Köznevelési reformok operatív megvalósítása TÁMOP-3.1.15-14-2012-0001 INNOVÁCIÓ ÉS TUDÁSMEGOSZTÁS TÁMOGATÁSA A TÁMOP 3.1.15 PROJEKTBEN – JÓ GYAKORLATOK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
A Helyi LEADER Akciócsoportok szerepe a vidék turizmusában
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
Szervezetfejlesztési Program
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A nevelési-oktatási program előzményei
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában

TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Az OFI szerepe és feladatai a pedagógusok szakmai munkájának támogatásában Kerber Zoltán szakmai vezető Budapest, április 8. TÁMOP Nyitókonferencia.
„Mindenről lehet beszélni” bűnmegelőzési modellprojekt 2010.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Nemzeti Köznevelési Portál
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
főosztályvezető-helyettes
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Köznevelési reformok operatív megvalósítása TÁMOP INNOVÁCIÓ ÉS TUDÁSMEGOSZTÁS TÁMOGATÁSA A TÁMOP PROJEKTBEN – JÓ GYAKORLATOK ÉS INNOVÁCIÓK MEGJELENÍTÉSE A NEMZETI KÖZNEVELÉSI PORTÁLON KERBER ZOLTÁN MISKOLC, FEBRUÁR 5.

A TÁMOP projekt: Köznevelési reformok operatív megvalósítása Kiemelt célok: a pedagógusokat támogató korszerű szakmai szolgáltató rendszer kibővítése, az innovációs potenciál és innovációs készségek fejlesztése a tartalmi szabályozókban (NAT, kerettanterv) megjelenő új tartalmak és szemléletmódok terjesztésének elősegítése K+F-ek segítségével az Nemzeti Köznevelési Portálon megvalósuló, pedagógiai tudásmenedzsment- rendszeren (PTMR) keresztül integrálni és széles körben elérhetővé tenni a köznevelés területén megvalósult tartalmi és módszertani fejlesztések eredményeit az egyes pedagógusok, iskolák eredményeinek, jó gyakorlatainak, innovációinak sokrétű megosztása, személyes tudásmegosztó műhelyek, rendezvények szervezése a közművelődési, kulturális és közgyűjteményi intézményrendszer által létrehozott, nevelést-oktatást segítő tartalmak, módszerek, eszközök feltárása, megosztása

TÁMOP program felépítése -A pedagógiai innováció- és tudásmenedzsment-rendszer elméleti megalapozása -A tartalmi és módszertani innovációk gyűjtése, feldolgozása és rendszerbe illesztése -A pedagógiai tudásmenedzsment-rendszer fejlesztés -A működés támogatása, disszemináció

Tudásmenedzsment és információkezelés -Ha az információforrások (adatbázisok) kihasználatlanok maradnak, nincs mód a felhasználásukra, adaptálásukra, megosztásukra, akkor nem tudnak tudásmenedzsment funkciót ellátni -Döntő szerep jut a folyamatban a pedagógusnak: bátorítani kell az új tudás létrehozására, illetve a meglévő tudások alkalmazására, használatára A tudásmenedzsment magába foglalja a tudás: rögzítését, strukturálását, elérhetővé tételét, megosztását, felhasználását, megosztásának közvetlen, személyes alkalmainak kialakítását

Az innovációk, jó gyakorlatok terjedése 1. Jó gyakorlatok standardizálása, megosztása, terjesztése (támogatás, standardizálás, validálás) 2. Tudásmegosztási-felhasználási érdekeltség kialakítása (érdekeltségek feltérképezése: pl. hálózatok működtetése, elismerési rendszer kialakítása) 3. Gyakorlatközösségek kialakítása (szektoron belüli és szektorok között: köznevelési intézmények, társadalmi partnerek, hálózat-koordinációs központok, online tudásmegosztó, interaktív felület működtetése)

A tartalmi és módszertani innovációk gyűjtése, létrehozása Korábban kifejlesztett innovációs tartalmak és eszközök összegyűjtése, feldolgozása: a köznevelési intézmények innovációi Már létező adatbázisok feltárása, elemzése közgyűjteményi, közművelődési és kulturális intézmények innovációi További pedagógiai fejlesztések támogatása: a NAT fejlesztési területeihez, nevelési céljaihoz kapcsolódó innovációk fejlesztése (8 K+F megvalósítása) a kerettantervben szabadon felhasználható időkeret felhasználását segítő innovációk fejlesztése (7 K+F megvalósítása) az egész napos iskola nevelési-oktatási programját megvalósító iskolai innovációk támogatása (kb. 100 moduladaptáció megvalósítása)

NAT fejlesztési céljaihoz kapcsolódó K+F-ek Az 1950-es évek elején történt kitelepítések és kényszermunkatáborok történetének megismertetése, digitális tananyagfejlesztés A holokauszt téma oktatásához kapcsolódó helyzetfelmérés és képzésfejlesztés A testi és lelki egészségre nevelést szolgáló innovációk feltárása, jó gyakorlatok gyűjtése A pályaorientáció, illetve gazdasági és pénzügyi nevelés területén az eddigi fejlesztések vizsgálata, jó gyakorlatok gyűjtése Interetnikus viszonyok a Kárpát-medencében, tananyagfejlesztés LEGO-robotot alkalmazó pedagógiai jó gyakorlatok és módszerek Az erdélyi szellemi és kulturális örökség megismertetése, digitális tananyagfejlesztés A roma kultúra reprezentációja a tartalomszabályozók, tartalomhordozók körében, tankönyvelemzés

Kerettantervek szabad órakeretéhez kapcsolódó K+F-ek A drámaoktatás, színházi nevelés helyzete, jó gyakorlatok gyűjtése A népmesék és a pedagógia kapcsolatát feltáró jó gyakorlatok gyűjtése, Múzeumpedagógiai fejlesztések, jó gyakorlatok gyűjtése Bejárható Magyarország kerettanterv implementációjához kapcsolódó tananyagfejlesztés, jó gyakorlat gyűjtés: gyalogos, vizes, lovas és kerékpáros jármód (4 K+F)

A jó gyakorlat felület céljai az NKP-n Elsődleges feladata: A kifejlesztett innovációk, jó gyakorlatok, szolgáltatások közzététele, könnyen és hatékonyan használható keresőfelület kialakítása. Az adatbázis elsődleges felhasználói a közvetlen célcsoportból és az érintettek köréből kerülnek ki. Célcsoportok: Közvetlen célcsoport: pedagógusok Közvetett célcsoport: tanulók, szülők Érintettek köre: közművelődési és közgyűjteményi intézmények, innováció-fejlesztők, innovációkban résztvevő iskolák, tanító- és tanárképző intézmények és oktatók A felület célja: A felhasználók alakítsák és generálják az innovatív oktatási módszerekkel kapcsolatos tartalmakat, közös tanulási tevékenységet folytassanak, vegyenek részt a kölcsönös tudásmegosztásban, illetve szakmai kommunikációban.

A dokumentálás szintjei a felületen A jó gyakorlatok, innovációk három szintű dokumentum struktúrában (formátumban) jelennek meg. 1. névjegy (tartalmát az adatlapba feltöltött adatok szolgáltatják, annak rövid kivonata) 2. adatlap (meghatározott struktúrában tölthető ki) 3. a jó gyakorlatot tartalmazó fájlok (feltölthető, kész fájlok) Kiegészítő elemek: Strukturált kategóriarendszer kialakítása Keresőrendszer Direkt értékelés Szöveges értékelés Kommunikáció (fórum, chat, ) Moderáció

A PTMR felület funkcionalitása Jó gyakorlat feltöltés/letöltés Adaptált jó gyakorlat megosztásának lehetősége A konkrét tartalmak véleményezése fórum használatával Pedagógusok és diákok számára specializált tartalom megjelenítése Intézmények számára létrehozott tartalmak megjelenítése Tallózó/szabad szavas/részletes kereső

Jó gyakorlatok és innovációk az NKP-n K+F drámapedagógia25 K+F holokauszt1 K+F BMO3 K+F kultúrák Kárpát-medence4 K+F LEGO robot9 K+F múzeumpedagógia15 K+F népmese10 K+F pályaorientáció12 könyvtáros nyári akadémia7 Pedagógiai Könyvtár és Múzeum81 könyvtárosok jó gyakorlatai14 szaktanácsadók (tantárgyi)40 TÁMOP 3.1.1, Egész napos iskola4 szerződéssel átvett (MOKK skanzen, tehetség.hu, tempus)30 egyéb adatbázisok15 innovációs műhelyek jó gyakorlatai4

Jó gyakorlatok feltöltése 1.

Jó gyakorlatok feltöltése 2.

Jó gyakorlatok feltöltése 3. - Tartalom Jó gyakorlat címe (kötelező, maximum 100 leütés). Jó gyakorlat leírása (maximum 1000 leütés): a jó gyakorlat céljának tömör összegzése. Jó gyakorlat bővebb leírása (maximum 2000 leütés): rövid összefoglaló a jó gyakorlat tartalmáról A megvalósulás tapasztalatai (maximum 2000 leütés): a dokumentációba írt megvalósítási tapasztalatok kivonata, kedvcsináló a leendő felhasználók számára. Publikált jó gyakorlat adaptáció – Létező jó gyakorlat csatolása Milyen problémát old meg? – legördülő választék Eszköz igény: a nélkülözhetetlen, és/vagy speciális eszközök mindenképpen kerüljenek ide, felsorolásként, vesszővel elválasztva. Javasolt időkeret: formai megkötés nincs, de javasolt a jó gyakorlat megvalósítási keretének logikus alapegységét használni (tanórai, tanórán kívüli stb Csatolt tartalmi elemek – két lehetőség: már a portálon lévő, illetve új, saját tartalom

Jó gyakorlatok feltöltése 4. - Tulajdonságok, metaadatok TULAJDONSÁGOK fül Szerző: a jó gyakorlat szerzője (név és/vagy intézmény). Létrehozó: automatikus (feltöltő felhasználó neve) Elérési út: a rendszer automatikusan tölti ki. Leírás: a rendszer automatikusan tölti ki a „Tartalom” fül „Jó gyakorlat leírása” szövegdoboz tartalmával. Egyéni kép feltöltése: kártyán látható METAADATOK fül A jó gyakorlat pedagógiai szempontú tulajdonságai jeleníthetők meg. Ezek pontos meghatározása teszi lehetővé, hogy a felhasználók ne csak a cím, hanem pedagógiai ismérvek alapján is megtalálhassák a jó gyakorlatokat. A metaadatok pontos felvitele után válik a jó gyakorlat kereshetővé a Portálon.

Jó gyakorlatok feltöltése 5. - Metaadatok

Jó gyakorlat publikálási rendje Új tartalom létrehozása → Jó gyakorlat, innováció „TARTALOM” fül kitöltése az adatlapon és a dokumentáció feltöltése „TULAJDONSÁGOK” fül kitöltése az adatlapon „METAADATOK” fül kitöltése az adatlapon Az adatlap megosztása a publikációs menedzserekkel Esetleges pótlások, hibajavítások elvégzése Publikálás

Néhány példa: Bejárható Magyarország Program

Néhány példa: Egész napos iskola – adaptált modul

Néhány példa: külső adatbázisok

A tudásmegosztás személyes alkalmai Az innovációs tevékenység ösztönzése Tudásmegosztó hálózatok kiépülésének támogatása → Nemzeti Pedagógus Kar területi szervezeteinek és szakmai tagozatainak → szakmai közösségek támogatása (pl. Könyvtárostanárok Egyesülete, Országos Diákszínjátszó Egyesület) → új pedagógus közösségek kialakítása Jó gyakorlatok terjesztése → meglévő jó gyakorlatok személyes bemutatása, megosztása → online tudásmegosztó felületek terjesztése → jó gyakorlatok adaptációjára való felkészítés A projekt innovációs eredményeinek disszeminálása, terjesztése A projekt megvalósítása során 70-nél is több rendezvényt tartottunk az ország 23 városában, közel 5000 fő részvételével.

Köznevelési reformok operatív megvalósítása TÁMOP KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!