók minden eljárást el tudnak intézni, és az összes alaki követelményt teljesíthetik; Cél: a szolgáltató számára egyetlen ügyintéző tárgyalópartner biztosítása; Cél: a szolgáltató számára egyetlen ügyintéző tárgyalópartner biztosítása; Elektronikus ügyintézés; Elektronikus ügyintézés; Egyszerűbb ügyintézés; Egyszerűbb ügyintézés; Az információk könnyen hozzáférhetők legyenek. Az információk könnyen hozzáférhetők legyenek.

12. EGYABLAKOS ÜGYINTÉZÉS BEVEZETÉSE A végrehajtás határideje december 28.; A végrehajtás határideje december 28.; Valamennyi szolgáltató számára elérhetővé kell tenni, attól függetlenül, hogy azok saját területükön vagy más tagállamban telepedtek-e le; Valamennyi szolgáltató számára elérhetővé kell tenni, attól függetlenül, hogy azok saját területükön vagy más tagállamban telepedtek-e le; Magyarországon az elektronikus egyablakos ügyintézési pont alapjául a már működő elektronikus Ügyfélkapu szolgál majd, mely jelenleg a címen érhető el. Magyarországon az elektronikus egyablakos ügyintézési pont alapjául a már működő elektronikus Ügyfélkapu szolgál majd, mely jelenleg a címen érhető el.

13. IGAZGATÁSI EGYÜTTMŰKÖDÉS Mit jelent? A szolgáltatókra és szolgáltatásaikra vonatkozó információcserét; A szolgáltatókra és szolgáltatásaikra vonatkozó információcserét; A kért ellenőrzések elvégzésének kötelezettségét; A kért ellenőrzések elvégzésének kötelezettségét; A felügyeleti feladatok felosztását a tagállamok között; A felügyeleti feladatok felosztását a tagállamok között; Kölcsönös segítségnyújtást. Kölcsönös segítségnyújtást.

14. A SZOLGÁLTATÁSOK MINŐSÉGE A szolgáltatási irányelv a fogyasztók jogainak megerősítésére is szolgál. A szolgáltatási irányelv a fogyasztók jogainak megerősítésére is szolgál. Biztosítani kell a szolgáltatások igénybevevői számára a jobb tájékoztatást, nagyobb átláthatóságot, a panaszokra való gyors válaszadást, a viták korrekt rendezését; Biztosítani kell a szolgáltatások igénybevevői számára a jobb tájékoztatást, nagyobb átláthatóságot, a panaszokra való gyors válaszadást, a viták korrekt rendezését; Szakmai felelősségbiztosítás és garanciák nem kötelezőek; Szakmai felelősségbiztosítás és garanciák nem kötelezőek; A kiemelt kockázatot jelentő szolgáltatóknak kötelező a biztosítás megkötése és garancianyújtás; A kiemelt kockázatot jelentő szolgáltatóknak kötelező a biztosítás megkötése és garancianyújtás; Minőségjavítás ösztönzése. Minőségjavítás ösztönzése.

15. HOL TART A VÉGREHAJTÁS MAGYARORSZÁGON? I. A Kormány az elfogadást követően folyamatosan nyomon követi a végrehajtást. A Kormány az elfogadást követően folyamatosan nyomon követi a végrehajtást. Eddig négy alkalommal kért tájékoztatást a végrehajtásról, a legutolsó kapcsán elfogadta a belső piaci szolgáltatásokról szóló 2006/123/EK irányelv végrehajtásából eredő feladatokról szóló 2055/2008. (V. 9.) kormányhatározatot (Határozatok Tára, 2008/20. szám); Eddig négy alkalommal kért tájékoztatást a végrehajtásról, a legutolsó kapcsán elfogadta a belső piaci szolgáltatásokról szóló 2006/123/EK irányelv végrehajtásából eredő feladatokról szóló 2055/2008. (V. 9.) kormányhatározatot (Határozatok Tára, 2008/20. szám); A kormányrendelet tartalmazza az irányelv végrehajtásából eredő egyéb feladatokat, azok teljesítésének határidejét és felelőseit is. A kormányrendelet tartalmazza az irányelv végrehajtásából eredő egyéb feladatokat, azok teljesítésének határidejét és felelőseit is.

16. HOL TART A VÉGREHAJTÁS MAGYARORSZÁGON? II. Megtörtént a hazai jogszabályok összes tárcát érintő átvilágítása, (mintegy 200 törvény, kormányrendelet és miniszteri rendelet); Megtörtént a hazai jogszabályok összes tárcát érintő átvilágítása, (mintegy 200 törvény, kormányrendelet és miniszteri rendelet); Folyamatban van mintegy 33 ezer önkormányzati rendelet átvilágítása; Folyamatban van mintegy 33 ezer önkormányzati rendelet átvilágítása; jogi kötelezettség az ágazati jogszabályok irányelvvel aló összhangjának biztosítására jogi kötelezettség az ágazati jogszabályok irányelvvel aló összhangjának biztosítására

16. HOL TART A VÉGREHAJTÁS MAGYARORSZÁGON? III. stratégia, majd megvalósíthatósági tanulmány készül az egyablakos ügyintézésről; stratégia, majd megvalósíthatósági tanulmány készül az egyablakos ügyintézésről; hatástanulmány év végéig a személyes kapcsolatot is biztosító egyablakos ügyintézési pontokról; hatástanulmány év végéig a személyes kapcsolatot is biztosító egyablakos ügyintézési pontokról; Kerettörvény készül az irányelv alapvető rendelkezéseinek átültetésére, illetve a szükséges törvényi változtatások átvezetésére. Kerettörvény készül az irányelv alapvető rendelkezéseinek átültetésére, illetve a szükséges törvényi változtatások átvezetésére.

Az irányelvvel kapcsolatos írásos tájékoztatás www. kulugyminiszterium.hu www. kulugyminiszterium.hu MKIK kiadvány: Szolgáltatási irányelv az Európai Unióban; MKIK kiadvány: Szolgáltatási irányelv az Európai Unióban; irányelv szövege irányelv szövege services kézikönyv a szolgáltatási irányelv végrehajtásáról services kézikönyv a szolgáltatási irányelv végrehajtásáról services services

17. A szolgáltatási irányelv hazai és külföldi alkalmazása során tapasztalat nehézségek esetére Külügyminisztérium EU Gazdaságpolitikai Főosztály Budapest, 1027 Nagy Imre tér 4. Telefon: Fax: E-levélcím: Dr. Kátai Anikó, főosztályvezető A szakértői munkacsoport vezetője Dr. Peresztegi-Nagy Imola, osztályvezető A szakértői munkacsoport titkára Dr. Puskás Dóra A szakértői munkacsoport munkatársa Antal Dóra A szakértői munkacsoport munkatársa Szilvássy Zsuzsa A szakértői munkacsoport munkatársa Magyarországi SOLVIT központ Tel: Fax: E-levélcím: Varsányi Balázs, osztályvezető A SOLVIT központ vezetője

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Dr. Peresztegi-Nagy Imola Külügyminisztérium EU Gazdaságpolitikai Főosztály EU Gazdaságpolitikai Főosztály